Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední komentáře

Contra Force

  • NES 90
Má nejoblíbenější Contra hra, ikdyž to vlastně Contra tak úplně není, viz. zajímavosti. Jednoho slunného podzimního dne mi k narozeninám koupili rodiče, v takovém proskleném stánku uprostřed Holešovické tržnice, kazetu 4in1 za tehdy těžko uvěřitelných 1980 korun. Můj výběr proběhl na svou dobu zcela standardně, tedy podle atraktivity nálepky na kartridži, na kterém jsem rozpoznal hned několik klíčových slov včetně "Contra", kterou jsem měl tehdá již odehranou a patřila k mím oblíbeným titulům.

Contra Force je side (1., 3. a 5. level) a horizontal (2. a 4. level) scroller, ve kterém tentokrát nebojujete proti vetřelcům, ale teroristické organizaci vedené BOSSy, kteří zřejmě snídají růstový hormon a večeří anabolické steroidy. Jinak si jejich velikost vysvětlit nedokážu. Děj se odehrává v současnosti, tedy v roce 1992, ve fiktivním městě Neocity. Člověk by si myslel, že tak primitivní příběh, točící se okolo únosu šěfa tajné služby, nelze poplést, no KONAMI se to podařilo. Chyby zřejmě vznikly při překladu z japonštiny, což není u NES her nic vyjímečného. Contra Force se od jiných Contra her své doby liší nejen počtem hratelných postav, ale hlavně jejich rozdílnými vlastnostmi. Každý ze 4 agentů má vlastní zbraňovou specializaci, rychlost pohybu i výšku výskoku. Mezi BURNSem, SMITHem, IRONem a BEANSem lze kdykoliv přepínat přes "select" menu. Hra vyniká slušnou atmosférou alá akční filmy 80. let a skvělým soundtrackem. Contra Force ždímá NES hardware na maximum, což se bohužel často projevuje celkovým zpomalením. Hra je sice kratší, ale nenudí ani na okamžik.

Pro: atmosféra, grafika, hudba, celková hratelnost

Proti: kratší kampaň, nižší obtížnost

+12

X-COM: Terror from the Deep

  • PC 75
Pokračování úspěšného X-Com: Ufo Defense (u nás spíše známého pod názvem Ufo: Enemy Unknown). Hra se odehrává přibližně 40 let od velkého vítězství nad mimozemšťany v prvním díle. Tentokrát se hra přesouvá především pod vodu, protože zničením základny mimozemšťanů na Marsu způsobilo ukončení hibernace podvodních mimozemských organismů a ti se chystají na velkou odvetu za předchozí porážku svých vzdálených příbuzných.
Hra de facto kopíruje první díl, změn je velmi málo. Na první pohled je to hlavně vybledlá grafika, která dává všemu podvodní nádech. Dále tu máme nové rasy cizáků, jejichž typová podobnost je velmi podobná k prvnímu dílu. Přibylo ale více teroristických ras. Dále tu máme vícefázové mise při útocích na cizácké báze, kolonie nebo teroru na výletních lodích. Zajímavou novinkou jsou i mise, kde se nachází více druhů cizáků. Zbraňové systémy, budovy a výzkum jsou však téměř identické (lidské magnetické zbraně mají oproti předchozím laserovým zásobníky), jsou jinak pojmenované, mají jiný vzhled, ale funkce je de facto stejná. Přibyly jen tři "pilky" pro útok na blízko.

Hra navýšila svoji obtížnost, obzvláště na teroristických a bázových misích (Ty Tentaculaty, kteří mají tuny časových jednotek, takže se často zjeví "odnikud" a s prakticky stoprocentní jistotou promění nejbližšího vojáka v zombie, navrhoval nějaký herní sadista). Hra bohužel trpí stejným problémem jako ostatní díly: po čase jsou mise stereotypní a když se objevují desítky mimozemských ponorek měsíčně, končilo to často tím, že jsem je jen sestřeloval a na mise vůbec nešel. Naštěstí to stačilo.

+ Vyšší obtížnost
+ Atmosféra
+ Musím vyzdvihnout lepší technologický strom, kde je některé věci možné kompletně vyzkoumat až např. po provedení pitvy či výslechu nějakého konkrétního cizáka.
- Je zajímavé, že ačkoliv průběh hry je značné obtížný, samotný závěr zase tak těžký není (nejsou tam vůbec Tasothové, takže téměř žádný mind control, atd.)
- Oproti původní dosové verzi došlo v aktuálních verzi ke značnému zjednodušení technologického stromu, protože dříve bylo potřeba pro vyzkoumání magnetické navigace - a tím i pokročilejších technologií - získat živého Lobstermana navigátora. To již není nutné, takže je mnohem snazší získat lepší ponorky a zbroje.
- Hodně (převážně teroristických) misí končí tím, že je někde schovaný poslední cizák, který se nehýbe a hráč jej prostě musí najít. Vzhledem k tomu, že budovy jsou oproti jedničce mnohem rozsáhlejší a obsahují spousty "komůrek", je jeho hledání někdy opravdu na dlouho. A vzhledem k faktu, že po čase dochází vojákům energie, tak toho ani moc neujdou, je ono hledání opravdu jedna velká nuda. Obzvláště při terorech na lodích.
- Technologický strom v původních verzích obsahoval chybu, kdy se při vyslechnutí Deep one dříve než se vyzkoumaly další prerekvizity mohlo zcela přijít o technologie pokročilých zbrojí. Je ale možné, že aktuální verze to již opravila.

Hra je tedy velkou kopií předchozího dílu, které byla značně navýšena obtížnost. To může být výhodou i nevýhodou. Každopádně si myslím, že pokud někoho bavila jednička, bude ho bavit i teror z hlubin. Doporučuji hru hrát prostřednictvím aplikace OpenXCom.

Pro: Atmosféra, obtížnost

Proti: Kopie předchozího dílu, hledání schovaných cizáků

+20

DUSK

  • PC 70
V jadre poctivá retro strielačka v štýle prvého Quaka, s výbornou hratelnosťou a pestrou dávkou rozmanitých levelov.

