Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Transformers: The Game

  • PC 60
Ačkoliv je transformesrs obyčejná hra, já jsme se u ní celkem bavil a to zejména díky modelu poškození. Zničit toho šlo hodně, navíc po městě nebylo těžké najít někoho na souboj. Transformeři byli provedení dobře, jejich změna na auta se mi líbila. Graficky byla hra povedená, akorát některé mise stály za nic (například ty mise v podzemí v pozdější části hry)

Pro: Grafika, souboje, model poškození

Proti: Stereotyp, pozdější část hry

+3

Hour of Victory

  • PC 20
Hour of Victory je další z řady FPS z 2. světové války, naštěstí však nesází na to jak to ve skutečnosti bylo ale na alternativní příběh, což je jedno z mála plusů této hry. Když jsem se dozvěděl že hra využíva UE 3 čekal jsem hezkou grafiku, po zapnutí hry jsem si ale říkal jak je vůbec možné aby někdo takhle pokazil grafickou stránku. Všechno ve hře je doslova odporné a nereálné, obličeje lidí vypadají jak po ošklivé autonehodě a pokud čekáte fyziku tak tu ve hře nenajdete téměř nikde

Autoří se snaží nalakát na 3 charaktery které můžete libovolně kombinovat. První postava je typickej drsňák kterej toho hodně vydrží ale taky nemá žádnou bonusovou schopnost, krom toho že může odvalit balvany z cesty (což ostatní nemůžou :D). Další je sniper který umí šplhat po laně a poslední je jakýsi špión který může otvírat zamčené dveře. Z toho vyplívá že v každé misi můžete obvykle jít chvíli třemi cestami, které se stejně ale po chvíli střetnou, takže je úplně jedno koho si vyberete.

Dalším neduhem hry je AI které je na rok 2008 dost špatná. Příběh nestojí za nic, a zakončení bylo katastrofální. Ještě další plus je jedna mise díky které jsem si vzpoměl na wolfensteina, který, ač je starší tak mě bavil mnohme víc (hrál jsem ty hry chvíli po sobě)

HoV je zkrátka špatná FPS kterou rozhodně neberte pokud se nechcete pobavit nad její debilitou.

Edit: Koenčně dohráno, zakončení hry (příběhu) bylo strašné, stejně tak jako poslední mise kde se tvůrci ani neobtěžovali udělat neviditelné zdi či jiné zábrany - bez problému se dalo dostat mimo mapu.

Pro: Dalo se to hrát, tak blbé až je to sranda

Proti: Grafika, AI, optimalizece

+5 +6 −1

Knights of the Temple II

  • PC --
KOTT 2 je podle mě nejhorší pokračovaní (no, crash time je možná horší). První díl byl sice obyčejná lineární rubačka bez většího smyslu, ale alespoň to byla zábava a to je u hry nejdůležitější. KOTT 2 je sice grafiky lepší, není tolik lineární a má některé RPG prvky ale hratelnost nestojí za nic. Ovládání je na klávesnici katastrofální, je vidět že je hra dělaná pro konzole. Navíc ještě hra obsahuje starforce, které funguje perfektně a odradilo mě to od koupě dalších her s touto ochranou.

To hlavní co dělalo z KOTT doboru hru byly souboje. Ty jsou tu katastrofální, a to především díky dementnímu ovládání. Zkrátka KOTT 2 je hovadina největšího kalibru za kterou by se slovenské studio Cauldron mělo stydět. Nejhorší investice v mém životě, naštěstí to bylo "jen" 500kč

Pro: Grafika

Proti: Hratelnost, ovládání, AI

+4

Crazy Taxi 3: High Roller

  • PC 80
K sérii Crazy taxi jsem se dostal náhodu, a mrzí mě že jsem na ni přišel a tak pozdě. První díl byl docela dobrý, ježdění po městě mě bavilo jen tam bylo dost nedostatků, to ale napravil tenhle (pro pc druhý) díl. Ježděnmí po městě je mimořádně zábavné, ať už kvůli krásné grafice, slušné atmosféře či super soundtracku. Nejlepší je mít někoho druhého a předhánět se v tom kdo nasbírá víc peněz.

