Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Call of Duty: Advanced Warfare

  • PC 70
Nejsem příliš velký fanoušek posledních dílů Call of Duty, o CoD: Ghost jsem nezavadil ani očkem, ale zrovna tahle hra mi nedala a já si ji prostě koupit musel. Strašně mi totiž připomínala dobu, kdy jsme s kamaráda hráli Unreal Tournament, nebo Quake a vůbec všechny možný podobný střílečko-skákačky, kterých jsem v posledních pár letech neviděl příliš mnoho jestli vůbec nějaké. Multiplayer trailer vypadal naprosto krásně a tak jsem se rozhodl.

Ačkoliv jsem singleplayer nakousl jen zlehka a ještě se neprokousal do nějakého hezkého marmeládového středu - multiplayerem jsem se prokousal až na druhou stranu a nalezl ošklivou marmeládu, marmeládu plnou lagů, neustálým vyhazováním ze serverů a vším možným a přitom ze začátku se zdála být vpořádku. Zdali se to někdy opraví nevím, mám pocit že se na to všichni vykašlou a zas se tak nějak spolehnou na to, že s novým Call of Duty budou hráči ochutnávat tu samou marmeládu znovu, a Advanced Warfare se tak možná stane hratelným.
Vše ostatní mi zatím příjde perfektní ať zdobení vašeho charekteru, všelijaké výzvy, mapy tak nápaditost zbraní a vůbec budoucnosti jako takové. Škoda jen, že tak pěkný a hezky zpracovaný návod pokazí "zase" neschopnost nějak pořádně vymyslet hosting serverů na multiplayeru.

Pro: Grafika (alespoň oproti ostatním hrám z CoD série), nápaditost, doublejumping (fakt mi chyběl)

Proti: Zalagované servery

+18

Machinarium

  • PC 80
V naší České kotlině se čas od času urodí několik her, které se ve světové konkurenci mohou poměřovat se špičkami ve svém žánru. Na tyto hry můžeme být právem hrdí a po Mafii, Poslu smrti, Vietcongu a dalších sem můžeme zařadit i Machinárium.

Machinárium je klasická 2D adventura od pražských Amanita design, která ve své době posbírala řadu ocenění a zpětně se není vůbec čemu divit. I když hru posuzuji s několikaletým zpožděním, mohu konstatovat, že Machinárium jaksi nezestárlo. Jde o jednu z těch mála her, které časem spíše zrají jako víno, a které budou lidé pravděpodobně hrát a obdivovat i za desítky let. Jemná poetika robotího světa jakoby dokázala hráče okouzlit svojí dětskou bezprostředností a úžasnou hratelností. I když většinu ocenění ve své době Machinárium získalo hlavně za grafiku a za hudbu (vynikající Floex), vůbec to neznamená, že by hratelnost byla zatlačena dopozadí, spíše naopak. I bez audiovizuální stránky by bylo Machinárium výbornou adventurou. Narazíte tu dokonce na některé vyloženě inovační prvky žánru, jako třeba postupné odkrývání lokace, natahování a smršťování hlavní postavy nebo hra za jinou postavu. Rébusy jsou přiměřeně složité a logické. Málokdy se vám stane, že budete potřebovat pomoc návodu. Kladně bych ocenil i velké množství miniher, jsou jich opravdu desítky. Narazíte mezi nimi i na některé nudné a pár jich je opravdu hodně obtížných, ale celkově mě bavily téměř všechny.

Machinárium je prostě roztomilé, dětsky hravé, inteligentní... Jsem fakt rád, že jsem na tuto hru zpětně narazil.

Pro: grafika, hudba, roboti, hádanky

Proti: příběh tu moc nehledejte, některé minihry jsou hodně těžké

+18

I Have No Mouth, and I Must Scream

  • PC 90
Psychologická libůstka.
Apokalypsu přežilo pět lidí, a všechny slabosti/rozhodnutí v jejich životě jim dává pán světa (počítač s umělou inteligencí) pěkně sežrat.
Ač lehce představitelná adventura starého kabátu (pick up, give to, use), dostanete se do situací které si představit neumí nikdo. Jen chorobomyslný autor.
Zábava proudem neteče, ale emoce atmosféra jo. Spíše je to level kniha či umění, než super pařba :)

Pro: originalita, dabing, psychologie

+18

Far Cry 4

  • PC 70
Když tři dělají totéž, není to totéž: popel z babičky mám uložený na kamenné peci, kterou postavila ještě její babička, Keith Richards popel své mámy poměrně labužnickým způsobem šňupe a Ajay Ghale s ním zase obtěžuje slušné a pracovité teroristy v Kyratu.

S tímhle macatcem z pod Himálájí si očividně dalo pár desítek (stovek) lidí kurva práci, nad čímž smekám ocáskem klobók, a dobrá zpráva je, že je to místama i vidět. Na druhou stranu - panovníci se změnili, problémy přetrvaly, neb mouchy Far Cry jsou zjevně věčné.

Chloubou Far Cry 4 je kupodivu opět příběh, původně trochu ploché a pičaté postavy dostávají časem jistých kontur, hra má více konců dle vlastního šmaku, včetně několika alternativních až geeky variant. Lze porovnat různé druhy zla, vybrat si mezi totalitou a jinou totalitou, špatným úsudkem a odhadem virtuálních charakterů celou kyratskou storku někam nemile stočit apod. To všechno je samozřejmě dobré.

Far Cry 4 je hra, u které jsem se dlouho nemohl rozhodnout, jestli je to populistická mainstreamová capinka, nebo propracovaný výlet do možná lehce zdrogovaných duší dílo milujících autorů, nabízející hořkosladký vztah k růžovoučkému Stalinovi, který bych se nebál lehce přirovnat k dramatu hrdiny a plukovníka Kurtze z Apokalypsy (na jejíž motivy by btw raz mohla vyjít skvělá hra).

Vždycky jsem Far Cry 1 přál, ať se ve stínu gigantů prosadí a vyroste někam na světlo, protože byl podle mě lepší, než Doom 3 a dokonce i než HL2, což se asi stalo, takže nechci být najednou za křena, když všechno zdá se nebylo tak úplně po mým (a ani v rukou Cryteku, který, jak se zdá, slovutný pecky stejně zapomněl dělat). Nakonec je z toho po všech těch letech opravdu ukázkové míchání žánrů, a pro dobře krmené trolly snad i nejlepší sandbox RPG roku, navíc bez hloupých dialogů.

Pro: Činorodý, žijicí svět. Dnes už technologicky spíše obyčejná hra mající jisté grafické kouzlo. Libové přestřelky a boj obecně, mlýnky na masíčko doznaly značného zlepšení.