Pozitíva:
+ rýchla a jednoduchá akcia, rýchly spád
+ soundtrack
+ 3 epizódy - každá štylizovaná do iného prostredia (vidiek , industriál a alternatívna realita)
+ roznorodí nepriatelia
+ pocit zo streľby
+ atmosféra

Negatíva:
- nasilu až moc retro grafika. Hlavne stvárnenie zbraní a nepriateľov je zbytočne škaredé a jednoduché. Malá ochutnávka: Pištol - jak s kameňa nahrubo vytesaný blok. Brokovnica - ostrohranná rúra. Dvojhlavňová brokovnica - 2 ostrohranné rúry. Samopal - šedivá rúra s šedivou kisničkou na boku akože zásobník... a tak dalej... Kazilo mi to celý dojem počas celého hrania. To ani najstaršie doomovky nemali tak trapne vyobrazené jednotextúrové zbrane. Nepriatelia sú takisto len také  krabice a ihlany. Bol to autorov zámer, mať to naschval v takomto spartánskom štýle. Podla mňa ubral až moc.

- najväčšie negatívum ale je, že tretina levelov z epizody 2 a 3 ma vôbec nebavila, z toho jak boli nezáživné, generické alebo chaotické a nezapamätateľné. Až som sa musel nútiť so zaťatými zubami prejsť nudný level, a dúfal, že za ním je nejaký lepší.
+11

10,000 Bullets

  • PS2 50
The Room herního průmyslu je tady !!! Musím říct že tohle byl jeden z největších zážitků roku, je to jakoby jste koukali na nejhorší film od Tromy jaký byl kdy stvořen a do toho by se ještě tvářil jako kultivované dílo.

Oka, tak v čem je problém ? Příběh je podivná směsice mafiánského příběhu a upírů, kteří nejsou upíři :D Hlavní hrdina má speciální krev která mu dává speciální schopnosti spolu ještě s dalšími postavami. No a do toho tam jsou organizace které tyhle lidi loví, protože prostě tu krev chtějí a mají potřebu být lepšími pistolníky. Tomu aby příběh dával smysl, ale nepomáhá skoro nic. Cut-scény jsou často poskládané úplně náhodně a zničeho nic třeba hlavní hrdina Crow, vychází z baru (odkud vy jste vůbec nešli) a zničeho nic na něj vyskočí divně oblečený mafián že chce jeho krev. No a takhle je to pořád, vy například jdete k informátorovi, odejdete od něj a je cutscéna, jak hlavní hrdinové zničeho nic jdou po opuštěném obchoďáku. Třešničkou bylo, když jsem se náhodně ocitl v Aquariu a po místnosti během přestřelky chodili volně tučnáci, to bylo krásný.

Jinak cut-scény vypadají opravdu skvěle, ale jejich režie je nejspíše nexistující, jedna z postav například jde po chodbě a střílí do vzduchu, jen tak, jakoby před sebou měla tisíce nepřátel. No a to spolu s dabingem který dává vzpomenout na herecké výkony z filmu The Room, ze hry dělají opradu nezapomenutelný zážitek. Hlavně v momentě když se hra snaží tvářit seriózně a zničeho nic vám tam napálí až úplně absurdně komediální scénu která vybočuje z celé atmosféře hry.

Oka dobrý, příběh už neřeším, nedává smysl a závěr je neskutečné WTF !!! No a co hratelnost ? Je to prostě frenetická střílečka, můžete používat bullet time a další pičičandy a do toho po lokacích na vás nabíhá tisíce nepřátel a vy po nich jdete. Do toho vám krom kamery která spolu s automatickým zaměřováním jsou vaši úhlavní nepřátelé, ještě hraje příjemný rychlý Jazz. I když tohle zní jako šílená kombinace, tak mě to bavilo, nepřátelé odlítávají na tisíce stran a všude je neskutečný zmatek, ale baví to.

Problém je jen místy v levelech kdy jste jen v jedné místnosti, nebo na vyhraničené ploše a jdou na vás vlny všech druhů nepřátel. No a taková situace když jste v baru a ze všech stran i z balkónu na vás střílí čtyřicet ženských s raketometem, to chce silné nervy aby jste neprohodili ovladač monitorem.

Takže závěrem a proč tomu dávám 50% :D Ta hra mě bavila, fakt jsem se u ní od srdce zasmál jak je to příšerný a divný :D Dokonce v půlce hry se k vám přidá parťák v podobě variace na Bruce Leeho :D Takže jo, já si u toho zažil příjemný čas a to i hlavně proto že hra má něco okolo čtyřech hodin. Takže jako takový extended cut nějakého totálně béčkového filmu dobrý :D

Pro: Je to prdel, střílení, soundtrack

Proti: Celé je to debilní

+10

FPSCORE

  • PC 55
Čistě multiplayerová střílečka, kterou nám připravil magazín Score ještě v době, kdy jsem jejich plátek (a všechny ostatní) pravidelně odebíral a dokonce se někdy i bavil nad jejich specifickým infantilním humorem. Kluci to s FPSCORE určitě mysleli dobře a myšlenka samotná, tedy pravidelné relaxační dýchánky u on-line střílečky postavené na skvělém a v té době ještě stále ne tak okoukaném enginu Quake III: Arena, byla chvályhodná.
Zpočátku se jí podle mě i docela dařilo. Minimálně já jsem byl u počítače jen kvůli této řežbě vylepený v jednom kuse. Jenže jak rychle přišla, tak i rychle odešla, po pár letech už servery zely prázdnotou. V dnešní době je už téměř nereálné najít nějakého živého soupeře, pokud neobvoláte staré známé a nezkusíte si dát z hecu jednu z nostalgickou partičku a trošku zavzpomínat. Bohužel nad instalací a samotným spuštěním jsem nejen já strávil asi dvě hodiny, nejsem totiž tak úplně "IT zručný", jak bych potřeboval. Proto musím při každém problému s nekompatibilní hrou dlouze pročítat internetové diskuze a zkoušet různé nabízené varianty.
Každopádně tato střílečka už dnes doopravdy nemá co nabídnout, je zcela zbytečné ji vůbec zkoušet instalovat a pokud možno hrát. Označil bych ji tedy právem za mrtvou a hodil na její hrob kytici pořádně ostrých růží. Mé hodnocení 55% navyšuje hlavně nostalgie a hodiny strávené u PC kdysi hodně hodně dávno.
+11

Killzone

  • PS3 80
Téhle hře jsem na začátku moc nevěřil. Myslel jsem, že zdejší hodnocení je jen setkání nostalgiků nebo PlayStation hráčů, kteří moc FPS exkluzivit na svou konzoli nehráli. Hra mě velmi mile překvapila. Má super atmosféru, je zábavná a hlavně se dá v klidu ovládat. I bez pomocného míření. Po tom, co se mi rozbil můj ultimátní ovladač Splitfish jsem se o tom přesvědčil na klasickém ovladači. Vůbec mi to nekazilo pocit z hraní.

