@Dan9K (30.04.2020 15:54): Každý z toho má jiné potěšení. Mě komentáře psát nebaví a výhru stejně nechci. Rád se zúčastním pro osobní potěšení, i kdybych běžel jen vedle trati a bez čísla :)
Herní výzva 2025
@SimonEndt (30.04.2020 15:52): Gratuluji :-)
@Pluto (30.04.2020 16:27): dobře, všichni máte pravdu :D
@Dan9K (30.04.2020 16:18): Což o to, startovní číslo si vyzvedl. Doběhl i do cíle, ale až teď se ukáže, jestli vůbec proběhl celou trať správně a za proběhl všemi kontrolními body.
@Jumas (30.04.2020 16:03): no dobrá dobrá. Takže ten maraton odběhal, ale nevyzvedl si startovní číslo a běžel podél silnice :-)
@Dan9K (30.04.2020 15:54): Výzva je splněna odehráním her. Komentáře jsou nutné jen k účasti v soutěži.
@SimonEndt (30.04.2020 15:52): Gratuluji, podle mě dobrý výběr.
@SimonEndt (30.04.2020 15:52): bez komentářů není výzva splněna :-)
se stejně divím, jak mají lidi problém s komentáři. Pro mě je psaní komentáře odměna :-)
se stejně divím, jak mají lidi problém s komentáři. Pro mě je psaní komentáře odměna :-)
Sice bez komentářů, každopádně výzva splněna :) Pokud teda někdo nenajde chybku.
@Dan9K (29.04.2020 22:27): Spa a legendární zatáčka Eau Rouge... záběry z přilby, jak to valí pilot jsou naprosto dokonalé.
Spa mám rád od velké ceny 1998, to byl nejlepší závod ever :-)
@Pluto (29.04.2020 15:05): Musel být parádní zážitek ... taky plánuju se tam někdy podívat :) Jen škoda, že loňský rok měl na Spa tak nešťastný příběh ...
@themacs (29.04.2020 14:45): Je mi jasné, že jste mínili původní Nürbugring. Co se týká Spa, vím, že je ve F1 nejdelší. Zrovna ve Spa jsem byl osobně, prošel jsem se po trati, projel po obslužných komunikacích, navštívil věž. Ale přestože jsem ho znal teoreticky, i tak mě Eau Rouge ohromilo, jaký je to ve skutečnosti obrovský krpál. Byl jsem tam, když se tam jela rally a jedna RZ vedla právě namotaná po okruhu a zrovna v Eau Rouge udělali vracák, kdy auta přijížděly dolů a po otočce za sudem zhruba v půlce toho kopce zase jely nahoru. Tehdy pršelo, takže cesta byla oslizlá. Některé slabší auta měly problémy se z toho vracáku do kopce rozjet, musely scouvat dolů a rozjet se, aby to vyjely... Velkým zážitkem byla taky návštěva muzea okruhu v podzemí klášteru ve Stavelotu.
@rikuhahl (29.04.2020 14:51): Jako s tou Spa je to ošidný, ona se v průběhu poslední několika let často měnila a pořád tam šlo hlavně o kosmetické změny, kdy přidávali a ubírali jednotky až desítky metrů, nicméně dnešní oficiální číslo je 7.004 km, takže je to jediný okruh v kalendáři, který má víc jak 7km ... jinak krom Baku Street Circuit, který má 6km a 3 metry, mají všechny do těch 6 km ...
Jinak s Monzou také souhlas, tyhle staré klasické okruhy, to je paráda. Naprostá většina dnešních nových Tilkedromů je o ničem. A sice se v F1 nejezdí a nikdy nejezdil, ale mě se hrozně líbí okruh Bathurst - Mount Panorama v Austrálii ...
Jinak s Monzou také souhlas, tyhle staré klasické okruhy, to je paráda. Naprostá většina dnešních nových Tilkedromů je o ničem. A sice se v F1 nejezdí a nikdy nejezdil, ale mě se hrozně líbí okruh Bathurst - Mount Panorama v Austrálii ...
@themacs (29.04.2020 14:45): díky za upřesnění, mně nikdo nedošlo, že ty Nürburgringy jsou propojený :) Spa je nejlepší, to je bez debat, ale myslel jsem, že jí do 7km pár metrů chybí :) Nicméně na stejnou úroveň jako Spa řadím Monzu, to jsou orgie rychlosti ;) Super závody jsou i v Kanadě. Tyhle 3 okruhy si na PC vždycky vychutnám nejvíc. Jo a starej Hockenheimring byl skvělej, škoda, že ty dlouhý rovinky zrušili a vysázeli tam les, teď už je to "běžnej" ne moc výraznej okruh.