Proti: Save systém jak od Forresta Gumpa. Velmi stereotypní sled činností a oukolů mimo kampaň. První stadium Elder Scrolls Huge Empty Bullshit Syndrome.

+18 +20 −2

Tales from the Borderlands: Episode One - Zer0 Sum

  • PC 70
K dnešnímu dni nejlepší hra co Telltale vyprodukovali.

Zatímco Walking Dead ve druhé sérii ztratili dech a Wolf Among Us byl pro mě nakonec po slibném prvním dílu spíše zklamáním, z první epizody TftB jsem nadšený.

Ano, je to pořád stejná pakárna, kde hráč nemusí ani jednou použít mozek a definitivně bychom měli začít zařazovat profil hry pod primární žánr "interaktivní film" a ne "akční adventura", protože tu dostaneme přímou kontrolu nad postavou asi 3x za celou hru a jinak sledujeme cut-scény, vybíráme odpovědi v dialogu a snažíme se přežít v QTE sekvencích, po všech těch vážných dílech z jiných sérií tu ale konečně máme hru, která je vtipná a dokáže si dělat srandu sama ze sebe i z klasických klišé.

Pandora je nebezpečné místo, ostatně kdo hrál nějakou hru ze série Borderlands, tak ví a užije si hru daleko více, protože narážky tu jsou na každém kroku (zaznamenal jsem i poctu sérii Space Quest). Telltale se povedlo dát dohromady v podstatě akční hru prezentovanou přes QTE sekvence, ve kterých zde strávíme opravdu hodně času. Důležité také je, že příběh tu je prezentován zajímavou formou z pohledu dvou postav, kdy ne vždy se jejich verze shodují ;o)

Přiznám se, že jsem nechával svoje postavy schválně umírat, abych viděl všechny nápadité způsoby jejich zhouby a výborně jsem se u toho bavil. Mám velkou chuť hru pustit znovu a zkusit jiné volby, protože ve mě opravdu hra vzbudila pocit, že na nich záleží a že jsem něco ovlivnil (jak by to dopadlo, kdybych vybavil mecha jinými zbraněmi? Nebo kdybych nezastřelil Felixe na konci?), ale raději to neudělám, protože tuším, že bych byl (opět) zklamaný.
+18

Assassin's Creed III: Liberation

  • PC 60
Uběhlo několik let a přišel čas pustit se do dalšího dílu assassinské série. Po velkém zklamání v podobě trojky jsem se už s podstatně nižším očekáváním pustil do vedlejšáku s názvem Liberation HD a vzhledem k tomu, že se jedná o hru portovanou z kapesní konzole, tak jsem nečekal nic objevného a ani jsem nic objevného nedostal.

Tentokrát se kromě maličkého New Orleans, které tvoří hlavní lokaci, podíváme do bažinatého (a dost kreténsky nadesignovaného) Bayou a prťavé vesničky Chichén Itzá. Gameplay se v rámci série nijak nemění – skákání je pořád super, souboje se mi zdály o něco těžší a při přesile je dokonce vcelku lehké chcípnout. Design misí je poměrně slabý, naskriptovaných situací je minimum a animace (zejména co se mimiky obličejů týče) jsou dost osekané. Cílem většiny úkolů je někam dojít, tam někoho zabít nebo někoho někam odvést či případně zmáčknout určité tlačítko. Generické až hanba, ale několika zajímavých kousků jsem se dočkal také.

Ani příběh neohromí, oproti ostatním dílům série je slaboučký, vesměs jde jenom o osvobozování otroků a hledání tajemného záporáka. Abych pravdu řekl, občas jsem zapomínal, že hraju za assassinku. Velkou část hry hráč tráví buďto v převleku otrokyně nebo v převleku lady. Ke každému převleku se váží určité vedlejší či sběratelské úkoly a vpravdě neustálá nutnost hledat převlékárny a procházet zdlouhavou animací ve mně vzbuzovala pocity otrávení. Chtěl jsem hrát za asssassina a toho jsem se dočkal pořádně až v druhé polovině hry, kdy jsem se podíval i mimo vcelku nezáživné ústřední lokace. Zejména sněžná pasáž poblíž New Yorku byla velice příjemným oživením, stejně tak prohledávání jeskyní za účelem získat artefakty První civilizace. Příběh nabere spád až s koncem hry.

Co se bugů týče, těch je bohužel hra plná. Pokud nebudu počítat fakt, že mi hra co dvě hodiny (většinou při přechodu do menu či mapy) padala, tak mě trápily vypadávající skripty a chybky v designu a pohybu. Pokud vás v minulých dílech štvalo nemotorné chování hlavní postavy a občasné nepřesné skoky, tak si nezapomeňte k hraní Liberation vzít něco sladkého na nervy. V momentech, kdy mi Aveline skočila už potřísetpadesáté přesně tam, kam jsem nechtěl a díky tomu musel reloadnout checkpoint, jsem měl chuť vyhodit gamepad oknem. Liberation je v tomhle ohledu dost neodladěný.

Abych to tak nějak shrnul. Liberation je slušný „menší“ přídavek, nezabere více jak 15 hodin (podle Steamu), ale i tak dokáže nabídnout více, jak leckterá „velká“ hra. Pokud jste však v posledních týdnech nějaký díl AC série hráli, tak na Liberation zapomeňte, protože Liberation dokáže být dost stereotypní. Ale na vyplnění pauzy při čekání na další díl (nebo na lepší HW jako v mém případě) ideální.

Pro: postava Aveline, v základu stále chytlavý gameplay, CitizenE

Proti: bugy a kiksy v designu, slabší zápletka, chudá náplň misí a s tím související stereotyp, absence dějové linky mimo Animus

+18

Wolfenstein: The New Order

  • PC 80
While I was gone, they set the world on fire. It wasn't a war anymore; it was a remaking. Some losses are inevitable. Some... unthinkable. Now they've built a new world. Armies of steel and thunder. They're rewriting history. But they forgot about me.

Už od oznámenia hry som sa na to neskutočne tešil a bola to moja najočakávanejšia hra.

William J. Blazkowicz sa vrátil a vrátilo sa aj zbieranie lekárničiek a brnenia. Hneď v úvode je scéna na hrade za 2. svetovej vojny, takmer ako vystrihnutá z Return To Castle Wolfenstein (podľa mnohých ľudí najlepší Wolf). Úvod navnadil na celú hru. Potom sa dej presunie do r. 1960 a alternatívna história plná Nacistov a ich robotických výtvorov môže začať.

