Podobné zjištění je vážně moc pěkná věc. Co už tak hezké není, je následné prozření a uvědomění si, že by ten web mohl být o dost lepší a jeho potenciál je trestuhodně nevyužitý. Že to, co při vytváření člověk považoval za převrtané je možná tak převratná blbost a že ta "zbytečnost", se kterou se mu nechtělo zalamovat, možná už dávno měla být udělaná. Že web nehorázně rychle zastarává a vývoj každé nové funkce bere kvůli ne zcela ideálnímu návrhu celé aplikace mnohem víc času, než by bylo přijatelné. Tyhle zjištění nepřijdou ze dne na den, ale dřív nebo později prostě přijdou... a co potom?
Nechat to být, sledovat jak projekt trouchniví, sem tam něco spravit a neřešit to. To je ta jednodušší varianta. Zatnout zuby a pustit se do toho celého znova a vytvořit po všech stránkách lepší věc je ta druhá. My se rozhodli právě pro ni a věříme, že to stálo za to. A právě ono "my" se stalo zřejmě nejzásadnějším prvkem toho všeho. Po mém dlouhém odolávání se do vývojového "týmu" téměř silou připojil MCZ, čehož jsem se zpočátku bál, dnes to vidím jako nejlepší možný krok. Z velké části díky němu vypadá a funguje druhá verze našeho webu tak, jak právě vidíte, a dost možná by bez něj nevznikla vůbec. Za jeho přínos mu tedy na tomto místě veřejně děkuju.
Ale dost už teorie, pojďme si říct, co vlastně znamená ten tak dlouho omílaný pojem DH 2.0. Nová verze našeho webu sice myšlenkově vychází z té původní, nicméně běží na z drtivé části přepsaném kódu a přináší nový vzhled. Mezi ním a tím původním určitě bystří uživatelé najdou styčné body, což byl záměr, nicméně uživatelské rozhraní je navrženo s ohledem na mnohem větší přístupnost a lepší využití prostoru. Myslíme, že zvyknout si na něj nebude těžké. Mimo to verze 2.0 přináší řadu funkcí a vychytávek, po kterých jste volali, a spoustu dalších je nachystáno na další verze (ano, přijde 2.1, 2.2 a tak dále), ostatně celý vývoj probíhal s ohledem na to, aby byl web snadno rozšiřitelný.
Které novinky vypíchnout? Kompletně nově zpracované profily her, uživatelů i vývojářů jsou jistě základem, na kterém se postupně stavělo. U her jsou to tak žádané osobní seznamy (chci si zahrát, rozehráno a vlastním) a štítky (ty se postupně dočkají mnoha vylepšení). K funkci přidat ke hře Videa přibyly také Odkazy a Zajímavosti (souhrnně nazváno Nástěnka), přinášející nekonečné možnosti sdílení zajímavého obsahu. Všechny tyhle záznamy lze sledovat a ihned se tak dozvídat, co k vašim oblíbeným hrám přibylo, nepodléhají schvalovacímu procesu a ty nevhodné/nefunkční je možno nahlásit k posouzení.
Nový profil uživatele a jeho možnosti snad zaujmou všechny hračičky. Snadná správa kontaktů, přehledné zobrazení herních preferencí, seznamů včetně herní knihovničky (pokud na to máte dost bodů, ano, už k něčemu jsou), achievementů, nově pojatých přátel, aktivity a tak dále. Také vývojáři se dočkali několika změn a ta nejzřetelnější - diskuze u nich - je pouze začátek. Kompletně přepracovaná je sekce Hry (spojení původního Seznamu her a Žebříčku), kde můžete hry filtrovat a řadit podle čeho se vám zamane. A podobně u Vývojářů a Uživatelů. Diskutovat a psát komentáře s novým editorem příspěvků bude taky radost, zvlášť když můžete v diskuzích nově jednoduše odpovídat a odkazovat přímo na konkrétní komentáře či příspěvky. Zaběhlým přidavačům obsahu přijde vhod také přepracované rozhraní na editaci her a vývojářů. To vše ruku v ruce s širokými možnostmi nastavení vlastního soukromí a uživatelských preferencí (např. vám nevyhovuje zvolený font? V nastavení ho můžete jednoduše změnit...). Mrkněte také na nové vyhledávání, kde už možná občas najdete i to, co hledáte. :)
Je toho opravdu hodně a popravdě se mi už ani nedostává sil, abych vše pořádně uvedl a vyjmenoval (snad v dalších článcích). Nicméně věřím, že i samotné objevování novinek pro vás bude radostí, stejně jako pro nás bylo radostí je vymýšlet. DH 2.0 je jednoduše dalším krokem, máme s ní velké plány a hlavně, je to teprve začátek...
Memphis
Nová Databáze není zdaleka dílem pouze dvou lidí, a rádi bychom tak poděkovali v prvé řadě našim betatesterům, zejména tedy elitnímu V.I.P. kvartetu ve složení Danny, NateLogan, Psyx a ugraugra, kteří testovali dlouho a důkladně, poskytli nejvíce cenné zpětné vazby a také nám vydatně pomohli s nápovědou. Z V.I.P. též testovali Karasman, MickTheMage, musa a ViRus. A konečně z řad uživatelů nejaktivnějších se do betatestu v poslední fázi vývoje zapojili Daemon, Drolin, Indian, Jumas, RNDr. Gunár Pavel a Zoltan. Díky patří též všem autorům užitečných rad a nápadů, které se rojily před a během vývoje (za všechny jmenujme pipboye) a také vám všem, kteří jste nám svými pozitivními ohlasy dodávali další nadšení a chuť do práce.
MCZ