Ve hře se můžete těšit na 3 města, v každém z nich máte na výbě ze čtyř postav. V každém městě si můžete vybraz z nějakého toho drsňáka, sympaťáka, dívky (či v případě Mrs Venus spíš paní). Je ůplně jedno koho si vyberete, všechny postavy mají stejné vlastnosti, liší se akorat vzhledem a autem. Jakmile si vyberete město a postavu tak hurá na to. Úkolem je vozit zákazníky z bodu A do B a čím rychlejší budete nebo čím vaše jízda bude nebezpečnější tím víc dostane peněz

Další věc které z CT 3 dělá (pro mě) kvalitní hru jsou minihry, trochu podobné těm z flatouta. Úkoly se v každé minihře různí a je jich asi tak na 20. Pro příklad uvedu shazování kuželek autem či přeskakovaní autem pohybující se plošiny

Pro: Grafika, soundtrack, postavy, hlášky, hratelnost

Proti: Po čase stereotypní

+2

The Hell in Vietnam

  • PC 40
The Hell in Vietnam je obyčejná fps která nenabízí nic převratného, nového, či dokonce jenom něco co by z této hry udělalo alespoň průměr. Příběh tu témě není, jen něco ve smyslu proč se musíte dostat z bodu A do B či proč dělaté to co zrovna děláte. Grafika je sice pěkná, ale na rok 2007 nic extra. HW nárkoky jsou nízké, ale neoptimalizovaná takže se v určitých místech kouše i na výkoných pc.

To co z téhto hry dělá katastrofu je převážně AI. Vojáci se nekryjí, jen stojí uprostřed cesty a střílí po vás, maximalně nějaký ten skript. Tvůrci ssi toho asi byli vědomi takže jich po vás půjde klidně 20 najednou aby to bylo alespoň trochu těžké, což hře přidává velmi na reálnosti. Navíc každých 25 metru leží na zemi minimálně jedna lékarna, a vy jako správný rambo vydržíte klidně dva zásobníky. Zemřít je téměř nemožné.

A nakonec co mě na hře nejvíce naštvalo - když spadne (tak 3x za celou hru) tak vidíte ikonku a název Terorist takedown. Jak je to možné? Tahle hra je totiž jen na rychlo udělané a jediný rozdíl je ten, že se změnili textury. Fuj, tomu říkám hnus.

Terorist takedonw: http://img.gamespot.com/gamespot/images/ ... 061211_screen002.jpg
The hell in vietnam: http://www.city-interactive.com/screenshots/thiv/screen11.jpg

Pro: Grafika, přiblížení zbraně, hrát se to dá

Proti: AI, bugy, příběh pokud se to vůbec dá tak nazvat, špatne optimalizována, jen změněné Terorist takedown!!!

+3 +4 −1

The Lord of the Rings: Conquest

  • PC 80
Od Conquestu jsem toho moc neočekával. Teprve když jsem zjistil že je od mého oblíbeného studia Pandemic (série Battlefornt) tak jsem se o hru začal výrazně zajímat a taky ji zkusil. Byl jsem hodně překvapen jak je hra podobná Battlefrontu (což je podle mě dobře). Hrát můžete dvě kampaňe, první je inspirovaná filmem, druhá má vlastní příběh který ale z filmu také vychází. Krom kampaně jdou hrát i jednotlivé mapy a to v módech CTF, Team deathmatch či Conquest (což je obdoba módu z battlefrontu. Vaším úkolem je zabírat posty za které vám nabíhají body. Čím více postů tím rychleji body nabíhají. Vyhrává ten kdo má nejvíc bodu)

Grafika je perfektní, jen škoda neviditelných zdí. Zvuková stránka je taktéž na dobré úrovni. Dále musím zmínit že krom klasických postav (bojovník, lučištník, zvěd, kouzelník) můžete hrát i za hrdiny známé z pána prstenů (Gandalf, Aragorn, Saruman, Sauron a další) Další věc na kterou nesmím zapomenout je multiplayer. Hra je mu primárně určena a hrát můžete buď cooperative kampaně nebo některé z 20 map.

The Lord of the Rings: Conquest mě hodně překvapilo. Čekal jsem nezáživnou a nudnou hru, nakonec se ale jedná o kvalitní převážně multiplayerovou akci se zajímavými charaktery, příběhem a lokacemi z filmu

Pro: Grafika, hratelnost, mód conquest, charaktery, hrdinové

Proti: Neviditelné zdi, málo map (vyšli ale už dva balíčky)

+4

Worms 3D

  • PC 20
Worms 3D aneb jak udělat z perfektní série totální odpad. Tohle asi chtěli udělat tvůrci z worms a povedlo se jim to zatraceně dobře. Nejen že přechod do 3d přidal hře na něpřehlednosti, ale dokonce je ta grafika tak hnusná, že se na to skoro nedá koukat (narozdíl od předchozích dílů, které ač 2d tak měli grafiku mnohme hezčí). Hratelnost nestojí za nic, především taky díky mizernému ovládání. Tohle se tvůrcům prostě nepovedlo.

