Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Ross

Ross

Rostislav • 31 let • Řidič tramvaje • Ostrava (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentáře

Trainz Simulator 2009: World Builder Edition

  • PC 95
O Trainzu se dá s nadsázkou říct, že je to fenomén jako serie Need for Speed, Fifa, NHL, Call of Duty atp atp. Prostě vychazí zbytečně každý rok.

Začínal jsem kdysi na Trainz Railroad Simulator 2004. Hrál jsem jel asi od roku 2006 do loňského Října, kdy se mi pokazila mapa. Lidé mě doporučili Trainz 2009 + Service Packy a nebo verzi 2010. Více lidí doporučovalo verzi 09 + Service Pack 3. Tak jsem po této hře šáhnul a přesedlal sedlo ze staříčkého 2004 na 2009.

Hra má narozdíl od minulých verzí vylpšenou grafiku, vylepšené světla a rozlišení. Přidavá několik nových vylepšení a nějaké nové Default mapy, které jsou mi stejně na nic :) Rád si stavím své. V Trainzu ani nejezdím-nebaví mě to. Jen si stavím.

Asi hlavní náplň hry je právě editor, tedy když nepočitám scénaře a jízdy ve Strojvůdci. Z holé čtverečkované mapy můžete udělat klidně vaše město se životem. Editor je velmi jednoduchý a je velmi příjemný na stavbu. Co jsem viděl herní editory, Trainz má ze všech co jsem kdy viděl nejlepší. Zajimavé je, že při stavbě vám nehraje žádná hudba, jak je to obvykle u budovatelských straregií, ale nevadí. Hudbu si můžete zapnout svou v počítači.

Hardwarová náročnost hry závisí podle mě na vás. Čím více náročných objektů do hry dáte, tím více je mapa na počítač náročnější.
Hra je poměrně návyková, protože jestli vás baví stavět, tak si zde užijete až až.

Nejvíce mě ale vadí, že co rok vychazí nové verze hry. A to vždy na stejném enginu hry. Od prvního Trainz je to furt to samé jen vylepšené. Ale za to hra nemůže.

Pro: Široká herní komunita tvořicí doplňky do hry. Stereotypu se nedočkáte, pěkná grafika, dobře ovladatelný editor map. Znovuhratelnost, návykovost.

Proti: Žrout času a nervů.

+5

Call of Duty: United Offensive

  • PC 85
Co si budeme nalhávat-datadisk je výtečný. Je akčnější než původní hra. Obsahuje velmi zajimavé a rozmanité mise a hodně pěkné videa na závěr, takové rychlé ohlednutí se zpět :)
Hned první mise je pekelná přestřelka v zasněžených lesích, objevujeme nové zbraně, jako je bazuka a přenosný kulomet. Další mise jsou také hodně atraktivní, například továrna na traktory, přestřelky na člunech, bombardér, sabotáž mostu (s luxusní animaci explozi mostu s vlakem), mise u majáku, který taky krásně vybuchne. Během hraní objevujeme několik novinek, již zmíněný kouř, ale i nové zbraně, některé jsem už zmínil. Potěšil mě Sten s tlumičem a hlavně plamenomet, se kterým sem usmažil asi tři Němce. Moc ho ve hře neuvidíte, což je celkem škoda.

Hra se drží svého standardu a to se nedá ani vytknout. Je to pořádná akční hra se skvělými momenty a úkoly. Doporučuji pro všechny fandy prvního a druhého dílu, kdy byl CoD ještě normální.

Byly opraveny i neduhy z minula, jako je třeba AI, grafika se zlepšila a i efekty jsou dost dobré. Hlavně ty exploze. Destruknce je v tomto datadisku víc než dost.
Nějaké věci jsou i špatně, třeba opět hlaveň a tělo přes zeď.
Tentokrát mě bliklo v očích, že vyhýbky nemají srdcovky. Což mě celkem zkazilo dojem pěkné trati. I vlaků a vláčků je zde dost. Bohužel vlaková mise jako taková není.

Pro: Nové zbraně, vylepšená grafika a efekty, drží se svého standardu, dobrý datadisk. Videa. Je celkem akční a místy obtížný.

Proti: Grafické chybky, chybějicí srcovky (a celkově nějaké divné vyhýbky), mohlo to být o chlup delší.

+16

Call of Duty

  • PC 85
Naprostá klasika mezi střílečami. Samozřejmě nesmíme zapomínat na Half-Life, že? :). První díl veleúspěšné serie Call of Duty nás vtrhne do boje na bitevní pole II. světové války. Nedá vám ani na chvíli vydechnout, jelikož se furt něco děje a o tom hra je. Arzenál zbraní je bohatý, má realné předlohy. Ono celá hra má realnou přednohu, no ne?