Hra totiž hráče nedrtí nějakým zběsilým tempem. Místo toho se ubírá pozvolným krokem. Nemusíte až tak moc rychle mířit. Dokonce je čas zamířit na hlavu protivníka. To je, zvlášť na konci, potřeba, protože nepřátelé jsou čím dál odolnější. Trochu to komplikuje velká nepřesnost některých zbraní. V arzenálu se ale dají najít přesnější kousky. Postupem hrou si můžete vybrat ze čtyř postav.

Vojáka, který má všechny vlastnosti průměrně vyvážené. Rychlou a hbitou ženskou s infračerveným viděním, určenou k tiché likvidaci nepřátel. Má nůž, ale bohužel málo vydrží a neunese moc nábojů. Velký obrněný voják nábojů unese dost. Má pořádný kanón a není moc rychlý. Agent má průměrné vlastnosti, nůž a může se v některých částech dostat nepřátelům do týla. Bohužel také vlastní hodně nepřesnou helgastskou pušku. Není tedy v boji příliš efektivní.

Postavy jsou z mého pohledu bohužel dost nevyvážené. Rychlost je mi k ničemu, když postava nevydrží pár zásahů. Průměrnost může být fajn, když nemáte na výběr. Výhody agenta jsou k ničemu, když k tomu nemáte pořádnou pušku. Ať žije obrněnec s kanónem. Rychlost nepotřebuji a unese nejvíc nábojů. To se hodí, protože všem ostatním vždy dojdou brzy náboje a pak vám stejně nezbývá nic jiného než střílet z té nepřesné helgastské pušky.

Obrněncem jsem procházel docela dlouhou hrou. Scenérie se v jednotlivých lokacích sice trochu recyklovali. Na druhou stranu se lokace střídali a tím pádem i herní prostředí. Sníh, džungle, pláže, poušť, zákopy nebo rozbořené město. Prostředí tady rozhodně není stereotypní. Nepřátelé už trochu jo. Celou dobu střílíte prakticky do jednoho druhu nepřátel s tím rozdílem, že jsou později lépe ozbrojení a obrnění. Inteligence moc nepobrali, ale to vůbec nevadí. Hra mě celou dobu hraní opravdu bavila. Atmosféra je fajn a Helgasti zahlásí každý zásah, který dostali.

Hrou vás provází celý tým a chová se skvěle. Spolubojovníci vám nelezou do rány a když máte na mále, je možné se za ně schovat a oni něco dokážou zastřelit. Kompromis mezi autohealem a lékárničkami je také fajn. Jen je škoda nevýrazného bosse. Bez své mrtvé ochranky vypadá jako ufňukánek, který se moc nebrání a vydrží jako standardní obrněný voják.

♫♫♫

Pro: parťáci v boji, měnící se postředí, zábava od začátku do konce, slušná herní doba, atmosféra

Proti: nevyváženost postav, málo nábojů do spojeneckých zbraní, nepřesné útočné pušky (i s mířením)

+17

Musaic Box

  • PC 65
Stejně jako mnozí zdejší kolegové, i já jsem si do aktuální letošní výzvy vybral Musaic Box. No, říkám vybral, ale myslím tím ''obšlehl'', jelikož jsem nemohl přijít na jiný vhodný titul, který bych na své staré mašině rozběhl. Takže děkuji Jumasovi a jeho komentáři ze 6.1.2020.
Hra sama o sobě je spíše hříčka složená ze dvou částí. V té první se hledají jednotlivé indície poschovávané v několika místnostech starého domu, které poté vedou ke druhé části - skládání hudby pomocí puzzlů dle zvukové předlohy. S první částí jsem moc problémů neměl, většinu více či méně skrytých předmětů jsem odhalil a pokud jsem déle tápal, hra mi sama poradila malým zábleskem na ono inkriminované neobjevené místo. Tady tedy nebylo moc co řešit.
V části samotného skládání známých hudebních melodií už jsem se, zvláště ke konci, zapotil o něco více, ale opět, hra mi radila jak jen to šlo a vyloženě mě prosila o to, ať ji úspěšně dokončím. Za slabé tři hodinky bylo po všem.
Nebylo to špatné, chválím hlavně výběr jednotlivých skladeb, ale vracet se zde asi už nebudu. Solidních 65% si tato záležitost určitě zaslouží.

