Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hardware

@Charllize (11.02.2021 10:16): Schovat neznamená zavřít do šuplíku. Vzhledem k šílené velikosti té konzole by to navíc musel být veliký šuplík... :) Schovat jsem myslel, že konzole nemusí nutně být hned u TV, případně jí lze dát za něco (velkého), přes co nebude vidět. Protože jak píše @Cobot tak ten design je přesně ve stylu "Hej, tady jsem, jsem ošklivá, ale jsem vidět, koukejte, tady jsem, jsem tady, haloooo..... " Xbox jsou prostě zařízení, které bych se nestyděl dát jak k nábytku z Ikea, tak k nábytku dělanému na míru. Ale ta PS5, to fakt ne....
@Cobot (11.02.2021 10:41): Tak ono je asi částečně řešení to dát na stojato a otočit o 90°, kde to vypadá ja bílej obdélník. Ale na výšku je ta PS5 větší jak moje case s PC :D

Jde o to, že kompl je schovanej většinou pod stolem a častokrát ani není v hlavní místnosti, když má člověk větší dům nebo byt. Konzole, která bude pod tou největší TV, která je zpravidla v obýváku je holt něco jinýho. Taky bych řekl, že XSX je rozhodně kompatibilnější s dnešním nábytkem.
@Kunick (11.02.2021 10:24): dal v čem? Že někdo udělá střízlivej design u kterého právě přemýšlí i nad tím jak ho lidi budou zakomponovávat do toho co doma mají nebo že udělá design, kterej na kilometr řve: kurva čumte na mě tady jsem!? Oba přístupy jsou samozřejmě legitimní. Navic je i dost blbý že ten design počítá jen s pozici nastojato.

Každopádně nemáš volbu. Já tuhle PS5 kupovat nebudu a fakt doufám, že revize nebo PS5 Pro bude dáleko víc konzervativnejsi. Nebo alespoň výrazně menší. Takže mě Sony jako zákazníka ztratila, protože tohle nechci.

I tak bych sice hned nekupoval, ale ten design mě v pozici naležato, jak bych PS5 doma měl, doslova odpuzuje.
@ZephyrCZ (11.02.2021 10:10): Schovat ji si říká o to ze se upece :)
Já nevím, lidi mají doma nesmyslu a nevadí to, počítač taky není zrovna nic k ukazovani, jen už je to provarena věc nad kterou se nikdo moc nepozastavi.
Jo PS5 vypadá divne, ale stejně mám pocit ze plno lidi by ji schovávalo i kdyby vypadala dobře :)
@Charllize (11.02.2021 09:43): Designově PS5, z mého pohledu, tedy rozhodně ostuda je a nedovedu si představit, že bych se s tím ještě chlubil. Ta konzole vypadá strašně. A jak píšou kluci níže, pokud máš trošku cit pro design a máš obývák nějak sladěný, tak PS5 bude jako pěst na oko všude, dokud jí někam neschováš. Jsem přesvědčený, že až bude Sony dělat novou verzi PS5, tak se na tenhle design vykašlou a udělají něco normálního. Nový Xbox, obě verze, jsou podstatně hezčí a daleko lépe je integruješ do vybrané místnosti / nábytku.
A čemu přesně vadí když je konzole středem pozornosti v pokoji? Jako ze ostuda? Nebo jak ? :)
@Bursoft (11.02.2021 01:42): Jo, až mi někdy přijde v roce 2022, tak asi taky nebudu větdět co s tím. Hodí se to možná tak k nějakýmu papírovýmu nábytku s bilým polepem z aska nebo ikea. Když má člověk nějaký hezčí dřevěný nábytek, vypadá to strašně. Bral bych nenapádnou krabici, jako Xbox, nebpotřebuju, aby kus plastu byl středem pozornosti v obýváku. :) Snad se najde brzo nějakej čínskej business na ebayi s bočnicema, kterej na nějaký výhružky od sony hodí bobek a budou prodávat něco, co nebude mít aspoň ty šílený přesahy a rohy, který z toho dělají modernistickou vázu. :D Škoda že se nedrželi podobnýho designu jako u PS4 slim/pro.
Tak první dojmy z PS5 dost pozitivní, především teda DualSense je fakt pecka. Sice z toho pořád smrdí jenom gimmick pro exkluzivity, ale v Astrovi dost zážitek. Systém je relativně svižnej a líbí se mi, jak je intuitivní. Z PS Plus už mám nainstalovanej GoW, tak jen dojet Plague Tale na PC a můžu se do toho pustit. Nelíbí se mi, jak je ta krabice obrovská a těžká. Plus na renderech asi vypadá líp. Neumím si představit domácí prostředí, kam by se to dalo strčit, aby to každýho hned neprásklo do očí :D
Kdyby někdo náhodou přemýšlel o výměně Ryzen 3000 za Ryzen 5000 bo single core performance tak se nejprve mrkněte na tento článek odkaz. Nejspíš mě ten R7 3700X nevydrží tak dlouho jak jsem si myslel.


