Komentáře
Transformers: The Game
Hour of Victory
Autoří se snaží nalakát na 3 charaktery které můžete libovolně kombinovat. První postava je typickej drsňák kterej toho hodně vydrží ale taky nemá žádnou bonusovou schopnost, krom toho že může odvalit balvany z cesty (což ostatní nemůžou :D). Další je sniper který umí šplhat po laně a poslední je jakýsi špión který může otvírat zamčené dveře. Z toho vyplívá že v každé misi můžete obvykle jít chvíli třemi cestami, které se stejně ale po chvíli střetnou, takže je úplně jedno koho si vyberete.
Dalším neduhem hry je AI které je na rok 2008 dost špatná. Příběh nestojí za nic, a zakončení bylo katastrofální. Ještě další plus je jedna mise díky které jsem si vzpoměl na wolfensteina, který, ač je starší tak mě bavil mnohme víc (hrál jsem ty hry chvíli po sobě)
HoV je zkrátka špatná FPS kterou rozhodně neberte pokud se nechcete pobavit nad její debilitou.
Edit: Koenčně dohráno, zakončení hry (příběhu) bylo strašné, stejně tak jako poslední mise kde se tvůrci ani neobtěžovali udělat neviditelné zdi či jiné zábrany - bez problému se dalo dostat mimo mapu.
Pro: Dalo se to hrát, tak blbé až je to sranda
Proti: Grafika, AI, optimalizece
Knights of the Temple II
To hlavní co dělalo z KOTT doboru hru byly souboje. Ty jsou tu katastrofální, a to především díky dementnímu ovládání. Zkrátka KOTT 2 je hovadina největšího kalibru za kterou by se slovenské studio Cauldron mělo stydět. Nejhorší investice v mém životě, naštěstí to bylo "jen" 500kč
Pro: Grafika
Proti: Hratelnost, ovládání, AI
Crazy Taxi 3: High Roller
Ve hře se můžete těšit na 3 města, v každém z nich máte na výbě ze čtyř postav. V každém městě si můžete vybraz z nějakého toho drsňáka, sympaťáka, dívky (či v případě Mrs Venus spíš paní). Je ůplně jedno koho si vyberete, všechny postavy mají stejné vlastnosti, liší se akorat vzhledem a autem. Jakmile si vyberete město a postavu tak hurá na to. Úkolem je vozit zákazníky z bodu A do B a čím rychlejší budete nebo čím vaše jízda bude nebezpečnější tím víc dostane peněz
Další věc které z CT 3 dělá (pro mě) kvalitní hru jsou minihry, trochu podobné těm z flatouta. Úkoly se v každé minihře různí a je jich asi tak na 20. Pro příklad uvedu shazování kuželek autem či přeskakovaní autem pohybující se plošiny
Pro: Grafika, soundtrack, postavy, hlášky, hratelnost
Proti: Po čase stereotypní
The Hell in Vietnam
To co z téhto hry dělá katastrofu je převážně AI. Vojáci se nekryjí, jen stojí uprostřed cesty a střílí po vás, maximalně nějaký ten skript. Tvůrci ssi toho asi byli vědomi takže jich po vás půjde klidně 20 najednou aby to bylo alespoň trochu těžké, což hře přidává velmi na reálnosti. Navíc každých 25 metru leží na zemi minimálně jedna lékarna, a vy jako správný rambo vydržíte klidně dva zásobníky. Zemřít je téměř nemožné.
A nakonec co mě na hře nejvíce naštvalo - když spadne (tak 3x za celou hru) tak vidíte ikonku a název Terorist takedown. Jak je to možné? Tahle hra je totiž jen na rychlo udělané a jediný rozdíl je ten, že se změnili textury. Fuj, tomu říkám hnus.
Terorist takedonw: http://img.gamespot.com/gamespot/images/ ... 061211_screen002.jpg
The hell in vietnam: http://www.city-interactive.com/screenshots/thiv/screen11.jpg
Pro: Grafika, přiblížení zbraně, hrát se to dá
Proti: AI, bugy, příběh pokud se to vůbec dá tak nazvat, špatne optimalizována, jen změněné Terorist takedown!!!