Pro: zpracování, hudba

Proti: krátké, jednoduché, stereotyp, moc nápověd

+12

Doom Eternal

  • PC 95
Další hra které jsem se letos podíval na zoubek nemůže být nic jiného než další díl mojí oblíbené série DOOM. S touto značkou se táhnu od devadesátých let a velmi mě baví. Když vyšel roku 2016 první nový DOOM příliš mi nesedl. Dal jsem mu ale druhou šanci a od roku 2017 ho mám defakto nepřetržitě nainstalovaný a drtím DM. Jinak řečeno jsem tomu titulu propadl. Čekání na Eternal bylo tedy velmi zdlouhavé a po oznámení edice s přilbou ještě delší (stojí na poličce vedle helmy od zbroje T-51B). Když titul konečně vyšel, skočil jsem do něj hned od prvního dne a musím uznale pokývat hlavou, že se čekání vyplatilo. Kdybych měl boj s démony v předešlém díle z roku 2016 přirovnat ke hraní na piano z pozice smrtelníka u Eternalu je z vás rovnou virtuóz. Boj je o několik desítek procent rychlejší a do vínku dostanete k obleku přidělaný granátomet a plamenomet jež hraní o to víc okoření (kromě obyčejné třaskaviny máte i mrznoucí granáty které se velmi hodí a plamen zase umí ždímat z démonů tolik potřebný armor). Samozřejmě se dočkáte i nových zbraní ale také budete o nějaké ochuzeni (například základní pistole). Dvouhlavňovka je ale to oč tu kromě pily běží. Brokna dostala totiž hák, kterým se můžete přitahovat k nepřátelům a dát jim tak ochutnat broky hezky zblízka (pokud krochnu vylepšíte na max, tak hák ještě démona zapálí a až mu oddělíte hlavu od těla ještě z něj vypadne něco málo armoru). Jo a když už jsem u těch zbraní samozřejmě bych měl zmínit to, že munice je fakt málo a je třeba řezat, řezat a řezat (pila zde doznala změnu v tom, že ze tří políček nádrže se vždy jedno doplňuje automaticky což usnadňuje shánění munice pokud se kolem vás potuluje základní enemáč). Mimo zvýšenou rychlost musím zmínit i tuhost. Hra je o dost těžší než její bratříček a je třeba v boji opravdu zapnout makovici abyste vydrželi naživu. Ne že bych se v úrovních kdy ztrácel ale mapa doznala též jistých úprav a sbírání různých sběratelských předmětů je tak větší zábava (kromě gramofonových desek s peckami našeho gejmerského mládí se opět vrací figurky - tentokrát však všech enemáčů, nejen Doomslayera). Výběr misí volíte ze svého HUBu (létající pevnost ve vesmíru kde máte hezký výhled na démony zdecimovanou zemi) - zde máte i svůj pokoj ve kterém na poličce naleznete svoje collectibles a gramodesky jsou pak rozvěšeny ve formě plakátů po celém místě a dají se samozřejmě přehrát. Mimo jiné zde máte svůj počítač kde se po dohrání hry odemkne původní DOOM 1 a po sehnaní hesla i DOOM 2 (plnohodnotné tituly které je možné odehrát). V pevnosti máte možnost i potrénovat a vyzkoušet si tak svoje nové zbraně a skilly. Level design je naprosto geniální a velice mě bavil - sice vám k průchodu hraje poněkud slabší soundtrack než byl k poslechu ve 2016ce ale i tak je úderný a skvěle dokresluje krvavou řež. Optimalizace je opět na vynikající úrovni a kromě pevného frameratu kolem 165 fps mi loadingy úrovní trvaly zhruba tři vteřiny. Další věcí která okoření gameplay jsou extra životy rozeseté po úrovních a jež vás ihned nepošlou k předešlému checkpointu ale dají vám další šanci dorazit démona co vás právě zabil. Je toho prostě hodně, nechci tady vypsat úplně vše ale ve zkratce jen připomenu že kodexy jsou zpět a opět je to skvělé počtení, na hraní dostanete i nové druhy nepřátel a gamesa je o notný kus delší jak DOOM 2016. Jo a taky se zde nově setkáte s pěsťovkou která dokáže například prase usmrtit na jednu ránu (a rychleji než jateční pistole) a s platformingem - budete skákat jak Mário na steroidech a do toho užívat tzv. blink který vás rychle přesune o několik metrů dál vámi zvoleným směrem (nic pro vás už nebude nedosažitelné a mezi démony budete vyloženě tancovat). Co však někoho může zarazit je absence klasického multiplayeru. Jediné co zde dostanete je mód, kde se jeden hráč ujme role Doomslayera a další dva si to dají za démona. Musím uznat že mi klasický DM docela chybí, ale dokud nevypnou servery u předchozího dílu, tak to přejdu mávnutím rukou.

Inu, nechám dlouhých řečí a vrhnu se na hodnocení. Titul doznal vylepšení úplně všeho, je zábavnější, krvavější a větší. Znovuhratelnost je na pořadu dne a celé to působí jako velmi dobře odvedená práce kde je asi milion pomrknutí na fanoušky značky. Bavil jsem se od začátku do konce a zase zpátky. Za mě tedy 95% a nyní mne omluvte, je třeba navýšit úroveň obtížnosti a jít procvičit prsty!

Pro: Perfektní optimalizace, svěží hratelnost, easter eggy, hák,......

Proti: Mírnou vadou na kráse je absence klasického multiplayeru

+22

Pandemonium!

  • PC 75
V podstatě jsem dneska už nic hrát nechtěl, jen vegetovat, dát si nějaké pivko když už se nedá jít do hospody, nějaký seriál. Ale koukal jsem kolik mi těch klasických arkád chybí k dohrání a kde by se daly sehnat a Pandemonium mě zaujal tím, že je k sehnání na GOGu, čímž odpadly čachry s instalací, shánění patchů, úprava registrů a podobné šílenosti, které člověk občas musí provádět, aby něco spustil.

V podstatě to nebylo špatné. Pandemonium jsem kdysi tuším viděl na Playstationu a víceméně to konzolovkám odpovídá. Primitivní 3D grafika, dětinské prostředí, nepřátele i příběh. Hned jsem si vzpomenul na dobu N64 nebo PS1 a hry jako Mario 64, Banzo-Kazoie, Crash Bandicoot. Jenže Pandemonium klame tělem, ač je prostředí plně 3D, hratelností je to klasická 2D plošinovka se 4 směry, skokem a střelbou. Což přináší určité problémy, ale popořadě.

V příběhu sledujeme nějakou sympatickou slečnu a totálně nesympatického klauna, kterak pouští ohňostroje a protože se jim to zdá málo, zkusí nějakou mocnější prskavku. Jenže ta přivolá démona, který zhltne celou vesnici a tak se vydávají ji zachránit. Kromě celkem vtipného intra i outra to je vše a myslím, že to docela stačí.

Hratelností je to jak jsem říkal tradiční hopsačka. Vyberete si buď klauna, který údajně umí bojovat (nezkoušel jsem) a nebo slečnu, která umí double-jump, což je neocenitelná pomůcka v mnoha krizových situacích. Na začátku máte dva dílky energie, v průběhu 18 levelů můžete s pomocí štěstí, šikovnosti nebo youtube návodu najít dalších 5 dílů. Potvory zabíjíte skokem na hlavu, nebo střelbou, kterou musíte najít. Máte možnost zmrazovače, zmenšovače nebo fireballu, přičemž po zásahu střílení zmizí. Sbíráte energii, poklady, občas nějaký ten powerup jako nesmrtelnost - v kombinaci se skluzavkou plnou potvor je to parádní.

Kola jsou dlouhá, obsahují 2-3 checkpointy, po dohrání získáte password, pokud jste šikovní dostanete se do bonus stage, ve kterých jsem se ale nikdy daleko nedostal. Samozřejmostí jsou nejrůznější pasti, fukary, trampolíny, vystřelovací děla, ale kupodivu nic z toho není extra těžký. Určité pasáže odehrajete proměněni na nějaké zvíře - je tu žába se super skokem, želva co se schovává do krunýře nebo naprosto parádní drak, který lítá a chrlí plameny.

