Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Train to Sachsenhausen

  • PC 70
Není to klasická hra. Na začátku si zahrajete krátkou interaktivní hru, kde se vyvíjí příběh podle vašich rozhodnutí. Prakticky jenom posunujete příběh dále nebo volíte ze dvou možností. Pak si můžete procházet texty a videa z rozhovory pamětníku, které vám přinášejí info o událostech, které vám představila hra. Je to takový interaktivní dokument. Musím říct, že to funguje zajímavě a hodilo by se to skvěle jako zpestření dějepisu na základní školy. Samotná interaktivní hra by mohla být o něco delší a určitě se mohlo vymyslet více věcí na zpestření než jenom odklikávání a výběry ze dvou možností. Celkově se mi to líbilo a rad jsem si doplnil vzdělaní daného tématu.

Pro: Zajímavý způsob vzdělávaní, pro Čechy poměrné silné téma, koncept

Proti: Interaktivní hra by mohla být delší, taky by mohla být více interaktivnější a pestřejší

+2

15 Days

  • PC 70
Tato adventura je spíše interaktivní film s hranými částmi, které jsou většinou poměrně jednoduché a přímočaré. Zase na druhou stranu scénář je dost dobrý, napínavý a zajímavý. Kdyby se trochu zkrátil a lehce upravil byl by z toho dobrý film. Co se týče té herní stránky této věci, tak se mi líbilo například, že si občas musíte něco vyhledat na internetu abyste jste získali informace a mohli pokračovat dále. Občas jsou tu minihry, které jsou takové nijaké. Líbil se mi soundtrack, který dobře nastoluje atmosféru. Na podobnou hru, na rok kdy vyšla má hra i docela pěknou grafiku. Pokud od hry čekáte a chcete klasicky point and click gameplay, tak se asi spálíte, ale pokud si chcete užit zajímavý příběh, kde vlastně moc nehrajete tak se zabavíte.

Pro: Scénář, postavy, soundtrack, grafika

Proti: Jednoduché, málo herní, minihry

+2

Painkiller

  • PC 75
Hra má různorodé a zajímavé levely. Je tu i hodně druhů nepřátel, ale spousta z nich mi přišli jenom přeskinovaní se stejnými útoky. Příběh je hodně jednoduchoučké bečko. Hra má opravdu skvělý a výrazný soundtrack, který hlavní dominantou téhle hry, jelikož parádně doplňuje zběsilou akční hratelnost. Umělá inteligence nepřátel není moc dobrá. Často mají nepřátelé problém dojít směrem k vám a místo toho někde stojí nebo běží do stěny. Boss fighty jsou hodně nezajímavé a nezábavné a úplně hlavní boss fight je extrémně špatný. Zatím se asi z mého textu zda, že těch negativ je poměrně hodně, ale celkově i přes výrazně chyby je tahle hra zábavná střílečka s pořádným adrenalinovým akčním zážitkem. Nakonec musím pochválit český dabing, který mi hodně sedl především díky výběru dabérů.

Pro: Pestré levely, soundtrack, gun play, adrenalinový feeling, český dabing

Proti: Příběh, uměla inteligence nepřítel, boss fighty, nepřátele jsou si až moc podobní

+7

BioShock

  • Switch 60
Hned ze začátku musím přiznat, že jsem docela zklamaný. Spousta lidí mluví o prvním Bioshocku jako o kultovní hře. No čekal jsem, že mě to bude bavit více. Gun play je poměrné slabý. V jednotlivých levelech se často blbě orientuje i přesto to, že hodně času (ale ne vždy) vám šipka ukazuje zhruba směr kde máte jít. Musím pochválit atmosféru a podmořské město Rapture, akorát level design by mohl být lepší. Po určité době mi gameplay přišel docela repetitivní. Otravovaly mě alarmy, které po spuštění volají chvilku létající bojové roboty. Kdyby to tam nebylo bylo by to lepší. Zajímavý a skvělý prvek jsou speciální schopnosti, které působí originálně. Příběh jako takový není špatný, ale jeho vyprávění, je dost nudné. Vyprávění prostřednictvím volané hlasové komunikace je nezáživné. Radši bych byl za klasické cutscény. Celkově to byl takový slabě nadprůměrný zážitek. Snad budou pro mě další díly lepší.

