Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
ViRus

ViRus

R. J. • Games Collector • ČR - kraj Jihomoravský

Komentáře

Frontlines: Fuel of War

  • PC 85
Tato hra byla jedna z mála, kterou jsem dohrál vícekrát a jelikož jsem ji dohrál dřív než Call od Duty 4, tak byla první s filmovým zpracováním atmosféry na bojišti a daleko více jsem si zážitek užil. Jednak musím vypíchnout grafiku, hudební a zvukový doprovod, variabilitu prostředí, dostatečný zbraňový arzenál, možnost se svést ve vojenské technice a hlavně technické vychytávečky budoucnosti.

Náplní jednotlivých misí je vesměs docela jednotvárné, ale ne hloupé a bezduché, dostat se z bodu A do bodu B. Je zde ohromná herní plocha, která zavání zbytečným blouděním, což se mě nestalo, ale i několiko možností jak se prostřílet nebo vyhodit do vzduchu cestou vše nepřátelské + vykonat sem tam nějaký ten úkol. Buď po svých se všemi technickými hračkami (RC vrtulník s raketami, RC tank s rotačním kulometem) nebo za pomocí tanků. A já s potěšením zjistil, že při plnění úkolů jsem se pěkně bavil a nebyla část která by mě vyloženě štvala. Snad jediné co této hře snižuje hodnocení je houf stále nabíhajících hloupých respawn nepřátel, kteří se objeví i tam kde už jste to vystřílely a sem tam malé bugy a to hlavně u řízení vojenské techniky.

Příběhová linie byla pěkným osvěžením s trochou frustrujícím pocitem, že nic není na vždy a hlavně ne ropa:-) a docela dostatečná herní doba oproti Modern Warfare

Pro: atmosféra, grafika, zbraně, příběh

Proti: respawn, bugy

+22

NHL 08

  • PC 75
Poslední hokej od EA jsem hrál ročník 2000 a tudíž je můj komentář čistě subjektivní záležitost. Pro mě samotného byl NHL rok 2008 docela pěkně udělanou simulací tohoto sportu. Jelikož jsem nehrál ročníky před tím, tak jsem ani nezažil všude diskutované téma grafiky a podobnosti. Celkově je to docela velký skok co se týče pohybů a hlavně ovládání, grafického zpracování, zvukové stránky a samo aktuální soupisky pro ten daný rok. Hra samotná je poněkud rychlejší než jsem byl zvyklí a i delší čas mě trvalo se zžít s nový ovládáním, hlavně střelba, a zjištění té správné taktiky pro střelení gólu. Jinak jsem si každý zápas hodně užil a to jak po stránce strategické tak i herní a nebyl problém zničit jeden gamepad:-)

Pro: pohyby, grafika, atmosféra z hokeje

Proti: naučení nového ovládání

+19

Desperados 2: Cooper's Revenge

  • PC 85
Pokud je pro vás herní systém alá Commandos neodolatelnou záležitostí, je tato hra to pravé ořechové a jasný příslib. Už první díl dokázal rozeznít mou spokojenost ve velkém stylu, teď navíc musím ocenit vylepšení ve formě možnosti přepnout z klasicky izometrického pohledu do formátu 3rdPA, kterému jsem původně nechtěl věnovat pozornost, protože izometrickou grafiku mám rád a normálně mi stačí, ale nakonec jsem hru dohrál tak, že si oba pohledy byly dobře fifty-fifty. Nebál bych se označit toto vylepšení za geniální prvek, který hratelnost nezanedbatelně zvyšuje a z celé hry dělá maximálně zábavný kus. Obtížnost není ani na nejtěžším stupni velká, hudební doprovod je stylový, možná jen ty dějové předěly mezi misemi mohli být méně statické a všechny udělané ve stylu závěrečné animace.

Pro: herní systém, grafika, původní dabing

Proti: příliš lehké i na nejtěžší obtížnost, statické prostřihy mezi misemi

+20

Prince of Persia: The Sands of Time

  • PC 95
Před vydáním této hry a dalším pokusu o ztvárnění Prince z Persie jsem byl trochu skeptický. Poslední přechod do 3D se moc nepovedl, tak jsem byl zvědavý, jak tento počin dopadne. Po nainstalování jsem zjistil, že všechny mé obavy byly zbytečné.