V podstatě se to ale dá hrát. Ano kola jsou dlouhá a těžká, ale hrdinka i s pomocí double jump většinou skáče přesně, až na pár výjimek (poslední kolo) se nekonají nelidsky těžké pasáže a i ti bossové jsou hratelní, když přijdete na strategii a máte trošku štěstí. Některé kola jsem zvládl dokonce napoprvé, jiné jsem se párkrát nebo hodněkrát zopakoval, ale nikdy ne tak, abych proklínal tvůrce až do sedmého kolena.

Jediná, ale podstatná výtka je právě to 3D. Jednak je to občas šíleně matoucí kam máte jít, skočit. Jedna ta grafika ač vykresluje občas hezké pasáže (oblačné město, démonické kolo) prostě vypadá na rozdíl od některých 2D záležitostí šíleně primitivně a staře. A velký problém je kamera - ta mění úhel často uprostřed skoků, díky čemuž se z jednoduchý pasáží stane občas peklo.

Jinak si nestěžuji, Pandemonium mě sice úplně nestrhl, ale celkem mě bavil a hlavně se dá dohrát poctivě bez cheatování.
+16

Art of Murder: Cards of Destiny

  • PC 55
Psáno v době vydání, tedy v roce 2010:

Hlavní postavou je sličná Nicole Bonnetová. Prošla postupným vývojem od začínající a nezkušené agentky v prvním díle, až po regulérního člena FBI v díle druhém. I když regulérního není ten správný výraz. Byla sice vedena jako oficiální člen, vyšetřování však musela vést na vlastní pěst. Plnohodnotným členem amerického Federálního úřadu pro vyšetřování se stala až v díle třetím.

Co se bude řešit tentokrát? Loni pátrala po vrahovi, který zanechával na místě zločinu malou figurku panenky oblečenou ve stylu 18. století z dob Velké francouzské revoluce. Tentokrát je tajemným artefaktem hrací karta, která se v různých vyobrazeních objevuje na všech místech, kde dojde k vraždě.

Na začátku je Nicole vyrušena v průběhu dovolené, když ji poslíček přinese do bytu balík. V něm je starý zrezivělý šroub z kolejí, prastará lampa do promítacího stroje a novinový výstřižek. Na něm jsou zatržena slova „Sériový vrah“ a „Nicole Bonnet“.

Zrezivělé a staré přístroje se Nicole podaří očistit. Za pomoci kolegy Wanga z laboratoře dokáže prostřednictvím výrobních čísel jednotlivých dílů vystopovat místo, odkud pochází. Honba za tajemstvím může začít.

Jak naznačují první kroky ve hře, tentokrát to nebude Nicole, kdo skutečně posouvá příběh. Všechno režíruje tajemná osoba, která agentce předhazuje jednotlivé stopy tak, aby se postupně dostala k další zavražděné postavě. Inu, proč by si vrah jednou nemohl pohrávat jak s detektivy, tak i hráči. Mnohem důležitější je, aby vše postupovalo plynule, logicky a s atmosférou tak, aby to hráče bavilo.

Art of Murder 3: Cards of Destiny je klasickou adventurou, která na první pohled vypadá úplně stejně jako předchozí dva díly. Po grafické stránce se prakticky nic nezměnilo. V některých chvílích mi dokonce přišlo, že je na tom grafika hůř.

Nechybí tradičně dobře zvládnuté animace. Byť jsou slabší po technologické stránce, nepostrádají kvalitní režii i atmosférický střih. Ideálně dokreslují celý příběh.

Ani systém hry se moc nezměnil, opět hlavně sbírání předmětů a skládání mnohdy až krkolomných kombinací. Občas žasnete, proč hlavní postava volí extrémně náročnou kombinaci, když lze daný úkol splnit mnohem jednodušeji pomocí předmětu, který sice na obrazovce je, ale bohužel není aktivní.

Oproti předchozím dílům výrazně ubylo nepřesností a logických faux pas. Naopak se ale v mnohem větší míře přidal mezi hráči tolik neoblíbený pixel-hunting (hledání téměř neviditelné věci na obrazovce). Nechápu, proč se k němu odhodlali polští tvůrci v takové míře.

Přitom hra nemá zapotřebí být uměle prodlužována. Na současné poměry patří spíše k těm delším. Když se k tomu přidá i nevhodné umístění takto malého předmětu do míst, kde se otevírá okno inventáře nebo je přechod do jiné místnosti, člověka to hodně naštve.

Dalším tradičním nešvarem je nutnost kombinovat předměty ve správném pořadí. Člověk sice logicky pochopí, že je například potřeba šroub očistit hadříkem a rozpouštědlem. Ale po neúspěšném pokusu použít rozpouštědlo na hadřík to vzdá a zkouší nalézt jinou variantu. Po několika desítkách minut, kdy zoufale zkouší všechno na všechno, použije i hadřík na rozpouštědlo. A najednou to funguje.

Abych ale jen nehaněl, musím vyzdvihnout kvalitu puzzlů. Obzvláště některé jsou skutečně hodně vydařené.

Většina výše popsaných principů platí i na předchozí díly. Novinkou série je umístění lokalit. Zatímco v předchozích dílech měl možnost hráč společně s agentkou cestovat prakticky po celém světě, tentokrát se hra odehrává výhradně v Americe.

Úvodní pasáže se odehrávají přímo v New Yorku a jsou nejnudnější částí celé hry. První zhruba čtvrtina až třetina hry je hodně slabá. Teprve postupně nabírá na kvalitě jak grafické zpracování, tak i příběh a atmosféra. Bohužel, bude řada hráčů, kteří to určitě tak dlouho nevydrží a odpískají hru dřív, než se dostanou do pořádných míst.

Hráč se může vždy pohybovat pouze mezi pár obrazovkami. Až je na nich vše dokončeno, posune se dál. Obzvláště v na první pohled rozsáhlejších lokacích zamrzí, že člověk musí být prakticky pořád jen na pětníku. Přestože se nacházíte například na velkém náměstí, okolo je několik domů a přístav, skoro nikam se nedostanete.

Mezi zápory řadím i hodně slabé dialogy. Řada hovorů občas ztrácí význam, jsou hodně zmatené. Někdy se dokonce stalo, že hlavní postava operovala ve svých úvahách s informacemi, které se dozvěděla od jiné postavy až o několik obrazovek později.