Nasednete dokonce za kokpit tanku, můžete ovladat i kulomety a děla. V jedné misi si zastřilíte i s protiletadlovým dělem a budete střílet letadla jako špačky. A aby to nebylo takové jednoduché, tak po vás střilí vojáci ze střechny po vaší levici. A takových zajimavých misí a lokací je hra plná až až. Jmenovat můžu přehradu, kde jste jako jedinný voják a celou jí musíte vyčistit a zničit generátory, je zde i mise na bitevní lodi, v lesích, v Rakouském vojenském táboře i v tamním zámku. Bitvou o Berlín hra končí. Kdo ale toho nemá málo, může si ke hře pořídit datadisk a nebo druhou verzi CoD :) A fajnšmekkři klidně oboje, no ne? :P

A má hra, zakladatel slavné serie, vydělavajíci chechtáky na lidech, co si rádi zastříli.... Stejně jako EA hry co? Ale to jsem odbočil. Má taká hra nějaké chybky? To si piště synci že má. Občas se najdou grafické bugy, typické pro FPS, například hlaveň skrz zeď, tělo skrz zeď. Chybky jsou ve hře jen takové nepatrné, naštěstí. O neviditelných zdích a neustálemu respawnu nepřítel radši nemluvím. Ještě mě trošku mrzí, že AI jsou hlupáci. Ne vždy, ale někdy, jako by jim někdo hrábl na hardisk, bo to jinak není možné-aby jen stály a nic nedělali když po nich letí tuny olova. Ale v celku je to dobrá hra, a dokáže perfekně zabít několik deštivých odpoledne.
A od toho to všecko je! :)

Pro: Povedené boje na bojištich II. Světové války se zajímavými misemy a úkoly. Realné zbraně a je jich dost. Jízda tankem, cit pro detail bitevních míst a realných údalostí.

Proti: Někdy slabší AI, občasné grafické chybky. Někdy nastavá stereotyp.

+16 +18 −2

Call of Duty 2

  • PC 85
Velmi zajimavá akce s dobrým outrem, co dodat?

Ale přece nebudu jak malý kluk psát takový pošahaný koment výše. Hra jako CoD2 si zaslouží delší koment, ne? Hra vás vtrhne do boje hned v tutoriálu, což je pro některé zajimavé cvičení. Od tutoriálu se boje táhnou a táhnou dalšími oblastmy jako je Rusko, Egypt, Libye, Francie, Německo. Rozmanitost prostředí je výtečná, samotné prostředí vypadají dobře.
Co se týče samotného boje, je docela povedený, rychlý a chce to trochu soustředění na to. Hra vás vtáhne hned do děje. Rozmanitost zbraní je hodně velká, od několika pistolí po pušky, kulomety, minometné děla a tanky. Ano, opravdu si několikrát zajezdíte a zastříle v tanku, ale i v protileteckém dělu, nebo dalekostřelného minometu.
Zvuky, efekty a hudba jsou také na dobré úrovni. Zvuky zbraní jsou autentické, neustále nějaký zvuk slyšíte. Neustále někdo řve a mluví, což přidavá hodně na atmosféře. Hudba je fajně nalazena, válečná a nikoho nenapadne ani nad ní přemýšlet. Efekty jsou pěkné, všude létají kulky, oheň a kouř vypadají dobře.

Já vím, že CoD je starší hra, ale chybí mi zničitelné prostředí. To se nemůže moc vytknout. Ale co můžu vytkout je neustály respawn protivníků a autoheal. Já často ve hře rushoval, protože jinak to nešlo, ale umíral jsem minimálně. Občas se objeví klasická graficá chybka jako hlaveň přes zeď a překryvání různých objektů jinými.

A málem jsem zapomněl, outro je fakt pěkné a titulky jak z Hollywoodského filmu :)

Pro: Autentičnost, hratelnost, návykovost, neustále se něco děje, zvuky, povedená atmosféra, outro.

Proti: Respawn nepřátel, přišlo mi to kratké, autoheal.

+27 +28 −1

Euro Truck Simulator 2

  • PC 80
Hra je velmi pěkná a od svých přechůdců je to velký krok vpřed. Hra je postavená na novém Engine, znamý z Scania Truck Driving Simulator. Jen je ještě o něco vylepšený.

Hra má svojí vlastní ekonomiku, ziskaváte peníze i zkušenosti. Díky určitým zkušenostem lze získat dovednosti. Jako například vozit větší, těžší náklady. Delší trasy, nebo křehké, nebo nebezpečné náklady. Samozřejmě, že za převoz takových nákladů máte body i penízky navíc.