The Lord of the Rings: Conquest
Grafika je perfektní, jen škoda neviditelných zdí. Zvuková stránka je taktéž na dobré úrovni. Dále musím zmínit že krom klasických postav (bojovník, lučištník, zvěd, kouzelník) můžete hrát i za hrdiny známé z pána prstenů (Gandalf, Aragorn, Saruman, Sauron a další) Další věc na kterou nesmím zapomenout je multiplayer. Hra je mu primárně určena a hrát můžete buď cooperative kampaně nebo některé z 20 map.
The Lord of the Rings: Conquest mě hodně překvapilo. Čekal jsem nezáživnou a nudnou hru, nakonec se ale jedná o kvalitní převážně multiplayerovou akci se zajímavými charaktery, příběhem a lokacemi z filmu
Pro: Grafika, hratelnost, mód conquest, charaktery, hrdinové
Proti: Neviditelné zdi, málo map (vyšli ale už dva balíčky)
Worms 3D
Pro: Žádné plus nevidím, možná dabing
Proti: Grafika, hratelnost, ovládání, prostě skoro vše
The Graveyard
Jeden z mála plusů které tato hra má je grafická stránka, které je na dobré úrovni. Atmosféra hřbitova je celkem dobrá, ale to je tak vše.
The Graveyard je tedy nejkratší hra co jsem kdy hrál a troufám si tvrdit že i nejkratší hrou co exituje. Tvůrci sami říkají že The Graveyard není tak úplně hrou, já ji ale tak vnímám protože prvky hry má. Asi nejvíc mě překvapilo že si za tuhle hru někdo nechá zaplatit. Z ofic. stránek lze sice stáhnout, ale pouze demo. Plná hra údajně obsahuje ještě smrt, za 5 dolarů je to ale trochu málo
Pro: Grafika, perfektní atmosféra
Proti: Krátká herní doba, cena (ano někdo si za tohle opravdu nechá zaplatit), špatná hratelnost
Wolfschanze
Hru vytvořilo neznámé studio Calaris, které je nejspíš vytvořené amatéry. Je to jejich první hra a dopadla naprosto katastrofalně.
Hra je založená na skutečném pokusu atentátu na Hitlera. Po neůspěšném pokusu je již příběh smyšlený
Realita? Ne, děkuji
Pokud čekáte realistickou hru, tak jste úplně vedle. Ve hře je vše, počínaje zbraněmi a konče příšernou fyzikou, naprosto nerealistické. Zbraně vypadají jako z papíru, celé prostředí je izolované od okolního světa. Grafika je na velmi špatné úrovni, starý Wolfenstein měl mnohokrát lepší. Zvuky a dabing připomínají hry z let dávno minulých.
Nepřátele
Po pár misích se dozvíte že Hitler atentát přežíl, a tak se za ním musíte vydat a jednou pro vždy ho zabít. Cestu vám budou znepříjemňovat vojáci třetí říše, jejich likvidace je ale velmi snadná. Autoři si toho nejspíše byli vědomi a tak jim dali neuvěřitelnou přesnost a možnost skriptovat se vám do zad. Smrti vašich pritivníků jsou nerealistické, nezávisle na tom kam je trefíte zemřou předem daným způsobem. (trefíte vojáka do nohy a on se chytí za hlavu a padne k zemi). Umělá inteligence ja nulová, pouze stoji na místě a střílí, žádny pohyb či krytí za překážky. Časem proti vám začnou jít vojáci s plamenomety a tanky, které je ale velmi snadné zničit (třeba nohou :-))
Nejsilnější zbraň? Noha
Ve hře máte poměrně slušný počet zbraní, každý si určitě něco vybere. Jmenuji například P38, MP 40, pušku Mauser,klobásu, kulomet a dokonce i panzerfust (jak by napsali tvůrci). Nejsilnější zbraň jsem si ale nechal až nakonec. Věřte nebo ne, ale jeto obyčejná noha. Noha zabije na jedno kopnutí kteréhokoliv nepřítele. I s tankem nemá noha problém, je například lepší se k tanku přiblížit a kopnutím ho zničit než se ho snažít zničit panzerfustem.
