Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

The Temple of Elemental Evil: A Classic Greyhawk Adventure

  • PC 55
Troika proslula skvělými RPG systémy skrz naskrz protkanými bugy a s absurdně dlouhými a pro laiky nesrozumitelnými názvy. Ani The Temple of Elemental Evil: A Classic Greyhawk Adventure není výjimkou.

Izometrické skupinové RPG s implementovanými pravidly DnD nabízí srovnání s konkurencí her založených na Infinity enginu - BG, IW, PT atd. Graficky se rozhodně nemá za co stydět, oproti starším bratříčkovi na stejném enginu, Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura, jde vyloženě o grafické hody. I oproti zmíněné konkurenci je grafika detailní a prostředí rozpohybované. Nad bažinou a mrtvolami poletují mušky, v podzemí plápolají ohně, skvělé jsou efekty kouzel. Další rozdíl je v bojích, po spuštění boje přichází tahy. Podle iniciativy se určí pořadí jednotlivých postav, které potom spotřebovávají akce. Občas je to zdlouhavé, ale je to propracované a samotné boje tak musím pochválit.

Teď už budou ale negativa. Prvním je naprosto nenápaditá hratelnost a příběh. Máte mnoho dialogů podmíněných skilly, rozhovory jsou však nezajímavé, napsané zcela rutinně. V prvních 7h jsem se ve vesnici naprosto utavil 7h bezduchými poslíčkovými úkoly. Jiné nebojové dovednosti ve hře moc nevyužijete, se zlodějem můžete velmi výjimečně vykrást zapastěnou truhlu. Takže spousta času strávíte přemýšlením a micromanažmentem nad něčím, co vůbec nevyužijete. Úkolově zbývá kromě poslíčkování jenom boj. Pathfinding je tragický, backtracking všudypřítomný - vyspat se v hlavním chrámu prakticky nejde.

Bugy a nedodělanost. Z postav jsem udělal i přes všechnu DnD zkušenost úplné mrzáky. Trpasličího bojovníka jsem celou dobu specializoval na boj s trpasličí sekerou, no ve hře není ani jedna. Ze zlodějky jsem chtěl lučištnici, no v polovině hry jím kvůli nějakému bugu už nemohla být vyzbrojena. A mé kouzelnici zůstal status ticho, takže nemohla kouzlit. Paráda... Není tu prakticky, co koupit, všechen sběr předmětu bych nyní označil za zbytečný. Výběry akcí jsou zdlouhavé, vlastní body do mapy omezené. Již odemčené truhly a dveře se samy znovu zamykaly, takže backtracking byl opravdu opruz. Velké množství místností a lokací je úplně prázdné, jakoby se na ně zapomnělo nebo se nestihly. Hra mi neustále padala.

Celkově mám rozporuplné pocity. Grafika a převedení DnD pravidel je hrozně fajn, nicméně je ho asi škoda pro tak zabugovanou a rutinní nedodělanost. Určitě doporučuji hrát s neoficiálním patchem, který z toho dělá aspoň fajn jednohubku typu Icewind Dale. I přes zmrzačení vlastních postav a rutinních úkolů jsem na konci cítil uspokojení z postupu. Můžou za to dva OP předměty, meč bastard, co automaticky zasahuje a orb vyvolávající Glabrezu, Balory apod. Jinak bych neměl ve většině soubojích šanci, obtížnost je vyšší. Dohráno za 56h.

Pro: boje, grafika

Proti: bugy, nedodělanost, nevyužitý potenciál

+22