Modely vozidel jsou skvělé. Sice trošku zamrzí, že chybí licence na některých vozech, ale to se přežije :) Existují jisté mody na netu. Navíc SCS prý jedná na dalších licencích pro kamiony. Modely ostatních vozů jsou na dobré úrovni. Potěší aji SPZ. Když jede v anglii, většina lidí má anglickou SPZ a volant napravo. Když jedete v Česku, mají vozy českou SPZ, atp.

Mapa je celkem rozlehlá, sice chybí pár státu a dokonce moje Ostravěnka, ale rozsah ve Velké Britanii je zajimavý, to mě překvapilo.

Co mě u hry mrzí je, že se objevuje časem stereotyp. Ale co by ste u takové hry chtěli?

Vše ostatní zmínil Gumeny :)

PS: V té krásné grafice by bylo super se projet takový Petterbitem (americký tahač) a přes čumák sledovat tu kvalitu stínů, odrazů, odlesků a světel :) Doufám, že jej nějaký modelář udělá. Není nadto se po Evropě vozit v americkém tahači s nejlépe českou spz, no ne? :)

Pro: Tahače, spz, grafika, zvuky, velikost světa. Světelné efekty, nasvícení i stíny. Živá města. Ekonomické zpracovaní hry.

Proti: Divn zpracovaná železnice, po čase stereotyp.

+13 +14 −1

World Racing 2

  • PC 80
Předchůdce Alarm für Cobra 11: Nitro. Tuhle hru jsem poznal díky Nitra.

Poměrně zajimavá hra, která nemá obdoby. Ve hře najdete spoustu licencovaných značek, některé méně známe, některé světoznámé. Některé značky vozů do hry nabídly své prototypy. Například VW Concept T a Concept R. Ve hře jsou i Škody Octavia a Fabia.
Ty zmíněné neznámé značky vozů jsou například Wiesmann, YES!, PGO, Caterham. Ale i znamé jako Mercedes, Alfa, zmíněný VW, ale dokonce i Pagani se svým modele Zonda.

Neuvěřitelné je, že tyto vozy mají model poškození. A to i ty luxusní značky vozů. Se divím celkem, že to ty firmy povolily. Ale lépe pro hráče, no ne? Modely silničních ostatních mozidel mají také některé licenci, ale jsou to odporné modely,navíc bez poškození, což je škoda. Kdyby měli poškození, podobalo by se to trochu Nitru.

Fyzikalní model aut se mi moc nelíbil, ale je fajn, že každé auto má jiný. Takže když máte více aut na výběr, je to vaše pro.

Úkoly a závody jsou občas obtižné. Někdy hra chce určitý počet bodů za drift, za rychlost atp. Drifty se dělají poměrně těžko, hlavně v provozu. Staší škrtnou o auto a můžete jet znovu. Naštěstí lze silniční provoz vypnout, ale to zase není ono. Člověk si nevybere :)

Závodní dráhy jsou také fajné. Miami, Italie, Německý okruh, Havai... To jsou destinace, kteér jsou protkány dlouhými silnicemi a nejaké i prašnými cesty.

Zvuky ve hře ujdou, zvuky motorů už mě nepříjdou originální, ale nějaká fikce autorů. Hudební doprovod je špatný, jen něco se dá poslouchat.

AI závodníků je silné. AI ostatních vozidel je chabý.

Pro: Grafika, rozloha map, licencované auta s modele poškození, model poškození jako takový. AI závodníků.

Proti: Občas až moc obtížné, AI ostatních vozidel, zvuky motorů vozů, absence poškození ostatních vozidel.

+6 +7 −1

Alarm für Cobra 11: Nitro

  • PC 75
Kobra 11 Nitro je jen vylepšený a osekaný World Racing 2. Spoustu vlastnotní ze hry je z WR. Ale pojdmě se an hru podívat zblízka.

Nitro je zajimavá hra, kde si hrajte na policii. Zahrajete si pár zajimavých a i bohužel nudných misí. Zajimavé jsou třeba, že jedete s autobusem s výbušninou, musíte dohonit cisternu, se kterou chce její řidič spáchat sebevražedný atentát na odpočívadle atp. Nudlé mise byly mise, kde se po městě jezdilo a kontrolovalo bomby nebo jízda se sanitkou. Během misí vás komentuje sám Bohdan Tůma ala Semir.Až dohrajete mise, konečně je z Kobry plnohodntná hra hodná Midtown Madness, ne nepřehaním! :)

Jsou to závody ve kterých se dá blbnout, blbnout, ničit, bourat, díky cheatu je i volnost. Můžete skákat, létat, flákat auta v protisměru nebo ferově závodit na různých tratích. A to je to, co se mi na Kobře Nitro libí nejvíce... Název Kobra 11 je spíše urážka. Více by tam sedělo třeba Autobahn Destory - Nitro :)) Závod v protisměru s autobusem, nebo skákat na dálnici z jedné skály a rozmašírovat auto následně o vozovku plnou aut při dopadu. Bezkonkurenčí zábava.