Pro: Žádné plus nevidím, možná dabing

Proti: Grafika, hratelnost, ovládání, prostě skoro vše

+6 +8 −2

The Graveyard

  • PC 20
The Graveyard je zajímavé dílo, které se ale těžko dá nazývat hrou (i když mnoho prvků hry má). Hru začínáte na hřbitově a to je jediná lokace kam se v této "hře" podívaté. Vaším úkolem je dojít na konec cesty až k lavičce. Není to tak lehké jak se zdá, protože ovládání je horší a než tam dojdete tak asi umřete nudou. Na konci si poslechnete krátkou a velmi pofiderní písničku a jdete zpět z hřbitova. Konec.

Jeden z mála plusů které tato hra má je grafická stránka, které je na dobré úrovni. Atmosféra hřbitova je celkem dobrá, ale to je tak vše.

The Graveyard je tedy nejkratší hra co jsem kdy hrál a troufám si tvrdit že i nejkratší hrou co exituje. Tvůrci sami říkají že The Graveyard není tak úplně hrou, já ji ale tak vnímám protože prvky hry má. Asi nejvíc mě překvapilo že si za tuhle hru někdo nechá zaplatit. Z ofic. stránek lze sice stáhnout, ale pouze demo. Plná hra údajně obsahuje ještě smrt, za 5 dolarů je to ale trochu málo

Pro: Grafika, perfektní atmosféra

Proti: Krátká herní doba, cena (ano někdo si za tohle opravdu nechá zaplatit), špatná hratelnost

+12

Wolfschanze

  • PC 80
Dnes se pokusím vás seznámit s hrou, která si hraje na pokračování legendy Wolfenstein. Po minutě hraní mi ale bylo jasné že toto "dílo" nemá s legendárním Wolfensteinem pranic společného.
Hru vytvořilo neznámé studio Calaris, které je nejspíš vytvořené amatéry. Je to jejich první hra a dopadla naprosto katastrofalně.
Hra je založená na skutečném pokusu atentátu na Hitlera. Po neůspěšném pokusu je již příběh smyšlený


Realita? Ne, děkuji
Pokud čekáte realistickou hru, tak jste úplně vedle. Ve hře je vše, počínaje zbraněmi a konče příšernou fyzikou, naprosto nerealistické. Zbraně vypadají jako z papíru, celé prostředí je izolované od okolního světa. Grafika je na velmi špatné úrovni, starý Wolfenstein měl mnohokrát lepší. Zvuky a dabing připomínají hry z let dávno minulých.

Nepřátele
Po pár misích se dozvíte že Hitler atentát přežíl, a tak se za ním musíte vydat a jednou pro vždy ho zabít. Cestu vám budou znepříjemňovat vojáci třetí říše, jejich likvidace je ale velmi snadná. Autoři si toho nejspíše byli vědomi a tak jim dali neuvěřitelnou přesnost a možnost skriptovat se vám do zad. Smrti vašich pritivníků jsou nerealistické, nezávisle na tom kam je trefíte zemřou předem daným způsobem. (trefíte vojáka do nohy a on se chytí za hlavu a padne k zemi). Umělá inteligence ja nulová, pouze stoji na místě a střílí, žádny pohyb či krytí za překážky. Časem proti vám začnou jít vojáci s plamenomety a tanky, které je ale velmi snadné zničit (třeba nohou :-))

Nejsilnější zbraň? Noha
Ve hře máte poměrně slušný počet zbraní, každý si určitě něco vybere. Jmenuji například P38, MP 40, pušku Mauser,klobásu, kulomet a dokonce i panzerfust (jak by napsali tvůrci). Nejsilnější zbraň jsem si ale nechal až nakonec. Věřte nebo ne, ale jeto obyčejná noha. Noha zabije na jedno kopnutí kteréhokoliv nepřítele. I s tankem nemá noha problém, je například lepší se k tanku přiblížit a kopnutím ho zničit než se ho snažít zničit panzerfustem.