Prvá polovica hry je prekvapivo veľmi bohatá na udalosti, zmeny prostredí, humor a nápady. Stále sa deje niečo nové a jeden nezabudnuteľný moment strieda druhý (nemocnica, motorová píla, vlak, prenasledovanie robotickým psom atď.). Nechýba tomu nadhľad a veľmi zábavné strielanie, ktoré striedajú aj kľudnejšie momenty. Zažil som aj pár veľmi príjemných prekvapení - dej je lepší ako som čakal, dá sa použiť aj stealth postup a potešila aj nečakaná erotika :)

Druhá polovica hry ale začína drhnúť, prostredia už nie sú tak zaujímavé a aj všetky dobré nápady si tvorcovia vystrielali v prvej polovici. Našťastie to zachraňuje Mesiac plný Nacistov (kde malo byť podla mňa finále).

Hra mi zabrala okolo 12 hodín a dá sa v nej nahrať aj viac ak chcete pozbierať úplne všetky veci (zlato, koncept arty, dopisy, kódy Enigma, novinové články atď.) Celkovo ma Wolfenstein: The New Order potešil, bavil a chcem pokračovanie!

Pro: Zábavné strielanie, humor, prostredia, nápady, skvelá prvá polovica hry

Proti: Horšia druhá polovica hry, optimalizácia, umelá inteligencia nepriateľov

+18

Mafia II

  • PC 100
Mafia II je výborná hra, ale jestli stojíte o perličky týkající se vývoje, tak tady nějaké jsou...Pracoval jsem na Tvorbě hry jako grafik a jsem na to docela pyšný, ale... právě to "ale"...Proč?... Ve firmě Illusionsoftworks, později 2kCzech jsem pracoval 5 let - na tvorbě Mafia II jako grafik - zařazen do sekce tvorba vozidel do hry. Pro hru jsem vytvořil následující modely: Shubert 38-taxi, Shubert-38 civil, Shubert Panel, Shubert_Hears, Shubert Pickup Hot Rod, Smith 34 Hot Rod, Shubert_Armored, Smith V8, Shubert_PickUp, Shubert_34, Hot rod WAYBAR (obdoba mého příjmení), dále parní lokomotivu 1522, Rybářskou loď, různé plakáty a billboardy do hry, redesign automobilů a podobně ....píšu to jako perličku proto, že mé jméno v titulcích nenajdete...bohužel...nejsem ale sám, kdo se na hře podílel, vytvořil mnoho práce a v oněch titulcích není. Mrzí mne, že firma neuznala náš přínos pro hru, kdy jsme do díla dali kus svého já a toto právo na zveřejnění našich jmen v oněch titulcích nám bylo odepřeno. Tímto bych chtěl vzdát hold i těmto tvůrcům, kteří se na tvorbě podíleli a bylo to i jim odepřeno......a nebylo jich málo.... Rostislav Vajbar
+18 +19 −1

The Wolf Among Us - Episode 5: Cry Wolf

  • PC 80
Komentár je k celej prvej sérii.

Wolf Among Us hneď v úvode prekvapuje svojou vydarenou noirovou atmosférou, brutalitou, zaujímavou grafickou štylizáciou a perfektnou hudbou. Hneď ma to chytilo a hlavný (anti)hrdina tomu poriadne napomáha. Šerif Bigby (Big Bad Wolf) je jednoducho frajer, hláškuje a celkovo je napísaný tak dobre, že sa snáď ani nedá nemať ho rád :) Hra rozbieha v prvej epizóde zaujímavú zápletku so záhadnými vraždami a tak sa začína vyšetrovanie plné prekvapení a zaujímavých postáv. Niektoré rozhovory s vedľajšími postavami majú dokonalú atmosféru (parťáčka Snow White, prasa Colin, žabiak Toad, Nerissa atď.). Celkovo ma častokrát bavili rozhovory a vyšetrovanie viac ako akčné QTE pasáže, ktoré majú to mačkanie tlačítok dosť prehnané, hlavne to Q!!! (aj keď posledné dve epizódy ponúkajú naozaj parádne súboje).

Hra je rozdelená na 5 krátkych epizód (každá zhruba 1,5 h.) a hlavne druhá a tretia končia skôr ako som čakal a sú dejovo trochu slabšie. Posledné dve epizódy však preradia na vyššiu rýchlosť a dostávajú sa na úroveň prvej epizódy a občas ju aj prekonávajú.

Celkovo som spokojný, minimum adventúrneho hrania mi nevadilo, hra má vďaka tomu dobré tempo a dejovo to tiež nebolo najhoršie. Verím, že sa tvorcovia k Fabletownu vrátia druhou sériou, bola by totiž obrovská škoda, ak by sa Bigby Wolf nevrátil.

P.S.: Mal som neustále nutkanie si zapáliť :)

Pro: hlavný hrdina, zaujímavé vedľajšie postavy, hudba, grafická štylizácia, atmosféra, úvodné titulky

Proti: krátke, slabší stred, občas čudný scenár, mačkanie Q!

+18

Dragon Age: Inquisition

  • PC 50
Asi už bych si měl konečně přiznat, že opravdového nástupce Origins se od BioWare nedočkám. Ne že bych to od Inquisition přímo očekával, spíš jsem si držel naději, že se stane zázrak. A, světe div se, nestal. Třetí Dragon Age pokračuje v kurzu, který nastavil přechozí díl - směr mainstream. Takže se nám z Dragon Age stal open-world (protože Skyrim) a hack & slash (protože Diablo?).

Veškeré zbytky taktického systému z Origins BioWare nejspíše exkomunikovali a v zásadě se rozhodli napasovat third person pohled na Diablo. To, že trochu zapomněli na ty hordy nepřátel, jejichž likvidace dělá h&s tak zábavné, je vedlejší. Výsledkem je simulátor držení kláves R (pro útok) a W (to když nepřátelé udělají něco neočekávaného, třeba krok dozadu) a trochu button mashingu kvůli schopnostem. Je v zásadě jedno do čeho se zrovna trefíte, většina z toho nějakým způsobem vybuchuje a/nebo poskytuje nějakou formu crowd controlu (stun, freeze, paralyze… v zásadě v tom není větší rozdíl). Hlavně aby to dobře vypadalo…

Pro staromilce je tu naštěstí ještě tzv. tactical mode že. Ten by měl připomínat soubojový systém z Origins a logicky se dá tedy předpokládat, že se s ním BioWare obtěžovali právě kvůli fanouškům prvního dílu. Tudíž je naprosto smysluplné navrhnout jeho ovládání primárně pro gamepad…

Ale co nám tedy ten tactical mode vůbec nabízí? Možnost pořádného odzoomování? Ne. Ovládání pohybu kamery kurzorem, který je přilepený k zemi a ochotně se zasekává o jakoukoli nerovnost terénu? Ano. Kamera, která spáchá sebevraždu, kdykoliv probíhá boj v interiéru? Ano. Tyhle výdobytky „moderní“ technologie si vývojáři mohli vážně odpustit. Aspoň že tactical mode nepostrádá autoattack jako jeho akčnější bratříček.