Musím pochválit skvělý demoliční systém, trhajicí se nárazník, kapota, dveře, zrdcátka, spz. A to samé i ostatní vozidla, které můžete zlikvidovat do posledního :)

Hudební doprovod je také pěkný. Dá se poslouchat a do hry sedí. Zvuky ve hře už na tom tak dobře nejsou, ale dá se to přežít.

Ale abychom se u Nitra neuchválili. Má spoustu, ale spoustu chyb.
Zpracovaní města, kde jsou 2D postavy je ubohost. AI závodníků na maximum je chabé. Ale je fakt, že když bouráte a předjedou vás, někdy je o nervy je dohnat.

A jako jedinná hra na světe má možnost závodit s autem s karavanem.

Pro: Výběr vozidel, model poškození, blbnutí, hudební doprovod.

Proti: 2D lidé ve městě. I samo město není nic extra. AI ostatních.

+7

Cities in Motion

  • PC 85
Pokud si hru trochu vylepšíte, tak je ta hra skvělá a dá se hodnotit až nad 80%.
Ve hře mám US datadisk, který ale nebudu komentovat, mám tam real vehicle capacity mod a Solarisy.

A teď ke hře. Překvapilo mě hodně věcí, které jsem nečekal, že budou tak fajné. Nádherná grafika, živé město, kloubové autobusy, efekty, demonstrace, vojenská přehlídka. To vše a ještě mnoho dalšího se dá naléz ve hře. A že toho je požehnaně :) Dobré je, že se město samo rozšiřuje. Viděl jsem, jak se dostavuje dálnice, kanceláře nebo i továrny přímo během hraní.

Stavění kolejí tramvaje je sice oříšek ze začátku to dělá problémy, ale pak, jak si zvyknete, je to lahůdka. Dají se vymýšlet různé tratě i křižovatky, bohužel ale s vyhýbkou na oba směry, když stačí jen jeden. Mno, zavadění linky mi dělalo ze začátku problémy, jsem totiž bývalý hrač stejné hry, staršího ročníku Traffic Giant, u které jsem strávil hodiny a hodiny hraní. Cities je jakoby plnohodnetné pokračovaní, téměr jako Traffc Giant 2.

Libí se mi, pokud máte východ z metra a vedle toho zastávku tramvaje nebo autobusu, je milé sledovat lidi, jak tam jdou a čekají než přijede vůz. Někteří jsou schopní dobíhat.
Občas jsou lidé naštvaní, když spoj nejede, nebo jede plný tak, že nikdo nemůže nastoupit. To taky nasere. Nasraní lidé se červeným smajlíkem odcházejía jdou radši domů nebo pěšky.

Dále musím podotknout editor map. Je neuvěřitelné, že tvůrci z té holé placky postavili Berlín, Vídeň, Amsterdam atp. Editor zabere mnoho dřiny a práce a furt něco vylepšujete. Je to navykové asi jako editor v Trainzu. Na netu je hodne addonů do editoru, takže furt něco někde přidaváte nebo měníte. Já si udělla ve hře i závodní okruh díky addonu. To, že mi tam v budoucnu bude vozit lidi tramvaj nebo metro, o tom není pochyb :)

Ve hře je i pár neduhů. Třeba trajekty, které musíte v úkolech dělat, já bych je s radostí vynechal, jsou schopny se na zastávce sejdou a překrývají se. Seknou se, ale pak nějaký způsobem odplují tam kde mají.
Další věc, co mě trošku mrzí (jako Ostraváka) je, že nelze stavět jendokolejná tramvajová trať, vyhýbky jsou obousmerné, přitom by stačil jen smer rovně a doleva. Další neduh je, že železničnín trať je taky nutně dvojkolejná. Vyhýbky jsou před každým nádražím jako součást budovy nádraží, takže zhlaví vypadá divně. Ale to se dá přežít. I jednosmerná silnice chybí... V editoru se mi zdá, že je málo budov. Že jich bylo v základních mapách více.

Pro: Grafika, efekty, živé město, přestupní stanice, furt se něco děje.

Proti: Absence jednosměrných silnic a jednokolejky, bugy.

+5

Smash Up Derby

  • PC 85
Hru jsem hrál později než FlatOut, ale můžu ji označit jako přimý předchůde oného FlatOutu.

Hra je poměrně zábavná arkádovka, kde se bourá a ničí auta v derby arenách, nebo dokoncepři závodě. Hra vypadá celkem pěkně, jsou tam realistické zvuky atp.

Škoda, že se na hru dneska zapomnělo.

Pro: Grafika, derby, poškození, zvuky, hratelnost, fyzikální model.