Pro: Design zbrání, atmosféra, město Rapture, cool speciální schopnosti

Proti: Gun play, často problematická orientace, repetitivní hratelnost, otravné alarmy, styl vyprávění příběhu

+10 +11 −1

Far Cry 3: Blood Dragon

  • PC 85
Takhle si představuju dobré DLC. Vzít engine a gameplay základní hry a udělat téma, které se nehodí a nesouvisí se základní hrou. Osmdesátkové šílené scifi je zpracované skvělé bečkově. Prostředí ostrova za tmy s častýma neonama je zajímavá změna oproti základní hře. Do toho jsou tu ještě neonový draci. Jinak je to v základu hratelnosti Far Cry 3. Trošku mě zklamalo vyprávění příběhu, které je vyprávěno prostřednictvím střídáním lehce rozpohybovaných obrázku s dabingem. Poměrné laciné a nezajímavé. Finále je docela odbyte, čekal jsem, že bude na konci boss fight nebo alespoň gameplayový střed se záporákem. Poměrně škoda. Jinak je, ale tato kratší šílenost velmi příjemné zpestření tradičního Far Cry stylu. Spokojenost.

Pro: Atmosféra, náměť, zpestření v rámci série, cool bečkovost, gun play, neonový draci

Proti: Cutsceny/necutsceny, slabší závěr, hlavních misí by mohlo být více

+11

The Murder of Sonic the Hedgehog

  • PC 50
Byl jsem docela zklamaný z pojetí hry. Podle názvu jsem čekal trošku dospělejší, temnější a výstřednější nelorovou hru. No a je to taková prakticky pohodová až veselá jednoduchá detektivní videohra. Je to sice vizuální novela, ve kterých jde především o odklikávání textu a vypravení příběhu, ale slušelo by tu více interaktivnosti, která tu občas je, ale je to hodně slabé. Nijak extra nápadité z hlediska scénáře to není. Jako krátká jednohubka to překousat jde, ale tenhle nápad by mohl být zpracován zajímavěji. Jako plus sice zní, že je hra zadarmo, ale po dohraní jsem pochopil proč je asi zadarmo. Slaboučké.

Pro: Žánr, ve kterém Sonic ještě nebyl; soundtrack

Proti: Pojetí atmosféry, slušela by větší interaktivnost, bez zajímavých nápadu

+5

Doors: Paradox

  • PC 80
Velice příjemná logická oddychovka. Postupné mechanismy vedoucí dalším mechanismům až k následnému otevření dveří a dokončení úrovně jsou kreativní a hravé. Design jednotlivých dveří (úrovní) je extrémně různorodý a prakticky se tu nic neopakuje. Celé je to pohodové a relaxační. Ten kdo bude hledat výzvu tu moc nepochodí, jelikož je hra je poměrně jednoduchá. Vizuálně a ovládáním jde vidět, že hra byla původně dělaná na mobily. Co se tyče ovládaní tak tu není žádný problém, jenom jde cítit, že na dotykové obrazovce by se to ovládalo zajímavěji. Pokud chcete nějakou jednodušší chill logickou hru, tak tohle není špatná volba. Náročnější hráči podobných her se, ale musí po něčem dívat někde jinde.

Pro: Kreativnost, level design, různorodost, relaxační, hezky barevné, pro někoho příjemně jednoduché

Proti: Pro někoho až moc jednoduché; jde cítit, že je to mobilní port; vizuál je trošku slabší

+7

Super Mario Bros.

