Stratégie nie sú moja šálka kávy a keď môžem tak sa im až na výnimky vyhýbam, no hype okolo druhej časti Villeneuvovej Duny ma priviedol k tomu dohrať to za všetky tri rody. Dnes som to pokoril za Ordosov, minulý týždeň za Harkonnenov a ešte týždeň predtým za Atreidov. Hral som verziu 1.07 bez modov a iných vychytávok, tak ako kedysi pred cca 25 rokmi keď som to hral prvýkrát. Chvíľu mi síce trvalo zvyknúť si na ovládanie, keďže som medzitým zabudol že jednotky sa dajú označovať iba jednotlivo a predtým je nutné extra zvoliť príkaz z lišty alebo pomocou klávesovej skratky :-)
Diskuze
@Malignus (05.03.2024 20:43): Haha.:-D
@MickTheMage (05.03.2024 16:11): Aspoň z nostalgietomu pár chvil dám. Díky za tip!!
@Malignus (05.03.2024 20:43): To snad dá rozum. D2000 je hra z nedávné minulosti zatimco emperor je jasné hra zasazena do blízké budoucnosti, do období vrcholícího globálního oteplování
@Tarhiel (05.03.2024 12:42): Možná byto chtělo přidat jako zajimavost, ať to v diskuzi nezapadne ;)
@Malignus (05.03.2024 20:43): To snad dá rozum. D2000 je hra z nedávné minulosti zatimco emperor je jasné hra zasazena do blízké budoucnosti, do období vrcholícího globálního oteplování
@Tarhiel (05.03.2024 12:42): Možná byto chtělo přidat jako zajimavost, ať to v diskuzi nezapadne ;)
@Jab (05.03.2024 16:30): to ne, ale je to něco úplně jinýho.. Koukal jsem na recenze a pár Let's Playů, ale tohle nebude úplně navazující na původní Dunu II a Dunu 2000.
@veselykralicek (05.03.2024 01:44): Dune: Spice Wars nevypadá tak zle.
Dune Dynasty to isti, cez vikend som to zase trosku uzil :-)
Ale ako to kino spracovanie hry co som teraz videl, nic moc. Z nejakeho dovodu vyhodili Ordosov a uplne to cele prekopali. No neviem. Tieto herne adaptacie filmove proste Holywoodu nejdu ;-)
Ale ako to kino spracovanie hry co som teraz videl, nic moc. Z nejakeho dovodu vyhodili Ordosov a uplne to cele prekopali. No neviem. Tieto herne adaptacie filmove proste Holywoodu nejdu ;-)
@Kunick (04.03.2024 19:20): Ono to neni podľa filmu?
To som sklamaný, vďaka za info, to si nezahrám teda :P
To som sklamaný, vďaka za info, to si nezahrám teda :P
No, nějakej Remaster by Duně II, potažmo Duně 2000 neskutečně slušel, to je pravda. Něco ve stylu Command & Conquer Remastered Collection , to bych si dal hned..
@Kunick (04.03.2024 20:29): Bál jsem se, že to myslíš vážně :-)
@adam.kulhanek (04.03.2024 20:55): Nice :D
@H34D (04.03.2024 20:57): prostě dobové ovládání. Ale na tehdejší dobu to muselo být zjevení, spousta animací. A docela dobrá AI. Pamatuji si jak jsem pomocí vojáčků lákal červy k nepřátelským harvestorům :D
@Rapier (04.03.2024 21:20): Souhlas, inovativní Warcraft byl až trojka.
@H34D (04.03.2024 20:57): prostě dobové ovládání. Ale na tehdejší dobu to muselo být zjevení, spousta animací. A docela dobrá AI. Pamatuji si jak jsem pomocí vojáčků lákal červy k nepřátelským harvestorům :D
@Rapier (04.03.2024 21:20): Souhlas, inovativní Warcraft byl až trojka.
@H34D (04.03.2024 20:57): o level výše to bych brzdil, první Warcraft mě nikdy nezaujal. Fantasy kopie Dune II jak vyšitá!
@H34D (04.03.2024 20:57): Boli vtedy 2 hry, o ktorých sa hovorilo, že kúp si SoundBlaster - Dune 2 a Syndicate.
Ale jasne bol to prototyp, hoci Warcraft s tým úbohým 4-select jednotky nebol až také zlepšenie, prelom bol až Command & Conquer. Hoci aj tam z dôvodu obmedzení RAM vtedajších PC malo nejakú maximálne možnú selectnutú grupu.
Ale jasne bol to prototyp, hoci Warcraft s tým úbohým 4-select jednotky nebol až také zlepšenie, prelom bol až Command & Conquer. Hoci aj tam z dôvodu obmedzení RAM vtedajších PC malo nejakú maximálne možnú selectnutú grupu.
