Představte si situaci, kdy se probudíte na naprosto nečekaném a neznámém místě, které vypadá jako dávno opuštěná, pochmurná nemocnice s oprýskanými a plesnivějícími stěnami, plná zpřeházeného nemocničního vybavení, které již léta nikdo nepoužil. Totéž se přihodí hlavní hrdince příběhu Daylight. Sarah Gwynn se probouzí v Mid Island Day Hospital a neví, jak se na tomto temném a děsivém místě, umístěném na nyní již zcela opuštěném ostrově, ocitla. Všude kolem se rozprostírá tma a jejím jediným zdrojem světla je mobilní telefon. Jeho přízračné světlo osvětluje tmavé chodby a na povrch vyplouvá děsu plná minulost nemocnice, duchové a démoni, kteří ji obývají. Útěk na denní světlo se nyní stává jejím soubojem o přežití...
Hororová adventura Daylight využívá kulisy hrozivého prostředí pro vyvolání mrazení a ledového potu hráčů, kteří se v roli Sarah odváží vydat na opuštěný ostrov a do útrob tmavých chodeb objektu, jehož minulost je stejně makabrózní, jako jeho současná chátrající existence. Do areálu ústavu patří i věznice s několika poschodími zamřížovaných cel a okolní les plný děsivých zvuků a ozvěny vlastních kroků.
Hra, jejímž relativně jednoduchým cílem je dostat se do bezpečí, využívá engine Unreal 4 a prostředí se procedurálně generuje, takže každé její další spuštění hráče provede neznámou spletí chodeb a cel. Daylight podporuje nejen Oculus Rift, ale i RealD 3D, jehož přednosti je možné vychutnat si na 3D monitorech nebo televizorech.
Koupil jsem to jen kvůli tomu, že jsem se dozvěděl - že to má stereoskopické 3D - ale to nefunguje správně, jelikož nějaké textury nebo objekty nejsou na svém místě - takže to někdy vypadalo dost špatně při pohlednu na nějaké oběkty například obrazy na stěnách - bylo vydět že k té stěně vůbec nepřiléhají, nebo jakási špatná textura podlahy nebo stropu - jakési plavoucí - vypadalo to jako chodit po vodě. Nebo ten duch (když na mě vybafl) jedna strana obrazu byla temnější než druhá - takže celkový efekt byl nepříjemný/nekoukatelný - ale tohle vše se ještě dalo vydržet, když to bylo jen občas, ale pak nějaké lokace s vodou před tím pobřežím a pak také nějaký ten les - kde už jsem to vzdal protože to příšerné 3D se už nedalo vydržet - začalo to totiž od té lokace před pobřežím být konstantně nakoukatelné jedna strana pohledu temnější než ta druhá - takže jsem to vzdal a kašlu na to, ta hra sama o sobě nic moc, později jsem se to už snažil dohrát jen z donucení - ale kvůli tomu zrmršenému 3D už to ani hrát/dohrát nehodlám. 3 zbytečně proflákané hodiny.
Pro: Zvuky, lokace.
Proti: Slabá atmosféra, nudný příběh, vizuálně nezajímavé.