Nepříliš vydařené je i provedení dabingu, hlavně co se týká hlavní postavy. Celou dobu to vypadá, jakoby ji hraní ani nebavilo. Všechny rozhovory i zamyšlení probíhají stejným tónem, bez větších emocí. Vypadá to, že ji bylo úplně jedno, jestli je v baru a rozmlouvá nad sklenkou místní coly s novinářem nebo hovoří se svědkem právě dokonané vraždy.

Samotným vrcholem jsou věty pronášené v případě, že danou věc nejde použít. Když člověk pořád slyší „These items don’t match“ nebo „Nothing doing“, dá to hodně přemáhání udržet nervy na uzdě.

Srovnání s předchozími tituly je nasnadě. V drtivé většině aspektů Art of Murder 3: Cards of Destiny prachsprostě kopíruje díly předchozí. První díl mile překvapil a hráč byl ochoten některé drobnosti odpustit. Druhý pokus byl prakticky to samé, jen s drobným vylepšením.

Třetí díl je přeci jen mírně lepší než dvojka, především díky velice kvalitní druhé půlce hry. Prokousat se k ní ale dá hodně zabrat. Kdo je v sérii úplně nový, může mít problémy s některými narážkami na situace z předchozích dílů.

Pro: některé hádanky, vydařený příběh, meziherní animace

Proti: slabší začátek, logické chyby, dabing a chování postav

+13

Call of Duty: Modern Warfare

  • XOne 90
Dohráno 2020. Modern Warfare trilogie je mou nejoblíbenější podznačkou ze všech Call of duty, takže jsem se na restart těšil. Nebyla to špatná kampaň v kontextu posledních pěti let, ale s původní MW se to nedalo srovnat. Přišlo mi to výrazně kratší a příběh mě tak nějak nevtáhl jak u původní trilogie. Abych jenom nepomlouval, tak grafický vypadá kampaň nádherně, cutsceny úžasný, zvuk zbraní taky super. Kampaň tak 65%.
V posledních letech jsem ale začal hrát více i multiplayer a v něm je tohle call of duty stoprocentní. Nejmíň zábavný je mód ground war pro hodně hráčů na velké mapě, což by asi mělo konkurovat Battlefieldu, ale je to jenom velkej bordel. Klasika v podobě menších týmu v deathmatchi, domination a dalších klasických formach je zábavný jako každý roky, ale pro mě jsou nejlepší gungame, kdy po killu se vymění zbraně a gunfight 2v2 na malých mapách.
Před pár týdny přibyl i dlouho očekávaný battle royal mód, který loňskou verzi posunul výrazně dopředu, vykradl dobře věci z jiných her, přidal geniální gulag a je teď pro mě častou zastávkou, když mám třeba jenom půl hodiny čas a nemá cenu rozjíždět nějaké RPG nebo podobné časově náročnější hry. Multiplayer je 100%.

Pro: Multiplayer

Proti: Kampaň

+12

Old Man's Journey

  • XOne 80
Jednoduchá adventurka se sympatickou herní mechanikou (ze které je znát její prvotní zaměření na dotykové obrazovky), silným příběhem o vykoupení jednoho starého muže, který v životě udělal - tak jako všichni - chyby. Půvabná animace a nádherný soundtrack ze hry přitom dělají moc příjemný zážitek.
+9

Condemned: Criminal Origins

  • PC 75
Jelikož jsem velkým fanouškem vývojářů z Monolith Productions, tak nechápu, jak mě mohla tato velmi specifická akce z jejich dílny minout. Objevil jsem ji až teprve nedávno opět díky DH.
Ze začátku hra působí jako klasická policejní vyšetřovačka, zanedlouho poté se hlavní postava stane obětí předem připravené léčky a je z něj udělán, jak jinak než hlavní podezřelý. Do této chvíle klasika stokrát viděná ve hrách i filmech. Přidanou hodnotou u Condemned: Criminal Origins je ale všudypřítomný přesah do nadpřirozena, který nakonec vrcholí v, pro mě osobně, epickém finále s otevřeným koncem. Poslední souboj byl správně syrový a brutální a zakončil tak celkově hodně agresivně zaměřený titul.
Střelných zbraní je v průběhu celého hraní opravdu poskrovnu a když už se vám nějakou podaří najít, není v ní rozhodně tolik nábojů, kolik byste očekávali nebo spíše chtěli. K neustálým nájezdům nepřátel tedy musíte používat ruční zbraně a častěji spíše "nezbraně". Trubky, lopaty, sekery a další předměty běžně se vyskytující v normálním životě. To byl samozřejmě i záměr vývojářů, ale já osobně jsem z tohoto unikátního zlepšováku nějak extra odvařený nebyl. Jednak se předměty neustále opakují a zas tolik druhů jich hra nenabízí, druhak, když chci pokračovat třeba s dlouhou trubkou, kterou jsem si poctivě vyrval ze stěny, tak stejně nemohu, protože za půl minuty už si další postup hrou žádá nalezení a použití požárnické sekery k rozražení dveří. No a pro trubku už se přes deset místností přece zpátky vracet nebudu. Krom toho je samotný soubojový systém hodně jednoduchý (útok-obrana, 2 tlačítka), tudíž po relativně krátké době celkem omrzí. Palec nahoru alespoň za možnost odkopnutí protivníků.
Vyšetřovací nástroje jsou dalším zpestřením už tak originální hry. Tady mám ale také problém, protože mi hra bohužel pokaždé naznačí nebo rovnou ukáže kdy a kde je mám použít, takže nějaké "vyšetřování" se ve velkém měřítku nekoná. Ledaže jste slepí a nemůžete dané indicie v určené místnosti za žádnou cenu najít.
Z nepřátel agresivita jen čiší, vůbec se s vámi nemazlí, v pokročilé fázi příběhu už jsou i poměrně tuzí a vy tak musíte velmi pečlivě časovat svou obranu a útok. Jedinou výtku bych měl akorát k počtu bezdomovců a feťáků, potulujících se po nádraží či podzemí. Tolik jich snad není ani ve všech kanálech světa. Ale chápu, je to akce, tak je to třeba.
I přes, na první pohled, ne moc spokojený komentář jsem se docela dobře bavil, ponurá atmosféra zde fungovala na jedničku a párkát jsem se dokonce i lekl. Příběh mne zaujal a jak už jsem psal výše, závěrečná část se mi velice líbila. S uvedenými nedostatky (z mého pohledu) dávám 75%.

