Sérii F1 jsem dříve hrál poměrně důkladně, ale jednalo se o díly F1 2011, 2012... Posledních pár let jsem F1 hry nehrál, ani nesledoval dění okolo F1, až Netflix dokument Drive to Survive u mě opět zažehl zájem o tenhle šampionát.
Po dlouhé době jsem tedy hrál F1 21 od Codemasters a následně aktuální F1 22 od Codemasters, jde o první F1 hru od akvizice tohoto studia vydavatelem EA Sports. A EA tam v pár negativních bodech zasahuje, naštěstí ne v těch zásadních.
Základ hry zůstal v podstatě velmi podobný jako u předchozího dílu. Vylepšila se grafika, změnilo se poměrně značně chování formulí, což i odpovídá tomu, že se výrazně změnila pravidla u reálných formulí a prostě se chovají jinak. Auta jsou těžší, každý hráč předchozího ročníku musí upravit svůj jezdecký styl novým formulím.
F1 22 je první ročník u kterého jsem se i aktivně začal zapojovat do kompetitivního multiplayeru, který je i v Česku poměrně silně zastoupený. Jezdí se tu mnoho amatérských i poloprofesionálních lig, v době koronavirové izolace se i v TV vysílaly závody ve virtuální F1 místo reálných formulí.
A multiplayer sebou stále nese vše dobré i špatné, jako předchozí ročník. Bohužel hra nefunguje úplně dobře pokud všichni účastníci lobby nemají opravdu kvalitní a bezproblémové připojení. Což do jisté míry dává smysl, ale s jakýmkoliv problémem si hra neumí úplně dobře poradit a objevuje se pak více různých bugů (nekončící safety car, nesmyslné penalizace,...). Naštěstí z mojí zkušenosti se tyto bugy neprojevují příliš často, znám ale hráče, kteří mají více negativních zkušeností.
K věcem, které určitě má na starosti marketing EA se vyjádřím jen krátce - jsou to placené značkové virtuální oblečení pro vašeho avatara a nová kategorie "Supercars" která mi přijde odfláknutá a do hry přidaná na sílu. Neovládají se dobře, dají se řídit jen v určitých challenge závodech při kariéře anebo skoro až ve skrytém Time trialu o kterém ani spousta hráčů neví. Přijde mi to v takové hře úplně zbytečná věc, která tam je jen z nějakého sběratelského hlediska. Naštěstí to člověk může úplně ignorovat a hra ho nenutí tuto část využívat. Je škoda, že se ale tato snaha nevrhla třeba do historických formulí, které v minulosti tato série taky obsahovala.
Hru ale celkově hodnotím pozitivně. Trávím v ní mnoho hodin času a jen málokdy je frustrace způsobena něčím jiným, než mojí neschopností.
Po dlouhé době jsem tedy hrál F1 21 od Codemasters a následně aktuální F1 22 od Codemasters, jde o první F1 hru od akvizice tohoto studia vydavatelem EA Sports. A EA tam v pár negativních bodech zasahuje, naštěstí ne v těch zásadních.
Základ hry zůstal v podstatě velmi podobný jako u předchozího dílu. Vylepšila se grafika, změnilo se poměrně značně chování formulí, což i odpovídá tomu, že se výrazně změnila pravidla u reálných formulí a prostě se chovají jinak. Auta jsou těžší, každý hráč předchozího ročníku musí upravit svůj jezdecký styl novým formulím.
F1 22 je první ročník u kterého jsem se i aktivně začal zapojovat do kompetitivního multiplayeru, který je i v Česku poměrně silně zastoupený. Jezdí se tu mnoho amatérských i poloprofesionálních lig, v době koronavirové izolace se i v TV vysílaly závody ve virtuální F1 místo reálných formulí.
A multiplayer sebou stále nese vše dobré i špatné, jako předchozí ročník. Bohužel hra nefunguje úplně dobře pokud všichni účastníci lobby nemají opravdu kvalitní a bezproblémové připojení. Což do jisté míry dává smysl, ale s jakýmkoliv problémem si hra neumí úplně dobře poradit a objevuje se pak více různých bugů (nekončící safety car, nesmyslné penalizace,...). Naštěstí z mojí zkušenosti se tyto bugy neprojevují příliš často, znám ale hráče, kteří mají více negativních zkušeností.
K věcem, které určitě má na starosti marketing EA se vyjádřím jen krátce - jsou to placené značkové virtuální oblečení pro vašeho avatara a nová kategorie "Supercars" která mi přijde odfláknutá a do hry přidaná na sílu. Neovládají se dobře, dají se řídit jen v určitých challenge závodech při kariéře anebo skoro až ve skrytém Time trialu o kterém ani spousta hráčů neví. Přijde mi to v takové hře úplně zbytečná věc, která tam je jen z nějakého sběratelského hlediska. Naštěstí to člověk může úplně ignorovat a hra ho nenutí tuto část využívat. Je škoda, že se ale tato snaha nevrhla třeba do historických formulí, které v minulosti tato série taky obsahovala.
Hru ale celkově hodnotím pozitivně. Trávím v ní mnoho hodin času a jen málokdy je frustrace způsobena něčím jiným, než mojí neschopností.
Pro: kvalitní formulový simulátor, pěkné grafické zpracování
Proti: content navíc, který nahradil příběhový režim je zbytečný a nekvalitní (supercars, "F1 life"), stále stejné problémy v multiplayeru táhnoucí se z předchozího ročníku