Dokoukáno až teď, mezitím koukám, že diskuze pod článkem se změnila na rétorický kroužek kazatelů správné výslovnosti, takže jako obvykle se řeší forma místo obsahu...
Celkový dojem z videa mám sice celkem pozitivní, i když stále nemám úplně jasno, co je vlastně jeho účelem a zda má něco takového smysl. Chválím aspoň náznak jakéhosi scénaře ve formě těch tří částí, ale určitě bych příště na jeho struktuře trochu víc zapracoval, aby to nebylo jen takové tlachání.
Jakožto uživatel DH jsem se nejvíc těšil na tu část týkající se databáze a bohužel to byl pro mě tak trochu fail, protože Memphis vlastně nic neřekl. Čekal jsem, že skutečně mnohem víc dáš nahlídnout pod pokličku vývoje databáze. Když už se teda probírala ta personalizace úvodní stránky, tak si skutečně mohl nastínit nějaký funkce, jak si to konkrétně představujete, v čem už máte jasno, co ještě řešíte, co jste už zavrhli. Stejně tak u těch konzolí, úplně jsem úpěl, když si mluvil o tom, jak si to každý představuje, že zavedení konzolí je jednoduchý ale ono to tak jednoduchý není... tečka... a teď jsem čekal, že bude zase debata o tom, kde jsou jaké problémy, s čím se potýkáte, proč to podle tebe není jednoduchý ... a ono nic. Takže pro příště doporučuji nebát se a odhalit mnohem víc z kuchyně DH. A nemusí jít jen o novinky, klidně můžete pokecat i o starších verzích databáze, co na nich bylo špatně, proč se co měnilo. prostě víc konkrétních detailů.
Jinak podle mě zbytečně mnoho času bylo věnováno těm očekávaným hrám, OK byl to aktuální článek na blogu, ale ani jeden z vás do vývoje těch her nevidíte, a těžko můžete přinést nějakou novou zajímavou informaci. Takže rozumím, že jste si o tom hezky pokecali, mě by to s kamarády u piva taky bavilo, ale pro nezúčastněného pozorovatele to nemá moc přínos. Stejně tak záležitost okolo Steam machines, pro mě nezajímavá debata, ale rozumím, že jste si hezky popovídali. Prostě bych zvážil, jestli do příštích dílů tuhle část ohledně novinek v herním průmyslu dávat, když to s DH v podstatě nesouvisí a herní novináři očividně nejste.
Překvapivě tak nejzajímavější část byla ohledně Soulbound Games, Martin dal alespoň trochu nahlédnout pod pokličku vytvoření nového studia a začátků v herním průmyslu. Mě to alespoň donutilo najít si jejich web a kouknout co chystají, i když jinak mě to v podstatě taky nezajímá (sorry...). Každopádně i tady to až moc často sklouzávalo do obecných řečí typu "že je to těžké" a "že vystřízlivěl..." a bylo tam zoufale málo nějakých konkrétních popisů zážitků, problémů resp. úspěchů od těch prvních krůčků až po to, kde teda jsou teď. Zase třeba by mě zajímalo, jak začínal, v čem se učil programovat, jak a podle čeho si vybírá nástroje, které používá. Samozřejmě financování, z čeho teď žijou, jaká je komunikace s investory. Jaké má zatím zkušenosti s distributory, jak konkrétně by chtěl protlačit hru na trh apod. Těch otázek by snad byla celá řada, i když mě spíš analogický podrobnosti zajímají ohledně DH.
Co se týká projevu tak za mě dobrý, rozhodně jste mi nepřišli nijak zvlášť trapní, je to víceméně amatérská záležitost, ale koukat se na to dalo v pohodě. Asi bych nejvíc vyzdvihl Kentakyho, aniž bych chtěl Martina a Memphise nějak deklasovat, dělal na mě dojem takovýho největšího šoumena z té trojice, což je určitě dobře když tam někdo takový je a dává tomu trochu víc emotivní náboj, a "dungeony" ti rozhodně odpustím. ;-)