To mě připomíná, že naposledy jsem hrál Dune II u kamaráda na PC - viz komentář k Dune 2000, a dohrál jsem ji tenkrát jen za noblesní a hodné Atreidy, jelikož mě tenkrát nelákalo hrát za zlé Harkonneny, a ty třetí co v knize nebyli. :)
Měl bych to napravit s pomocí Doxbox a konečně originál hru dohrát za všechny rody.
Dune 2000 jsem za všechny rody dohrál před nějakým časem ale tohle hra je prostě zakladatel žánru! Hra díky niž vděčíme za všechny ty báječné RTS z devadesátek, teď matně přemýšlím co bych dnes hrál nebýt tolik RTS z devadesátek. Dokonce i fantasy Warcraft 2 včetně datadisků jsem dohrál na svém novém AMD K6 233MMX v 98 za všechny strany (!) a pamatuji si, že to tenkrát byla jízda do rána (!), a to jsem nikdy nebyl fanoušek žánru, pokud pomineme Zaklínače a Tolkiena!
Nechápu jak je možné, že jsem nikdy nedohrál Dune II za všechny rody ale tuhle chybu brzy napravím! Dohraji to na počest @Charllize: Když už mohu hrát C&C Red Alert 3 za sověty v kampani na konzoli Xbox One S s pomocí ovladače (hra nepodporuje k+m), tak i přes ne zcela user friendly ovládání Dune II to dám!
Měl bych to napravit s pomocí Doxbox a konečně originál hru dohrát za všechny rody.
Dune 2000 jsem za všechny rody dohrál před nějakým časem ale tohle hra je prostě zakladatel žánru! Hra díky niž vděčíme za všechny ty báječné RTS z devadesátek, teď matně přemýšlím co bych dnes hrál nebýt tolik RTS z devadesátek. Dokonce i fantasy Warcraft 2 včetně datadisků jsem dohrál na svém novém AMD K6 233MMX v 98 za všechny strany (!) a pamatuji si, že to tenkrát byla jízda do rána (!), a to jsem nikdy nebyl fanoušek žánru, pokud pomineme Zaklínače a Tolkiena!
Nechápu jak je možné, že jsem nikdy nedohrál Dune II za všechny rody ale tuhle chybu brzy napravím! Dohraji to na počest @Charllize: Když už mohu hrát C&C Red Alert 3 za sověty v kampani na konzoli Xbox One S s pomocí ovladače (hra nepodporuje k+m), tak i přes ne zcela user friendly ovládání Dune II to dám!
@Kunick (04.03.2024 19:20): V souvislosti s filmem, na který jsem byl také, jsem si říkal, že bych si mohl Dunu 2 konečně zahrát, ale jak jsem se podíval, jak to vlastně vypadá, tak to bych nedal. Fakt hrůza, musím říct a ovládání špatné. To mě překvapilo, protože první Warcraft, který je některými kritiky považován jen za klon Duny 2, je rozhodně o level výš.
@Kunick (04.03.2024 19:20): Dvojku jsem teda ještě neviděl, ale už u jedničky jsem pořád čekal, kdy se tam objeví i Ordosové. :D
@Ringo (04.03.2024 20:28): Já vím, byl to pokus o vtip s otočenou sousledností.
@Kunick (04.03.2024 19:20): Protože Duna 2 není v podstatě už podle knih, je to jen RTS z toho universa. Musíš si zahrát Dune 1, ta je přesně podle knihy.
Hra je to dobrá, ale byl jsem teď v sobotu v kině a vůbec se teda filmu nedrží. Asi bych jí měl snížit hodnocení ...
@player (11.06.2021 16:31): Přímo je stavět za Ordos nejde, je ale možný dovoz přes Starport od 6. levelu (jak píše Jab). Pak je ještě možnost přebrat nepřátelskou Heavy Factory a v ní rocket launchery vyrábět půjde.
@player (11.06.2021 21:18): Deviatory zavisia od IX House, ale ano maju to o jeden level posunute, Siege Tanky o level neskor atd, proste vyssia obtiaznost. A launchery asi nemaju vobec vo vyrobe.
@player (11.06.2021 21:18): Ok. Tak to Ordosové asi mají jinak. Tedy podobně jako v Dune 2000. Raketomety tedy nevyrobíš. Musíš je kupovat přes Starport.
@Jab (11.06.2021 16:44): Mám Dunu II. na mobilu a jsem za Ordos v 8. levelu. A v těžký továrně když poprvý uraguju tak mám construction vehicle a pak další těžké tanky a pak Deviátory. Lanchery Nejsem si jistý jestli to bylo stejně i v původní PC verzi bylo takhle. Vím že v 5.levelu kde všichni ostatní měli rocket lanchery se za Ordosáky muselo na věže útočit combat tanky. V šestém levelu pak nebyly za Ordos těžké tanky. Ale měl jsem pocit že později tam šlo vyrábět rocket lunchery v těžké továrně. Miminálně od 7. nebo 8. levelu.