A to je jenom začátek. Pro představu něco z toho co se může stát, když chcete, aby postava použila nějakou schopnost. Animation cancelling si třeba může z ničeho nic vzít dovolenou a vám tak nezbyde nic jiného, než čekat, až si postava dokončí svou věčnost trvající animaci, a teprve pak začne se zaobírat vaším příkazem. Pokud se je tedy hra nerozhodne rovnou ignorovat. A takový pohyblivý cíl, to je teprve něco. Postava začne hledat správný bod, na kterém může abilitu použít a zatím se třeba i pár sekund klouzá po bojišti jako Jarda Jágr. V některých soubojích (převážně s medvědy) to pak většinou znamená, že skončí na zemi dřív, než stačí schopnost vůbec použít. A když už to zvládne, tak se zase můžou předvést dokonalé hitboxy. Takový Grappling Chain, který má přitahovat označený cíl, zvládne bez problému přitáhnout někoho, kdo stojí vaší postavě za zády. Pokud ho tedy přitáhne vůbec, v některý případech ho místo toho odhodí nebo vystřelí do vzduchu.

Všechno jenom dobarvuje umělá "inteligence". Ta se sice dá částečně nastavit, ale možnosti nejsou ani zdaleka na úrovni Origins. V zásadě vám hra umožňuje nastavit, jestli bude AI používat jednotlivé ability samo, nebo ne. AI ale není schopná používat většinu schopností smysluplně, takže jsem radši všechny pokusy o nastavení po necelých dvou hodinách vzdal a přepnul na mód „chůva“.

No a pak je tu ještě pathfinding je na úrovni 90. let, takže se vám může snadno stát, že se vám uprostřed boje jedna z postav rozhodne vydat do světa. Stejně tak AI s oblibou střílí zdi, nebo se naopak bojí některé neviditelné textury a nakráčí s postavou přímo vedle nepřítele (ve výjimečných případech i potom začne střílet do zdi).

Aspoň že ten přechod na open world nedopadl tak strašně, jakkoli málo to znamená. Všechny lokace vypadají dobře minimálně po grafické stránce, i když jejich výplň je na úrovni průměrného MMO. Vedlejší úkoly jsou přinejmenším odfláknuté. Přečtete si dopis, ve které stojí, že má jeho adresát přinést tři medvědí drápy. Zabijete medvědy (tři samozřejmě), seberete drápy. Konec. Člověk ve vesnici vás poprosí, abyste našli berana, který radí jeho rodině. Najdete berana (který si očividně odkráčel hlavní branou z vesnici a přes lokaci, ve které probíhají zuřivé boje mezi templáři a mágy), řeknete mu, ať se vrátí. Konec. S kontextem se nikdo moc nezabýval, companioni v partě to ani nijak nekomentují a třeba různá řešení úkolů a podobné věci, které by snad RPG mohlo nabízet? To Inquisition nevede. Aspoň příběhové úkoly jsou na tom o dost lépe, ale nic na úrovni Original Sin.

BioWare se také asi báli, že by si hráči mohli stěžovat, že se v některých lokacích nemůžou prohánět na svých (absolutně nepoužitelných) mountech, takže si dali obrovskou práci se všemi těmi pouštěmi a močály a ty zajímavější lokace (Val Royeaux), zpracovali jen jako miniaturní koridor. Jako malou náplast si v otevřených lokacích aspoň můžete užívat naprosto šílený respawn, který se nestydí vám naspawnovat další skupinku banditů přímo na hlavu a to klidně i uprostřed boje.

A pak je tu vaše základna. Vzhledem k tomu, že se příběh točí okolo vyvoleného, který má zachránit svět (kdo by u BioWare takovou originalitu čekal), tak máte k dispozici vlastní pevnost s poradci, společníky, obchodníky atp. Kromě toho, že máte ve hře později možnost soudit zajatce, také můžete (a musíte) posílat své jednotky na mise. Pokud máte rádi Farmville a podobné facebookové nesmysly, tak budete ve svém živlu, pokud ne, tak budete jako já nadávat „proč musím čekat 21 (reálných) hodin na blbou hůl pro mága?“ a přemýšlet, proč se BioWare rozhodli zazdít tolik potenciálně zajímavých úkolů pitomými operacemi.

Příběh už jsem lehce nakousnul. Zase je to klasické klišé o vyvoleném zachránci, které si BioWare tak oblíbilo, ale je to jedna z jeho stravitelnější iterací a má pár světlých momentů. Na druhou stranu občas působí dost šroubovaně a nesmyslně. A proč se BioWare rozhodli navázat příběhem zrovna na DLC z dvojky (a ještě k tomu na to méně zajímavé), mi vážně uniká.

Většina nových postav je až na výjimky (Dorian, Cassandra, Iron Bull) poměrně nezajímavých, ale vesměs to zachraňují postavy z předchozích dílů. Importování savů pro mě bylo opět zklamáním, většina voleb, které jsem si tak pracně vyplňoval v Keepu, hru ovlivňuje nanejvýš kosmeticky. Body navíc si Inquisition zaslouží aspoň za povedený návrat Hawkea z DA2.

Vývoj postavy je podobný tomu ve dvojce (za každý level atributy a jeden bod na ability), s tím rozdílem, že tentokrát už si nemůžete naházet rozdělit atributy sami, hra se o to stará automaticky. Asi aby to hráče nemátlo. Jenom pro představu, mému válečníkovi máchajícímu obouručkou to nacpalo všechny body do strength a ostatní atributy to zcela ignorovalo. Jedna věc, kterou aspoň lze pochválit jsou předměty. Výběr je dost různorodý, většina z nich má i velice detailní modely, na které je radost pohledět (pokud tedy díky některému náhodou nezmizí postavě torzo) a můžete si i vyrábět vlastní díky cratingu, který trochu připomíná ten z Kingdoms of Amalur.

