Cílem soutěže je dosáhnout 15 000 přidaných her v Databázi do konce 9. června.
Systém soutěže je jednoduchý. Na příčky vítězů se propracují ti, kteří získají nejvíce soutěžních bodů. Pravděpodobně není velkým překvapením, že body můžete získat za přidávání her, a to podle standardního DH bodování (tj. v rozmezí 1-5 bodů). Aby to ale nebylo tak jednoduché, soutěživí jedinci si mohou vysloužit více soutěžních bodů přidáváním her splňujících požadavky soutěžních kategorií.
Ptáte se, co jsou ty soutěžní kategorie a jak fungují? Je to jednoduché. Každých 10 dní bude mít své téma a pokud během daného intervalu přidáte hry, jenž budou do tématu spadat, budou se vám do soutěže počítat za dvojnásobek bodů. Pokud tedy během prvního týdne přidáte hru na arkádové automaty a dostanete za ni od schvalujícího 4 body, bude se vám do soutěže počítat za osm bodů. Pokud se kategorii nechcete držet a chcete přidávat hry dle libosti, je to samozřejmě na vás, budete ale logicky znevýhodnění vůči těm, co se soutěže budou aktivně účastnit.
A jaké že jsou ty kategorie? To se dozvíte v následující tabulce.
Datum | Téma |
---|---|
11.-20. dubna | Arkádové automaty |
21.-30. dubna | Hry v předběžném přístupu ("Early Access") |
1.-10. května | Exkluzivity na jedinou konzolovou platformu |
11.-20. května | Freeware a free-to-play |
21.-30. května | Hry nevydané na PC |
31. května - 9. června | Novinky z roku 2018 |
První (horší) variantou je, že se cíle 15 000 her včas nedosáhne. V tom případě mezi účastníky soutěže, kteří přidají alespoň pět soutěžních her, rozdáme Steam klíče formou giveawayů.
Druhou variantou je, že našeho cíle dosáhneme. V tom případě kromě slosování ještě máme pro tři nejpilnější soutěžící připravené hlavní ceny, kterými jsou:
1. místo | 100 DH bodů + hra dle vlastního výběru do 50€ + triko Databáze-her |
2. místo | 75 DH bodů + hra dle vlastního výběru do 40€ + triko Databáze-her |
3. místo | 50 DH bodů + hra dle vlastního výběru do 30€ + triko Databáze-her |
- Pro určení, zda vaše hra ještě spadá do časového limitu kategorie, slouží datum, kdy ji odešlete do schvalování. Pokud se tedy stane, že odešlete hru poslední den kategorie a bude vám schválena až následující či později, nemusíte se bát, body dostanete.
- Podobně se přidané a neschválené hry počítají do celkového cíle 15 000 her. Pokud tedy 9. června nebude na Databázi přidaných 15 000 profilů, ale budou čekat hry ve schvalování, není vše ztraceno.
- VIP uživatelé se soutěže účastnit mohou, nesmí si však své návrhy schvalovat sami (což samozřejmě neplatí pro VIP na whitelistu).
- Uživatelé na whitelistu se soutěže rovněž mohou účastnit a hry se jim budou počítat za plný počet bodů. Vyhrazujeme si ale právo jimi přidané hry zkontrolovat a v případě, že popisky nebudou splňovat kvalitativní standard, který by všem uživatelům na whitelistu měl být známý, soutěžní body odebrat.
A teď něco málo k jednotlivým kategoriím:
Arkádové automaty (11.-20. dubna)
Automatové hry jsou samozřejmě zásadní částí historie videoher – který hráč nezná klasiky jako Pong, Asteroids nebo Pac-Man? Díky relativně krátké době od uvedení konzolového updatu na Databázi tato důležitá oblast ale není zastoupená tak, jak by mohla být a proto byla vybrána jako první kategorie soutěže. Vaším cílem je tedy přidat hry, které vyšly na arkádové automaty. Je důležité zmínit, že není nutné, aby vyšly POUZE na automaty, důležité je akorát, aby jedna z platforem uvedených na kartě hry byla platforma Arcade. V případě, že budete potřebovat zdroj inspirace, mohu doporučit stručný přehled historie nejdůležitějších arkádovek z anglické Wikipedie.