@player (11.06.2021 16:31): Uf, plete se mi to s Dunou 2000. Ale tuším od páté asi. Čtvrtá jsou lehké tanky, pátá raketomety, šestá těžké tanky, sedmá Deviatory (/Sonic tanky/Devastatory). Osmá už je palác (Fremeni, Sabotéři a Death Hand) a devátá už je poslední.
P. S. Je ale možné, že později. V Dune 2000 mají raketomety a těžké tanky jen přes Starport.
P. S. Je ale možné, že později. V Dune 2000 mají raketomety a těžké tanky jen přes Starport.
Od kterého levelu můžou Ordos stavět v heavy factory Rocket launcher?
Ale stejně nechápu, proč není na GOG. Když už tam je vedle Kyrandie a Lands of Lore i Blade Runner...u CC ještě vidím teoreticky MP potenciál.
@Chark (29.08.2016 10:46): Jo OpenRA je super, svojho casu o tom, pisal aj skvely nerdo-geek Sledge.
@Chark (29.08.2016 10:46): zrejme neznam :-). Musim na to kouknout doma na PC. Diky za link
@Johny2005 (29.08.2016 10:44): A tohle znáte? Open Red Alert, není tam sice klasická Duna, ale Dune 2000, pak první C&C a Red Alert. http://www.openra.net/
@mazar1234 (28.08.2016 18:14): ja brzo oprasim celou hru a asi taky za Hrkoneny
@Johny2005 (komentář): Až mám chuť oprášiť savegame z level 7 alebo 8 z Harkonnenov, ktorí SÚ NAJLEPŠÍ :-D
@90210 (06.12.2015 09:27): No první WC mal iba predpotopné označenie 4 jednotiek bez zapamätania, to nebol moc dôležitý upgrade.
Až WC2 to zlepšil.
@Zx Atari 500 (05.12.2015 23:34): Na 500-vke? Pomalý procesor?
@90210 (06.12.2015 09:27): No první WC mal iba predpotopné označenie 4 jednotiek bez zapamätania, to nebol moc dôležitý upgrade.
Až WC2 to zlepšil.
@Zx Atari 500 (05.12.2015 23:34): Na 500-vke? Pomalý procesor?
Me prislo, ze se to diky nemoznosti oznacit vice jednotek uz skoro nedalo hrat ani tehdy v devadesatkach. Me jsem totiz smulu, ze jsem pred Dunou 2 hral prvniho a mozna i druhyho Warcrafta.
Tahle hra byla na Amize v pokrocilejsich fazich docela ocistec :) Se to skoro zmenilo na turnbased hru :D
@Jabba (29.04.2014 10:45): Už to s google play obchodu odstranili.
pro jistotu to dávám i sem, jestli to někdo vyhodnotí jako spam: v odkazech(ostatnní)
verze hry pro mobily:
verze hry pro mobily:
@player (11.08.2013 16:17): Ako ci utoci 13 alebo 12 Sonic Tankov je rovnako bezvyznamny rozdiel ako ci utoci 13 ci 12 Devastatorov.
@mazar1234 (01.03.2013 22:18): Ale pak přídeš o jednu jednotku,která by se ti v útoku mohla hodit a kterou musíš držet v pevnosti. Nevidím důvod proč by mělo být lepší vyhodit jednotku v základně, když na bránění základny mi bohatě stačí věže. Vzhledem k tomu, že inteligence počítače není nějak valná a útočí pořád stejně. Při útoku útočím všema jednotkama a samozdřejmě když jsou poškozeni tak se postarám aby jednotky odnesli za útočnou línií daleko od věží.
Komentar Player - male upresnenie, nie je uplne 100% spravne celu repairku obstavat "zdmi", naopak treba ju tak vychcane umiestnit aby jedno rohove policko bolo volne, na toto policko potom treba umiestnit idealne trooper-squad (striela cez prekazky bez nutnosti pohybu) alebo auticko (quad). Vyhoda je v tom ze takto si hrac moze regulovat ci mu jednotku odnesie carryal na miesto zobratia alebo pri posunuti blokovacej jednotky naopak repair facility vypluje jednotku v zakladni. Nie vzdy je ziaduce to odnesenie prec, su situacie kedy je lepsie jednotku vyhodit v ramci zakladne.
