@
Drolin (18.07.2018 11:55): "To není o vkusu, ale o diverzite a rozsahu záběru tvorby. Tady anime o parník předběhlo americkou serialovou tvorbu"
Oh samozřejmě, protože ty tři miliardy anime o středoškolácích, co se potýkají s nějakým nadpřirozenem a s neschopností ve vztazích, jsou dokonalým příkladem diverzity :D
Osobně mám hodně velký problém najít za poslední dekádu nějaké vážné anime, které by mě zaujalo. A to jsem předtím sjížděl jednu sérii za druhou.
Odsuzovat homogenní a hloupou televizní tvorbu bylo cool v devadesátých letech, ale v dobách kdy vládne HBO, Amazon a Netflix (který anime btw také hodně produkuje), je to jen ukázka toho, že si odmítáš přiznat že náhodou patříš právě do té cílovky, na kterou většina anime míří.
Je to ve výsledku jen o tom, že anime je laciné vyrobit, takže se v něm objevuje víc obskurit (což je na něm skvělé, ale i v hrané tvorbě je toho čím dál víc - byť na level zmíněného Mind Game atp to zatím nemá), a víc fantaskních či futuristických světů (což vypadá na první pohled bezva, ale i v těch se často opakují pořád ty samé vzorce). A samozřejmě, japonská mentalita je jiná než ta běžná západní, což působí v našem prostředí svěže.