Pro: příběh, atmosféra, přesah do nadpřirozena, konec

Proti: opakující se zbraně, nepřátelé, vyšetřovací pomůcky

+26

Dark Souls

  • X360 100
Dohráno 2014. Můj první kontakt se souls žánrem. Byl jsem udiven jak mě baví hra, která vám nic neřekne. Nevíte kam jit, kam sice můžete jit, ale nic tam nedokážete (jedna cesta s firelink shrine za kostlivcema, druhá za duchama). Poprvé jsem objevil kouzlo zkratek, úlevy jak dlouho cestu si ušetřím, nadšení po poražení bosse na padesátej pokus. Od té doby hraju v podstatě všechny souls hry, nejen od fromu a je to jeden z mých top žánrů. Např. V době psaní tohoto komentu jsem na pokraji psychických sil u posledních dvou bossů v Sekiru. Hře není co vytknout kromě horšího technického stavu, který bolela v některých pasážích hry.

Pro: Skvělý systém levelovani postavy, zbraní, zbroje za jednu měnu (duše), soubojový systém, jako vždy u fromsoft super design světa.

Proti: Ke hře jsem se dostal až o několik let později, takže grafika už nebyla nic moc, propady framů, hlavně v legendárním blightownu.

+10

Battle Realms

  • PC 90
Když jsem se dočetl, že hra vyšla opět na Steamu, neváhal jsem ani minutu. Jako puberťáci na LANpárty, které jsme pravidelně pořádali, jsme se battla nahráli nespočetně hodin.
Z vlastní zkušenosti vím, že pokud hrajete pouze sami s počítačem je hra celkem nezáživná ale když jsme se sešli alespoň 4, byla to úplně jiná zábava.
Co se týká hry jako takové, tak příběhová kampaň mě moc nebavila - jednou jsem si ji odehrál spíše z povinnosti.
Možnost hrát za 4 různé klany je myslím dostačující a každý si najde ten svůj, ačkoliv ze začátku si leckdo může myslet, že hra je nevyvážená. Ale zdání klame.

Hra se liší od ostatních strategií třeba tím, že není třeba sbírat dřevo, kámen a další suroviny, ale pouze rýži a vodu. Tento způsob mi přijde jednodušší a i zábavnější, protože nemusíte hlídat tolik zdrojů zároveň. Pokud však rýži nebudete zalévat, bude pomalu dorůstat.
Dále se mi líbí, že po výstavbě vojenského cvičiště se vám vojáci nebudou cvičit sami, ale musíte posílat na výcvik vesničany. To samé platí například i u strážních věží. Samozřejmě na dnešní dobu je grafika zastaralá, ale přijde mi, že hry s pohledem ze shora stárnou tak nějak pomaleji, tudíž to u nich není velkou překážkou.
Ve hře je zakomponovaný i perfektní soundtrack, na který dodnes rád vzpomínám.
Celkově si myslím, že pokud někdo hrál pouze kampaň a následně volné mise pouze s počítačem, tak ho hra nijak nenadchla a časem na ni mohl i zapomenout. Pokud ale hrál s kamarády, určitě má spoustu zábavných vzpomínek.

Pro: zábavný multiplayer, částečné odlišení od jiných strategii, soundtrack

Proti: nudná kampaň, horší grafické zpracování

+12

Bloodborne

  • PS4 100
Bloodborne se po trilogii Dark Souls odpoutal od fantasy zasazeni, odehrává se ve městě Yharnam podobném viktoriánskému Londýnu, klidně by se zde mohla odehrávat hra o Jacku Rozparovačovi, zároveň se i zjednodušil RPG systém, kdy už neřešíte hodnotu zbroje, nemáte štít, čímž se hra stává výrazně agresivnější a soustředíte se pouze na vylepšování zbraně pomocí shardů a run. Opět je příběh vyprávěn formou popisku u předmětů a upřímně koho zajímá tak je lepší si ho pustit na YouTube, kde ho rozebira detailně plno hráčů, nejznámější asi vaatividya. Level design opět top, kdy se snažíte projít dlouhou obtížnou oblast abyste na konci otevřeli zkratku v místě kde jste byli před hodinou. Pro majitele PS4 nutnost, pokud vás aspoň trochu láká zasazení a styl hry.

Pro: Příjemná změna prostředí po třech dílech dark souls, jinak stejná kvalita jako ostatní fromovky level design se zkratkama, rozmanitost nepřátel

Proti: Nemusely tam být dobrovolný dungeony, pro hlavní hru nebyly důležitý, jenom kvůli platině.

+17

Apollo Justice: Ace Attorney

  • 3DS 90
Apollo Justice je i přes míru kritiky mým jedním z nejoblíbenějších dílů série. Ace Attorney i přes skvělý scénář a plejádu zajímavých postav, bohužel přeci jen selhává v rozvoji charakterů a vztahů. Hlavní hrdinové mají mezi sebou často jen romantické jiskření, ale nic se neposune, dále vždy vše skončí na neutrální rovině a krom prokurátorů se nikdo nikam neposunu. Naštěstí Apollo Justice tohle vše mění a do dalšího dílu aspoň trochu rozvířil už zatuchající vody série.

Phoenix Wright je v tomhle díle na dně, byl mu odebrán odznak za údajné padělání důkazů a stal se z něj klavírista (i když na klavír neumí) v zapadlém Ruském bistru pochybné pověsti. Do hry, ale nastupuje Apollo Justice, novopečený právník který je po chvíli pod záštitou Phoenixe a dělá v jeho bývalé právnické firmě. Aby toho nebylo málo, tak Phoenix má i adoptivní dcerku o kterou se musí starat a hned v prvním případě právě jeho Apollo obhajuje. Už jen začátek hry vám dá příjemný pocit že ne každá z postav je nedotknutelná a v profesi jim může jít i o kejhák. Nemluvě o tom že Phoenix se charakterově dost změnil a po letech i více dospěl a je opravdu příjemné vidět dospění jeho charakteru (To je bohužel hned v dalším díle anulováno a Phoenix je skoro jako začátečník z minula)

Do hry navíc přichází i nový prokurátor a rock star v jedné osobě Klavier Gavin, který do série přináší také svěží vítr. Už konečně nemáte proti sobě prokurátora který se snaží přes mrtvoly obhájit vraha, jen aby vám uškodil. Klavier se vám snaží pomoct, když vidí že dotyčný lže či je vinen z vraždy, tak neváhá a snaží se vám pomoct aby jste toho pachatele společně odsoudili. Což oproti minulým prokurátorům který vás kvůli jejich osobním strastem chtěli připravit o práci, je příjemná změna.