  • Switch 80
Úplně první klasická plošinová s Mariem se i přes své staří dobře hraje i dnes. Přesto, že se hra poměrně dobře ovládá tak je místy docela těžká. Hlavní bolístkou je systém životů a ukládaní. Tomuhle se da extrémně výrazně pomoct Switch verzí, kde je možnost si hru kdekoliv uložit. Ano ztrácí se ten old school feeling, ale myslím, že velkou část hráčů to potěší. Zmínit se musí samozřejmě musí skvělý legendární soundtrack. Hra má hodně dobrý a na svou dobu nápaditý level design. Pokud si chcete udělit výlet do herní historie, tak s tímhle Mariem to není vůbec bolestivé, naopak je to příjemnější než by jeden čekal.

Pro: Ovládaní, soundtrack, level design, dobře hratelné retro, kultovka

Proti: Obtížnost, systém životů, mohlo by to být trochu delší

+7

Scorn

  • PC 90
Velice zajímavá hororová adventura s extrémně mrazivou atmosférou. Největším lákadlem je spojení organické složky a technologické. To jak jsou designované jednotlivé levely, bytosti, zbraně nebo mechanismy je neuvěřitelné. Přesto, že pro velkou část lidí to bude příliš brutální a nechutné, tak pro lidí, kterým to nevadí budou v úžasu nad kreativnosti vývojářů. Nebál bych se až říct, že to vyvolává až umělecký dojem. Činnosti pro postupovaní dále jsou velice různorodé a zajímavé. S čím jsem měl často problém bylo, že některé levely jsou špatné na orientaci, když například člověk hledá cestu k nějakému terminálu a z hlediska designu bylo pro mě těžké si uvědomit jestli jsem tamtou stranou už šel či nešel a podobně. Nebylo to zase tak hrozné, aby mi to nějak drasticky kazilo zážitek, ale šlo by to udělat určitě lépe. Graficky je hra na dnešní dobu na vysoké úrovní. Hře by slušel výraznější soundtrack. Celkově je tahle hra velmi solidní a hlavně není to takový ten rychle spíchnuty horor, který se spoléhá jen na lekačky a je stejný jako stovky podobných her. Tohle je velice unikátní záležitost, která rozhodně nesedne každému, ale tomu komu jo, tak dostane v rámci žánru něco aspoň trochu odlišného.

Pro: Unikátní styl, atmosféra; design lokací, stvoření nebo technologií; brutálnost, náplň, grafika, příjemná obtížnost

Proti: v některých částech horší na orientaci, soundtrack, souboje by mohli být lepší

+8

Posel Bohů

  • PC 85
Z hlediska příběhu hra není vůbec špatná. Některé věci by hře trochu prospěly. Například víc prostoru pro záporáka. Působí to většinu času tak nějak poklidně, jakoby vás ve vašem pátraní nic moc neohrožovalo. Nebo to, že by hře slušela z hlediska scénáře o něco větší délka. Po většinu času jsem se moc nemusel koukat do návodu, až na par častí, kdy mě trochu porazil pixel hunting. Některé předměty co jsem mohl vzít byla na obrazovkách extrémně nevýrazné a bez pomoci bych si jich nikdy nevšiml. Hlavolamy tu jsou z hlediska obtížnosti takové rozdílné. Některé byly docela v pohodě, jiné za mě až zbytečně složité. Hra má velmi kvalitní dabing jenom mi trochu vadilo, že všechny ženské postavy dabuje jedna dabérka, zatímco u mužských postav se jich středa více. Grafika je na dobu kdy hra vyšla poměrně zastaralá. Celkově je to, ale solidní česká adventura, která mě velmi bavila.

Pro: Příběh, pěkný český dabing, level design, soundtrack, není to nějak extrémně náročné, zajímavý námět

Proti: Zastarala grafika na rok 1998, pixel hunting, obtížnost některých puzzlů, po většinu času až moc poklidná atmosféra

+10

Middle-Earth: Shadow of Mordor - The Bright Lord

  • PC 65
Je to poměrné zábavnější než první DLC. Jsou tu lákavější gameplayové prvky. Především schopnost prstenu je obzvlášť výživná. Zaměření na budovaní armády pomocí cejchovaní nepřátel způsobuje o dost zajímavější náplně misí než v DLC o lovu. Příběh je prakticky jenom na začátku a na konci. Finále je možná trochu zdlouhavé, ale je velice zábavné. Celkově jde cítit, že i toto DLC by šlo udělat lepší a zajímavější, ale bavilo mě tak, že nelituju jeho dohraní.