Kolik si fa.zarezervovaly u TSMC pro rok 2021:

5nm:
Apple - 53%
Qualcomm - 24%
Ostatní - 8%
Samsung - 5%
AMD - 5%
NVIDIA - 3%
MediaTek - 2%

7nm:
AMD - 27%
NVIDIA - 21%
Qualcomm - 12%
MediaTek - 10%
Intel - 7%
Ostatní - 6%
Apple - 6%
Broadcom - 6%
Xilinx - 2%

odkaz
Tak sem se dival na ruzne porovnaacky na YT a teda mezi 12 ti jadrem Ryzen 9 3900x a 6ti jadrovym Ryzenem 5 3500x nebyl nijak velky rozdil v FPS, nekterych videich to bylo jen 5 framu v prumeru..spis hlavni rozdil byl ve vyuzitelnoti a zatizeni CPU kde to 12 ti jadro bylo daleko min zatizene- az o 30 procent- ted otazka jak se to projevi ve hre, ale asi nijak kdyz rozdil FPS je jednoduse minimalne.

to uz fakt ma smysl min jader ale posledni generace kde uz byl rozdil vetsi,napr. Ryzen 7 5800x takze to necham byt a pretaktuju ten muj Ryzen 5 3500x. Nehodlam kvuli vykonnejsimu Ryzenu posledni generace menit zakladni desku,zdroj kde neni jiste ze to jako samostatne komponenty sam prodam, nebo kvuli par framum jen misto 6 ti jader menit za 12 ktere ma prestrelenou cenu 12ti litru, pri stejne vykonnostni 3. generaci. Kdo vi jak to bude za 2-3 roky, to uz radsi jen ted poridim misto RX 570 tu Rx 6700xt ktera bude oproti 570ce o dost vykonnejsi (120 procent) a hlavne to poznam v FPS. A za 2-3 roky uz koupim uplne novou sestavu a tuto prodam, kde jako celek-sestavu uz budu mit daleko vetsi sance ze to nekdo koupi. Akorat si ted vzdy urcim podle dane hry jestli na ni dosahnu 100 plus FPS aby to melo smysl to vyuzit pri 144 hz monitoru a pokud ne, odlozim ji az na tu novou sestavu nekdyy v budoucnu.... vlastne sem to tak delal doposud s minulou sestavou z roku 2008, jenze tam sem byl limitovan 75hz, 17ti palcovym monitorem s nizkym nativnim rozlisenim, takze ty naroky na HW byly daleko mensi no
@Bursoft (09.02.2021 21:33): Tak u filmu a serialu to mam zaply uz standartne, oci si na to uz zvykli a jakmile to vypnu prijde mi vsechno trhany. U her to je vyuzitelny jen nekdy protoze to vyzaduje naprosto stabilnich 30 fps, jakmile to hapruje pod nebo nad, tak se zacne trhat obraz. No a pak ten input lag..Dooma a podobne s tim moc hrat nejde (i kdyz ten ma na konzolich 60 sam od sebe)



