Meridian 59 je první online RPG ve 3D grafice a průkopník žánru grafických MMORPG, který z čela žebříčků popularity sesadila až Ultima Online. Hra byla uvedena na trh v září 1996 a hráči k balení se hrou získali i možnost hrát jeden měsíc zdarma, další měsíce si již museli dokoupit.
Meridian 59 hráčům nabízel řadu možností, které se v budoucnu u žánru MMORPG staly naprostým standardem, zakládáním různých guild počínaje a virtuálními svatbami konče. Nechyběl ani nezbytný vývoj charakteristik postav a vylepšování vlastní výzbroje a výstroje.
Příchodem grafického Meridianu 59 na trh prakticky skončila éra tzv. MUDů, tedy textových multi-user dungeonů, ze kterých žánr MMORPG vychází. Engine Meridianu je velmi podobný hře Doom a obsahuje i některá jeho negativa, jako například nemožnost skákat. S vývojem žánru a příchodem novějších MMORPG popularita Meridianu klesala a v současné době je možné hrát jej zdarma.
"Tady ani mapa nepomůže..." řekl jsem si, když jsem se objevil poprvé v úvodním hostinci a rozhlížel se kolem dokola a hledal někoho, kdo by mě vypomohl. Několikrát jsem tloukl hlavou o stěnu a párkrát jsem zakopl o židli, než jsem si všiml, že v té stísněné komůrce, která má být hostinec stojí hostinský...
Takovýhle vypadal můj začátek v Meridianu, když jsem si natěšeně vytvořil postavu mocného mága bojujícího za pravdu - Whirta. Proč natěšeně? Hra na mě vyvalila spousty možností, jakou si vytvořit postavu. První co mě v editoru zaujalo bylo vytvoření obličeje, následovali klasické možnosti v nastavení v základních skillech postavy, potom kouzla a bojové schopnosti. Těch možností bylo nespočet včetně toho, že si člověk mohl vybrat kouzla dobra a zla.
Byl to opravdu krásný začátek, dokud jsem nezjistil, jak těžké je hru ovládat a jak špatně se orientuje v malém okénku určeném pro zkoumání světa. "Nu což," řekl jsem si "to překousnu." a pokračoval jsem dál do dle návodu a zaposlouchal se do midového (ale opravdu půvabného) soundtracku. Míjel jsem ostatní hráče a koukal se na obstojnou grafiku. Jak jsem ve hře postupoval, tak jsem pronikal hlouběji do levelovacího systému, který se mi zalíbil stejně jako mnohá kouzla a atmosferická místa. A jak tak kráčel čas, přišla chvíle, kdy se kvůli inovaci zrušili evropské účty a já svého vymakance nemohl dál vylepšovat protože umřel kdesi v hloubi herních kódů...
Meridian 59 je první online RPG a svůj účel ve vývoji her splnilo, dalo základy tomuto žánru a něco používají MMORPG dodnes. Každopádně je to krásná hra s krásným světem a pěknou grafikou. 90%
Takovýhle vypadal můj začátek v Meridianu, když jsem si natěšeně vytvořil postavu mocného mága bojujícího za pravdu - Whirta. Proč natěšeně? Hra na mě vyvalila spousty možností, jakou si vytvořit postavu. První co mě v editoru zaujalo bylo vytvoření obličeje, následovali klasické možnosti v nastavení v základních skillech postavy, potom kouzla a bojové schopnosti. Těch možností bylo nespočet včetně toho, že si člověk mohl vybrat kouzla dobra a zla.
Byl to opravdu krásný začátek, dokud jsem nezjistil, jak těžké je hru ovládat a jak špatně se orientuje v malém okénku určeném pro zkoumání světa. "Nu což," řekl jsem si "to překousnu." a pokračoval jsem dál do dle návodu a zaposlouchal se do midového (ale opravdu půvabného) soundtracku. Míjel jsem ostatní hráče a koukal se na obstojnou grafiku. Jak jsem ve hře postupoval, tak jsem pronikal hlouběji do levelovacího systému, který se mi zalíbil stejně jako mnohá kouzla a atmosferická místa. A jak tak kráčel čas, přišla chvíle, kdy se kvůli inovaci zrušili evropské účty a já svého vymakance nemohl dál vylepšovat protože umřel kdesi v hloubi herních kódů...
Meridian 59 je první online RPG a svůj účel ve vývoji her splnilo, dalo základy tomuto žánru a něco používají MMORPG dodnes. Každopádně je to krásná hra s krásným světem a pěknou grafikou. 90%
Pro: Grafika, levelovací systém/tvorba postavy, hudba, možnosti zbraní a magie, možnost zlo/dobro
Proti: Hratelnost, orientace