Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Wild Guns: Reloaded

20.07.2016
11.07.2017
17.04.2018
kompatibilní
73
4 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Vylepšený remake akrádové shooting gallery Wild Guns (1995) nesoucí podtitul Reloaded přináší původní hru i s její atmosférou hráčům na PC a moderní konzole a navíc ji vylepšuje nejen opticky, ale doplňuje ji o nový obsah.

Vyčištěná pixelartová 2D grafika vám představí svět ve westernových lokacích se steampunkovmi prvky. To znamená, že kovboje a saloony doplňují roboti či kosmické lodě. Zpět se vrací původní hrdinové Annie a Clint, každý se svou hlavní zbraní a vlastním herním stylem. Známé duo doplňují dvě nové postavy. Doris je vybavena granáty, s nimiž dokáže napáchat velké škody na značnou vzdálenost, další postavou je pes z rasy jezevčíků ovládající bojový dron schopný automaticky zaměřit všechny nepřátele na obrazovce.

Vývojáři přidali nové úrovně a lokace, z nichž jedna vás přenese i na palubu nepřátelské létající pevnosti. Každá úroveň se skládá z několika fází, vždy jde o statické lokace na jediné obrazovce postupně se plnící nepřáteli a nakonec i některým z obřích bossů. Zbraně a všechny dovednosti vybrané postavy musíte využít ke zničení všech nepřátel. Singleplayerový režim vývojáři doplnili i možností hry v kooperaci a to dokonce až čtveřice hráčů současně.


Poslední diskuzní příspěvek

Za mě volba hry dobrá, bavilo hodně. Obtížnost je vyšší, ale pořád se to dá, třeba Castlevania nebo některé shmupy od Konami byly tužší :) Mezi jednotlivými obtížnostmi moc rozdíl nevidím, jak člověk dá Easy, stačí se naučit jednu novou mapu a dá i Normal, další extra mapu a dá i Hard. Přijde mi, že u ostatních arkádovek obtížnost normálně poskočí víc. Gameplay byl trochu nezvyk a chvíli trvalo se odnaučit vyhýbat všem projektilům (neustále mě to svádělo automaticky odskakovat) a fakt se soustředit a reagovat jen na místa dopadu.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Modernizovaná verze Wild Guns je opravdu věrná originálu. Jde o citlivě udělaný remaster, který přinesl hlavně detailnější grafiku a podporu moderních systémů. Grafická vylepšení se povedla, vše působí jako dříve jen má mnohem více detailů. Jednotlivé úrovně a mechaniky jsou, dle mého, naprosto věrné.

Pro mě jsou hlavním tahákem vždy především nové úrovně, které Reloaded obsahuje dvě. Ale mám k nim několik výtek. Jsou přístupné jen na vyšší obtížnosti, konkrétně jedna na normal a druhá na hard. To bohužel dává smysl, protože jejich náročnost je rozhodně z nejvyšších. Jejich design je sice oproti zbytku hry originální, ale až na zasazení mě moc nebavily. Tma je ale fajn mechanika. Hra také mohla umístění nových úrovní více komunikovat.

Druhou hlavní novinkou jsou dvě další hratelné postavy. Jejich herní styl je dostatečně odlišný a rozhodně se na ně nechá zvyknout, ale pro vážnější hraní jsem stále preferoval Annie. S novými postavami se pojí i možnost hry ve čtyřech hráčích, což může být fajn, ale nezkoušel jsem.

I po dohrání původní hry a několika podobných titulů bylo dohrání výzvou. Dokončení na easy bez použití continue chtělo hodně cviku a učení se obrazovek, ale dá se to. Reloaded je samo o sobě povedenou záležitostí a veškeré nedostatky jdou na vrub předloze, což je vlastě dobře.
+13
  • PC 70
Letošní rok jsem si dal předsevzetí, že zkusím držet krok s Retro Klubem a nevzdám to u první hry, která mě z jakéhokoliv popudu začne srát. To jsem ale neměl tušení, že k tomu zlomovému momentu dojde hned u třetí hry letošního roku, kterou si kluci pro klub nachystali.  

Název Wild Guns mě tak bude strašit nejen v posteli, ale i ve tmě, při nákupu potravin…no prostě kdekoliv, kde se budu cítit nesvůj. Budu brečet, nebo se potit nebo prostě budu někde nějak hrozně nasranej stát. Teď už pokaždé budu vzpomínat na hru Wild Guns. Hru, která v rámci Nintenda byla v devadesátých letech zřejmě opravdu považována za klasiku. Ale kde na ní dneska hledat nervy? Kór, když máte doma čerstvě miminko, moc nespíte, jste věčně nevrlí a hledáte každou dvaceti minutovku jak v hokeji, abyste v ní při rozehrání puku na buly stihli co nejvíce a zároveň to dávalo smysl.  

Tady to totiž moc nejde. Jen teda štěstí, že Reloaded verzi nemusíte vypínat, pokud nevypnete počítač, ale padnete jen do úsporného režimu. To hodně pomáhá, ale pravda, pořád je to málo. Při zapnutí hra naštěstí ale nabídne hezký pixel art a podstatu hry, kde si v úvodu vyberete jednoho ze čtyř pistolníků a závislost tak může začít. Mimojiné.