Co se týče případů tak ty jsou po většinu času zajímavé a to i hlavní linka kdy se snažíte vyřešit zmizení otce adoptované dcerky Phoenixe, jménem Trucy. Ta je navíc po celou hru vaším věrným side kickem a patří k jedné z nejlepších pomocnic v sérii.

Hratelností se každopádně jedná o to samé, až na to že Apollo používá svůj náramek na odhalování toho když nějaká osoba u soudu lže. Vy tím náramkem totiž zazoomujete postavu a sledujete jestli vám řeč těla dotyčného neřekne jestli při výslechu lže. Podle mě docela povedená změna.

Takže ve výsledku se jedná o jeden z nejlepších dílů série, kdy máte pocit že tohle právnické univerzum někam spěje. Bohužel vše jde v dalších dílech doprdele a nic se zase neposune. Pokud v nových dílech budou tento přístup mít tvůrci nadále, tak výrazně přemýšlím o tom že se sérií skončím a to i přes to že mám tuhle sérii moc rád.

Pro: Příběhy, postavy, pocit že se to někam posunulo, nový prokurátor, soundtrack, vizuál, humor

Proti: Možná jen část kdy musíte v případu dokolečka poslouchat nahrávku z koncertu

+10

Total Overdose

  • PC 80
stylová frenetická akce zasazená do mexika s výborným soundtrackem, která je překvapivě zábavná i 15 let po vydání. hodně tomu pomáhá fakt, že lze přeskočit všechny ty open-world pasáže (které nezestárly nejlíp) a mise pouštět rovnou z menu. největší plus jevšak to, že se hra nebere vážně. jak by taky mohla se všemi těmi explozemi, stupidním humorem, a klišoidním příběhem?

Pro: soundtrack, humor, dynamická akce

Proti: open-world

+8

Lords of the Fallen: Ancient Labyrinth

  • PC 30
Kratučké DLCčko, ktoré Vás zavedie prostredníctvom kováča do tajuplného labyrintu, kde Vaším cieľom je dostať do stredu a zlikvidovať zabudnutého lorda. Labyrint otáčate pomocou pačiek tak, aby ste mali voľnú cestu do stredu. Spoločnosť budú robiť len dosť silný kostlivci a duchovia.

Zabudnutý lord aspoň nepôsobí tak genericky ako lordi v základnej hre. Žiaľ to je všetko. Nevidím dôvod to predávať samostatne, keďže je to strašne kratučké a myslím si, že to malo byť zakomponované už v základnej hre.
Pôsobí to ako umelo vytiahnutý content z hry a predávaný ako DLC.
+13

Half-Life: Alyx

  • PC 90
Na nový Half-Life se čekalo nejen tak dlouho, až o tom začaly vznikat memy, ale dokonce tak dlouho, až i ty memy přestaly být vtipné. Dalo se tedy předpokládat, že Valve se značkou čeká, na příležitost, kdy bude moci posunout herní zážitek na zcela novou úroveň, s příchodem VR se jim to skutečně podařilo!

Half-Life: Alyx jsem zadal jako nejočekávanější hru roku 2020, a mé očekávání naprosto splnila. Obvykle rozjíždím headset jen jednou týdně na pár hodin, protože VR není tak návykové a člověk běžně nevydrží hrát celý den, ale po vydání Alyx jsem od vydání nadšeně spouštěl každý večer.

Hned na začátku vás příjemně překvapí, jak je vše oproti jiným VR hrám odladěné. Interagovat můžete téměř se vším, a problému s tím obvykle spojených je zde vážně minumum. Žádné nastavování výšky apod, a přesto vše funguje, jak má, a nemáte žádný problém něco chytnou, nebo schovat za zády.

Na začátku dostanete Gravity Gloves, což je vychytávka zrozená přímo pro VR. Přitáhnout si s nimi můžete na dálku jakýkoli menší předmět, což působí nejen Jediovsky skvěle, ale taky se díky tomu nemusíte pořád pro něco ohýbat, nebo natahovat, takže na ně brzy nedáte dopustit.

Dále máte po ruce všestrannou hackovací udělátko Alyx™, díky kterému si můžete hrát na elektrikáře, nebo odemykat Combinovské zásobárny v podobě 3D puzzlů podobné těm v Toran.

Střelný arzenál je poněkud slabší, vystačit vám musí pistol, brokovnice, samopal a dva typy granátů. Zbraně jde ale vylepšovat, takže i prvotní pistolku můžete pořádně vytunit a zabíjet s ní i nejtužší nepřátelé. K vylepšení musíte sbírat Resins, které jsou různě poschovávané po lokacích, což vás společně s hledáním nábojů vede k jejich většímu prozkoumávání a prohrabávání.

Obtížnost se mi občas zdála nevyvážená, někteří nepřátelé nepředstavovali žádný problém a dávali vám spoustu času prostě jim jen uhnout do strany, s vojáky to už bylo mnohonásobně tužší (každopádně pořád by byl nějaký ten nonVR mód obtížnostně hra pro mimina).

Co se technického zpracování týče, hned na začátku mě hra kupodivu upozornila že nesplňuji základní požadavky (nějak jsem zaspal dobu kdy 8 GB RAM je již nedostatečných), přesto běžela hned od začátku krásně. Po updatu 1.1 mě sice začala degradovat textury, což předtím nedělala, ale i tak běžela plynule a žádný pády, nebo jiný problém jsem nezaznamenal. (EDIT: A zrovna se dívám že vyšel update 1.2, který tohle opravuje, takže i podpora skvělá)

Poslední kapitoly byly Half-Lifovsky epické, až si u toho vzpomenete na nejlepší momenty předchozích dílů. A ano, konec opravdu navazuje na konec epizody 2, a jestli přímo nepotvrzuje, minimálně nabádá k pokračování.

V souhrnu Alyx není až tak převratně originální hra. Vše, co používá jsem už viděl v jiných VR titulech, ale rozhodně to byl nejucelenější zážitek s kombinací těch nejvhodnějších známých mechanik pro VR, odladěná tak jak nebývá zvykem. Aktuálně VR Top!
+48