Pro: Schopnost prstenu, lepší naplň než v prvním DLC, zábavné finále

Proti: Finále je přeci jen trochu zdlouhavé, příběhu je tu pomálu, něco tomu stále chybí

+8

It Takes Two

  • PC 95
Tohle je opravdu geniální coop hra. Hru z různorodější naplní jsem ještě nehrál. V každém levelu dostane každý hráč jinačí schopnost. To jak hra využívá spolupracovaní hráčů k postupu dále je neuvěřitelně kreativní. Každý level je unikátní. Hru si během postupu dále můžete zpříjemnit různými minihrami. Některé jsou poměrně jednoduché blbinky a některé jsou trochu zajímavější (např. šachy). Příjemné jsou rovněž narážky na jiné hry nebo přímo mechaniky z jiných her. Vizuálně je hra moc pěkná. Co mě možná trochu mrzelo, že příběh a hlavně konec jsou trochu klišovité. Jinak dle mého zajímavější coop hru pro dva lidi dneska asi nenajdete.

Pro: Různorodá naplň, kreativní spolupráce obou hráčů, level design, minihry, easter eggy, vizuál, soundtrack

Proti: Příběh není špatný, ale je místy klišovitý

+10

Call of Duty: Advanced Warfare

  • XboxX/S 85
Kampaň téhle hry je za mě parádní akční adrenalinová jízda. Jelikož se hra odehrává v blízké budoucnosti, tak jsou tu zajímavé gadgety a skvěle vylepšení na mise díky exoskeletům. Hra je řádně epická. Futuristické zbraně jsou zajímavé a mají dobrý gunplay. Je to střílečka, kde se po celou dobu vůbec nenudíte. Pořad se něco děje. Náplň je perfektně různorodá a kreativní. Level design je taky pěkně udělaný. Příběh je asi takový jaký byste pro potřeby hry jako Call of Duty čekali. Nic extra, ale tady od toho moc neočekáváte. Grafika je svou dobu zdařila, ale to u téhle série asi nepřekvapí. Místy je uměla inteligence nepřátel poměrně nefunkční. Tradičně hra není nějak extra dlouhá. Finální mise mohla být trošku více vyvrcholující z hlediska tempa. Jinak je to příjemný akční zážitek.

Pro: Změna zasazení do budoucnosti, gadgety, exoskelety, velkolepost, gunplay, naplň, level design, grafika, Kevin Spacey

Proti: Příběh, umělá inteligence nepřítel, délka hry, slabší finále

+9

Middle-Earth: Shadow of Mordor - Lord of the Hunt

  • PC 55
Oproti základní hře je naplň mísí o dost slabší. Příběh je tu takový nijaký. Nápad to cele zaměřit na lovení a ochočování bestií nezní úplně špatně, ale provedením to moc zajímavé není. Závěru hry chybí nějaké vyvrcholení. Není to zas úplně špatné, ale když tohle DLC obejdete tak o moc nepřijdete.

Pro: Zábavný základ gameplaye z původní kampaně

Proti: Náplň misí, lovení a ochočovaní monster je poměrně nezajímavé, příběh bez příběhu, závěr

+7

Middle-earth: Shadow of Mordor

  • PC 90
Musím opravdu smeknout před velmi originální a dobře propracovanou mechanikou systému Nemesis. To jak to celé funguje je geniální. Co u hry naopak zamrzí je příběh, který není nic špatného, ale na tuhle látku by šlo naroubovat něco o dost silnějšího a zajímavějšího. Velice mě i překvapila, u téhle 10 let staré hry, grafika. Pořád vypadá neskučně pěkně. Rovněž kvalitní je i soubojový systém, který sice veskrze vychází z Batman Arkham série, ale má i nějaké svoje prvky a své kouzlo. Neskučně mě bavil. Úchvatné je, kolik hra obsahuje zakončovacích animací a animací celkově. Lezení/parkurování z dnešního pohledu působí zpracováním poměrně tuctově. Velmi na mě působila atmosféra, která je solidně temná. Co říct závěrem? Máte rádi bojové akční adventury a svět Středozemě? Pokud ano, tak tuhle hru minimálně nevyzkoušet by pro vás byla velká škoda.