Design misí je hrozný. Navíc se místnosti opakují, takže máte pocit že jste už byli. Hra je relativně dlouhá, obsahuje zhruba 25 misí, ale nemyslím si že by ji někdo dohrál dobrovolně až do konce. Asi největší plus této hry je její cena, která jest 199kč. Přesto se její koupě nevyplatí, na trhu jsou mnohem kvalitnější tituly i za nižší cenu.

Multiplayer? :-D
Věřte nebo ne, ale hra Wolfschanze obsahuje i multiplayer. Lze hrát buď klasický dethmatch až pro 16 lidí (i když pochybuji že by jste našli 16 normálních lidí kteří by tento paskvil dokázali hrát) a cooperative mód. Po zapnutí mě čekalo ale něco hrozného. Cooperative mód je to stejné jako singl, pouze je mnohokrát víc zalagovaný, a jětě více pokažený. Náhodně se někde narodíte (váš spoluhráč na jiné straně mapy) a jdete proti vojákum a zároveň proti sobě. Toto může vymyslet snad jen studio Calaris.

Takže jak tuto recenzi zakončit? Za 199kč dostanete hloupou FPS která je plná chyb, nesmyslů a ve které téměř chybí AI ( Stát na místě a střílet za převratnou AI nepovažuji). Hra by si zkrátka zasloužila hodnocení někde kolem 10%, jenže celou dobu jsem se u hry výborně bavil - vtipné bugy, chyby, level design, zkrátka prostě musím udělit 80%.

Edit: Dohráno podruhé

Pro: Wolfschnaze je hra tak špatná, až je dobrá. Výborně jsem se bavil, jenže ne tak jak to tvůrci zamýšleli.

Proti: Grafika, AI, špatně navržený multiplayer, špatná fyzika a zvuky

+10 +12 −2

Gotcha!

  • PC 80
Gotcha je zvláštní hra. Přestože je to jen obyčejná FPS je vlastně hrozně originální a to tím, že místo klasických zbraní máte ve hře paintballky. Hra se dělí na singlplayer a multiplayer. V singplayeru si vybere tým a hurá do soutěže. Můžete se dostat celkem do tří skupin a vaším úkolem je vždy na konci sezóny být na prvním místě. Jak složité. Aby to nebyla taková nuda tak můžete kupovat nové a lepší zbraně, granáty a vylepšovat schopnosti zbývajících 4 členů týmu.

Grafika je pěkná, umělá inteligence je na vcelku dobré úrovni, počet zbraní je slušný, celkem tak 15, map je kolem 12ti, styly hry jsou TDM, DM, CTF, "Král" (úkolem druhého týmu je ho zabít) a pod. Nesmím také zapomenout na "perfektní" český dabing o které se u nás postarala firma TOP CD

Pro: Grafika, zvuky, dabing, hratelnost, multiplayer

Proti: Asi nejhorší soundtrack v dějinách PC her, některé mapy nic moc

+6

Madagascar: Escape 2 Africa

  • PC 70
Vcelku srandovní akce/adventura převážně pro mladší publikum. Obsahuje CZ dabing, hezkou grafiku, nízkou HW náročnost, multiplayer, vcelku zajímavý příběh a možnost hrát za spoutu charakterů z filmu. Jako největší mínus beru "bug" v zhruba 50% hry, kvůli kterému je na klávesnici nemožné hrát dál. Za to hře strhuju 5%

Herní doba: 5 hodin (do 50%)

Pro: Grafika, dabing, občas vtipné

Proti: Bug v 50%, lehká obtížnost (což se ale dá pochopit) , špatné menu

+4

Made Man: Confessions of the Family Blood

  • PC 60
Mademan je obyčejná střílečka ze třetí osoby a nenabízí nic nového. To ale neznamená že jsem se u hry celkem nebavil. Lokace kde se hra odehrávala byly celkem zajímavé, grafika pěkná, dabing taky ušel. AI protivníků nic moc, vynahradí si to ale svým počtem, takže je hra občas těžká (většinou jsem nahrávat moc nemusel, hrál jsem na střední obtížnost). Když to shrnu tak je Made Man obyčejnou hrou, které ale pro jednou zabaví.