Design misí je hrozný. Navíc se místnosti opakují, takže máte pocit že jste už byli. Hra je relativně dlouhá, obsahuje zhruba 25 misí, ale nemyslím si že by ji někdo dohrál dobrovolně až do konce. Asi největší plus této hry je její cena, která jest 199kč. Přesto se její koupě nevyplatí, na trhu jsou mnohem kvalitnější tituly i za nižší cenu.
Multiplayer? :-D
Věřte nebo ne, ale hra Wolfschanze obsahuje i multiplayer. Lze hrát buď klasický dethmatch až pro 16 lidí (i když pochybuji že by jste našli 16 normálních lidí kteří by tento paskvil dokázali hrát) a cooperative mód. Po zapnutí mě čekalo ale něco hrozného. Cooperative mód je to stejné jako singl, pouze je mnohokrát víc zalagovaný, a jětě více pokažený. Náhodně se někde narodíte (váš spoluhráč na jiné straně mapy) a jdete proti vojákum a zároveň proti sobě. Toto může vymyslet snad jen studio Calaris.
Takže jak tuto recenzi zakončit? Za 199kč dostanete hloupou FPS která je plná chyb, nesmyslů a ve které téměř chybí AI ( Stát na místě a střílet za převratnou AI nepovažuji). Hra by si zkrátka zasloužila hodnocení někde kolem 10%, jenže celou dobu jsem se u hry výborně bavil - vtipné bugy, chyby, level design, zkrátka prostě musím udělit 80%.
Edit: Dohráno podruhé
Pro: Wolfschnaze je hra tak špatná, až je dobrá. Výborně jsem se bavil, jenže ne tak jak to tvůrci zamýšleli.
Proti: Grafika, AI, špatně navržený multiplayer, špatná fyzika a zvuky
Gotcha!
Grafika je pěkná, umělá inteligence je na vcelku dobré úrovni, počet zbraní je slušný, celkem tak 15, map je kolem 12ti, styly hry jsou TDM, DM, CTF, "Král" (úkolem druhého týmu je ho zabít) a pod. Nesmím také zapomenout na "perfektní" český dabing o které se u nás postarala firma TOP CD
Pro: Grafika, zvuky, dabing, hratelnost, multiplayer
Proti: Asi nejhorší soundtrack v dějinách PC her, některé mapy nic moc
Madagascar: Escape 2 Africa
Herní doba: 5 hodin (do 50%)
Pro: Grafika, dabing, občas vtipné
Proti: Bug v 50%, lehká obtížnost (což se ale dá pochopit) , špatné menu
Made Man: Confessions of the Family Blood
Herní doba: 6 hodin
Pro: Grafika, prostředí, zbraně, dabing
Proti: Mise ve vietnamu, nic moc AI
Mortyr III
Na začátku máte na výběr ze dvou obtížností. Jedinný rozdíl je však v účinnosti zbraní nepřátel, jinak je AI stejně hloupá. Když budete hrát později s partyzány tak je to patrné ještě víc V osmi misích se podíváte na celkem zajímavá místa, zabijete spustu nacistů a zničíte rakety V2
Mortyr III je zkrátka tupá FPS která nepřináší nic nového a krom AI ničím zásádním nevybočuje ze standardu FPS z druhé světové války. Pokud máte kilo a nevíte co v neděli dělat tak tuhle hru určitě uvítáte.