Pro: Bravurní systém Nemessis, grafika, soubojový system, množství animací a zakončováků, atmosféra, cinematičnost, hlášky nepřátelských generálů

Proti: Příběh, parkurování, soubojový systém je pro někoho možná až podobný akrhamskému batmanovi

+11

The Hong Kong Massacre

  • Switch 80
Tahle variace na Hotline Miami není tak silná, ale pořád je to zábavný zážitek, který asi nesedne tolika lidem jako právě Hotline Miami. Dvě hlavní mechaniky, které ho od něj odlišuji jsou zpracovaný extrémně dobře. Ta první je zpomalovaní času. V principu je to něco jako takový Max Payne bullet time. Druhá mechanika je po tom uskakování před nepřátelskými kulkami, které můžete provádět i při bullet timu. Celkově díky tomu přestřelky vypadají neskutečné stylově. Samotné zasazeni do Hong Kongu je příjemné. Jednotlivé lokace levelů jsou nadesignovány moc pěkně. Pro lidi co se rádi chalengují tak můžou hrát levely opakovaně, aby dosáhli vyššího scóre. Hře by slušela větší příběhová výpravnost. Přišlo mi to u ní trochu odflákle. Mechanika bossfightů má skvělý nápad. Zamrzí, že každý bossfight je v jádru to stejné. Obdivuhodné je že hru vytvořili pouze dva lide. Na takové poměry je to neskutečné.

Pro: Vizuál, animace, bullet time, akrobatické úskoky, level design, soundtrack

Proti: Slabé a zkratkovité vyprávění příběhu, bossfighty jsou všechny stejné

+8

Halo: Combat Evolved Anniversary

  • PC 55
Zatím jsem z Halo série hrál jenom Halo: Reach. Tím dílem jsem začal, protože je časovým zasazením chronologicky první. Combat Evolved mi celkově přišel oproti Reach slabší. Hlavní problém hry je velmi slabý level design. Některé lokace jsou poměrné velké, ale jsou taktéž velmi prázdné. Takové bez života, bez příběhu zkrátka docela o ničem. Design jednotlivých levelu je často hodně problematicky na orientaci jelikož spousta budov a jejich a podzemních zařízení vypadá vzhledově strašně stejné a podobné. Kam člověk má jít dal moc intuitivnosti nevyřazuje. Arzenál zbraní je strašně malý. U nepřátel by taky prospělo více druhů. Co musím pochválit je hlavní protagonista Master chief. Působí zajímavě a charismaticky. Líbilo by se mi, kdyby hra byla více příběhová, tedy respektive obsahovala více cutscén. Svět halo je za mě zajímavý, ale doufám, že další díly mi ho snad ukážou více. Na to, jak je Halo série považována za kultovní, jsem čekal něco trochu záživnějšího.

Pro: Master Chief, svět Halo, Anniversary edice je graficky pěkně vylepšená

Proti: Velmi slabý level design, kam by hráč měl jít hráč je často neintuitivní, lokace bez života, málo zbrání, málo druhu nepřátel, mohlo by to být příběhovější

+7

Jack Keane

  • PC 75
Hodně chválím pěkně ztřeštěnou atmosféru. Není to žádná sofistikovaná scenáristika ala posel smrti. Tohle, ale nemá být vážné a uchvátit promyšleným příběhem, ale zkratka jenom bavit. Ano, sice se tu často nezasměju jako u série polda, ale příběh a situace pořad vyvolávají takový příjemný úsměv. Postavy jsou fajn. Musím i docenit zajímavé a velké 3D lokace z velkým množstvím textur. Oproti spoustě jiným 3D Point-And-Click adventurám je tu velké množství objektu. Co musím hodně zkritizovat, což není asi úplně chyba vývojářů, tak je čeština. Jsou v ní chyby, špatné zvolené varianty překladů, chybné skloňovaní apod. Takhle hroznou českou lokalizaci jsem ještě neviděl. Hra není (a asi nebude) žádná klasika, přesto pro milovníky nevážných adventur to není špatná volba.