Už po prvním zhlednutém filmečku s krásnou zvuku kulisou, která mě až s dětskou naivitou 1000 a 1 noci vtáhla do děje, jsem byl přesvědčen o kvalitách této herní pohádky o perském princi, jedné krásné ženě, zlém čarodějovi a velmi kouzelném artefaktu jménem "Písky času".

Hra se svým způsobem podobá, na tu dobu, už trochu skomírajícímu Tomb Raideru. Ale, zde narozdíl od Lary je princ snáze uvěřitelná figurka, která ač z amerického klišé se snaží napravit křivdu, kterou sám spáchal.

Grafická a zvuková stránka je na tu dobu velmi pěkně ztvárněná a obzvláště hudební doprovod, alespoň pro mě, naprosto fascinující. Prostředí je nápadité, velmi různé a často se měnící. Pohyby samotného prince jsou bohaté a funkční pro boj tak i pro přesun z bodu A do bodu B. Ovládání pro mě bylo, až na pár chvilek bezproblémové a to jak na klávesnici s myší tak i na gamepadu. Samotní protivníci, ne že by byly nějak chytří, dokážou potrápit ve chvíli, kdy se jich kolem vás sesype hafo:) a hlavně, jak už to u těchto typů her bývá, sem tam špatná kamera. Jedinou nevýhodou pak je občasný chaos ve vracení se na stejné místo v jiném čase. Příběh kvalitně odsýpá a čistě subjektivně v něm není hluché místo a snaží se vás stále tlačit dopředu k zdárnému konci.

Pro mě to byla hra, která se stala díky velmi dobrému převedení do 3D srdcovka s pohádkovým příběhem a krásnou hudbou a možná nejkrásnějším herním soundtrackem, který jsem kdy slyšel. A to jsem ani netušil, že je to první díl nové trilogie.

Pro: hudba, příběh, prostředí, grafika, pohyby

Proti: občasná kamera, respawn nepřátel

+21

Command & Conquer: Tiberian Sun Firestorm

  • PC 70
Celkem výživný datadisk, který přináší 9 nových misí za každou bojující stranu a mimo klasický postup "těžit, stavět, ničit" dává větší prostor "chodičkám". V rámci nových jednotek se opět mírně dostávají do výhody jednotky GDI, které získaly svou obdobu artilerie. Za GDI je tak i díky velmi silnému letectvu (letka Orca bombardérů je pro počítač nepřekonatelný problém) snažší vyhrát, úroveň AI je ale opravdu slaboučká a to i na nějtěžší obtížnost, takže ani za NOD to není žádný problém. Méně zkušené stratégy nevyjímaje. Tradiční filmečky mezi misemi zůstávají, oproti základní hře jsou ale citelně slabší. Jediná mise, kdy je počítač schopnější vás trochu potrápit, je logicky ta poslední. Na začátek je potřeba projít mírnější "chodivou" anabázi a na závěr stanout čelem hrozbě nezničitelného robotického destruktora a výkonému temnému obelisku. Je to ale spíš zábavný prvek, než opravdová překážka :-)

Pro: značka, grafika, zábavný závěr

Proti: nehorázně hloupé AI

+16

Command & Conquer: Tiberian Sun

  • PC 80
Pokračování legendární série, používající pro své tradiční filmečky dokonce renomované herecké tváře (Michael Biehn jako McNeil nebo James Earl Jones v roli generála GDI),přišlo ve své době s inovací jednotek a snížení rozdílů mezi bojujícími stranami GDI a NOD. Hratelnost zůstala na vysoké úrovni, na střední obtížnost je AI protivník dokonce výrazně hloupý, což určitě ocenil nejeden začínající RTS nerd nebo každý, kdo si chtěl někdy ukrátit dlouhé hodiny nudy (během pracovní doby v kanclu?) aniž by měl nervový tik z neporazitelnosti soupeře. Klasická izometrická grafika dostala velmi slušný facelift, v tomto směru spokojenost, v systému hry bych snad ocenil jen rychlejší vývoj v možnostech výběru jednotek, protože dostat tu nejlepší až v poslední misi potom není žádná zábava :-)

Pro: grafika, hratelnost, nové jednotky, krásně přehrávané filmečky, legendární značka

Proti: stupidita AI

+18

Commandos 2: Men of Courage

  • PC 90
Výborné pokráčování skvělého prvního dílu. Vymazlená grafika, spousta vylepšení, 100% hratelnost. Bavilo mne, že se člověk mohl většinou rozhodnout sám, jestli všechno vykydlí sapikem nebo potichu zlikviduje nožem, což samo o sobě zvyšuje možnosti samotné hry. Vedení při úkolech je intuitivní, takže ani u málo zkušených hráčů nehrozí žádný problematický zákys. Ocenil jsem také zdvojnásobení misí ve formě bonusů (když prolezete opravdu každou bedýnku a skříň, není to žádný iritující problém, jako u jiných her).