Proti: Bohužel se na hru zapomnělo, zdlouhavé, pokud jste hráli Flatout dřív než toto, něco téhle hře chybí.

+3 +4 −1

Bus Driver

  • PC 70
Mám rád autobusy i trolejbusy. Bus Driver je vlastně první hra, kde si člověk hraje na řidiče autobusu. Je vlastně jedinná, protože Bus "Simulatory" od Astragon se nedají počítat jako hra :)

Na hře mi vadí pár věcí, třeba, že si nejde zvolit autobus na nějakou jízdu, vždy je určený. Další neduh je, že si nejde nastavit vlastní trasu. A o absenci kloubaků (když SCS určitě umí skript dvou spojených vozidel ze svých Trucků) ani nemluvím.

Bodový systém je vlastně hlavní náplně hry, body člověk dostavá za každou blbost. Ale to je někdy i dobře, ono stačí jezdit s blinkrem z pruhu do pruhu a máte body.

Autobusů je plno, i tras. Jsou tam klasické školní autobusy, vězeňské autobusy, se kterýma můžete jezdit jak hovada, Renaut Citybus znamý z většiny Českých měst a spousta další amerických autobusů.

Pro: Grafika, zvuky, hratelnost, město. Přeprava vězňů, obtížnost, různorodé trasy.

Proti: Lidé reagujicí na brzdu, absence kloubových autobusů a poškození i chodců.

+13

Traffic Giant

  • PC 80
Před několika lety mě hra hodně bavila. Hral jsem její Gold verzi téměř furt. Při psaní komentáře mám na ní chuť. Měl jsem jendu oblíbenou mapu, kde jsem furt něco dělal a vylepšoval několik hodin v kuse. Do mapy jsem se vždy dostal cheatem a v mé milé mapce jsem si dal cheat na peníze a makal.

Scénaře jsem hrál ale také, ale to mě moc nebavilo. Každé dítě hraje většinou hned s cheatama no ne? :D Uvažujii, že to zase zkusím, CD Gold verze by mělo být v šuplíku.

Grafika je nádherná, dokonce i vystínovaná. Lidé chodí po mapce, jezdí tam auta, každé auto má svůj "život" (kliknete na auto, a tam je odkud a kam jede). To samé i budovy, které vám ukáží, kam lidé, kteří v nich pracují nebo bydlí jezdí. I zastávky jsou živé. Toto je na jedničku.

Zvuky jsou taky pěkné. Zpívaní ptáčků, provoz, lidé, staveniště, průmysl. Všechno hrálo do uší velmi pěkně.

Hra má i vlastní ekonomiku, když neudružujete vozidla a tratě, může dojít k nehodě. Naštěstí se to stavá zřídka, ale stavá. Tím se vaše společnost ale hodně propadne a lidé opět jezdí auty.

Co víc dodat? Snad škoda, že neexistuje dvojka, protože Cities in Motion za dvojku vůbec nepočitám. Voda po grafické stárnce vypadá hrozně, železniční mosty taky, chybí možnost jednokolejky. Tramvaje nemají trolejové vedení a chybí trolejbusová doprava. Ale to jsou jen malé výtky.

Pro: Grafika, hratelnost, zvuky, lidé, živé město.

Proti: Pár neduhů, stereotyp.

+5

Ridge Racer Unbounded

  • PC 60
Také se přidám a napíšu svůj komentář. Hra mě skoro vůbec nechytla, ale nějak mě nutila to hrát. Občas to totiž zábavné je. Pojdme se na to kouknout blíže.

Menu je celkem zajimavé, musím pochválit, pak si vyberete část města, auto a závod, závodů je několik druhů. Musím říct, jak zmínil Tomi2k9, obtížnost je opravdu na místě a je fakt, že se zapotíte. Ale to do her patří. Občas i nasere, když jste první celou dobu a najdenou vás někdo fragne před cílem poslední kolo. Náhle jste pátý a smůla. Repete.

Ono to fragování je pěkná blbost. Díky nitra stačí auto jen ťuknout a auto se rozmetá. Když do auta narazíte bez Nitra i prudce, tak nic. Ono i poškození aut je cypaté. Nic neodpadavá, jen při fragu auto se rozpadne. Poškození je odporné. I fyzika nárazu je taková nedotažená (oproti FlatOutu-ke kterému má hra blízko).

Nitro se ziskává driftem, dobře beru. Drift sice nemusím ale dá se to a je celkem jednoduchý. Libí se mi, že neztracíte body v drift závodu za náraz do zdi... Drift je vlastně hlavní náplň hry. Zatáčku bez driftu ani bez lehkého bez nárazu asi nezvládnete. Auto i při pomalé rychlosti je chová asi jako vlak. Pomalu si zatačí, strašně pomalu.

