Komentáře
Need for Speed III: Hot Pursuit
Unreal Tournament
Celkově na mě Unreal udělal obrovský dojem. Velké množství arén kde můžete bojovat o vlajky nebo o určité strategické body. O to kdo zabije víc nepřátel, na životy, nebo nebo prostý deathmatch případně dobývat nepřátelské pevnosti vlaky, podmořské základy a tak dále. Viděl jsem i Quake 3, ale Unreal Turnament je podle mě lepší. Hlavně právě v pěkně zpracovaných arénách, širokém výběru možností boje (vlajky,dobývání,deathmatch, životy, do určitého počtu zabití) .
Co je ve hře nejlepší? Když se vám ozve MMONSTER KILL
Pro: Grafické zpracování arén, velký výběr boje, velký výběr zbraní,mód dobývání
Proti: nic
Sid Meier's Civilization III
Co by šlo na civilizaci III vyzdvihnou je grafika, která je samozdřejmě lepší než u předchozích dílů, protože je z pozdější doby. Dále pak systém hranic, kde už si nepřítel nepostaví u vašeho města svoje město a tím by vám zabíral políčka ze kterých by mohlo čerpat vaše město. Dále pak nové budovy a nové divy.
Pro: Grafika,hranice států, nové budovy
Proti: K surovinám je pořeba budovat cestu, bombardovací jednotky.
Age of Empires
Age I, II byly skvělý age of mythology byly taky dobré, ale ne tak jako jedničky a dvojky a trojky všechno pokazili. Nevím jestli ještě vzniknou Age of Empires IV, ale doufám že jo a že budou stejně dobré jako jedničky a dvojky.
Pro: Nostalgie - prostě Age
Fallout
Skvěle udělané RPG budoucnosti kde začínáte ve podzemních bunkrech vylézete z jeskyně plné krys a venku na vás číhají přerostlí škorpioni a krysy,mutanti nebo párači. Lokace měst kde plníte nejrůznější úkoly ať už pro gangstry v Renu nebo pro Braderhood of Steel. Na začátku jste ucho s pistolí a nakonci už jste drsňák s rotačákem a enerozbrojí, co se jen tak ničeho nelekne.
Na začátku máte najít vodní čip a pak zlikvidoval mutatskou hrozbu což už je lepší. Zlikvidovat pevnost mutantů s velitelem mutantů a nebo katedrálu a vůdce mutantů kde se to slizkýma mutantama jenom hemží. Postupně jak hrajete se vám vylepšuje váš arzenál od pistolí přes samopaly a brokovnice, vaše zbroj a schopnosti. Můžete se k vám přidat několik užitečných spojenců.
Prostě Fallout 1 je skvělá zábava na mnoho desítek, možná i stovek hodin, propracovaný svět, příjemná hudba a zvuky, dobrý systém bojů, mnoho postav, druhů nepřátel, množství možných kombinací, jak vytvořit postavu, volnost při tvorbě, množství volených vlastností, množství vlastností postavy ovlivňujících hru, jiná postava – jiné konverzační možnosti, příběh, animace, perky, možnost nastavit obtížnost hry a boje, krvavosti hry, vypnutí/zapnutí nadávek a sprostých slov a další nastavení, namluvení některých dialogů, velké množství předmětů, zbraní.
Atlantis: The Lost Tales
Pamatuju si hádanku z hady, kterou se dělá na ostrově, kde máte zachránit královnu nebo na labyrint s minotaurem, případně krabí závod na ostrově, kde toho kdo prohrál hodili ze skály. Ale co je nezapomenutelného je skvělá hudba a letající lodě :)
Pro: hudba, příběh
Rome: Total War
Co je na této hře fantastické je herní systém. Celá mapa je rozdělena na několik území, která ovládají jednotlivé frakce. Frakce mají své vůdce a členy, kteří velí armádám a za boj získávají zkušenosti. Pokud napadnete armádu přesunete se do bitevního módu, kde už nestačí jen mít lepší jednotky, ale také mít správnou strategii na které jednotky zautočit a na které né. Například není dobré útočit na fanagu zepředu, ale ze zadu nebo ze stran kde je zranitelná. Terén je rozmanitý a mlžete svojí armádu schovat v lese a napadnou nepřítele ze zálohy nebo se opevnit na mostě. Pkud si myslíte, že máte dostatečnou převahu (kterou vám při napadnutí armády naskočí v prním okně kde máte počet vojáku a velitele. Nedoporučuju se na dané číslo převahy 100% spoléhat) a nechce se vám bojovat můžete dát automatickou bitvu Za samotnou kapitolu stojí zmínit dobývání měst. Boj vojáku na hradbách nebo v ulicích měst a vaši vojáci které vidíte ve obléhací věži šplhat nahorů na nepřátelské hradby, grafika měst kde cílem je obsadit střed města a brána kterou máte obsadit.