@Pluto (29.04.2020 13:49): Nürburgring ano, jeho kompletní délka i se Severní smyčkou má však přesně 25.378 km, samotná Severní smyčka 20.81 km ...
Ale já to bral spíš jako takový vtípek, tvoje tvrzení je přesné, že ty okruhy měří 3-5 km a výjimek není zas tak moc ...
@rikuhahl (29.04.2020 14:02): Spa je nejdelší a zároveň nejhezčí (čti nejlepší) okruh současné F1 ;) Naprosto parádní trať a sekce Eau Rouge - Raidillon musí znáš snad každý fanda motorsportu ... jo a malinkaté rýpnutí, které si nemohu odpustit :D Spa-Francorchamps nemá skoro 7km, ale má přesně 7 km a 4 metry :D
A současný a původní Nürburgring jsou sice úplně jiné tratě, nicméně na sebe navazují a často se jezdí oba současně, což má těch 25 a něco kilometrů...
Ale já to bral spíš jako takový vtípek, tvoje tvrzení je přesné, že ty okruhy měří 3-5 km a výjimek není zas tak moc ...
@rikuhahl (29.04.2020 14:02): Spa je nejdelší a zároveň nejhezčí (čti nejlepší) okruh současné F1 ;) Naprosto parádní trať a sekce Eau Rouge - Raidillon musí znáš snad každý fanda motorsportu ... jo a malinkaté rýpnutí, které si nemohu odpustit :D Spa-Francorchamps nemá skoro 7km, ale má přesně 7 km a 4 metry :D
A současný a původní Nürburgring jsou sice úplně jiné tratě, nicméně na sebe navazují a často se jezdí oba současně, což má těch 25 a něco kilometrů...
@Pluto (29.04.2020 13:49): Současný Nürburgring a původní Nürburgring alias Nordscheife jsou úplně jiný trati a jsou to 2 úplně oddělené okruhy, nový cca 5km, starý cca 23km. Na obou se dodnes závodí ;)
Jo a Spa má skoro 7 km, nejdelší okruh moderní F1 ;)
Jo a Spa má skoro 7 km, nejdelší okruh moderní F1 ;)
@themacs (29.04.2020 11:11): Tak Nürburgring má v současnosti 5,148 km, takže je jen lehce mimo uvedený limit. Le Mans je samozřejmě jiný případ a je to ta "pověstná" výjimka potvrzující pravidlo :-) Ale uznávám, vypadlo mi tam slovíčko "většinou".
@Pluto (28.04.2020 19:39): a navíc měří jen 3-5 km
Nordschleife nebo Circuit de La Sarthe by si dovolili s tímto nesouhlasit :D
Nordschleife nebo Circuit de La Sarthe by si dovolili s tímto nesouhlasit :D
@Pluto (28.04.2020 19:31): No vidíš, Tour de France, herní série zde na DH obrovsky opomíjená. Docela by mě zajímalo, jak ta si vede z pohledu věrnosti tras. Třeba u „Tour de France 2019” se autoři dušují, že: „The official route of the 21 stages of the 2019 Tour de France has been reproduced down to the last detail, and will take you from Belgium to the Champs-Elysées.” To bych chtěl docela vidět. Mám na PS4 ročník 2016, je to určitě fajn hra, ale o dokonalém přenesení trasy tour si myslím své. ;c)
Jinak ještě k tomu XCOMu, tak jedničku a dvojku stranou, ale Chimera Squad podmínky na HC podle mě určitě splňuje. Strategická vrstva tam už není real-time, ale platí tam jeden den = jeden tah = jedna akce.
@rikuhahl (28.04.2020 19:34): Tak úplně po stejných trasách se nejezdí. Vždycky je snaha to obměňovat a více či méně se to pořadatelům daří. Navíc se jezdí na normálních cestách, takže se místama dělají díry, někde cesty zničí lesáci, jinde se zase udělá nový asfalt. Někde se vykácí les, takže místo vypadá úplně jinak než vloni apod. Zato okruh je pořád stejný, změny jsou minimální a navíc měří jen 3-5 km, což není tak složité nasnímat a vymodelovat oproti desítkám/stovkám kilometrů rally.
@Pluto (28.04.2020 19:31): tak Rally se jezdí z větší části každý rok po stejných trasách v rámci jednotlivých závodů, ne? U Tour de France máš pravdu, že tam to je nemožný, když je každý rok jen poslední etepa v Paříži stejná (a to jen její konec) a zbytek putuje po celý Francii a okolí.
