K sérii RE jsem neměl nikdy extra blízko, krom Resident Evil 3: Nemesis a Resident Evil Code: Veronica jsem žádného RE nedohrál. To se změnilo až s Resident Evil Village , který mne uchvátil a proto jsem se rozhodl dát i šanci tomuto remaku, jelikož o něm všichni známý mluví jako o nejlepším díle.
V roli Leona S. Kennedyho se vydáváte zachránit Ashley Graham, do "malebné" španělské vesničky, kde již na první pohled něco nehraje. V cestě za záchranou vám bude stát nejedno nebezpečí od infikovaných vesničanů, přes zmutované mouchy, až po nepřátelé, kteří se neustále regenerují. Toto jsou základní nepřátelé, pak jsou to bossové a každý z nich je unikátní a na každého je potřeba trochu jiný přístup.
Příběh je rozprostřen do 16. kapitol a hru lze dohrát cca za 20 hodin. Myšleno první průchod, kdy si to budete prozkoumávat plnit vedlejší úkoly a šmejdit po všelijakých pokladech, ale skončit u jednoho průchodu by u této hry byla škoda. S každým dokončeným průchodem se vám odemknou nové předměty, které lze využít (samozřejmě některé odměny jsou spojeny s obtížností, nebo čas za který musíte hru dohrát). K dispozici máte vcelku širokou škálu zbraní, které však musíte buď najít, nebo zakoupit u obchodníka. Každou zbraň můžete vylepšovat a modifikovat.
RE 4 se hraje velmi dobře, až na pohyby vaší postavy, kde mi přišlo, že se postava pohybuje pomalu a to i při běhu, ale to může být jen preferencemi, kdy jsem zvyklý spíš na svižnější pohyb. Co se týče střelby, je vcelku intuitivní a s trochou cviku trefíte co potřebujete, v čem je trochu rozdíl oproti jiným hrám tohoto typu, že se ne vždy vyplatí střílet na hlavu, jelikož nepřítel se může zvednou a zaútočit na vás ve své zesílené formě. Takže většinou střílíte na nohy a doděláváte ho v kleku nebo na zemi. Kapitola sama o sobě jsou útoky na blízko, které můžete provést kopem, ale to jen v případě, že nepřítel klečí. Druhý způsob je útok pomocí nože. Má to jedno velké ALE. Nůž se vám opotřebovává a po čase se zlomí. Lepší nože můžete opravovat, anebo můžete za dohrání na specifický způsob dostat jakožto odměnu nezničitelný nůž. S nožem můžete odrážet útoky na blízko, i na dálku. Nůž se mimochodem vcelku hodí, jelikož munice je zde vcelku málo. Není to tak, že byste každý náboj museli třikrát otočit, ale na rambo styl to není. UI zde, krom bossů, moc inteligence nepobral, ale to nevadí, jelikož to koresponduje s myšlenkou "nemyslících" nepřátel. Takže povětšinou humanoidní nepřátelé půjdou prostě za vámi, psi a mouší mutanti kousnou a uskočí. Ve hře se nachází několik hlavolamů, ale které nejsou nikterak složité a naopak zpestřují hru.
Po grafické stránce hře není co vyčítat a dělá čest tomu, že si hra může říkat remake. Mimika a celkové propracovanost postav je skvělá. Oceňuji i možnost nepříteli ustřelit končetiny, což přidává hře na autentičnosti. Zároveň atmosféra je dobře udělaná a dostatečně stísněná, jak se k takovým survival horrorům hodí. To samé se dá říct o zvukové stránce, i když tam pro mne není vyloženě hudba, kterou bych si poslechl, ale je na dobré úrovni a co se týče ostatních zvuků není co vyčítat. Snad jen hlas Ashley v anglickém dabingu mi přišel extrémně otravný, ale to je jen můj názor.
Technická stránka hry je bezproblémová. Hra mi běžela stabilně bez znatelných propadů FPS. Na žádné zásadní glitche, nebo bugy jsem nenarazil, sem tam problikne textůra, nebo ji projede vaše noha, ale nic rušivého a ani častého.