Pokud se aspoň jedna věc dá od BioWare s klidem očekávat, tak je to obstojný port na PC. Ani Inquistion partu netrhá, i když o nejlepší kousek v katalogu BioWare ani zdaleka nejde. Už jsem zmínil problémy s ovládáním. UI je viditelně navržené pro konzole a jen částečně upravené pro PC a obzvlášť za navržení inventáře by někdo zasloužil vyhazov. Další vada na kráse je lock na 30 fps v cutscénách, který údajně zamezuje tomu, aby se v delších cutscénách rozbíjel lip-sync… Naštěstí se ho ale jde zbavit během chvíle zbavit přidáním spouštěcích parametrů. Také jsem si „užíval“ podezřele dlouhé loadingy. Grafických nastavení je ale dostatek a optimalizace se jinak zdá velice solidní.

Inquisition je první hrou po dvou letech, během kterých si BioWare zvládlo zklikvidovat všechnu tak pracně budovanou reputaci, a nemůžu říct, že by mě přesvědčil o jejich návratu na vrchol. Celkově jsem si připadal, jako kdybych hrál DA2 obalené neskutečným objemem vaty. K čemu je mi open world a 90 hodin herní doby, když polovinu z toho strávím běháním po pustině, sbíráním střepů, zabíjením respawnujících se nepřátel a loadingem pevnosti, abych si doběhl zadat nové mise. A když se vám hra snaží podstrkovat pěstování kytiček, tak už je něco vážně špatně.

Pro: grafika, crafting, příběh (relativně)

Proti: soubojový systém, open world, ovládání, bugy

+18 +23 −5

Quake 4

  • PC 75
A máme tu čtvrtý díl, který se primárně vrací k single-playeru a nabízí opravdu solidní nálož akce.

Hra začíná opravdu úžasně - pobíhání v zákopech plných stroggů a jejich likvidace, dobývání každého úseku značí pokrok a vaše jednotka se neustále posouvá dále. Hlášení je jasné, i když mezi vybuchujícími granáty je špatně čitelné.

Hlavní co nepřichází je stereotyp a nuda. To jsem ještě netušil, že tu půjde ovládat i tank. Zkrátka hra stále poskytuje nové a nové prvky, které zaujmou a pobaví.
To, že vás v druhé polovině zajmou a předělají na Strogga, to jsem opravdu nečekal.

Avšak v druhé polovině hry, už se trochu vytrácí náboj a přesouvá se do klasických stereotypních bludišť. Novinky pro váš stav Strogga jsou fajn ale jen ze začátku. Pak už se nic moc neobjeví.. Každopádně i tak se stále dočkáme lehké porce vtipu a ucházející akce.

Konečně je tu zase Quake, který nabízí uchazející kampaň - 75%

Pro: Extrémní nálož fakt dobré hry.

Proti: Od druhé poloviny trochu slabší....

+18

Dragon Age: Inquisition

  • PS4 70
Hodnotit Dragon Age: Inquisition nezaujatým pohledem není vůbec snadné. Od předcházejících dílů se, pro mě naštěstí, velmi liší, ale zároveň se jedná o už mnohokrát viděnou BW šablonu, které se už většina hráčů do sytosti přejedla.

Hra nabízí až neuvěřitelné množství obsahu. Hromada questů v několika různorodých prostředích zajistí, že budete mít v Thedasu stále co na práci. Samotný svět už není tak ohyzdný a tuctový jako v Origins a omezenost dvojky zmizela. Nečekejte ovšem nic jedinečného, nýbrž klasické fantasy lesy, zasněžené hory, roztahané pouště a snový svět.

Doporučuji přistupovat k DA:I jako k akční hře. Boje se velmi rychle změní v stereotypní klikfest s možností úsměvného „taktického“ módu. I ty nejmenší špetky taktiky se vypaří, jakmile získáte nehorázně nevyváženého knight enchantera. Zároveň zmíním i AI, která absolutně nezvládá hrát za roguea. Nepřátelé, pro jistotu, inteligenci nemají vůbec žádnou. Technických chyb potkáte také požehnaně. Od vlasů procházejících skrz uši přes občas nehrající efekty kouzel až po úplné pády hry (dokonce i na PS4).

Provázet vás bude klišé příběh velkého Inquisitora. V jeho/její kůži rozhodujete o osudech miliónů, prohledáváte starodávné chrámy a … sbíráte kytičky. Doprovodem se mu/jí stane skupina charakterů, z kterých si nejspíš aspoň jednoho oblíbíte. Zato hlavní záporák pronese asi úplně každou hlášku z knihy „Jak být správným antagonistou s božským komplexem“. Ještě dodám, že chcete-li z příběhu něco mít, tak se připravte na přečtení mnoha stránek textu v nudném kodexu.

Z těch věcí, kterými se může DA:I chlubit stojí za zmínku předně atmosférická hudba a vynikající dabing. I prostředí vypadá skvěle a několik momentů příběhu je hodně povedených (příchod do Skyholdu, epilog).

Možná můj komentář ve výsledku vyznívá negativně, jenže uznávám, že po většinu času mě třetí Dragon Age bavil a většinu nedostatků lze, s jistým odstupem, ignorovat.

Pro: hudba, dabing, vcelku zábavné

Proti: klišé příběh, kodex, nevyváženost povolání, bugy

+18

Dishonored: The Knife of Dunwall

  • PC 80
Jde přece hlavně o prachy, ne? Takže to rozsekněte.
Co prosím?
O pořádnej balík peněz! Sekat!!!
Aha...

Takže takhle nějak bylo rozhodnuto o DLCčkách k Dishonored. Ale to tu nebudu rozebírat. Jen podotknu, že když sečteme všechny tři DLC, rovná se to pěknej náser, který jsem si doopravdy moc užil a to já se standartně do DLC moc nehrnu, už jenom to je důkaz toho, jak moc mě Dishonored pohltilo a jak moc se mi líbil. Během hraní se mi zdál Daud daleko zajímavější jak Corvo a je zde krásně ukázáno, že vlastně Daud vše dělal jen z donuceníJá věděl že ho nemám zabíjet, něco jsem tušil.:). Jistá nečenobílost Dauda se mi moc líbila a když si dáte tu práci se čtením všeho kolem sebe, budete mít hezký obrázek o tom jak to vlastně s Daudem a jeho bandou bylo.

Co se týče samotného obsahu, tedy tří obsáhlích misí, tak musím vyzdvihnout především první, legendární velrybí řeznictví. Atmosféra přímo teče z monitoru a celá tahle mise je lahůdka pro tichošlápky. Parádní design a architektura, prostě špice, podle mě druhá nejlepší mise z celého Dishonored + DLC.

Druhá mise taky parádní, ale ničím nová. Třetí mise je podle mě nejslabší, celkově se mi záplavová zona zamlouvala snad nejméně.