Early Access (21.-30. dubna)
Někdo Early Access hry považuje za mor, někdo za požehnání, faktem ale zůstává jedno – už několik let jsou neodmyslitelnou součástí herní scény. Z programu předběžného přístupu na Steamu vzešly takové zásadní hry jako titán Battle Royale žánru PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS nebo de facto zakladatel survival žánru, český DayZ. A v současnosti se Early Access her na Steamu najdou tisíce, je tedy očividné, že Databáze má v této oblasti své mezery. Vaším cílem v druhé kategorii je tedy přidat hry aktuálně dostupné v předběžném přístupu. Přičemž nemusí nutně být dostupné na Steamu – pokud naleznete takovou, do které se dá přístup koupit pouze ze stránek vývojářů či se vyskytuje na úplně jiné platformě (v současnosti pravděpodobně pouze Xbox Game Preview), je jí možné počítat také. Důležité ale je, aby nešlo o uzavřené bety, dostupné pouze na pozvání – přidávané hry musí být dostupné pro všechny hráče, ať už za poplatek nebo zdarma.
Exkluzivity na jedinou konzolovou platformu (1.-10. května)
Další kategorií na řadě je něco pro konzolisty. Cíl třetí kategorie by měl být očividný už z jejího názvu, ale pro pořádek – cílem je přidávání her, které vyšly POUZE na jedinou konzolovou (ne-PC) platformu. Pro zjednodušení tím jsou myšleny jen platformy, co jsou k dispozici na Databázi (to znamená, že pokud hra vyšla řekněme na Switch a Android, je ji možné počítat). Apeluji ale na vás, abyste si při přidávání dávali pozor a zkontrolovali, zda hra opravdu nevyšla v nějaké kompilaci, reedici či pod jiným názvem na jiné platfromě, protože v takovém případě by vaše práce vyšla "vniveč" a dostali byste za přidanou hru pouze standardní počet bodů.
Freeware a free-to-play (11.-20. května)
Opět kategorie s výmluvným názvem – cílem je přidávání her, šířených jako freeware a dostupných jako free-to-play. Do toho se samozřejmě počítají i hry, které vyšly jako placené a až později přešly na model free-to-play. A s příchodem konzolí na DH neuškodí připomenout, že abandonware není freeware a že za stahování her ze ZX Spectrum vám po krku žádný vydavatel sice nepůjde, neznamená to ale, že jsou oficiálně freeware.
Hry nevydané na PC (21.-30. května)
Další kategorie je poněkud uvolněnějšího rázu a jejím cílem je přidávat hry, co vyšly na jakékoliv platformy kromě PC. Oproti druhé kategorii tentokrát zcela nezáleží na tom, pro kolikero platforem vyšly – důležité akorát je, aby mezi nimi nebyly počítače. Opět platí upozornění, že je před přidáním hry vhodné zkontrolovat, zda přece jenom v nějaké podobě či kompilaci hra na PC nevyšla.
Novinky z roku 2018 (31. května - 9. června)
A na závěr něco aktuálního. V době, kdy přijde na poslední kategorii řada, nás od konce první poloviny roku 2018 bude dělit pouhý měsíc, a za tu dobu stihla vyjít nejen na Steamu, ale i konzolích velká spousta her. Cílem kategorie je tedy přidat hry, které debutovaly v roce 2018. Nepočítají se hry, které vyšly pouze jako Early Access (které byly pokryty druhou kategorií soutěže) – hra musí mít finální datum vydání. Je možné přidávat hry, které teprve vyjdou, platí ale standardní pravidlo, že musí mít stanovené přesné datum vydání (nestačí tedy listopad 2018 a podobné). Remaky, reedice a remastery jsou povoleny v případě, že se objemem změn jedná o dostatečně významné tituly, jako například letošní remake Shadow of the Colossus. Pokud si nejste jistí, zda si hra zaslouží vlastní profil, zeptejte se radši v diskuzi, abyste si zbytečně nedávali práci s profilem, který nakonec bude smazán.
A to je zatím všechno, vzhůru do přidávání! Případné dotazy rádi zodpovíme v diskuzi pod článkem.
Ronik