Závěrem se jedná o velmi kvalitní remake, který by měl vyzkoušet každý fanoušek survival horrorů.
V roli Leona S. Kennedyho se vydáváte zachránit Ashley Graham, do "malebné" španělské vesničky, kde již na první pohled něco nehraje. V cestě za záchranou vám bude stát nejedno nebezpečí od infikovaných vesničanů, přes zmutované mouchy, až po nepřátelé, kteří se neustále regenerují. Toto jsou základní nepřátelé, pak jsou to bossové a každý z nich je unikátní a na každého je potřeba trochu jiný přístup.
Příběh je rozprostřen do 16. kapitol a hru lze dohrát cca za 20 hodin. Myšleno první průchod, kdy si to budete prozkoumávat plnit vedlejší úkoly a šmejdit po všelijakých pokladech, ale skončit u jednoho průchodu by u této hry byla škoda. S každým dokončeným průchodem se vám odemknou nové předměty, které lze využít (samozřejmě některé odměny jsou spojeny s obtížností, nebo čas za který musíte hru dohrát). K dispozici máte vcelku širokou škálu zbraní, které však musíte buď najít, nebo zakoupit u obchodníka. Každou zbraň můžete vylepšovat a modifikovat.
RE 4 se hraje velmi dobře, až na pohyby vaší postavy, kde mi přišlo, že se postava pohybuje pomalu a to i při běhu, ale to může být jen preferencemi, kdy jsem zvyklý spíš na svižnější pohyb. Co se týče střelby, je vcelku intuitivní a s trochou cviku trefíte co potřebujete, v čem je trochu rozdíl oproti jiným hrám tohoto typu, že se ne vždy vyplatí střílet na hlavu, jelikož nepřítel se může zvednou a zaútočit na vás ve své zesílené formě. Takže většinou střílíte na nohy a doděláváte ho v kleku nebo na zemi. Kapitola sama o sobě jsou útoky na blízko, které můžete provést kopem, ale to jen v případě, že nepřítel klečí. Druhý způsob je útok pomocí nože. Má to jedno velké ALE. Nůž se vám opotřebovává a po čase se zlomí. Lepší nože můžete opravovat, anebo můžete za dohrání na specifický způsob dostat jakožto odměnu nezničitelný nůž. S nožem můžete odrážet útoky na blízko, i na dálku. Nůž se mimochodem vcelku hodí, jelikož munice je zde vcelku málo. Není to tak, že byste každý náboj museli třikrát otočit, ale na rambo styl to není. UI zde, krom bossů, moc inteligence nepobral, ale to nevadí, jelikož to koresponduje s myšlenkou "nemyslících" nepřátel. Takže povětšinou humanoidní nepřátelé půjdou prostě za vámi, psi a mouší mutanti kousnou a uskočí. Ve hře se nachází několik hlavolamů, ale které nejsou nikterak složité a naopak zpestřují hru.
Po grafické stránce hře není co vyčítat a dělá čest tomu, že si hra může říkat remake. Mimika a celkové propracovanost postav je skvělá. Oceňuji i možnost nepříteli ustřelit končetiny, což přidává hře na autentičnosti. Zároveň atmosféra je dobře udělaná a dostatečně stísněná, jak se k takovým survival horrorům hodí. To samé se dá říct o zvukové stránce, i když tam pro mne není vyloženě hudba, kterou bych si poslechl, ale je na dobré úrovni a co se týče ostatních zvuků není co vyčítat. Snad jen hlas Ashley v anglickém dabingu mi přišel extrémně otravný, ale to je jen můj názor.
Technická stránka hry je bezproblémová. Hra mi běžela stabilně bez znatelných propadů FPS. Na žádné zásadní glitche, nebo bugy jsem nenarazil, sem tam problikne textůra, nebo ji projede vaše noha, ale nic rušivého a ani častého.
Závěrem se jedná o velmi kvalitní remake, který by měl vyzkoušet každý fanoušek survival horrorů.
Pro: atmosféra, puzzly, mechanika
Proti: snad jen hlas Ashley