Pro: grafika, hratelnost

Proti: nic zásadního

+22

Ninja Blade

  • PC 70
Vzhledem k tomu, že her s podobným stylem hraní moc na PC nevychází, tak jsem tento port z konzolí docela vítal, ale na druhou stranu jsem byl trochu skeptický, protože předělávky většinou za moc nestojí.

První upozornění předem, pokud nemáte gamepad a přímo XBOX ovladač, tak bych se do této hry vůbec nepouštěl. Je to na rozmlácení klávesnice.

Po grafické stránce mě táto mlátička s třetí osoby přišla hezká, ale na druhou stranu je vidět, že výrobcům hry bylo jasné, že hlavní devizou bude samotný boj, komba a zbraně(které se dají upgradovat, trochu RPG), tak se s texturami trochu šetřilo a připadá to trochu stereotypně. Za to rendrované filmečky mě přišly naprosto skvělé, problém byl v tom, že se v nich dost často objevují klikací scény(zmáčkni určité tlačítko v daný okamžik), pár mě nich nevadí, ale tady je jich na můj vkus přes příliš. A to se dostáváme k hratelnosti, ta je dobře svižně udělaná ala japonský manga styl, tož určitě není na škodu a velmi dobře jsem se bavil. Na konci každé mise je, jak to už u japonských her bývá obrovský boss, ale ne nijak těžký, když se zjistí jak na něj.

Příběh této hry je napsaný docela dobře, až na to, že už tady byl(Resident Evil), má pár povedených zvratů.

Hudba i zvuky jsou na, podle mě, skvělé úrovni.

Závěr: Perfektní sci-fi, fantasy(jak se to vezme Devil May Cry: pistole meče) mlátička se skvělou hratelností, velkými bossy, povedenými zbraněmi, hudbou i zvuky. Moc klikacích scén, stereotypní grafikou. Hezky ztvárněný příběh s trochou opakujícími se úkoly. Bez gamepadu o dost těžší hraní. Tak jsem to sjel a hodnocení jsem musel o 5% zmenšit, protože se objevil stereotyp a chyby v enginu hry(kolize s texturami atd.), které měly vliv na zdárné dokončení.

Pro: Filmečky, hudby, bossové, hratelnost, hlavní hrdina

Proti: grafika, klikací scény, jednotvární nepřátelé, ke konci hry chyby v enginu

+16

You Are Empty

  • PC 70
Předem chci říct, že je to čistě subjektivní hodnocení. Podle mě je tato tak trochu hororová střílečka s vlastního pohledu docela povedený počin, není to AAA titul a ani si na něj nehraje. Po grafické a zvukové stránce je v pohodě, a řekl bych že nikoho neurazí(znám i horší), prostředí do kterého je zasazena je zajímávé a né zase tak známé(rozbořené SSSR). Příběh až na pár absurdit také není k zahození a zakončení je zajímavé. Se zbraňovým arzenálem jsem se docela povavil. Nepřátele sice až na pár maličkostí tupý ala painkiller(nabíhajících na smrt) ale v množství tak akorát. Takže docela kvalitní odreagovačka s docela zajímavím příběhem.

Pro: Příběh, prostředí, zbraně

Proti: AI, trochu bezduché střílení

+30

F.E.A.R.

  • PC 95
Jak komentovat tuto FPS? Již první info a následné videa jsem věděl, že tohle bude pecka jako hrom, kterou musím hrát. A opravdu musím říct, že byla. Pro mě záživný příběh o šílenem pokusu, nádherná grafika(kvůli, které jsem upnul comp), výborná atmosféra, zvlášť, když hrajete v noci a sám a k tomu ještě na sluchátkách(ten strášný pocit, když pro mě přišla přítelkyně) pěkně stvárněné prostředí, good hudba, zvuky, zbraně(hřebíkovač). A hlavně skvěle vybrané lekací scény a velmi démonická ALMA. Délka hry tak akorát a ještě musím vypíchnout AI, která byla pěkně nadabovaná a dost mě překvapilo, že i myslící a "bullet time", který se povedl. Co říct závěrem? Snad jen to, že je to velmi dobře namíchaná hororová FPSka.

