Rok 1986 se stal pro Chrise prvním zlomem v kariéře hudebníka a programátora. Vytvoření a vydání programu SoundMonitor jej dostalo do povědomí širší veřejnosti. V té době šlo o velice oblíbený program pro počítače Commodore C64, který Chris naprogramoval v rámci soutěže vypsané magazínem 64'er. V čísle 10/1986 tohoto časopisu pak jeho software figuroval na listině měsíce. S tímto programem bylo možné naplno využít možnosti integrovaného zvukového čipu MOS Technology SID. Do té doby umožňoval zvukový čip C64 vytvořit současně pouze tři hlasy. Hülsbeck implementoval do svého softwaru techniku zvanou Arpeggio. Tato technika fixuje rychle za sebou jdoucí tónové sekvence i při použití jednohlasého kanálu a simuluje tak klasické akordy.
V tomtéž roce Chris zkomponoval na C64 svoji první známější píseň Shades, s níž vyhrál soutěž magazínu 64'er a to způsobilo, že si jej do svého týmu vybralo nově vzniknuvší a slibně se rozjíždějící vývojářské a vydavatelské studio Rainbow Arts Software (Chris v jednom z rozhovorů uvádí, že jako první kontaktoval tehdejšího šéfa studia po telefonu a ten jej bez váhání přijal do řad RAS). Jako plnohodnotný člen týmu tvořil hudbu na C64 (později i na Amigu) pro hry Madness, Bad Cat, Sky Fighter, Jinks, Planet of War, Soldier, Danger Freak, The Baby of Can Guru, Dulcedo Cogitationis, Down at the Trolls, The Great Giana Sisters, P.T.C. nebo To Be on Top, která je kompletně jeho vlastním dílem včetně herního konceptu a naprogramování.
The Great Giana Sisters na C64 patří v dnešní době k ceněným kouskům, na eBayi ji lze pořídit za cenu i vyšší než 2000 EUR
To Be on Top (1987) - C64
Titulní hudba k plošinovce R-Type (1989) - Amiga
Katakis (1988) - C64
Ke konci 80. let tvořil Hülsbeck hudbu spíše pro hry na Amigu: Oxxonian, Starball, Rock'n Roll, Hollywood Poker Pro, R-Type, Hard 'n' Heavy, Circus Attractions, Grand Monster Slam, X-Out, Master Blazer, Z-Out, Apprentice, Sunny Shine, Death Trap, M.U.D.S., The Curse of RA. Jméno Chrise Hülsbecka se na přelomu 90. let skloňovalo ve všech pádech především v souvislosti s akční plošinovkou Turrican a jejím pokračováním Turrican II: The Final Fight. Chris tady byl prvním, který dokázal za normálních okolností z 3-hlasého C64 vytvořit pět hlasů a z 4-hlasé Amigy dokonce sedm hlasů.
Turrican (1990) - Amiga
Turrican II (1991) - Amiga
Turrican II (1995) - PC
The Secret of Monkey Island (1991) - Amiga
Shades (1991) - CD
Apidya (1991) - Amiga
Od roku 1997 začal Chris nabízet vydavatelské služby přes vlastní hudebním label synSONIQ Records, pod jehož hlavičkou začal vydávat i vlastní hudební herní tvorbu.
Extreme Assault Soundtrack (1997)
Tunnel B1 Soundtrack (1997)
Hülsbeck svoje dřívější projekty a herní hudbu převádí také do symfonické podoby. První vlaštovkou v tomto směru byl úvodní koncert na Games Convention v Lipsku v roce 2003, kde zazněla jeho hudba ze hry Apidya v podání Českého symfonického orchestru. V následujících letech spolupracoval i s Českou filharmonií nebo se Symfonickým orchestrem rádia WDR z Kolína nad Rýnem.
23.8.2008 probíhal v Kolíně n.R. koncert Symphonic Shades - Hülsbeck in Concert, což byl první koncert videoherní hudby na světě, přenášený živě přes internet a rozhlasem, konkrétně stanicí WDR4.
Symphonic Shades - The Great Giana Sisters
Symphonic Shades - Turrican II
Prozatím posledním titulem Chrise Hülsbecka je taktéž přes crowdfundingovou kampaň financovaný projekt největších hitů The Piano Collection, vydaný v srpnu 2015.
Hülsbeck již natrvalo žije ve Spojených státech v kalifornské Petalumě, kde se v roce 2008 oženil s Tracy Sheppard.
Přehled kompletní tvorby Chrise Hülsbecka je možné nalézt na stránkách Chris Huelsbeck Productions.
jazz1