Herní doba: 6 hodin

Pro: Grafika, prostředí, zbraně, dabing

Proti: Mise ve vietnamu, nic moc AI

+4

Mortyr III

  • PC 50
Mortyr III, pokračování ktere se objevilo ani nevím odkud. Hra má asi 5 názvů (jak je u CI zvykem), a vyšla měsíc po tom co byla oznámena. Nevím zda jde za měsíc udělat takovou hru ale podle toho jak to dopadlo tak nejspíš jo. Sice má mortyr zajímavý námět, grafika je pěkná a prostředí kde se hra odehrává taky ujde tak to co hru vyloženě zabíjí je AI.
Na začátku máte na výběr ze dvou obtížností. Jedinný rozdíl je však v účinnosti zbraní nepřátel, jinak je AI stejně hloupá. Když budete hrát později s partyzány tak je to patrné ještě víc V osmi misích se podíváte na celkem zajímavá místa, zabijete spustu nacistů a zničíte rakety V2

Mortyr III je zkrátka tupá FPS která nepřináší nic nového a krom AI ničím zásádním nevybočuje ze standardu FPS z druhé světové války. Pokud máte kilo a nevíte co v neděli dělat tak tuhle hru určitě uvítáte.

Herní doba: 4 Hodiny, česká lokalizace

Pro: Grafika, náplň některých misí, cena

Proti: Hloupá AI, délka pouze 4 hodiny

+5

Vietcong

  • PC 80
Vietcong je pro mě jedna z nějlepších českých her a dost možná zatím nejlepší hrou z Vietnamu. Hned první mise mě zaujala, likvidace nepřátelského snipera. Dalěí mise byly taktéž dobré, nejvíc se mi líbilo že jste většinu času měli u sebe svůj tým, a taky samozřejmě nesmím zapomenout na vynikající dabing. Boužel mě dál ve hře čekaly mise v tunelech, které mě ukrutně nebavili a než jsem zjistil na to jak použít baterku tak jsem se přes ně ani nedostal :D.

Jedny z posledních misí, převážně obrana základny byly jedny z nejlepších momentů ve hře. Škoda že jste po vašem táboru neměli volný pohyb, tahle věc mě dost naštvala. Samozřejmě nesmím zapomenout na takové věci jako výběr zbraní před misí, či vaše denky kde se člověk občas dočetl zajímavé věci. Po dohrání kampaňe je tu ješté mód rychlá bitka, kde se můžete pořádně vyřádit na zhruba 8mi mapách. Vietcong je kvalitní akce z vietnamu, která navíc obsahuje dabing a povedené mise. Herní dobu ještě prodloužili datadisky které můžu doporučit

Pro: Dabing, hratelnost, hlášky, počet zbraní, prostředí, většina misí

Proti: Některé mise

+8 +9 −1

The Godfather

  • PC 80
Dobrá městská akce na které je vidět že je dělaná spíše na konzole než na PC. Při hraní jsem si připadal jako že hraji nedodělanou hru, což je velká škoda. Interiéry domů jsou skoro stejné a když jdete už do pátého obchodu který vypadá ůplně stejně je to trochu..... Jako další mínus beru stereotyp který přichází hned po dohrání hlavní kampaně která nepatří mezi nejdelší. Snad se autoři z toho dílu poučí a další díl bude o něco lepší

Pro: Hratelnost, zabírání nemovitostí, vylepšování, války gengů, obrovské město

Proti: Fyzika aut, krátká kampaň

+3

The Stalin Subway

  • PC 10
Nechápu proč někdo vydava a hlavne dabuje takovou hru! Opravdu špatná hratelnost, mise taktéž nic moc, multiplayer velmi nízke kvality, chyby, nic moc příběh a stále mě napadaji další a další zapory. Skrz na skrz špatná hra kterou se vyplati zkusit snad jen kvůli dabingu a uvodni písni v menu

Edit: Takže jsem se rozhodl že hru dohraji a po další misi snižuji hodnocení o rovných 10%

Pro: Znelka z menu, cena, dabing

Proti: Hratelnost, zbrane, prostredi, spatna AI, slaby multiplayer

+8

Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II

  • PC 60
Po tom co jsem několikrát dohrál Jedi academy a Outcast a vyřádil se na multiplayeru jsem se rozhodl že zkusím jak vlastně tato série začala. Byl jsem docela překvapen že tak stará hra mě vůbec dokaže zabavit. Grafika je už hodně zastaralá, přesto se mi to hralo dobře. Potěšily mě i animace, které mi na tu dobo přišli celkem slušné. A zjistil jsem odkud je obrazek Kyla se SW:TCG :-)