Pro: Zábavná atmosféra, příběh ujde, grafika na svou dobu není špatná, postavy, lokace a množství textur, délka

Proti: Nejsou tu moc vtipné situace a hlášky, které vás výrazně rozesmějí,, místy slabší animace, extrémně špatná česká lokalizace

+10

Ratchet & Clank: Tools of Destruction

  • PS3 85
Dosud jsem žádný díl této série nehrál. Začal jsem tedy s prvním PS3kovým dílem. Tyhle platformovky mám vcelku rád. Nutno, ale říct, že je to v první řadě spíše střílečka. A to docela unikátní. Je tu hodně různorodých zbraní a gadgetu, které jsou velmi zábavné na hraní. Skvělý je například granát, který po hození začne hrát hudbu a všichni nepřátele na chvilku začnou tančit a vy si je můžete v klidu postřílet. Nepřátel je poměrně dost druhu a jsou fajn, akorát styl bojů s bossy mi přišel vždycky poměrně stejný. Na rok 2007 vypadá hra graficky a animačně neskutečně dobře. Ve hře se léta z planety na planetu a každá má svoji vlastní barevnou paletu, což je hezky pestré. Příběh hry je trochu slabší, ale pro potřeby takové hry to asi dostačuje. Jsou tu často minihry, kde se využívá funkce naklánění dualshocku. Nemůžu říct, že by se mi nějak protivili, ale nějak odvařený jsem z nich nebyl. Ocenil bych, kdyby tu bylo více pasáží, kde hrajete za vašeho parťáka robota Clanka. Hrajete za něj vždycky krátkou chvíli a to jenom asi dvakrát nebo třikrát. Celkově je hra zábavná a pěkně svižná. Nějaké další díly si určitě zahraju.

Pro: Unikatní zbraně, nepřátele, grafika, animace, různorodá barevnost každé planety, level design, různorodost gameplaye

Proti: Bossfighty, příběh, málo pasáží s Clankem,, pasáže, kde letíte a bojujete s vesmírnou lodí byly trošku odfláklé

+12

Conarium

  • PC 65
Největším plusem této horovky je to, že má docela chill gameplay, kde hledáte cestu dále, řešíte sem tam puzzly vnímáte příběh bez nějakého nebezpečí (až jednu část o tom, ale až ze chvíli). Hra má velmi zajímavý lore a postupné odkrývaní toho se tu vlastně děje. Trošku zamrzí, že na postup dále zhruba přijdete relativně hned. Člověk se tu spíše zasekne v moment, kdy nemůže najít to co hledáte, ale celkově jde hrát poměrně plynule. Nezábavnější je asi první třetina, kde se hra odehrává na arktické stanici, jakmile se dostáváte do dalších lokací ztrácí se docela dobře započatá atmosféra. Musím se zmínit o časti, kde musíte utíkat před dvěma monstry, tato část ke zbytku absolutně nesedí a působí, jak vložena z jiné hry. Je neintuitivní a kdybyste někomu dali zahrát čistě tuhle pasáž tak si bude myslet, že je to z nějaké rychlokvaškové odpadní hry. Jinak, ale to zabaví pokud máte rádi nenáročné tajemné hororovky.

Pro: Pohodový gameplay, puzzly ujdou, zajímavý lore světa, příběh

Proti: Na někoho až moc přímočaré, lokace po první třetině ztrácí trochu atmosféru, hra nepřináší do žánru nic nového

+7