@samorost (28.04.2020 18:48): Tak ono nasnímat okruhy je celkem "jednoduché". Obzvlášť u těch asfaltových. Ty terénní jako motokros jsou samozřejmě obtížnější. Ale převést do reálu závody mimo tyto okruhy je téměř nemožné. A nebavím se jen o rally, ale třeba i o cyklistické Tour de France nebo triatlonovém Ironmanovi.
@themacs (28.04.2020 18:34): Ano, o tom laserovém snímání tratí se psalo u více her. Právě se zde koukám na obal MXGP na PS4 a tam zase píší: „Race on the official tracks, reproduced 1:1 with reality.” PS4 verze obsahuje i závody u nás (Loket). Tady jsou na ukázku záběry přímo ze závodu a zde pro srovnání ze hry (MXGP 2019). Myslím, že je to hodně věrné. ;c)
@samorost (28.04.2020 15:11): Např. v Assetto Corsa je většina tratí dělána pomocí laserového měření, takže jsou vlastně na centimetry přesné ... je to i v dalších hrách, ale např. u AC to vím jistě ...
@Pluto (28.04.2020 15:24): No jo, no, pak už vždy záleží, nakolik je ono tvrzení pravda a nakolik PR. :c)) Ale co znám třeba MotoGP z telky, tak ty tratě s těmi ve hře v podstatě souhlasí. Dokonce když někde trať upraví, změní nějakou zatáčku atd., tak se v dalším ročníku MotoGP ona změna projeví. Rally hraji, ale v reálu nesleduji, takže nemám jak srovnávat. Tudíž mi nezbývá, než jim věřit, resp. je mi to buřt, hlavní je pro mě ten pocit ze závodění. :c))
Já teda nevím, ale mně přišlo, že je to 1:1 už v F1 grand prix 2 a nic novějšího jsem nehrál :-)
@samorost (28.04.2020 15:11): No, zrovna tohle Milestoni kdysi tvrdili i u jejich WRC série, ale nedokázali věrně vymodelovat ani ty nejikoničtější místa tratí, které tam chtěli vložit :-)
@BUMTARATA (28.04.2020 14:57): Budu testovat Gears Tactics, třeba budu mít štěstí a bude to čistě tahovka :) Jinak zůstanu u Lary GO..
@Crash (28.04.2020 11:35): & @Jumas (28.04.2020 13:28): EA v NHL prostě napíšou název stadionu, na led prsknou logo týmu a tím to hasne. ;c) Jinak ty stadiony vypadají v podstatě všechny stejně. Takže jde jen o ten pocit, že jako hrajete na „domácí půdě”. Takže asi nebrat. Ty závodní okruhy jsou něco jiného. Milestone a spol. se chlubí tím, že mají dnes tratě věrně přenesené 1:1 ve srovnání s originálem, zde myslím tedy není co řešit. ;c)
@Bursoft (28.04.2020 09:54): Pokud si to správně pamatuji, tak to skončilo na tom, že ne, protože v prvním sestřeluješ v reálném čase UFO, v druhém se pohybuješ v reálném čase po mapě (mezi misema).
Zahraj si místo toho Into the Breach. ;)
Zahraj si místo toho Into the Breach. ;)
Njn. Vlastně nevím jak je to s mody?
@Red (28.04.2020 14:40): Tak zahraniční stadiony velkoklubů budou asi odpovídat, v NHL sérii NHL týmy a FIFA bude mít v pořádku určitě Španělskou, Anglickou, Italskou, Německou a Francouzskou ligu plus třeba týmy jako Ajax atd. Já měl ale na mysli české stadiony, kde byla většina z těch, kteří by si tyhle hry chtěli dát do Reálné virtuality na HC.
Já nový fifiy a nhl nesleduju, ale už 98čka to měla
Co se týče českých stadiónů, jak NHL tak i FIFA jsou v podstatě generické a neuznával bych to, ale věřím že co se týče velkých lig ve fotbale, ty stadiony tam už zpracované jsou, takže pokud někdo byl na prohlídce stadionu, a odehraje za ten tým sezonu ve FIFĚ, tak bych to uznával. Já byl na stadionu Realu Madrid a chvíli jsem nad fifou uvažoval, ale nakonec jsem se rozhodl jít jinou cestou.
Jak se tu zase rozjela diskuze k tahovkám, tak jsem začal zvažovat ten svůj Into the Breach na HC, ale to bych měl být v klidu si myslím. Kromě upgradu a výběru jednotek před misí je to celé tahové.