Pro: Vcelku dobrá hratelnost, světelný mec, prostrědí SW

Proti: Dnes už nemá moc čím zaujmout

-2 +3 −5

Call of Duty: World at War

  • PC 50
Po 4tem dilu je tohle velke zklamani a urcite krok vedle. Mise za americany byly nudne a nezajimave, zato za Sovety to bylo perfektni. Grafika prumerna, AI velmi spatna, napl misi jit z bodu A do bodu B a jedine mozne zdrzeni je to, ze na vas bude nabihat neuveritelne mnozstvy respawnujicich se vojaku. Jako dalsi minus beru nesmrtelnost, a kratkou herni dobu (5 hodin hrani za 1200, dobry ne?). Celkove se 5ty dil moc nepovedl a jsem hodne zvedavy jak tato serie na konec dopadne

Edit: Hrál jsem část hry znova a snižuji svoje hodnocení o 10%, zejména kvůli technickým problémům a neuvěřitelné nudě

Pro: Mise za Rusy, obcas pekna grafika

Proti: Mise za americany, hloupa AI, skripty, respawn nepratel, cena!!!, problémy s multiplayerem

+4 +8 −4

Counter-Strike: Source

  • PC 80
Takže vezmu to pěkně od začátku: Hraní offline s boty nic moc, tak 50% protože je to tak po 15 minutach nuda. AI botu je v celku dobra, map je taky slusny pocet ale tohle je podle me nejhorsi varianta jak CS hrat
Hrani po netu je uz o dost lepsi, zvlast pokud mate mikrofon a dokazete se s tymem poradne domluvit. Hral jsem takhle asi 2 mesice, pak me to omrzelo
A na konec bych rekl par slov k Zombi modu, ktery vlastne predela cely princip hry. Na zacatku jsou vsichni lide a maji za ukol se nekam schovat - nejlepe ve vice lidech a dat neco do cesty, napr. krabice automat atd. Asi po 30s hrani se ze 3 lidi stanou zombici a ti maji za ukol nakazit odstatni lidi. Jako zombik samozrejme nemuzete strilet, zato muzete pohybovat s vecmi, aby jste napr. odtlacili bednu ktera brani zbyvajici lidi. Pokud lide preziji do stanoveneho limitu (obvykle kolem 4 minut) tak vyhravaji. Pokud zadny clovek nezbyde a ze vsech lidi jsou zombie tak vymravaji pochopitelne zombie. Na zombie mod jsou pochopitelne specialni mapy

Pokud mám hodnotit samotnou hru tak 75%, pokud zombie mód tak 90%

Pro: Pocet zbrani, nenarocne na HW

Proti: Po nejake dobe me klasicke CS omrzelo a hraju jiz pouze Zombie mod

+1 +2 −1

Stronghold

  • PC 95
Stronghold je podle mě nejlepší strategie (a pro mě jedna z nejlepších her vůbec). Jedna z prvních strategií co jsem hrál a chytla mě tak, že ji hraju už 6let (samozřejmě třeba s ročními přestávkami :D). Nejvíc mě ze začátku zaujal editor kde jsem proti sobě mohl postavit různé vojáky, stavět neomezeně hrady či si jen tak hrát. Po nějáké době jsem zkusil i kampaň, která mě také zaujala a dvakrát jsem ji dohrál. Poté jsem hrál ekonomické kapaně, mapy (další jsem si stáhl), zajímavý mód obléhání (koukat na vojáky jak dobývají hrad je prostě super) a mnoho dalšího.

Za celou dobu ci hraji jsem sice moc strategií nehrál (intezivněji tak 15) a nidky jsem neviděl žádnou která by měla tak propracovaný systém výroby jako tahle. I pro výrobu jídla je třeba např. tří budov které se musí navzájem doplňovat a je potřeba hlídat počet jednotlivých objektů (pokud nepřítel zničí obilná pole nic se holt neumele a neupeče). Další zajímavá věc je nutnost výroby zbraná. Pokud nějaké suroviny nemáte je možné je nakonec koupit za přemrštěnou cenu na třžišti

Další z mnoha věcí které se mi na strongholdu líbily bylo budování armády a poté následující boje. Jako mínus beru to, že stronghold je relativně složitá hra - ze začátku bylo pro mě těžké pochopit některé herní principy a pro pořádné pochopení to chce dohrát kampaň.

Stronghold je tedy jedna z mých nejoblíbenějších her a rád na ni vzpomínám. Navíc obsahuje multiplayer díky kterému jde u hry strávit klidně 2x tolik času

Pro: stavba hradů, několik kampaní, nejlepší editor map ktarý jsem kdy u PC hry viděl

Proti: Umělá inteligence na špatné ůrovni, ze začátku složité

+2 +4 −2