Tak tady je můj příspěvek. Určitě zase časem zjistím, že jsem něco trestuhodně opomněl a ne všechno dopadne dobře... tak to už bývá. Na 11. místě by byl asi Final Fantasy VII Rebirth. Věřím, že to bude super, ale nehrál jsem ze série prakticky nic, tak chybí citový vztah. No a pak mi vypadl nakonec vypadl i Titan Quest II (kdoví kdy vyjde). Osobně Star Wars Outlaws nevěřím (oprava, Ubisoftu nevěřím), ale moc jsem nevěřil ani v kvalitu
Hogwarts Legacy a to jsem se dost sekl. Tak pro případnou inspiraci (postupně 1-10):
Black Myth: Wukong - Dopadne tohle dobře? Kdo ví... jenže tohle zjevení vypadá (už roky) naprosto parádně a příští rok se má Opičí bůh konečně vydat na cestu. Pár varovných signálů sice svíti, studio toho moc na triku nemá, ale to neměli ani autoři letošního Lies of P a jak to panečku dopadlo. Wukong tak na mém osobním radaru bere dokonce první místo!
Hades II - Upřímně, pokračování jedné z mých nejoblíbenějších her (z prvního místa ho sesadil až letos Geralt) by bylo s odstupem první... ale příští rok mi na PS5 určitě nevyjde a Early Acess na Steamu jde úplně mimo mne. I tak posílám "alespoň" dva bodíky do ankety.
Dragons Dogma 2 - Capcom zažívá skvělé roky a Dragons Dogma 2 je asi jeho nejžhavějším želízkem v ohni následujících měsíců. Vždy dám přednost fantasy před sci-fi (že se jich chystá) a z původní hry se stal postupem času nefalšovaný kult a je tak na čem stavět.
Suicide Squad: Kill the Justice League - Asi kontroverzní volba a hráči se tak nějak rozhodli, že budou mnoho let vyvíjený projekt Rocksteady skupinově nenávidět. Výhrady chápu a některé jsou na místě i dle mého názoru. Možná jsem naivní, ale studiu stále věřím a na hře se mi spousta věcí i vyloženě líbí. Tak (snad) příští rok konečně uvidíme.
Warhammer 40,000: Space Marine 2 - První díl byl tak trochu guilty pleasure a moc mne potěšilo, že se připravuje pokračování. Zajímavé zasazení a do jisté míry unikátní hratelnost kombinující boj zblízka a střelbu mne opět zatraceně láká.
Rise of the Ronin - Vyjma sci-fi her se minimálně podle letošních Game Awards roztrhl pytel i se hrami zasazených do Asie, zejména pak Japonska. Rise of the Ronin z nich vypadá nejlépe a Team Ninja je pořádně etablované studio, které sice asi neposbírá ceny za inovativní herní mechaniky, na jejich práci se však dá spolehnout.
Hollow Knight: Silksong - Poprvé si myslím, že by to mohla hra příští rok konečně "stihnout". Dlouho očekávané (a vyvíjené) pokračování dle mnoha hráčů nejlepší metroidvanie všech dob. Je třeba něco dodávat?
Alone in the Dark - Už začátkem roku se přesvědčíme, zda se povede sérii oživit. Ambice nechybí, známé tváře také ne (byť to nemusí tolik znamenat, že Rockay City!). Žánr survival hororu mám nicméně moc rád a poslední roky zažívá renezanci. Snad se povede nakopnout staronovou sérii.
Banishers: Ghosts of New Eden - Tohle bude spíše AA hra (což samozřejmě není sprosté slovo), které však dovedou občas velmi mile překvapit. Mám moc rád nové IP a hra Banishers dokázala zaujmout. DON'T NOD toho má na triku už celkem dost a to dává jistou záruku kvality a ambicí.
Prince of Persia: The Lost Crown - Hra od Ubisoftu v žebříčku? Po dlouhé době a ještě raději na posledním místě. Po Immortals totiž přichází s konečně něčím zajímavým a že se perský princ nevrací jako moderní akční adventura, mi vlastně moc nevadí. Hratelnost vypadá velmi zábavně a snad se tak dočkáme konečně nějaké hry od Ubisoftu, která není pouze reskin sice dobře prodávaných, ale bezduchých sérií.