Co se týče města, je to vlastně starý, známy, nudný a ohraný New York. Ale je zničitelný. Auta, lampy i stromy! Dále pak lavičky, zíďky, značky. Vše jde zhodit, ziskaváte za to takové body abyste měli nitro. Ty body ziskváte hlavně tím driftem. Mno a jsou tam i zničitelné budovy, které jdou zničit jen nitrem, ale zase máte potom zkratku. Kterou využivají pak opponenti. Ale oni to neumí prorazit.

Hudba je otřesná, mě nesedla, fuj, hnus. A to jsme byl zvyklý od BugBearu na rock a metal.

Toť asi všechno, pěkná je grafika i efekty. Pěkné je město. Ale to je všechno. Pochválit musím závod, kdy jste tahačem ničili policii. To mě bavilo :) Libí se mi, že odstavená auta se po nárazu rozletí na kusy. To působilo i realně. To být ve Flatoutu, davám 10% navíc za nadšení :)

Pro: Grafika, efekty, obtížnost, město.

Proti: Hudba, zatačení, poškození, fragy, nedodělané.

+10

Grand Theft Auto III

  • PC 80
Když už tady komentuju všechny GTA, tak se pustím i do trojky, kterou jsem hrál až po VC.

Vzpominám si na začátek v Portlandu na mostě, na ten nikdy nezapomenu. Tímto vlastně začal hned příběh, který byl skvělý jak je v GTA serii zvykem.

Na hře mi vadilo, že byla taková tmavá i ve dve, měla zajimavou atmosféru, ale to zas tak nevadí. Ve hře se mi líbilo, že jako v jedinném GTA lze tady amtputovat končetiny. Nohy, ruky jdou odstřelit. Sranda byla, když byl někde dav lidí a vy tam střelili bazukou. Po exlozi létali všude končeniny nebožtíků, nebo gangsterů :)))

Vzpomináte na šrotiště? Na ty školní autobusy? Na ten obchod, kde prodávali autobusy? Zřejmně nějaká cestovka. Já to mám pořád před očima. Vzpomínek na hru je mnoho :)

Pro: První 3D GTA, kterou začla GTA revoluce, auta, honičky s policii, grafika, akce, brutalita

Proti: Tmavé prostředí, opět stereotyp

+12

Grand Theft Auto: Vice City

  • PC 80
Viděl jsem jej poprvé u kámoše. Zaujalo mě natolik, že jsem k němu chodil téměř každý den po škole, protože doma jsem neměl na něj počítač. Až pak po několika letech jsem na něj počítač měl a rád si zopakoval ty chvíle u kámoše. A stalo se :)

Hrál jsem ho před GTA III, a mile mě překvapila velikost města, volnost, lodě, vrtulníky, se kterýma sem rád létal. Graficky je to na tu dobu pecka.

Pořádně ani nevím co psát, čím začít, jak mě to ohromilo tehdy. Dalo se ve hře zabíjet, krást auta, honičky s policií byly super a příběh a mise a úkoly také. Do toho fajné radio (to sem tehdy ještě nějaké hudební žanry nežral).

Musím pochváli zbraně, nejlepší byl rotačák, rád jsem chodil na Vojenskou základu s rotačákem s třílel všechno živé, vydržel sem to dělat i půlhodiny v kuse. Fakt sranda :)

Fyzika aut byla taková zajimavá ale sedla mi. Výběr aut byl taky skvělý a motorek taky.

To asi stačí, více níže v pro a proti :)

Pro: Volnost, grafika, příběh, lehce zapamatovatelné město, rotačák

Proti: Počase stereotyp

+13 +14 −1

Grand Theft Auto IV

  • PC 80
Hodně lidí ho odsuzuje, ale mě mile překvapilo. Pořád je to GTA jen na upraveném engine a v pěknějším grafickém kabátku. Ale díky toho je hra přílíš náročná na HW. Já ho hraju na cca 75% detailů a vypadá to i tak skvěle. Škoda, že je to jen konverze. Kdyby nebyla, nemělo yb to tak hnusné HW nároky.

Tak ale koukneme se na hru ne? Hra je skvělá :)

Ale teď vážně. Ve hře je obrovské město New York. Bohužel ale chybí venkov a lesy. Tím pádem mi příjdou nová dálková světla zbytečná, když na každé silnici máte lampy a nějaká extra tma ve hře stejně není ani v tunelu ani venku v noci. Ale na efekt dobré, ono GTA IV má spoutu dobrých efektů. Krev střiká, po nárazu do člověka máte na autě krvavou stopu. Když střelíte do cisterny, teče zní benzín a vypadá to hodně realiticky. Výbuchy a poškození vozidel a požáry vypadají luxusně, skoro, jako by se tvůrci inspirovali FlatOutem od kterého do hry dali Ragg Doll efekt, nebo-li že po nárazu vám vyletí řidič z vozu.