@Rapier (09.02.2021 21:46): vsak on taky X One S je nejmin vykonna konzole minuly generace, tak se nediv.
A nejlepší je jak na konzoli začnete hrál local multiplayer. V ten moment si všimnete, že zatímco Minecraft ve 2-4 je úplně v pohodě, tak Hračky 3 na split screenu se docela solidně na Xbox One S sekají. O Forza Motorsport 7 ve split screenu nemluvě. Tam už FM7 60 fps neudrží. V SP bez problémů.
@Bursoft (09.02.2021 21:19): neboj, cim vic tu konzoli budes vyuzivat, tim vic si zvyknes. Za chvili budes hrat 30fps a bude ti to jedno :D

me to docela sedi u moji TV ten TruMotion, aspon u LG to maji celkem uz vychytany a fakt to pusobi jako 60 fps, nebo to aspon dela takovou peknou plynulost. Problem je ale porad vetsi input lag, coz se ale taky model od modelu TV zlepsuje. takovy siditko, ale docela vyhledove zajimavy. Pokud hraju nejaky tahovy rpg nebo neco kde neni treba vysilovat, neni duvod to nemit zapnuty.
@TombSpirit (09.02.2021 21:11): Proč brzo? Days Gone, Tsushima i God of War už to zvládli. Days Gone je podle všeho jen odemčený framerate, nic jinýho se na tom nezměnilo, takže teoreticky pár minutová úprava nějakýho konfigu :D

@Charllize (09.02.2021 21:18): Jo, vím, že některý hry to tak měli (dokonce RDR 2 skrz toto řešil nějaký problém na PC), ale myslím, že toto už dnes moc neplatí většinou. Jako doufám, že se na to Sony nevysere, když už tak krásně nabízí hromadu her "zdarma" v PS+
@Bursoft (09.02.2021 21:07): U konzoli a nekterych her je problem ze jsou udelany takzvane ,,tied,, to fps. Takze kdyz jen odemknes omezeni 30 fps, stane se to ze to sice bezi 60 fps, ale cela hra bezi jednou tak rychleji a kolikrat to predelat ani nejde :) Ale myslim ze vetsina her na PS4 tuhle ,,debilitu,, nemela, meli to spis hry an PS 1,2,3.
Cetl jsem ze by Sony mozna casem mohla nejak vymyslet aby si tech 60 fps nebo maximum co konzole zvladne v danem nastaveni hrac zapinal sam, nejakou polozkou v menu PS5, ale to bylo v dobe kdyz PS5 nebyla jeste na trhu, a to se toho nakecalo :)

Jo jak pise Tomb, je brzy..navic Covid a tak..vsechno se sere a trva vecnost..
No budu setrit na RYzen 9 3900 xt a RX 6800 s tim ze uz chci od toho mit na x let klid i tak sem ted patral jesi muj 550 W (80plus) zdroj to bez OC utahne, ale typek s podobnou sestavou jen misto RX 6800 mel RX 5700 xt (tedy o v prumeru 25 W mensi spotreba) mel celkovou spotrebu celeho PC do 400 W (mereno nejakym specialnim HW meridlem). Prej mu to nad 400 W skocilo jen kdyz mel zaple zaroven 2 nejake specialni SW programy, u RDR2 nebo HL:Alyx jinych her nenameril vic jak tech 400 W .... zajimave
@Charllize (09.02.2021 20:53): Ale zase je ostudný, že opravdu hodně málo her dostává ty PS5/XSX patche. Já byl třeba v šoku, že Crash Team Racing Nitro-Fueled jede jen 30 fps na všech konzolích (páč jsem tak nějak myslel, že je to 60, páč Crash 4 jede 60). Plus teda Sony exkluzivity - TLOU 2, Uncharted, nic z toho ty patche ještě nedostalo, začíná mě to trochu děsit.
@TombSpirit (09.02.2021 20:43): Tak u her co vysli po vydani vykonejsich verzi minule generace ta moznost byla uz v zakladu hry, ne vzdycky ale docela casto, kolikrat tam jsou tri verze nastaveni, cinematic (30fps 1440p az 2160p), variable (variabilni fps1080p - 1440p), a performance (60 fps, 1080p). Ty pojmenovani se lisi hru od hry, ale vzasade delaji to same.