@player (14.02.2013 16:44): nz ;)
@Artran (14.02.2013 16:36): Už mi zvuk funguje dík :)
@player (14.02.2013 16:32):
setup.exe > enter > enter > 1 > 3 > 1 > 1 > enter (save successful) > 2 > dune2.exe > "Duuuune, the building of a dynasty!" :)
setup.exe > enter > enter > 1 > 3 > 1 > 1 > enter (save successful) > 2 > dune2.exe > "Duuuune, the building of a dynasty!" :)
@Artran (14.02.2013 16:11): Jsem tam, ale mě tam nejde nic změnit. Nejdřív se mě to ptá na to jestli použít extended memory, pak jestli chci použít myš a pak mě to hodí před setings, kde je nastavený Sount Blaster, ale nedá se tam nic změnit. Jen potvrdit jestli chci nastavení uložit nebo ne.
@Artran (14.02.2013 16:11): Tak sa to asi prave vyjasnilo :-).
Ale DJ-ov balicek netreba nijako nastavovat, iba spustit a hrat, neviem aky s tym moze mat niekto problem
Ale DJ-ov balicek netreba nijako nastavovat, iba spustit a hrat, neviem aky s tym moze mat niekto problem
@player (14.02.2013 15:57): Že ty nastavuješ zvuk jen ve spuštěné hře? To musíš nejprve spustit setup.exe, kde máš nabídku zvukových karet.
EDIT: Se Soundblasterm Pro mi to na verzi 0.72 běží v pohodě se zvukem.
EDIT: Se Soundblasterm Pro mi to na verzi 0.72 běží v pohodě se zvukem.
@Artran (14.02.2013 15:45): V Duně 2 jde v nastavení nastavit jen zvuk na on a off. A já mám samozřejmě on.
@mazar1234 (14.02.2013 15:42): Tak jsem si stáhnul novější verzy 0,74 a taky to nejde.
@player (14.02.2013 15:39): Máš v setupu Duny správně nastavenou zvukovku? Případně zkus ten dosbox nastavit ještě přes nějaký frontend. Já používám DBGL. Na stránkách Dosboxu si nikdo na problémy se zvukem nestěžuje, takže to bude něco u tebe.
@player (14.02.2013 15:39): 072 je archeologicka vykopavka, ale prisahal by som ze Dune2 som hral uz pod 0.64.
Ake patche, to nie su ziadne patche ale samoinstalacne balicky, predkonfigurovane a spustitelne kliknutim na .bat subor. To znamena ze obsahuju kompletnu hru, nie je to ziadny patch.
Ake patche, to nie su ziadne patche ale samoinstalacne balicky, predkonfigurovane a spustitelne kliknutim na .bat subor. To znamena ze obsahuju kompletnu hru, nie je to ziadny patch.
@mazar1234 (13.02.2013 22:00): A kde ten samoinstalační balíček v tom odkaze je? Já tam našel jen Patche na stažení. A s těma to taky nefunguje.
@joddy (14.02.2013 15:32): Jakou verzy doporučuješ? Mám verzy 0.72.
@player (14.02.2013 15:18): Zkus jiný dosbox, osobně mám 3 verze :)
@Crash (13.02.2013 22:36): Crashy všechen zvuk a reproduktory mám zapnutý. To jsem zkoušel jako první.
@player (13.02.2013 21:14): Zapnout reproduktor...
@player (13.02.2013 21:14): Stiahni si samoinstalacny predkonfigurovany balicek od DJ-ja a ak ti to nepojde tak je nieco zhnileho v tvojom pocitaci.
odkaz
odkaz
Hraju Dunu II na Dosboxu a nejde mi zvuk ani hudba. A není to v nastavení. Co mám udělat aby mi šla?
@Feidias (04.12.2012 12:31): Je to ve Flashi, takže jo.
Funguje vám tam zvuk? (Myslím hlášky vojáků, varování o útoku atd. - hudba mi běží).
Funguje vám tam zvuk? (Myslím hlášky vojáků, varování o útoku atd. - hudba mi běží).
@Artran (03.12.2012 15:48): boží! Běží na Ubnutu?
@joddy (03.12.2012 14:17): No jo a dokonce to i funguje. Pokud není jisté jak je to legální tak to tam raději nedávej. Zajímavé to však je.
@joddy (03.12.2012 14:17): Pozice se ukládá na serveru.
Jinak popravdě nevím, jak moc je to legální. Jedná se totiž o projekt OpenDune, který k běhu běžně potřebuje originální Dune II soubory. Tohle ale běží bez nich...
Jinak popravdě nevím, jak moc je to legální. Jedná se totiž o projekt OpenDune, který k běhu běžně potřebuje originální Dune II soubory. Tohle ale běží bez nich...
@Artran (03.12.2012 14:02): Tak to je velká paráda, jak funguje save/load?
Přidej to k odkazům hry.
Přidej to k odkazům hry.