S jinými frakcemi můžete pomocí diplomatů uzavírat spojenectví nebo podplácet nepřátelskou armádu aby se rozpustila nebo přidala k vám. Můžete si budovat špehy kteří vám prozkoumají armádu, kterou má ve městě nebo si vybudujete vrahy a budete s nimi likvidovat nepřátelské členy frakce (moje oblíbená činnost). Římské frakce příjímají mise od senátu, které jsou důležité pro propularitu u senátorů a u lidí. Pokud se znelíbíte Senátu vyhlásí vám válku a spolu s ním zbylé dvě frakce. Pokud jste příliš populární u lidí Senát vás začne podezírat, že chcete získat moc jen pro sebe a dá vám na vybranou popravit člena frakce nebo vám on a další frakce vyhlásí válku.
Pro: Mód bitev,dobývání měst, herní systém, šehové a vrahové, možnost diplomacie
Age of Empires II: The Age of Kings
Kampaně jsem moc nehrál to mě spíš bavil normální hra kde jsi mohl nastavit za koho budu hrát a proti komu budu hrát. Vítanou novinkou bylo, že jsi v AOE II, kromě tradičí možnosti vítěztví porazit protivníka zničením všech jeho budov, nebo vybudovat wonder,případně získat relikty nebo jak se to jmenuje sis také mohl dát hru, kde každý měl svého krále a úkolem bylo zabít všechny nepřátelské krále, čímž odpadla starost putování po mapě a hledání kde má ten comp ještě ty zbylé budovy.
AOE II je herní legenda,, která i po tak dlouhé době jí stále hraje hodně lidí
Pro: Počet národů za které se dá hrát, prostředí středověku
Heroes of Might and Magic V: Tribes of the East
Rasa Skřetů my ale příjde dost slabá má strašně málo kouzel a její jednotky mi příjdou až na pár vyjímek dos slabé. První jednotka skřetů se zahnutými meči, krterou autoři okopírovali z Pána prstenů, vám uteče když na ní někdo zaútočí a když zabijou 2/3 jednotek přejdou k jednotkám protivníka. U orkských jednotek se mi líbili Wywerny. Pozitivem hry je také druhé vylepšení jednotek, které je u některých jednotek ultimátní. Tak například upíří princové tě při haždém útoku omráčí takže nehraješ dokud na ně někdo nezaútočí nebo mistři kuše nemají postih na střelbu a střílejí 2 krát čím se z nich stává lelmi silná střelecká jednotka.
Pro: Druhé vylepšení jednotek
Proti: kampaň, skřetí jednotky
Heroes of Might and Magic IV
Další co se mi na této hře oproti trojkám líbí je že už můžete posílat jednotky bez hrdiny nebo je posílat z hradu do jiného hradu přes karavanu a nemusíš se starat jestli ti přepadnou. Velmi mě líbí také, že hrdinové mohou získávat nová povolání kombinací naučených dovedností, které ti dají pak zvlástní schopnosti. Kouzla se tam dělí do 5 škol magie života,magie smrti,magie řádu, magie chaosu a magie přírody a líbí se mi, že každá má nějakou specializaci například magie života je specializovaná na požehnávající kouzla, magie smrti na proklínací kouzla, magie přírody na přivolávací kouzla a magie chaosu na útočné kouzla. To ale neznamená, že napříkla život má jen požehnávající kouzla má i pár proklínacích kouzel například píseň míru nebo útočných svaté slovo (působí jen na nemrtvé). Jedinou vyjímkou hrad Řád, který má poměřně vyrovnané tyto typy kouzel. Co je podle mě nešťastné je spojení pekla a nekromancie v jeden hrad.
