Hej hou, hej hou, LiS2 je konečně za mnou. Čekal jsem na tuhle hru velmi dlouho. Člověk musí nějak "dozrát", aby ho tento díl mohl zaujmout. Negativní recenze mají v něčem pravdu, a v první polovině hry jsem byl přesvědčen, že se přikloním na tuto stranu. Druhá polovina hry vám ukáže, že každý by si měl hru zahrát bez předsudků, a že hodnocení odráží spíše rozpoložení hráčů. Věřte či nevěřte, Daniel projde proměnou, a z toho otravného spratka se stane někdo, kdo rozumí všemu, co se okolo něj děje. Problémem je, že v první polovině hry vás bude velmi iritovat a vy si tak budete neustále pokládat otázku, zdali se neměl příběh zaměřit na něco jiného.
Oproti jedničce je druhý díl mnohem temnější, mnohem vážnější a depresivnější. On první díl byl takový... asi i pozitivní. Skvělá hudba, skvělé prostředí, veliký kontakt s prostředím. Dvojka nabídne hlavně pohled na život ústřední bratrské dvojice, což může být unavující a zmatečné (v prvním díle se příběh točí okolo komunity, ve dvojce je to hlavně o cestě těch dvou). Je to jednoduše úplně něco jiného, než co skalní fanoušci dívčí dvojice z jedničky čekali. Hráč je vystaven těžkostem života na útěku před zákonem. Scénáristé se s tím moc nemazlili; velikou část všeho bylo úplně jinak, než co bych sám chtěl. A nemáte na výběr... věčně podrážděný Sean, věčně ukňouraný Daniel, nepochopitelný útěk.
Osobně bych hned skončil na začátku příběhu tím, že bych zůstal na místě. V tomto případě si myslím, že by příběhu pomohl pomalejší rozjezd, kdy minimálně dvě epizody se týkaly životu před osudovým dnem. Umocnilo by to kontrast mezi životem před a po, o to smutnější a těžší by bylo nějaké rozhodování. Vskutku, né vždy mi na něčem záleželo, u jedničky jsem seděl mnohem déle a debatoval u každé možnosti, co tedy vybrat. Na druhou stranu, našly se zde dva momenty, kdy ukápla slza (Sean a jeho jezerní kamarádka; Sean a Daniel na pláži smutně vědíce, že není cesty zpět). Takže chápu i negativní hodnocení, byť si myslím, že s postupem času si někteří hráči našli cestu k druhému dílu a mají ho raději, než díl první. Já budu vždy raději za příběh dvou slečen z Oregonu... protože je to tak snové.
Druhý díl je tak těžký, tak smutný, tak beznadějný. Rozhodně ale stojí za vyzkoušení a je nutné hru dohrát. Je tolik různých možností, ale chvílemi se mi zdálo, že hráč má jen malý vliv na to, co by chtěl. Je těžké udržet Daniela a jeho morálku, což je velmi důležité. Hru jsem zatím hrál jen jednou a musím říci, že je to určitě na víc průchodů. Udělal jsem tolik věcí, které bych už nechtěl zvolit... no, dopadlo to nejhůře jak mohlo, sice né smrtí ani jednoho z bratrů, ale dopadlo to smutně a sobecky k Danielovi. Pamatujte, jsou postavy, které vám napoví ten správný konec a držte se toho. Zdánlivě dobrý konec ve skutečnosti je ten špatný, smutný. Co se týče hudebního doprovodu, tak jednička byla o level výše. Ale ani druhý díl na tom není nejhůře, jen mi ten chill hudební doprovod prostě chyběl. Při písni od Cascadeur jsem ale jen zíral, a patří to mezi velmi emotivní chvíle celé této série. Hru rozhodně doporučuji, budete se při hraní rozčilovat, ale na konci pochopíte, že vše mělo nějaký smysl.
Oproti jedničce je druhý díl mnohem temnější, mnohem vážnější a depresivnější. On první díl byl takový... asi i pozitivní. Skvělá hudba, skvělé prostředí, veliký kontakt s prostředím. Dvojka nabídne hlavně pohled na život ústřední bratrské dvojice, což může být unavující a zmatečné (v prvním díle se příběh točí okolo komunity, ve dvojce je to hlavně o cestě těch dvou). Je to jednoduše úplně něco jiného, než co skalní fanoušci dívčí dvojice z jedničky čekali. Hráč je vystaven těžkostem života na útěku před zákonem. Scénáristé se s tím moc nemazlili; velikou část všeho bylo úplně jinak, než co bych sám chtěl. A nemáte na výběr... věčně podrážděný Sean, věčně ukňouraný Daniel, nepochopitelný útěk.
Osobně bych hned skončil na začátku příběhu tím, že bych zůstal na místě. V tomto případě si myslím, že by příběhu pomohl pomalejší rozjezd, kdy minimálně dvě epizody se týkaly životu před osudovým dnem. Umocnilo by to kontrast mezi životem před a po, o to smutnější a těžší by bylo nějaké rozhodování. Vskutku, né vždy mi na něčem záleželo, u jedničky jsem seděl mnohem déle a debatoval u každé možnosti, co tedy vybrat. Na druhou stranu, našly se zde dva momenty, kdy ukápla slza (Sean a jeho jezerní kamarádka; Sean a Daniel na pláži smutně vědíce, že není cesty zpět). Takže chápu i negativní hodnocení, byť si myslím, že s postupem času si někteří hráči našli cestu k druhému dílu a mají ho raději, než díl první. Já budu vždy raději za příběh dvou slečen z Oregonu... protože je to tak snové.
Druhý díl je tak těžký, tak smutný, tak beznadějný. Rozhodně ale stojí za vyzkoušení a je nutné hru dohrát. Je tolik různých možností, ale chvílemi se mi zdálo, že hráč má jen malý vliv na to, co by chtěl. Je těžké udržet Daniela a jeho morálku, což je velmi důležité. Hru jsem zatím hrál jen jednou a musím říci, že je to určitě na víc průchodů. Udělal jsem tolik věcí, které bych už nechtěl zvolit... no, dopadlo to nejhůře jak mohlo, sice né smrtí ani jednoho z bratrů, ale dopadlo to smutně a sobecky k Danielovi. Pamatujte, jsou postavy, které vám napoví ten správný konec a držte se toho. Zdánlivě dobrý konec ve skutečnosti je ten špatný, smutný. Co se týče hudebního doprovodu, tak jednička byla o level výše. Ale ani druhý díl na tom není nejhůře, jen mi ten chill hudební doprovod prostě chyběl. Při písni od Cascadeur jsem ale jen zíral, a patří to mezi velmi emotivní chvíle celé této série. Hru rozhodně doporučuji, budete se při hraní rozčilovat, ale na konci pochopíte, že vše mělo nějaký smysl.
Pro: Grafika, Mnoho scén (lokací), Deprese, Potenciál pro další průchody hrou
Proti: Příliš málo příběhu před útěkem, Otravný Daniel, Jednoduchý výběr (už tak nepřemýšlíte, prostě něco vyberete)