Celkově se mi DLC moc líbilo, ale to pravé ořechové přislo až s Bigmorovic čarodkama.

Za mě rozhodně palec nahoru.

Metascore: 80

Pro: Je to Dishonored tak, jak ho známe.

Proti: Snad jen UI jak posledně.

+18

Alien: Isolation

  • PC 85
Ať si říká jaký chce recenzent, že začátek je nudný, ale takový člověk to vůbec nepochopil. Úvod hry je naprosto fantastický. Všechno do sebe zapadlo. Začátek na lodi, to jsem se cítil úplně jak na Nostromu. Matka, hibernační komory, retro feeling, i takové blbosti jako pohupující se kohouti. Práce s detaily je naprosto úžasná.

Do toho hraje originální nově nahraná hudba Jerryho Goldsmithe. To je jeden z největších kladů hry. Je úsměvné, že některé melodie a části hudby se kvůli ignorantství a omezenosti Ridleyho Scotta do Vetřelce vůbec nedostaly (místo nich byla použita hudba ze staršího filmu Freud) a jsou ke slyšení až zde v Alien Isolation o 35 let později.

Po dopravení na stanici jsem zažíval stavy největší úzkosti a nebyl jsem schopen hru hrát déle než hodinu v kuse. A to se tam ještě žádný Alien neobjevil! To je přesně to, čím exceloval první Vetřelec. Strach z neznáma. Nevíte, kdy to přijde, co se stane, ale víte, že to přijde.

Svou první smrt a pořádné setkání jsem si odbyl již velmi brzy, možná i dřív, než to tvůrci plánovali (což je asi ta scéna, kdy se krčíte pod stolem a přeleze vás JEHO ocas. Je to dělané, jako super velké první setkání, ale já si v té chvíli říkal "Jo jo, to já už dobře znám tohleto!), neboť jsem se zadrhl v prvním vchodu do přepravního vlaku, jak tam hraje ta šílená hrůzostrašná muzika a nebyl jsem schopen najít tlačítko pro zavření dveří. ON si pro mě doběhl a byl to ten největší šok, jaký jsem kdy ve hrách měl. Zařval jsem nahlas (bylo asi tři hodiny ráno), hru jsem shodil a vydýchával to několik minut. Po dvou třech hodinách (jsem opravdu pečlivý a prohlížím každý kout), kdy čekáte, že to přijde, tak to přijde, a překoná to všechny vaše nejhorší sny.

S tímto zážitkem jsem hrál dál a hrůza nepolevovala. Každý metr úspěšného postupu aby se oslavoval šampaňským, od stolu, po skříň, tamhle zase proplížit, pak dál do malé kovové skříňky, tam čekat pět minut, vyjít ven, ladičkou otevřít dveře a během toho to schytat zezadu. To a něco podobného se děje většinu hry.

Je to těžké, je to frustrující. To je na jednu stranu dobře. Na druhou stranu to však velmi brzy omrzí. Umřel jsem tolikrát, že už někdy během první návštěvy nemocnice (což je tak ve 30% hry, ani ne) se z toho stala rutina a strach skoro (neříkám že úplně) zmizel. Četl jsem spoustu recenzí, že to není až tak hra s Vetřelcem, jako spíš to, že ten Vetřelec je takový bonus, že ho potkáte jen párkrát za hru. No nevím, já ho měl za prdelí v podstatě nonstop a to jsem nijak zvlášť hlučný nebyl. Ve spoustě případů je tam nastavený skriptem, takže se mu vyhnout nedá. A i jinak je furt okolo vás, protože ho hra k vám neustále teleportuje. Stačí pak někoho zastřelit a už se v tom plácáte. Naopak jsou situace, kdy víte, že tam Vetřelec prostě není a nebude a pak si můžete zase dělat, co chcete. Jak jsem mnohokrát četl, že je to vysoce nevypočítavá hra, tak to úplně není pravda. Klidně bych i více ocenil, kdyby hra s Vetřelcem nepodváděla a já ho potkal skutečně jen párkrát za celou hru. Ale to by nebylo moc mainstreamové, už tak není.

Moc se mi líbí celý koncept hry, která je stealth, ale přesto se dá hrát i dost akčně (zvlášť po nabytí plamenometu), i crafting je povedený, ačkoliv v polovině vybavení jsem příliš účelnosti neviděl (světlice, kouřové granáty a zábleskové granáty jsem použil jen asi dvakrát, abych viděl, jaké nic to dělá). Líbilo se mi i všechno to otevírání a jak magor jsem se vracel, abych otevřel jedny dveře s nově nabytým hořákem. Taky mi to na Steamu hlásí 35 odehraných hodin, ačkoliv většina recenzí píše něco jako 10+. Sbírání poznámek a nahrávek bylo pro mě neskutečně motivující. Zvláště když některé z nich nahovořili samotní herci z prvního Vetřelce, což se například v případě Sigourney Weaver stalo v herním světě vůbec poprvé. Nevím, jak je na tom třeba Ian Holm, ale pochybuju, že jinak.

Zkrátka tahle hra je spjata s prvním Vetřelcem jako žádná jiná a jelikož je první Vetřelec můj nejoblíbenější sci-fi i hororový film, je to takřka splněný sen. Tím je i jedna z misí, kde se půjdete podívat na jistý populární planetoid, což je jistě splněný vlhký sen všech fanoušků tohoto universa a dalece to předčívá podobně laděný zážitek z filmu Prometheus.

V propojení s filmy mi však trochu uniká jedna věc. Hlavní hrdinka Amanda Ripley/McClaren zemřela (resp. zemře) v 66ti letech na rakovinu. To vážně nikomu nikdy neřekla o svém neobyčejném příběhu na Sevastopolu? Ani svému manželovi? Nebo se to ututlalo? Celou hru jsem měl takovou trochu depku, že nic z toho, co dělám, nemá význam, protože se o tom nikdo nedozví a na LV-426 tu kolonii stejně postaví.

Alien: Isolation je úžasně "vymazlená" hra se skvělým smyslem pro detail, která konečně po všech těch letech přináší do světa her to, čím byl Alien pro svět filmu. Bohužel to, jak je obtížná, dlouhá a frustrující, vede k tomu, že některé pasáže hrajete furt dokola, veškeré herní mechanizmy se okoukají a původní nadšení velmi rychle opadne. I Goldsmithova hudba po úvodu vymizí a objeví se až na konci závěrečných titulků (nechápu, proč nebyla hned na začátku, místo toho hloupého "songu", který sampluje vzkaz Ellen Ripleyové). Vkrádá se stereotyp a nuda.

