One hell of a trip.
Mexičan García Hotspur žil vždycky na hraně, nikoliv však zákona, ačkoliv vzbuzuje dojem marnivého výkvětu drogového kartelu se zálibou v hezkých věcech, pro něž neváhá jít přes mrtvoly. První pohled klame a potetovaný svalovec v rozpuku sil je ve skutečnosti lovcem démonů deroucích se po nocích na náš svět. Zplozencům pekel z jeho jména tuhne břečka v žilách a nejeden luciferiánský kozel bobkuje v obavě, že si jej mlátička v dobře padnoucí kožené bundě nakonec podá. Každý má své slabé místo, Garcíovo nese jméno Paula. Krásku v negližé zavraždil sám pán démonů a učiní tak klidně ještě tisíckrát, jen aby všech pekelníků zmar řádně potýral.
Hotspur ale není z těch, kteří by bědovali nad tím, jak se to u všech rohatých mohlo jenom stát. Orfeus došel pro svou Eurydýké až do Hádu, on vyrazí k branám Města zatracených na motorce. Cestu osvítí pochodní a vyčistí pistolí, brokovnicí či automatem. Tím vším mu bude ukecaný lebkoun Johnson vzhledem připomínající Lost soul z Doom (1993), náturou blízký Mortemu z Planescape: Torment (1999). Město zpočátku působí jako evropská renesančně-barokní památková zóna s manifestací ďábelského pomalu na každém rohu svých historických uliček a tajuplných zákoutí. Nepřijdete ovšem ani o neméně zvrhlou modernu.
Punkrockový psychothriller překypuje akcí pozastavenou občas nějakým tím hlavolamem a ve chvílích nejvíce nečekaných přijde i 2D sidescrollovací segment. Nezřídka se vyplatí zastavit a zamyslet se, kterak dosáhnout zdánlivě nedostupných míst obsahujících například červené drahokamy upgradující dle výběru výše zmíněné formy vašeho nerozlučného společníka, zatímco bílé představují univerzální platidlo, třeba ke koupi léčivé lahvinky absintu. Mezi collectibles spadají i knihy pohádek, v nichž se dočtete o původu bizarních bossů. Nakrmte uřvaný ksichtík plodem zla, aby otevřel svoji branku a zažehněte kozí lustr dřív, než vás pohltí nejčernější temnota.
Půl roku po EA představilo svůj potěh na démony v o nic menší nadsázce také Konami s titulem NeverDead (2012).
@jones1240 (22.03.2024 09:53): Nejspíš je to jen remaster bez přídavků. Grasshopper zdá se hlavně usilovali o to, aby ta značka byla jejich a mohli si to vydat na nové platformy, neb EA o to asi nejevili zájem.
Pro: Hlavní dvojka, humor, soundtrack, vizuál, prostředí, dabing, mechanismy a občas i potřeba přemýšlet
Proti: Nevyužitý potenciál, někdy frustrující až běda, možná lehce repetetivní (ale hra to snižuje díky různým mini-hrám apod.)