Pro: Hrdinové, karavana,schopnosti
Proti: Nekromanti spojení s peklem
Stronghold Crusader
Změnou o proti Strongholdům je, že zde už není jen kampaň, ale i mapy,které můžete hrát ve více hráčích nebo proti tolika počítačům kolik si nastavíte, případně pokud se cítíte být silní můžete počítačům nastavit zvýhodnění takže budou mít na začátku více peněz. Je zde také poměrně obtížné křižácké tažení, kde vaším úkolem bude zničit nepřátele. Jsou tu protivníci ze starých Strongholdů Krysa,Had,Prase,Vlk ale i nové postavy jako Richard Lionhard nebo Saladin. Oproti Storngholům je dobré, že už můžete dát na věž s balistou vojáky aniž by je balista zabíjel
Pro: Multipayer,arabské jednotky,křižácké tažení,balista na věžích nezabíjí svoje jednotky.
Proti: Arabské jednotky jsou slabší než Evropské - nemají účiné střelce proti jednotká s plátovou zbrojí , na všechny arabské jednotky potřebuješ jen peníze i když mají zbroj
Prince of Persia
Pro: Konstelace hry, pohádkový příběh
Proti: Grafika
Sid Meier's Civilization
Pro: Systém hry
Port Royale: Gold, Power and Pirates
Pro: Prostředí Karibského moře 16 a 17. století,systém hry.
Proti: Obsadit město jste mohli jen na příkaz guvernéra, jinak ho šlo jen vyplenit
Empire Earth
Pro: Obsahuje všechny epochy lidstva
Proti: Pokud se chcete z první epochy chete dostat do poslední zabere vám to strašně dlouhou dobu.
Vlak
Dune II: Battle for Arrakis
Na konci jste to museli hrát se save, protože pokud na vás hodil atomovku tak vám zbývalo se jen modlit aby se netrefil do vás, protože jí nešlo vůbec sestřelit. Pokud jste hráli za Ordos tak to bylo jako by jste to hráli na težší obtížnost protože v jednou levelu neměli lanchery a na dělové věže jste museli posílat tanky, čím jste měli vědší ztráty, v další misi jste siege tanky mohli kupovat, přebarvovací lanchery byly oproti Harkonenským devastátorům a Atreidským sonik tankům dost slabí mohli jen přebarvovat (pokud do té jednotky nepřítel střelil jinou jednotkou tak se hned odbarvil) a nemohli útočit na budovy a Sabotéři, které vyráběli v palácích se po dvou zásazích od věže nebo od silnější jednoty zničili takže Sabotérem něco zničit to bylo skoro nemožné.
Pro: Prostě Duna - nostalgie
Proti: Nemožnost vybrat více jednotek najednou, nevyrovnanost jednotlivých rodů
Warcraft III: The Frozen Throne
Přibyla nová rasa nagů, ale většinu hry spíš hraješ proti ní.
Teť k tomu negtativnímu. Původní Warcrafty měly 4 kampaně, Frozem Throne měl jen 3, když nepočítám poslední orkskou misi, která úplně vybočovala z zaměření hry, jednalo se spíš o RPG. Tato poslední mise se mi moc nelíbila, ale dohrál jem jí.
Za novou rasu nagů jste bohužel mohli hrát jen v pár kampaní, většinou jste hráli proti nim.
Pro: Grafika, kampaně tajná mise se stavěním věží
Wolfenstein 3D
Pro: Souboj se závěrečnými bossy, prostě pro lidi co rádi zavzpomínají na starého dobrého Wolfa
Lemmings
Pro: Jednoduchá a dobře vymyšlená hra
Proti: Některé levely jsou obtížné
Pro: Policie,tuning aut,nostalgie
Proti: málo tratí.