Tu jsem jako velký fanoušek universa velmi snadno přešel a paradoxně bych to byl schopen hrát i dvakrát déle, ale "objektivně" vzato je to zádrhel téhle hry. Jinak je to však pro všechny fanoušky sci-fi, hororu (a Aliena obzvlášť) naprostá povinnost.

dodatek: hodnocení nezahrnuje DLC, těším se na ně jak malej a hodnocení se možná zvedne.

Pro: Strach!, atmosféra, smysl pro detail, hudba, zvuk, prostředí, účast herců z prvního Vetřelce, zpracování Vetřelce, mnoho způsobů jak se vypořádat s některými situacemi

Proti: Vysoká obtížnost, kterážto by jinak byla kladem, způsobuje příliš brzký stereotyp, nudu a utlumení strachu. Hra by nemusela s Vetřelcem podvádět, graficky jde jen o trochu lepší Doom 3

+18 +19 −1

Risen 3: Titan Lords

  • PC 85
Svět Risenu 3 se hodně povedl. Piráti, trosečníci, lodě, kováři ,skladníci, lovci, lovci démonů, mágové, reaktor, inkvizice, domorodci, kutání, gnomové, kradení, páčení, hledání pokladů, šplhání po skalách, taverničky... Ať to dohromady zapadá jakkoliv, nuda to není.
Na začátku dostanete malou bárku, se kterou se můžete plavit na libovolný dosažitelný ostrov... svoboda jak se patří. Frakce na výběr tentokrát tři, rozhovory opepřené "karma" systémem, kdy zvažujete zda se odvážíte zalhat ,zvolit "fuck" odpověď, či hovořit jako správný hrdina. (těch fuck odpovědí je opravdu mnoho, pobaví :) )
Bestiář je taktéž velmi barevný, fauna na jednotlivých ostrovech se i trochu odlišuje.
NPCčka žijí svým životem, v noci mají své postele, ráno chodí do práci, večer k ohníčku...velmi uvěřitelné!
Grafická stránka skvělá, hudební ještě lepší! Občas jsem krásně nechal unést... Ovládání také paráda, RPG systém bavil až do konce hry. (stále bych věděl jaké staty zvýšit)


Jenže teď k záporům.
Obtížnost se strašlivě nepovedla. Než se do hry trochu dostanete tak je laťka ucházející (spíše kvůli vašemu malému dmg). Ale jakmile pochopíte pár triků...
Útoky zvířeny jdou krýt, úhybný roll váš učiní netrefitelnými, parťák je drsňák, a časem se obtížnost ještě snižuje!
Ve hře je spousta lootu co vás neláká, ale to je z velké části vina obtížnosti.
Jo a začátek mě nudil hloupá Patty, zápletka i chování hrdiny, no ještě že se to rychle radikálně změnilo.
Víc záporů mě nenapadá, až bude existovat nějaký patch/mod na obtížnost, tak je Risen 3 absolutní špička.

Pro: svět, grafika, hudba, dabing, ovládání

Proti: obtížnost

+18

Vlak

  • PC 85
Co napsat k legendárnímu Vlaku? Ke hře se kterou se ve své době potýkal úplně každý.

Byla graficky příjemná :), zároveň však nervy trhající. Líbilo se mi jak se jednotlivé předměty měnily v roztodivné vagonky. Štvalo mě když jsem sbírál různé předměty na přeskáčku a v mé řadě vagonků, tak nebyly souvislé řady totožných exemplářů.

A taky si vzpomínám na do podvědomí se vrývající: "cak...cak...cak...cak..", donekonečna se opakující a povětšinou ukončené : "bum..."

Zkrátka hra, kterou jsem jedinkrát dohrál a v zájmu zachování svého duševního zdraví, se do repríz nepouštěl. Někdy si jen tak zavzpomínám a nahraju level, jehož heslo se mi vybaví.
Jinak je to pro mě vzpomínkou na devadesátá léta a Windows 98 :)
85%

Pro: Nostalgie

Proti: Lehce trhá nervy, hra u které si opětovné dohrání rád odpustím :D

+18

Ryse: Son of Rome

  • PC --
Technické zpracování je na jedné straně úžasné (protože Crytek), od monumentálních římských staveb až po ten poslední plát Mariusova brnění, na druhou stranu jsem se potýkal s nepříjemnými framedropy, hlavně pak při samotných soubojích. A to jakože fest. Především při zakončovacích kombech se obraz často začal nepříjemně škubat až za hranici únosnosti.

Ty souboje... Že se jedná o strojové mačkání by tolik nevadilo, ale ty hlavní lákadla bitek, jakou jsou ukončováky (kdy postava nepřítele svítí žlutě nebo modře), souboje s bossy (mechanické opakování jednoho a toho samého) nebo hromadné bitky (kdy bojuju prakticky sám a ostatní vojáci kolem jen stojí a čumí) vážně nestojí za řeč.

Nepotěší ani překvapivá koridorovost (překvapivá, protože Crytek). Hra mě nenechá uhnout ani o píď, cesta je jen jedna a jestli chceš vandrovat a kochat se, tak bacha na neviditelné stěny. Měl jsem celou dobu pocit stísněnosti a nepomáhala tomu ani kamera, která často zabírala přesně opačnou stranu toho, kam jsem se chtěl dívat. Kamera je vůbec hodně neposedná a dost špatně se krotí, pokud se tedy nechá.

Naopak mě potěšil příběh. Sice je to holyvůdská "dumb-down quick & easy to forget" epická patlanina, měl jsem z něj ale hodně dobrý pocit a dal mi ten správný drive na to, abych to vůbec dokončil. Přestože je Ryse hodně krátká hra, ten konec byl natahovaný až moc. Po soubojích v koloseu mi klidně mohli nechat Nerovi utnout tipec a byl bych spokojený.

Po oznámení to byla hra, kterou jsem ikzboksařům záviděl. Nejen kvůli zasazení, ale protože Crytek. Autoři všech mých "cry" srdcovek se vrhli na hack'n'slash rubačku, ale bohužel z nich nevypadla ta správná, akurátní, šiška.

