Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

ObCast DH (3. díl) - Early access na DH, Oculus Rift, odklady her

Tentokrát jsme si popovídali o finální podobě early access her na Databázi, nových technologiích v Soulbound Games (v čele s Oculus Riftem) a také o (ne)slavných odkladech her.

ObCast je občasným podcastem Databáze-her.cz, bližší informace o jeho vzniku a cílech naleznete u prvního dílu.

Účastníci



Obsah dílu

(01:06) Databáze her (early access na DH, dotazy)
(11:30) Nové technologie v Soulbound Games (Oculus Rift, WiiU...)
(34:11) Povídání o hrách a událostech v herním průmyslu

Audio záznam

ObCast #3 (mp3)

RSS feed ObCastu:

RSS feed


Odkazy

Kotaku: Oculus Kickstarter Backers Are Demanding Refunds
Polygon: Why Watch Dogs went into hiding
Giant Bomb: Delayed Video Games

Soutěž

Výherce soutěže o Mortal Kombat: Komplete Edition z minulého dílu se dozvíte na konci aktuálního dílu. Do příštího dílu soutěž ponecháváme a na jednoho vylosovaného uživatele, jehož otázku v příštím díle zodpovíme, čeká Steam klíč na hru The Incredible Adventures of Van Helsing. Dotazy můžete posílat na mail obcast@databaze-her.cz nebo psát do diskuze níže. Za všechny reakce a otázky předem děkujeme!

Speciál

A pro ty, kteří ho třeba ještě nezaznamenali, vkládáme náš speciální aprílový sestřih z natáčení. ;-)

Aneb začátky jsou vždycky těžké...

Diskuze ke článku

@Fg (08.04.2014 20:48): "btw je vtipné, jak PCčkáři honorují Dark Souls, ale na první díl( Demon Souls) se úplně kašle....je to směšné. Skutečný fanda by přece udělal vše proto, aby hrál jakoukoliv hru z oblíbené série. Neexistuje pouze DS I + II. Btw už to bylo i na PS+."

Je vtipné, že tam mícháš hru, která do té (nově) série vůbec nepatří. Je vtipné, že ti přijde vtiné, že PCčkáři kašlů na hru která nevyšla na PC. A slovní spojení skutečný fanda je směšné samo o sobě, :D natož když sa ho snažíš definovat.
@Kentaky (11.04.2014 13:27): Upřímně, mně je šumák, jestli jste aktivní, nebo ne, spíš mě zajímalo, kdo jsi, jestli herec, moderátor, sportovec, rybář... :)

Ale teda ok, pustil jsem si znovu úvod a říkáš to tam, já to jen neslyšel/nerozuměl. Za mě dobrý, dušička má pokoj. Vidím ten web poprvé, takže jsem zase o něco chytřejší.
@Walome (11.04.2014 12:44): Ja to beriem tak, že Kentaky je zrejme Memphisov protekčný kámoš, ktorý nemá problém hádzať úsmevy na kameru. :) Ale možno aj nie, ale je zaujímavé, že táto otazka padla až pri treťom dieli :)
@mazar1234 (11.04.2014 12:31): Samozřejmě že je to prkotina. A kdyby Kentaky na tu Viktorovu otázku napsal, že je to prostě nenapadlo, nebo to tu nechtěj, tak ani nepípnu. Ale ta odpověď byla trošku jiná, jako že je to technický problém, tak já ho tam nějak nevidím, ten problém, no... ;-)
@Crash (11.04.2014 12:20): No tiez myslim ze logika uvazovania by mohla byt v style "ked to nejde priamo tak to dame aspon takto". Ale mozno to len nikoho proste nenapadlo a uvazovali cely cas len v ramci toho DH okna.
Ale je to maly detail, nie je ani ziadny velky problem nakliknut si to priamo v tom playeri ked vies presnu hodnotu casu.
Diky za RSS pro mp3 format! Jsem myslel, ze jste se na to vybodli, ale to vy neee, parada. Uz stahuju a tesim se na dily 1,2,3 pri solove manualni hokne ci cestovani odnekud nikam.
Jsou snad nějaké erekce na Slunci či co, že jsem něco vyhrál? To je snad poprvé v životě :) Díky moc. Jdu to zapít :)
Mám poznatek - více obrázkového doprovodného materiálu - třeba jak se bavíte o Oculus Rift a tak, tak by byl fajn nějakej screen jak to vůbec vypadá a tak. Podle mě dost lidí třeba neví o co go a bylo by to takový živější.
Gratuluji, první podcast, který jsem viděl od začátku do konce a bavil jsem se. Malá rada, vypínejte si mobily :)

A souhlasím s Memphisem se všem, jak s nedůvěrou z Watch Dogs, tak tím, že velká rozloha her nerovná se lepší zážitek!

Jo a Kentaky warezuje, jo? Nebezpečné, to přiznávat :) Ale teda děláš si prdel - s těma stravenkama jsem dělal to samý, abych si ušetřil na Warcraft III :D Ale výborná historka :)
Já si zase koupil datadisk k Diablu II a původní hru jsem nikdy neměl :)
Mě třeba ta část o Soulbound zajímá dost, protože taky přemejšlim, že s kámošema zkusíme vytvořit nějakou hru, takže bych to nezatracoval. Ale je pravda, že prioritu by měla mít ta část o DH, takže bych zkusil vymyslet jak jí rozšířit a čemu se věnovat aby to nebylo na 10 minut.
@Matthias (09.04.2014 18:13): Na toto som sa pytal aj ja (dostupne platformy) a este obsirnejsie ako ty, ale dotaz som poslal na mail dost neskoro takze je celkom mozne ze ma neignorovali a budu sa tejto (dolezitej) teme venovat.