Pro: atmosféra, AI, grafika, zbraně, horor, prostředí

+25 +28 −3

Command & Conquer

  • PC 80
Před vydáním této hry, jsem nikdy moc RTS nehrál, protože byli většinou sci-fi nebo fantasy a chyběly mě v nich tanky, děla, zbraně dnešní doby. Ale po zahrání této výborné RTS, kde jsou dobří GDI a zlí a chtivý o ovladnutí světa a hlavně tiberia NOD. Vynikající na tu dobu grafika, hudba a hratelnost, hrané i rendrované filmečky a v neposlední řadě, a to mě u RTS bere nejvíc, strom vývoje a chtíč mít to nejlepší co nejdříve. Tak trochu, a né že by to bylo na škodu, mě vadilo neobjektivní obtížnost proti AI(staví kde je mu libo, ale vy jste limitovaní základnou) a nevyvážeností zbraní GDI a NOD. Alespoň to je větší výzva. A díky této hře jsem se opravdu začal zajímat o RTS a také to mohu vřele doporučit jiným , teda pokud budete mít to štěstí, spustit to na dnešních OS.

Pro: Hratelnost, zábava, strom vývoje

Proti: nevyváženost

+24

Call of Duty: Modern Warfare 2

  • PC 95
Oproti předešlemu dílu, jsem se u tohoto víc bavil, hutná hratelnost, grafika a hlavně hudba. Opravdu jsem si připoměl můj oblíbevý film The Rock. Je pravda, že je to snad ještě kratší než jednička a příběh je stále takový dosti americký, ale jsou tam funční zvraty a inovací podle mě je dost a bylo pár momentů, které mě chytly a škubly se mnou"sniper mise, horolezec atd."Zajímavé zbraně a celkově skvělá hratelnost. A né že bych byl nějaký skautík, ale ta mise na letišti mě byla tak nějak dosti nepříjemná. Takže musím říct, že je to skvělá hra, a nebýt krátké délky a pro mě naprosto frustrující Brazílie, kde bylo zbytečně mnoho nepřátel, jsem si dvojku užil víc jak první Warfare.

Pro: opět atmosféra, grafika, filmový zážitek

Proti: délka, nepřátelé

+25 +26 −1

Call of Duty 4: Modern Warfare

  • PC 85
Abych řekl pravdu, tak jsem od této hry čekal trošičku víc. Je pravda, že hratelnost, špičková atmosféra, grafika i zvuk a především skoro filmový zážitek byl naprosto perfektní atomovka, ale než jsem si to stačil užít byl konec a tak nějak jsem si to kvalitní v této hře nevychutnal plnými doušky, protože jsem se snažil nedostat kulku a dostat všechny kolem. Nějak mě tam chyběly trochu klidnější místa a ne jen valící se naskriptovaní, až někdy tupý nepřátelé a taky to, že jsem se nemohl víc sžít s osobou, za kterou jsem hrál většinou zemřea to mě vadilo. Jediné co si z této hry odnáším je atmosféra, pár misí, které se mě vryli do paměti "černobyl"

Pro: filmový zážitek, atmosféra,grafika, design několika misí

Proti: příběh, nepřátelé, délka

+21 +24 −3

Call of Duty

  • PC 85
Výborná leč koridorová FPS s druhé světové války. Perfektní ztvárněná konfliktu, ať už graficky, po stránce hratelnosti či atmosféry. Tři odlišné kampaně(americká, anglická a ruská). Po všech těch sci-fi FPSkách konečně spolu s Medalem střílečka s vlatního pohledu, která mě vtáhla a vyflusla, až na konci s klasickou větou ještě tuhle kampaň a jdu spát:-) Jediné co vadí je opravdu žádná volnost pohybu, což mě někdy štvalo zvlášť, když byla pěkně rozjetá bitevní vřava, já měl celý život a naráz smrt, jelikož jsem nebyl tam, kde jsem měl být. Jinak samo +10% k hodnocení. Kvalitně odvedená práce na zvuku zbraní a k tomu uderná a sluchu lahodící hudba. A taková třešnička na dortu jsou závěrečné titulky spolu s in game animací ala plošinovka.