✰ / 5
+18

Posel smrti

  • PC 75
Česká adventura s oslňujícím dokonalým dabingem? Jak jsem to mohl minout?
První dojmy díky zvukové stránce byli výtečné, hlavní postava a obyvatelé hradu mluví jako gentlemanové, i spousty nepotřebných objektů ve hře mají slovní komentář na úrovni knihy. Hlavní postava velmi ráda popisuje i vůně, zaprášenost předmětů, hřejivost krbů, připomíná ve které místnosti hradu si jako malý hrál, prostě spousty drobností které dodávají malovaným pozadím skutečný život, hloubku...
Grafika příjemná, žádný hit, ale nikdy nezestárne na level špatná. Postavy při rozhovorech gestikulují. Atmosféra rozhodně dokázala unést.
Jenže ty herní mechaniky... Zpočátku nejsou vidět, ale jakmile je prokouknete... Předměty nejdou sbírat dokud je vyloženě nepotřebujete, levým tlačítkem se kouká/sbírá , pravým manipuluje , někdy je to dost nejasné čím se má klikat. Čekací questy jsou také chaotické (projděte pětkrát tam a zpět, a pak si pokecejte znovu).
A od jistého momentu (od nalezení prvního klíče z pěti už víte ,že se budete pachtit po skládání stupidního předmětu) už i ten příběh ztrácí na lákavosti.
Puzzlíky zpočátku super, poté spíš zdržovažky... Nulová variabilita v rozhovorech, odpovědi si prostě vybrat nemůžete.
Výsledny dojem je zklamání s božským dabingem.
A konec hry zanechává mnoho nevysvětleného , asi dvě vraždy si vysvětlit prostě nedokážu. William a Vick. V době smrti Willa byl vrahoun pryč, a Vick ani nebyl správné krve. Vlastně i Henry a Herrman byli jiné než prokleté krve. No je to divné

Pro: hudba dabing zvuky

Proti: slabší herní mechaniky, rozhovory jsou jen o poslouchání ne o vybírání odpovědí.

+18

Memento Mori

  • PC 75
Velmi zajímavá adventura. Zejména tím faktem, že vám hra dovolí jít dál, přestože jste danou situaci nevyřešili úplně nejlépe, a pak vám to sečte v závěru v jednom z mnoha možných variant zakončení. To mi přijde jako úplně úžasný nápad, trošku znervózňující, protože byste to rádi napravili, ale už to nejde, stejně jako v životě. Teda s tím rozdílem, že hru můžete hrát celou znova.

Nízká obtížnost mně naprosto vyhovovovala, jsem takový analfabet, že i přes nízkou obtížnost jsem se asi pětkrát trošku zaseknul. Na můj vkus to bylo naprosto akorát, a jsem zrovna v takovém období, kdy mě zajímají hlavně ty příběhy a když jsou hádanky logické, přesto ne stupidní, tak jsem nadmíru spokojený. Už mě nebaví po těch letech čučet desekrát během hodiny do návodu.

Gradace příběhu je vynikající. Ze začátku se neděje zdánlivě vůbec nic, ale kousek po kousku přibývá záhad, napětí a konfliktu. Celková zajímavost příběhu sice nedosahuje závratných výšin, nepřiková vás k sedačce, ale je to celkem podařené mysteriózno, které si bere vzor v mnohých podobně laděných filmech, ale které mě neuráželo. Toho detektivního tam mohlo být klidně více. Nejvíce mě baví prozkoumávat záhadné artefakty, fotografie a odhalovat děsivé skutečnosti.

Co však musím velmi zkritizovat, je česká verze, která je k dispozici na Steamu. V jedné místnosti v lokaci Ermitáž vás to vždy vyhodí do Windows a jediné řešení je si stáhnout jinou jazykovou verzi, tuto lokaci projít a pak si zase stáhnout zpět tu českou. Navíc obrovské množství textu (odhadem 5%, většinou v rámci vedlejších nedůležitých rozhovorů, ale čas od času i třeba v předělových animacích) je odříkáno ne (jinak celkem kvalitním) dabignem, ale počítačovým hlasem (jako když si přehrajete text ve starém google slovníku). Takovéhle věci by se opravdu neměly stávat a když už se stanou, měly by se bleskově opravit. Jenže na Steamu už je to docela dlouho a nikdo se s tím neobtěžuje nic dělat.

Hudba je moc pěkná, tracků je celkem málo, ale to málo je fajn. Grafika na mě působila lehce umělým dojmem. Zvláště v Lyonu. Ke konci už to bylo lepší. Mimika postav je příšerná, rty se takřka nepohybují a v některých momentech jsem měl problém rozeznat, kdo zrovna vůbec mluví. K charakterům jsem bohužel nedokázal přilnout tolik, jako v jiných adventurách, a proto nebyl emoční dopad tak velký, jak by mohl být, ale to může být jen subjektivní problém.

Přes drobné výtky (nepočíte tu velkou, která se týká Steam verze) za mě však rozhodně palec nahoru.
+18

Alien: Isolation

  • PC 95
Musím říct, že scénař v této hře byl z mého pohledu úchvatný. Schopnost vetřelce se množit a šířit jako mor byl dokonale popsán v posledních kapitolách příběhu, když jsem si po návratu z vesmíru (poté, co jsem natočil anténu) všiml, jak se jeden z vetřelců snaží najít si cestu do komunikačního oddělení z venku, bylo mi jasné, že nebude trvat dlouho a zamoří celou stanici. Série úkolů a postup příběhem měly za následek, že jedna činnost, byť s dobrým úmyslem způsobila jeden průšvih (pokus o zničení hnízda=vypuštění Džina z láhve) který pak kaskádově způsobil sérii dalších průšvihů (reset APOLA=vysvobození kapitána Anesidory=zničení Anesidory=poškození orbitálních stabilizátorů=přístup vetřelců do všech částí stanice+samotné shoření stanice v atmosféře)
Samotní vetřelci byly skvěle naprogramováni i když často jejich oběvení bylo napevno napsávo ve scénáři, poté se již vetřelci chovali individuálně. Jednou mě dostal téměř okamžitě, podruhé jsem na něj skoro nenarazil. Mise v hnízdě byla kupříkladu děsivá, ale na mé poměry velice snadná, protože nebylo těžké si zapamatovat v každé části mise, kde a kdy se nalézá nějaký ten facehugger, kdy vetřelec seskočí z šachty. Kdyby se načetla mapa celé stanice a všechny životní hormy se aktivovaly hned najednou, tak s jejich umělou inteligenci by bylo každé opakování mise originálním zážitkem.

Pro: Grafika, scénař, zvuky (měl jsem to bez hudby), umělá inteligence vetřelců

Proti: Umělá inteligence lidí (vědí, že střelba přiláká vetřelce, stejně do mě střílí. Jsme lidi a měli bychom držet při sobě, když nám je v patách takové monstrum), skripta, u DLC se na lodi Nostromo neshodují paluby B a C s trupem. Polovina chodeb je mimo loď

+18 +19 −1