@Danny (09.04.2014 22:48): Soulbound pasaz vzdy preskakujem, pac ma tato tema (vyvoj hry na mobil/iphone a veci s tym spojene) vobec nezaujima. Takze toto by mi tam ani nechybalo. Zaverecna cast, volny pokec o hrach a pod. je pre mna OK a kludne si to pozriem. Ale je fakt ze celkovo tomu DH zakulisiu by mohli dat viac priestoru.
@Victor (09.04.2014 20:23): Mám to podobně... téma o DH jsem si poslechl, Soulbound jsem skoukl, ale že by mě to až tak zajímalo se říct nedá. Asi proto, že nepoužívám iPhone. No a ty novinky ze světa mi tam vždy připadají tak nějak navíc. U toho už jsem dělal a z toho, co se tam řeklo jsem nevnímal skoro nic. IMHO by úplně stačil 1 obcast za čtvrt roku výhradně od DH.
Upřímně, pro mě bylo zajímavých jen první deset minut. Co se týče Soulbound games tu část dycky přeskakuju na poslední část, která mě pomalu uspávala :) Nicméně nic proti Obcastu. Ideální délka internetového videa je cca těch 10 minut max. Potom se přepíná nebo nevnímá. Nicméně těším se na další.
Mám tu jeden dotaz do příštího ObCastu... Kdy budou konzole? Bude to už brzy? :) A budou to veškeré konzole tj. včetně těch starších (MegaDrive, Snes, GameBoy) nebo jen ty aktuální (Xbox 360, nejnovější PlayStation).
(No, to bylo víc dotazů) :)
@Walome (09.04.2014 13:05): Které jsou potřeba jen k pořízení přímo takových screenů (pozice, zastavení času atp.). Jediná věc "navíc" je odstranění filmového šumu (noise filter) přes TexMod.
martin.developer: Ale i tak to vyzerá dobre. A Bájošok Infinájt je samozrejme super, nedaj sa :)
martin.developer: Jen menší dotaz z dnešnímu dílu - co přesně se myslí devkitem?
@Crash (09.04.2014 09:50): Ohledně Remember Me to mám stejně. Bavil jsem se s Márou, že si to chci koupit, potom na mě vyletěl s tím jaké jsou na ni recenze a hru jsem nakonec nekoupil. Ale teď jsem se vrátil k původnímu názoru a hru koupím. I kdyby to byla nakonec "blbost", tak mi těch 400 kč už líto nebude :)
Zapomeňte mojí kritiku prvního dílu Obcastu, protože tady už jsem se fakt příjemně bavil od začátku do konce. První desetiminutovka o DH bylo přesně to, kdy jsem volal po nahlížení do kuchyně DH, určitě tomu pomohly i ty dotazy, asi dobrej způsob jak jednou za čas zodpovědět věci, který se tu v diskusích omílají dokola, a neztrácet tak čas reakcemi na každý náš výkřik.

Překvapivě alespoň pro mě byla zajímavá Martinova pasáž jak o získávání těch vývojářských nástrojů a různých přístupech poskytovatelů enginů, stejně tak informace o tom, jak se vlastně hra dostane na dané platformě do prodeje.

A nakonec i třetí část o hrách jsem dneska sledoval celkem se zaujetím, za prvé v současné době doluji poslední zbytky své trpělivosti v Dark Souls (shodou okolností výhra z DH vánoční soutěže - takže vám pěkně děkuju :D ), takže to je pro mě aktuální téma. Navíc Remember Me, to je hra po který od jejího vydání pokukuju, ale jak ty recenze, tak i hodnocení hráčů mě od toho odradily, vždycky v nějaký slevě si říkám, že bych si to koupil, ale pak se na to vykašlu s tím, že nejspíš je to sračka a hrát nevím co dřív. No a teď si mě teda Memphisi zase pěkně nalomil... Jo a ta libová Kentakyho historka s datadiskem k Heroes, smál jsem se sice nahlas, ale je mi tě kluku líto... ;-)

Dobrá práce, těším se na pokračování.

Jo a dotaz na příště:
Nechystáte na DH nějakou změnu ohledně přidávání soundtracků ke hrám (trošku propracovanější variantu než Youtube video do "Ostatního"), popř. pokud jsou nějaké úvahy v tomto směru, tak jestli může Memphis poodkrýt jaké.
@Fg (08.04.2014 20:48): Remember Me? Vážně. :-) Tady máš komentář.

Demon Souls jsem zkoušel a přišlo mi to takové zvláštní, od Dark Souls očekávám (možná mylně?) trochu něco jiného, ale rád se nechám poučit, jestli jsi obojí hrál. :-)

@Say (08.04.2014 22:07): Tak to bylo myšleno - jen za předpokladu, že to nějak posune vývoj. určitě ne jen tak pro nic za nic. :-)
K reklamám... Za sebe říkám ne, pokud to nějak výrazně neposune vývoj webu kupředu. Reklamy nesnáším a tenhle způsob vydělávání neuznávám, vždy to budu blokovat jak jen to půjde.

Ha, Remember Me taky překvapilo? Schvaluji!=)