Pro: Atmosféra, výborně ztvárněná WW2

Proti: skript

+32

Area 51

  • PC 70
Docela pohodová hra, fajn myšlenky s emzáky a možností mutování hlavního hrdiny, zdařilá atmosféra, grafika i zvuk. FPSka na odreagování, skládající se ze střílení nakažených lidí po nezdařeném výzkumu, v pozdější fázi mimozemšťanů, sbírání deníků a věcí pro další postup vpřed či osvětlení příběhové linie. Opruz je, že když seberete dvě zbraně stejného typu, tak jedna z nich nejde zahodit (to by ani tak moc nevadilo), a taky to, že nejdou nabít pokud je máte obě v ruce a když dojdou náboje, tak dlouho trvá přebíjení. Místy zbytečné bloudění a v některých levelech frustrující obtížnost. Po grafické stránce je Area 51 stylově udělaná, avšak na pár místech jsou textury až moc barevné a sem tam trochu nepřehledné(u šedých) Jinak musím říct, že se hra docela povedla. Ještě dodat, že má pěkně udělané renderované filmečky.

Pro: atmosféra, mutace, prostředí, zvuky

Proti: zbraně, sem tam textury, bloudění

+19

Half-Life

  • PC 100
Já k této FPS musím říct jediné, geniální. Po všech těch fpskách přišla hra, která měla začatek(hlavně intro jak z filmu) i konec. Skvělou hratelnost i příběh. Hutnou atmosféru. Pěknou grafiku a fajn zvuky. Někdy sice trochu obtížné, ale nic co by se nedalo zvládnout. Plus pokud ji máte i s datadisky můžete to zkusit i z jiného pohledu(ochranky, voják). Vyvážení nepřátelé. Přiměřená délka hry zaručuje přiměřenou hratelnost.

Pro: příběh, páčidlo, grafika, zvuky, hratelnost, atmosféra

Proti: občas obtížnost

+30 +32 −2

TimeShift

  • PC 75
Tahle hra mě docela převapila, a to v dobrém. Není to sice žádný zázrak, ale myšlenka s časem je docela skvělá a graficky je to pěkné. Fajn prostředí a docela vyvážené zbraně. Mínus je, že příběh je taký všelijaký mnohokrát viděný, mě osobně se to zdálo krátké sotva se to rozlelo už byl konec.

Pro: grafika, čas, zbraně

Proti: příběh, délka

+24

Mafia: The City of Lost Heaven

  • PC 95
Vynikající hra, geniální dialogy, skvěle nezávisle fungující město. Musím uznat, před vydáním této hry, jsem si nikdy nemyslel, že takto vysoce kvalitní hra může vzniknout v naší české kotlině a to k tomu s profesionálním českým dabingem předních českých herců. První co mě zaujalo je obrovský herní svět(město, venkov atd.), pak příběh spolu na tu dobu perfektní grafika + chytlavá hudba, skvěle načasované zvratyletiště, ale i docela tuhá hratelnost. Jediné mínus s mého pohledu byl frustrující závod. Na závěr jen jediné: ať je dvojka alespoň stejná ne-li lepší.

Pro: příběh, český dabing,grafika, hudba, herní svět

Proti: snad jen ty závody

+82 +86 −4

Silent Hill 2

  • PC 100
Naprostá pecka, atmosféra, že ani mlha nad rákosníčkovým rybníčkem není hustší. Asi nejlepší díl celé herní serie. Ideálně dlouhý a svého času nejlepší herní horor. Já osobně jsem se s herní postavou sžil natolik, že v pro mě památné části hry(nechci spoilerovat, kdo hrál, ten ví)jsem nebyl schopen dál pokračovat a načítal pozici stále dokola, abych mohl zvrátit děj.

Pro: hutná atmosféra, grafika, hudba, NPC postavy, děj

Proti: kamera přes rameno

+34 +35 −1

Fallout 2

  • PC 95
Ano,ano, takhle se mají dělat hry. Děj, hratelnost, grafika, hudba. A pro mě 1000 hodin našlápnuté zábavy. Hlavní dějová linie naprosto úžasná a k tomu vedlejší questy.NPC postavy a rozhovory s nimi, vytváření postavy, a hlavně perfektně zvládnuté animace postav. Jediné mínus je, že mě to sem tam spadlo, jinak bych dal 100%.

Pro: hratelnost, zábava, vtip, humor, grafika, depresivní atmosféra

Proti: občas padá, pomocníci v bandě se sem tam připletou do rány

+44