Jak se tu zase rozjela diskuze k tahovkám, tak jsem začal zvažovat ten svůj Into the Breach na HC, ale to bych měl být v klidu si myslím. Kromě upgradu a výběru jednotek před misí je to celé tahové.
@Crash (28.04.2020 11:35): Já myslím, že je to jasné - EA SPORTS ARENA PRAGUE. Komentující sice mluví o O2 Areně, ale to jen proto, že Sparta hraje doma (v NHL je domácí tým uváděn jako druhý). FIFA to má ještě horší - Obecní stadion :) Tudy asi cesta nepovede. V závodních hrách ale ty okruhy názvem i vzhledem asi odpovídají.
@samorost (28.04.2020 09:09): Pokud budu citovat z doplňujících informací na webu výzvy, tak: "Samozřejmě mělo by být zřejmé o jaké konkrétní místo jde, nicméně nemusí být realisticky ztvárněno do posledního detailu."
Takže pokud tam je uveden třeba název haly nebo stadiónu i když to pak není poznat tak to de jure splňuje. Pokud je to jen zápas dvou týmů, a jen se domníváme, že ten generický stadión je ta konkrétní hala domácích, tak to už si myslím, je za hranou.
Jinak já osobně bych si neuznal na HC ani ten generický stadión, i když tam bude uveden název. Podmínku to sice splňuje, ale myslím, že je z toho cítit, že ten záměr té kategorie je trochu jinde. Zase mi z toho trochu smrdí to již několikrát zde otřepané "hraju na HC, ale vymejšlím jak to obejít..."
EDIT: Ale pokud je ten stadion, popř. jeho okolí, nebo pozadí alespoň trochu situované do reálné lokace, tak samozřejmě je to OK.
EDIT 2:
@Bursoft (27.04.2020 22:33): Bohužel XCOMy jsem nehrál, tak to osobně těžko posoudím, ale byla tu kolem toho velmi živá diskuze, která nakonec skončila tím, že spíše ne, takže to respektuji.
Takže pokud tam je uveden třeba název haly nebo stadiónu i když to pak není poznat tak to de jure splňuje. Pokud je to jen zápas dvou týmů, a jen se domníváme, že ten generický stadión je ta konkrétní hala domácích, tak to už si myslím, je za hranou.
Jinak já osobně bych si neuznal na HC ani ten generický stadión, i když tam bude uveden název. Podmínku to sice splňuje, ale myslím, že je z toho cítit, že ten záměr té kategorie je trochu jinde. Zase mi z toho trochu smrdí to již několikrát zde otřepané "hraju na HC, ale vymejšlím jak to obejít..."
EDIT: Ale pokud je ten stadion, popř. jeho okolí, nebo pozadí alespoň trochu situované do reálné lokace, tak samozřejmě je to OK.
EDIT 2:
@Bursoft (27.04.2020 22:33): Bohužel XCOMy jsem nehrál, tak to osobně těžko posoudím, ale byla tu kolem toho velmi živá diskuze, která nakonec skončila tím, že spíše ne, takže to respektuji.
@Bursoft (28.04.2020 09:54): ty jsi jej jen jako kdyby odpauzoval. Případně zrychloval čas. A mohl jsi skočit na moment sestřelu a pak se to právě přerušilo, když se něco vyrobilo nebo vyzkoumalo. Rozhodně to nebyl tah.
@Jumas (28.04.2020 10:05): & @rikuhahl (28.04.2020 10:16): Ano, v tom by mohl být problém, že krom loga týmu na ledě jsou všechny stadiony v podstatě generické. FIFA a tamní české stadiony dtto.
@samorost (28.04.2020 09:57): @Jumas (28.04.2020 10:05): co jsem u kamaráda hrál pár zápasů NHL 19 a 20, tak jsem hradecký, ani pardubický zimák teda nepoznal. EA na všechno kromě NHL kašle a je to tam jen na ozdobu, případně pro nalákání místních fandů. Možná ještě AHL bych věřil, že tam ty stadiony budou aspoň trochu reálný. Je otázka, jestli to uznat. Ve Fifě netušim vůbec, český stadiony určitě nebudou reálný a jedinej, kde bych očekával asi tak 20% šanci, že bych mohl odpovídat realitě a já tam byl, je stadion Anderlechtu :) No, jsem zvědav na verdikt Crashe a jeho týmu.