PS: sorry, Tomb mi to zaplacl, takze ten minuly prispevek je trochu jak kdyby ho psalo decko, nestihl jsem to opravit...proste..proste :)
@Charllize (09.02.2021 20:35): Tak asi nebylo tak těžké staré hry pro původní Xbox One (pr. PS4) upravit, aby měly na One X / PS4 Pro lepší fps / detaily. Hlavně aby to zůstalo i u nových her (aspoň než přijdou vylepšené verze nových konzolí).
@TombSpirit (09.02.2021 20:31): jasne, tuhle moznost uz melo pomerne dost her na vykonejsi verze minule generace. Dokonce i par takovych co maji klasickou PC volbu rozliseni a dalsich detailu.

jeste si dovilim zarouhat si :) V dobe PS1 a i predtim v americe a japonsku byla televizni norma NTSC, ktere se mimo jine vyznacovala tim ze mela 60hz (evropa mela 50), takze proste nektere hry tam bezeli proste 60 fps, protoze to ta norma umoznovala. PC v te dobe melo monitory vetsinou s ruznou obnovovaci frekvenci, casto se pouzivalo 75hz, a jak jsme psal malokdo si tech 75 fps mohl dovolit. Takze by clovek skoro rekl ze tech nynejsich master race 60 fps ma koreny na tech konzolich, coz ? :)
@Charllize (09.02.2021 20:20): Zatím to vypadá tak, že by mohl být u nových her na nových konzolích na výběr "quality" (vyšší detaily, případně RT) 30fps a "performance" 60fps režim. Aspoň pokud 60fps dává smysl, např. The Medium má myslím jen 30, ale to je pomalá "cinematic" adventura.
4 cores CPU Intel Core i5-2400 jsem si kupoval v roce 2011 kvůli za nedlouho vycházejícímu Battlefieldu 3. Poradili mě to tenkrát kluci v práci, že 4 cores CPU už tenkrát dobře hry škálovali v MP při více hráčích. SP není na CPU tak náročný. Battlefieldy odjakživa uměly, na rozdíl od jiných her, perfektně škálovat CPUs.
@Charllize (09.02.2021 17:45): PAk je otazka jesi vzit nejaky 8 jadrovy RYzen 5. generace nebo 12ti jadrovy RYzen 3. generace,no vzhledem k me desce podporujici 3. generace je to u me asi jasne ale z hlediska realneho vykonu by to bylo zajimave srovnani.
@Rapier (09.02.2021 08:23): ja myslel intel i 9 9400f tusim kde ten vykonnosstvni rozdil byl razantni a sice je pekne ze kdosi podemnou pise ze hraje na 1440p s cca stejnou sestavou jako ja ale taky urcite nema 144 hz monitor, jinak by nepsal ze jeho cilovka je 60 framu. Je to celkem alchymie. Ja mam 144hz monitor a rad bych abych ho vyuzil a nehral na nejakych 60 framech, ono je to opravdu znat kdyz hraju ses 120-140 framy na 144 hz monitoru. Nicmene ten rozdil mezi nativnim Full HD a custom QHD rozlisenim je hlavne videt v rozidlu vyhlazovani okraju predmetu a postav. Jinymi slovy kdyz na tom mem 27 palcovem monitoru hraju na Full HD tak ty zubate okraje nevyresi ani antialising na plne nastaveni s morfologickym vyhlazovanim, to vyresi jen vyssi custom QHD rozliseni, ktere ovsem sezere tak 30 procent vykonu a uz zas nevyuziju ten 144 hz monitor.

Prave pokud bych vzal RX 6700 xt k tomu memu ryzenu 5 3500x tak kdybych chtel casem upgradovt procesor na nejaky 8mi jadrovy Ryzen 5.generace tak uz by zas byl bottleneck ta grafika zrejme a navic bych musel menit i zakladni desku se zrojem protoze 550 W je staveny na tu RX 6700 xt a ta ma budget zakladni deska podporuje jen Ryzen do 3. generace.