Katapultování řidičů je celkem sranda, když máte třeba náklaďák a jedete rychle v protisměru. Pak pecka do pár aut v řadě a máte skoro letecký den :) Ve hře se dá hodně vyřádit, což oceňuji.

Dále se mi lidí, že město je oproti San Andreas živé. Lidé nosí tašky, baví se, libou se, bijí se atp. To sice bylo i v GTA SA, jenže ne v takové milé míře jako v IV.

Co se týče radii, jsem spokojený, ve hře je HardCore Punk rock radio... A to má spoustu pecek, to poslouchám furt... Ty elektro a rap radia jsou hrozná.

Další věc, která se mi hodně libí jsou silnice, vypadají jako České :D Jsou v nich díry, praskliny a zajimavé je, že kolo vozu vnich poskočí. To jsem ještě ve hrách nikdy neviděl. Když zhodíte lampu nebo telefon, jikří kabely pod lampou/telefonem.

Příběh je taky skvělý, různé mise a úkoly taky. Ale u některých se fakt člověk zapotí až hrůza. System střílení mi pěkně sedl a myslím, že je ze všech GTA nejlepší.

Toť asi všechno zajimavé, co lze říci. Vyrůstal jsem na GTA I, pak GTA VC, III, SA, IV... TAkže mám tu serii v malíku. Hlavní je, že to je stále GTA! U SA jsem ale vydržel déle.

Pro: Úžasné efekty, grafika, volnost, město, blbinky, Ragg Doll, střílení, nehody, poškození, honičky s policií

Proti: Konverze z XBoxu, vysoké HW, počase nudí, radio, chybí klasická armáda.

+13

Grand Theft Auto: San Andreas

  • PC 75
Vůbec nevím jak u takové velké hry začít.

GTA: San Andreas je jedna z mála globálních her, kterou kdy hrál celý svět. Ona taky celý svět obletěla. A dodnes jí určitě hraje velke množštví hráčů.

I já podhlehl revoluci této hry. Ani nevím jak to ta hra dokázala, asi svou skvělou hratelností, grafikou a příběhem. A samozřejmně prostředím, ve kterém máte volnost!

Pojďme se na hru podívat zblízka.. začináte po příjezdu do města v nějaké čtvrti, jako první sednete na kolo a jedete na určité místo do Grove Street. Tam máte vaše první uložistě a váš první gang. Časem poznáte i vaše nepřátelské gangy. Procestujete celou mapu, celá města. Budete plnit různorodé úkoly.

Nejhorší pro mě byly úkoly na dovednost, třeba s low-riderem u nádraží. To sem nemohl dát, ale povedlo se mi to, na miliontý pokus :)

Kdysi mě ve hře bavilo hledat záhady, hlavně záhadu Leatherface. Bohužel jsem toho vraha nikdy nepotkal a to jsem po něm pátral pořádně a pečlivě. Někdo řiká, že je fake, někdo, že je to pravda. S příchodem Multiplayeru vznikla spousta videomontáží, co dokazují jeho existenci, tak jako s jinýma záhadáma.

Musím pochválit, že se ve hře objevily kamiony s přívěsem, nebo baggage přívěsy (měl jsem jich i 5 za sebou :) ) Nebo, že šli za sebe zapojit traktory... Jojo, ve hře se dalo blbnout :)

Mě bavilo více jezdit než létet jako tady někteří zmíňují :) Rozmanitost dopravních prostředků je ohromná :)

Ale abychom jenom nehodnotili klady, koukenem se i na zápory hry... Jeden, co mi vadil až moc byl:
Jedete autem kolem 300 km/h.. nabouráte do tahače čelně, který jede cca 100 km/h.. a nehodat vypadá: Křivý nárazník, jedno zhlaslé světlo.. To mi hodne vadilo...
Dále mi vadilo, že se příběh odehravá v éře hiphopu, který vůbec nemusím, ale naštěstí se v radiu našlo spousta rockerských a metalových kapel :)

Pro: Grafika, příběh, efekty, prostředí, volnost, vlastní radio, záhady, easter eggy.

Proti: Někdy bugy, hiphop, radio, stejní lidé.

+20 +21 −1

RollerCoaster Tycoon 3: Wild!

  • PC 75
Buh ví proč přidali do hry zvířátka, ale musím uznat, že je pěkně propracovali a že se i snima dá vyblbnout. Pokud si s výběhama poradíte jako v Zoo Tycoonu, tak to vypadá i věrohodně. Není pěkný pohled na nějaké pouštní zvíře na trávě, že?