@samorost (28.04.2020 09:57): Jenže v NHL jsou ty haly bezejmenné a hodně se jedna druhé podobají. Nebo to tak alespoň bylo, dokud ještě NHL vycházelo na PC. Možná už je to v novějších konzolových ročnících jinak.
@Red (28.04.2020 09:33): Já teď ale nemám na mysli „Výzvu naruby”, nýbrž jistou analogii k zde právě řešeným (a Crashem evidentně schváleným) závodním tratím při plnění výzvy „Reálná virtualita”. Tudíž, zajdu na zápas do brněnského Ronda, resp. DRFG Areny, doma na PS4 drtivým způsobem dovedu Kometu k titulu a měl bych mít splněno, dokonce i na HC, ne? Viz. podmínky „Dohraj hru, jejíž část se odehrává v reálném konkrétním místě (domácí zápasy na brněnském stadioně), které jsi osobně navštívil nebo do konce roku navštívíš.”
EDIT: Nečetl jsem ten pozdější dovětek s Nou Campem. O.K., z toho tudíž vyplývá, že hokej a jiné další sporty jsou na tom obdobně. ;c)
EDIT: Nečetl jsem ten pozdější dovětek s Nou Campem. O.K., z toho tudíž vyplývá, že hokej a jiné další sporty jsou na tom obdobně. ;c)
@Kunick (28.04.2020 09:52): Ale vždyť ten globus jsi posouval v čase ty tím tlačítkem, ne? Resp. jsi posouval čas, během kterého si vždycky mohl dělat nějaké upgrady nebo se ti mezitím něco vyzkoumalo..
@Bursoft (28.04.2020 09:48): Normálně jsi čekal, až se na globu objeví nějaké ufo a zatím čas běžel. Není to sice realtime, ale není to ani tahové a to je to rozhodující. Prostě nebrat. A nebo se nehonit za HC.
@Red (28.04.2020 09:33): To už si nepamatuju. Ono, kdyby se tu dalo nějak rozumně vyhledávat v diskuzích, tak bych s tím samozřejmě neprudil.
Každopádně pokud si dobře pamatuju, tak přece i základna funguje tak, že po misi se tam vrátím, naklikám nějaký skilly, upgrady a nějakým tlačítkem posunu čas. Minimálně v XCOM: Enemy Within to takto bylo. Samotné mise jsou čistě tahové.
No stejně Gears Tactics budu zkoušet, tak dám pak vědět, jak to v té hře vypadá..
Každopádně pokud si dobře pamatuju, tak přece i základna funguje tak, že po misi se tam vrátím, naklikám nějaký skilly, upgrady a nějakým tlačítkem posunu čas. Minimálně v XCOM: Enemy Within to takto bylo. Samotné mise jsou čistě tahové.
No stejně Gears Tactics budu zkoušet, tak dám pak vědět, jak to v té hře vypadá..
@Bursoft (27.04.2020 22:33): Ty si hraješ s ohěm. Svýho času se řeklo, že ne (plynutí času na základně, sestřelování ufo,...) a spoustu lidí to pobouřilo, myslím že je to pořád trochu otevřená otázka.
@samorost (28.04.2020 09:09): Crash se k tomu vyjadřoval kvůli kategorii Výzva naruby, že sportovní hry jsou sice ideální, ale nesmí tam být konkrétní místo. Tak počítám, že zápas ve Fifě na Nou Campu splňuje kategorii.
@samorost (28.04.2020 09:09): Crash se k tomu vyjadřoval kvůli kategorii Výzva naruby, že sportovní hry jsou sice ideální, ale nesmí tam být konkrétní místo. Tak počítám, že zápas ve Fifě na Nou Campu splňuje kategorii.
@Crash (27.04.2020 20:39): Nechci zazdít Bursoftovu otázku, nicméně, když už zde řešíme ty reálné závodní tratě, nedá mi se ještě nezeptat na podobnou věc. Jak je to třeba s hrami typu NHL, FIFA, nějaké ty atletiky, skoky na lyžích apod.? Bere se třeba česká liga v rámci NHL série za návštěvu reálného místa (konkrétní stadion)? Předpokládám samozřejmě kompletní vítězné tažení s Kometou Brno, jak jinak... ;c)
Nepamatuju si, jestli se to tu řešilo, ale dají se hry typu Xcom nebo třeba nově Gears Tactics zařadit na HC do tahovek? Co si pamatuju z prvního dílu Xcom, tak tam se realtime nic neřešilo, buď se tahy jeli v misích anebo se odklikávali různé úkony v základně..
@Crash (27.04.2020 20:47): Je to dokonce oficiálně :-)