uz ted hraju DLC k Bioshock infinite, tedy hru z roku 2013 sice jen s RX 570, ale na Full HD na ultra detaily uz nejsem stabilne schopny drzet tech 142 framu ktere mam nastavene jako limit vuci tomu 144hz monitoru. To nechcu videt az budu hrat hru o 5 let novejsi, tam uz se asi budu muset smirit s tim ze si na QHD nezahraju ani s RX 6700 xt abych mel aspon 120 fps
CPU Ryzen 5 3500x co mam zas takovy zazrak neni, je to 6ti jadro 3. generace o cca 5% pomalejsi nez 3600 ale to jak CPU ses podili na FPS je dost diskutabilni, videl sem napr. nejaky porovnani na YT ryzenu 9 tusim 3. generace vs ryzen 5 3600 se stejnymi grafikami a ten propad vykonu u toho ryzenu 5 3600 byl v prumeru 5 procent, coz je zanedbatelne. Ale zas jinde sem daval do porovnani ten muj ryzen s intel i9 9400f a ten propad vykonu byl zas razantni oproti Intelu.

JDe o to ze nevim jakou grafiku upgradovat.... abych hral plu minus bez botllenecku. No kazdopadne pocitam ze kdyz koupim RX 6700 xt k tomu memu 6ti jadru tak tam sice bude asi procesor limitovat vykon grafiky ale zas budu hravat v QHD a v rozliseni prece jde predevsim o vykon grafiky ne? Normalne bych vzal RX 5700 xt ktera je vicemene bez bottlenecku vuci Ryzenu 5 3500 x ale tim ze vemu o cca 25 procent vykonnejsi RX 6700 xt tak tech 25 procent vykonu beru jako rezervu prave pro to rozliseniQHD aby to ta grafiky utahla. myslite ze to je dobry vypocet?

Fakt by me zajimalo jak moc zalezi ve hrach na procesoru, prej 90 procent her stejne vyuziva jen 4 jadra. A asi je to hra od hry, rekl bych ze nejake rozsahle RPG typu Zaklinace nebo Sand box typu GTA V bude na procesor zatizeny daleko vic nez naskriptovane FPS. Ono asi bude nejlepsi nejake kvalitnejsi 6-jadro posledni generace nez nejaky 12 ti jadrovy budget procesor.
@Cobot (06.02.2021 18:42): tak je pravda že externí disky nevydrží tolik co klasické disky do PC. Také mám podobnou zkušenost a bez ohledu na USB 3 by mě nikdy nenapadlo instalovat hry/OS na externí disk. Ale proti gustu...
@Charllize (06.02.2021 18:17): no problem bude prve v tech nejlevnejsich a nejpomalejsich discich , coz by u stratedii a adventur nemelo vadit, ale ustrilecek a letajicich her kdy se rychle memni prostro a pricitja se data tam by to vdit mohlo rozdil mezi 5400 a 7200 otackama disku

ja mam pomaly exteraky na shranovani fotek ktery pripojim ke kompu jednou za cas kdyz neco hledam nebo tm chi prisipat, takze ty disky jsou jak novy, pak mam teda rychlej notasovej disk z rozbityho notasu kterej pomoci usb kabelu z ciny za 2$ pouzivat prave ke hrani a startu systemu z USB3 :)a nepozorval sem zadnej problem, je to 7200 otacek a jeste navic sshd , no a pak obcas tohle delam i sse starym 120gb ssd a tam neni vubec zadnej problem , ale rozdil v rychlostech jeste pomerim, mam schovany mereni ssdcka pri prechodu ze sata II na SATA III , tak to jeste porovnam s USB3 :)
Mě už externí disky nesměj do baráku. Já měl tři WD Elements a dva z nich odešli. Podle mě jim nedělá dobře to věčný zapínání a výpínání. Nevim no. Jinak samozřejmě uvnitř byly ty nejlevnější WD Green.
@Kwoky (06.02.2021 18:21): Jo, na tom něco je. Já takhle rozdelal externak co měl být super duper externí herní disk pro xbox a uvnitř byl obyčejný 5200 seagate ze spodního cenového segmentu výrobce :)
@mrazikcomp (06.02.2021 15:41): jako ta samotná idea není určitě mimo. Instalovány to musíš mít přeci ale i tak na obou kvůli těm blbostem co se cpou do users apod. Ale to není problém. USB3 by to už utáhnout taky měla. Mě to zkrátka jen překvapilo to je celý.