Opět přibyly i nové atrakce a možnost stavět tunely! A i ty zvířatka a věci pro ně. Bohužel, zvířatek je ale málo, těžko říct, jestli je to dobře, nebo špatně. Spíše špatně, když už zvířata, tak aspoň pořádně. Pěkná věc je safari projížďka výběhem e vláčku nebo džípu. Tohle mi v ZT chybělo.

Nechybí ani scénař pouze na téma zvířatek.

Co víc dodat? Snad jen, že RCT4 asi nikdy neuvidíme, že Kompletní serie RCT3 je úžasná, že se k ní rád vracím a že si jí asi zahraju, jak to tu píšu všechno :D

Pro: Atmoféra, zvířatka, nové věci, pořád je to RCT, safari jízda výběhem, tunel + možnost výběru osvětlení tunelu.

Proti: Zvířatek je málo, není to tak zábavné jako Soacked

+5

RollerCoaster Tycoon 3: Soaked!

  • PC 80
Tenhle datadisk mám rád, přinaší mnoho nového a dá se stím hodně vyblbnout. Stavě bazény, hned vedle horskou dráhu je celkem zajimavé spestření pro park a tahák na návštěvníky. Libí se mi, jak návštěvníci mají gumové hračky a plaví se na nich v bazénech :) Je to takové roztomilé.

Do hry je přidáno spousta prvků k bazénům, ale i nové atrakce, co s vodou mají málo, nebo nic společného. Jinak se hra vůbec nezměnila a to je dobře! Nové věci dokrašlují atmosféru a přibyl i scénař tykajicí se jen vodního světa.

Pro: Bazény, nový scénař, vše k sobě pasuje a vypadá to dobře

Proti: Nic mě nenapadá

+3

Midtown Madness 2

  • PC 90
Tak jako HELLERa, tak i mě bavilo jezdit v San Franciscu. Bavilo mě jezdit jentak v provozu nebo závodit, nebo otravovat policii. Pronásledování s policií byla celkem sranda :)

Bavilo mě i zde jezdit a poslouchat dopravu. Pěkně na zelenou, dodržovat rychlost. Rád jsem jezdil s kamionem nebo autobusem.

Líbilo se mi, že, když jste do někoho nabourali, řidič vám sprostě nadával :D

Auta mají destrukční model, ale silniční provoz ne, to je celkem škoda. Další velká škoda je, že hry podobné MM, že se jezdí jen tak v provozu a ničí dneska nejsou. Jedinně serie Kobry 11 od Synetic. MM3 je bohužel pro XBoxy :(

V obou městech se dalo dělat vše, od masakrů provozu, tak masakrovat město, nebo se jen tak svobodně projet, zaskákat si, zadriftovat atp.

PS: Nikdy se mik nepodařilo vykolejit tramvaj :D

Pro: Grafika, provoz, policie, hratelnost, licence, prostředí

Proti: Vzhled okolního provozu

+7

RollerCoaster Tycoon 3

  • PC 85
Celkem mě překvapuje, že tady není jedinný komentář, je načase to napravit.

Je to sice nepřímé pokračovaní hry, už na něm nedělal bohužel Sawyer, ale i tak je hra dobrý nástupce. Hra má nový grafický kabátek, nový engine, nové grafické efekty, nové možnosti.

Koncept hry je pořád stejný, hra obsahuje spoustu nových atrakcí, ale i ty staré už z RCT 1.

Co tedy hra zajimavého obsahuje? Je toho hodně, můžete se projet z pohledu návštěvníka na své vlastní HD, na spoustě dalších atrakcích. Obsahuje střídaní dne a noci, které vypadá strašně věrohodně, lampy se rozvití, atrakce taky, svití tak nechutně nádherně barevně. Ve vodě se to krásně odraží :) To si tvůrci vyhráli. Když přidáte v noci ohňostroj, je to masakr pro oči. Fakt pastva, radost se koukat.

Ve hře nechybí ani zmíněné kachny z RCT 2 :D Nově z nich opadá peří :)

Ač se to zdá téměř nemožné, i tahle hra trpí neduhy. Třeba nejde stavět tunel (tuto sakra vadu řeší druhý datadisk). I když má hra tolik úžasných detailů, jedna věc chybí a ta věc mi kazí dojem. Když lidé mají balónek, nebo když letí nahoru, NEMÁ provázek. Prostě vlaje za návštěvníkem... Provázek už měly balónky už v RCT1 !!

Pokud máte oblíbenou horskou dráhu v RCT 1 nebo 2 a chcete ji mít i ve trojce, nezoufejte. RCT 3 je komatabilní s dvojkou i jedničkou. Což je velké +

Pro: Nový grafický kabátek i engine pracují výtečně, nové možnosti, noc, osvětlení

Proti: Provázek, nelze stavět tunely, stereotyp.

+10 +12 −2