Původní jsou frajer Clint a ranařka Annie. Noví pak jezevčík Bullet a kyborg Doris. Všichni mají speciální vlastnosti a je jen na Vás, kdo Vám nejvíce sedí. Mně to ve výsledku nejlíp stejně šlo za klasiky – tedy za Clinta a pak Annie. Jezevčík Bullet byl k hovnu a kyboržka (můžeme tak říkat ženskému pohlaví od kyborga?) Doris děsně pomalá v útoku. Byť účinná.

No a v tu chvíli začíná přestřelka, která je podstatou hry. Nacházíte se na víceméně neměnné ploše (až na pár výjimek jako je třeba ujíždějící vlak). No a na této ploše se pohybujete, uhýbáte kulkám a snažíte se sestřelit co nejvíce nepřátel. Ten tlak nepřátel je pak pokaždé zakončen nějakým bossem, který ale úplně pokaždý stojí za hovno. No a ve většině případů pak po dvou fázích (dvou různých pozadí) zakončen finálním bossem, který prověří Vaše pohyby a prstoklad na klávesnici. Tedy v případě, že hru hrajete na klávesnici.  

Sympatické na hře je, že si ji můžete s někým zahrát v kooperaci. Já neměl tu možnost, ale věřím, že to může být docela fajn zábava pro zabití pár volných chvil s partou kámošů u jednoho počítače.

Nesympatické na hře pak je, že je její hraní neuvěřitelně k posrání. Hra totiž z podstaty hry neukládá každý postup hráče po vystřílení jedné obrazovky. Ona si počká, až když vystřílíte celou tu oblast – těch je pět a finální šmejd. No, na rovinu říkám, že mi nadobro odešla do věčných lovišť trpělivost s podobnými hrami a bez cheatů bych to nedal. Tak snad mě tady za to nesejmete :-)
+12
  • PC 70
O této hře jsem se dočetl, že nepatří zrovna mezi jednoduché kousky. Hraní obtížnějších her mám celkem v oblibě, tak jsem se na hraní docela i těšil.

Ale první okamžiky hraní mě celkem rychle posadily zpátky do židle. Na obrazovce jsem se moc neorientoval, brblal si pod vousy nad pomalostí ovládání zaměřovače, divnému pohybu postavy a proč vlastně pořád umírám. A když jsem poprvé umřel v druhé fázi a dal continue, tak jsem se divil, proč jedu úroveň zase od začátku. Holt continue se počítá na celou úroveň, nikoliv její fáze.

Hru jsem dal na nějaký čas k ledu a po návratu jsem se do hry zkusil ponořil o něco hlouběji. Pochopil jsem základní principy hry a s první postavou, Clintem, jsem se prokousal přes prvního bosse. Ale dál to prostě nešlo. Úroveň jsem si i zapamatoval, ale čas od času jsem vždy přehlédl nějaký na mě letící projektil a ty chybějící životy pak v pozdější části hodně chyběly. K bossovi jsem se dostal málokdy. Zde jsem si už byl jistý, že mi hra prostě nesedla a právě toto byl první okamžik, kdy jsem uvažoval, že s touto hrou skončím nadobro.

Dal jsem jí ale ještě jednu šanci a vyzkoušel hraní i za další postavy. A paradoxně až jako posledního jsem zkusil pejska Bulleta a jeho dron, se kterými mi to najednou začalo jít. Nevím, jestli mi prostě jeho styl sedl lépe a nebo je to s ním obecně jednodušší z důvodu menší postavy, možnosti se schovat za dron a většího zaměřovače s částečným auto aimem. Ale právě až s Bulletem se mi postupně podařilo probojovat až k finálnímu bossovi. A od něj jsem zase dostával celkem slušně naloženo. Ani po hodině snažení se mi ho nedařilo porazit. Byl jsem blízko druhého rage quitu, když jsem si řekl: "Zkusím to ještě jednou naposledy, jinak to mažu" a vyhrožování evidentně pomohlo, protože Kid tentokrát padl.

Jak už jsem psal výše, hratelnost je na první dobrou trochu zmatená. Musel jsem si hodně zvykat na to, že nemám zase tak moc životů, takže můj počáteční bezhlavý útok jsem musel vystřídat opatrnější variantou a soustředit se na sestřelování a vyhýbání se nepřátelským projektilům. Dost nepříjemná je samotná pomalost zaměřovače, když mířím na druhou stranu obrazovky a vidím, že něco letí na mě, dost dlouho to trvá. Asi bych také uvítal ovládání pomocí myši. Audiovizuální zpracování je fajn, zde nemám žádné výtky.

Celkově mám ze hry i po dohrání rozporuplné pocity. V prvé řadě obdivuji ty, co to dokáží projít celé bez použití continue. Věřím, že bych to s trochou tréningu zvládl také, ale musel bych hraním trávit ještě několik hodin, zvláště pokud se s novou úrovní neobnovují super útoky. Ale je mi jasné, že to kompletní opakování při smrti by mě přivádělo k šílenství. Přemýšlím však, že si časem možná zkusím hru zahrát znovu na vyšší obtížnost, abych si prošel i jiné úrovně.
+8