Herní doba: 4 Hodiny, česká lokalizace
Pro: Grafika, náplň některých misí, cena
Proti: Hloupá AI, délka pouze 4 hodiny
Vietcong
Jedny z posledních misí, převážně obrana základny byly jedny z nejlepších momentů ve hře. Škoda že jste po vašem táboru neměli volný pohyb, tahle věc mě dost naštvala. Samozřejmě nesmím zapomenout na takové věci jako výběr zbraní před misí, či vaše denky kde se člověk občas dočetl zajímavé věci. Po dohrání kampaňe je tu ješté mód rychlá bitka, kde se můžete pořádně vyřádit na zhruba 8mi mapách. Vietcong je kvalitní akce z vietnamu, která navíc obsahuje dabing a povedené mise. Herní dobu ještě prodloužili datadisky které můžu doporučit
Pro: Dabing, hratelnost, hlášky, počet zbraní, prostředí, většina misí
Proti: Některé mise
The Godfather
Pro: Hratelnost, zabírání nemovitostí, vylepšování, války gengů, obrovské město
Proti: Fyzika aut, krátká kampaň
The Stalin Subway
Edit: Takže jsem se rozhodl že hru dohraji a po další misi snižuji hodnocení o rovných 10%
Pro: Znelka z menu, cena, dabing
Proti: Hratelnost, zbrane, prostredi, spatna AI, slaby multiplayer
Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II
Pro: Vcelku dobrá hratelnost, světelný mec, prostrědí SW
Proti: Dnes už nemá moc čím zaujmout
Call of Duty: World at War
Edit: Hrál jsem část hry znova a snižuji svoje hodnocení o 10%, zejména kvůli technickým problémům a neuvěřitelné nudě
Pro: Mise za Rusy, obcas pekna grafika
Proti: Mise za americany, hloupa AI, skripty, respawn nepratel, cena!!!, problémy s multiplayerem
Counter-Strike: Source
Hrani po netu je uz o dost lepsi, zvlast pokud mate mikrofon a dokazete se s tymem poradne domluvit. Hral jsem takhle asi 2 mesice, pak me to omrzelo
A na konec bych rekl par slov k Zombi modu, ktery vlastne predela cely princip hry. Na zacatku jsou vsichni lide a maji za ukol se nekam schovat - nejlepe ve vice lidech a dat neco do cesty, napr. krabice automat atd. Asi po 30s hrani se ze 3 lidi stanou zombici a ti maji za ukol nakazit odstatni lidi. Jako zombik samozrejme nemuzete strilet, zato muzete pohybovat s vecmi, aby jste napr. odtlacili bednu ktera brani zbyvajici lidi. Pokud lide preziji do stanoveneho limitu (obvykle kolem 4 minut) tak vyhravaji. Pokud zadny clovek nezbyde a ze vsech lidi jsou zombie tak vymravaji pochopitelne zombie. Na zombie mod jsou pochopitelne specialni mapy
Pokud mám hodnotit samotnou hru tak 75%, pokud zombie mód tak 90%
Pro: Pocet zbrani, nenarocne na HW
Proti: Po nejake dobe me klasicke CS omrzelo a hraju jiz pouze Zombie mod
Stronghold
Za celou dobu ci hraji jsem sice moc strategií nehrál (intezivněji tak 15) a nidky jsem neviděl žádnou která by měla tak propracovaný systém výroby jako tahle. I pro výrobu jídla je třeba např. tří budov které se musí navzájem doplňovat a je potřeba hlídat počet jednotlivých objektů (pokud nepřítel zničí obilná pole nic se holt neumele a neupeče). Další zajímavá věc je nutnost výroby zbraná. Pokud nějaké suroviny nemáte je možné je nakonec koupit za přemrštěnou cenu na třžišti
Další z mnoha věcí které se mi na strongholdu líbily bylo budování armády a poté následující boje. Jako mínus beru to, že stronghold je relativně složitá hra - ze začátku bylo pro mě těžké pochopit některé herní principy a pro pořádné pochopení to chce dohrát kampaň.
Stronghold je tedy jedna z mých nejoblíbenějších her a rád na ni vzpomínám. Navíc obsahuje multiplayer díky kterému jde u hry strávit klidně 2x tolik času
Pro: stavba hradů, několik kampaní, nejlepší editor map ktarý jsem kdy u PC hry viděl
Proti: Umělá inteligence na špatné ůrovni, ze začátku složité
Pro: Grafika, souboje, model poškození
Proti: Stereotyp, pozdější část hry