Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Návrhy na nové funkce

Před odesláním vlastního návrhu si prosím přečtěte seznam plánovaných funkcí a rozšíření.
Marty McFly: Když jsou ty výhody a nevýhody váženého hodnocení jasné, tak asi budu za hlupáka, ale musím se zeptat jaké že by ty výhody měly být.
A to zas napadlo mě, ale nedotáhl jsem to do konce (s tím enginem). Máš pravdu, to by bylo velmi užitečné - Source engine pro více jak deset her, Build engine, Unreal ... a nebo třeba AGS (Adventure Game Studio), na něm běhá velké množství freewarovek. Popřípadně Game Maker (pokud jsou hry na jeho enginu zde povoleny).

Bral bych to ale jen jako nepovinný údaj, protože někde by to fakt nešlo zjistit.
Marty McFly: Tohle zatím asi nikoho nenapadlo, ale já bych mnohem víc uvítal, např. informaci o použitém enginu, než zemi původu. To je pro mě u her celkem zbytečný údaj. A jak jsi psal, v mnoha případech by to bylo i dost sporné. Jinak v současné době jde kliknout na vývojáře a tam zjistíš zemi původu studia, což si vztáhneš na hry od nich...
P.S - to datum dohrání, já bych byl pro nedávat datum, ale jen rok dohrání. Asi prvního, to by bylo nejlepší.




EDIT:
P.S 2 - Co třeba "země hry", neboli odkud je vývojářské studio. Byl by problém u mezinárodních studií, ale snadno by se tak dali označit třeba všechny české hry, one-man hry z ciziny, fakt že Bullfrog byla britská společnost a nebo že Moorhuhny jsou z Německa. To jsou takové jasné části.

Jasně, bylo by několik sporných bodů, ale mohlo by to pomoci. Možná je to jen zbytečná blbost k ničemu, já nejsem ten kdo rozhoduje :-)
A ještě jeden návrh, nebo spíše nápad k diskuzi. Není přímo můj, inspiruji se u jiných databází (světových a ne herních, ale hudebních).

Vážené (weighted) hodnocení, neboli - komentáře by měli třeba 2x vyšší hodnotu, než hodnocení. Výhody i nevýhody jsou asi jasné, že ?
Taky bych se nezlobil, kdyby byl počet komentářů u her vidět v seznamech a vyhledávání. V současné verzi Databáze bych počet komentářů uváděl pod počtem hodnocení a hodnocení hry uživatelem vystrčil do nového sloupce.
Já bych byl pro, raději píšu komentáře k hrám, kde žádné ještě nejsou nebo je jich málo než tam, kde už jich jsou desítky.
Co třeba vést automatický (aby se to nemuselo psát ručně) seznam her, kde není napsán žádný komentář a nebo dokonce her, které nejsou hodnocené.
Pokud by to tedy šlo nějak lehce zařídit s napojením na databázi.
+ grafické zvýraznění her dohraných (třeba pomocí stejné fajfky jako na stránce hry) a možnost zobrazení pouze her nedohraných?
ad posledni komentu Witchera - planuje se nejake reseni k tomuhle? Jako ze 1 hra = 1 profil a podobne specialni/rozsirene/sberatelske edice jsou zaraditelne ciste informacne pod nej?
Díky. Utopie, která se velmi rychle splní (2.0 tak nejpozději do roka, nejblíže do pár měsíců, odhaduji správně?). Bez ironie, jsem rád že se pracuje na vylaďování a korekcích. Programátor nejsem, tak pomoci nemůžu a tak vám můžu být jen vděčný.
Marty McFly: Myslím, že se to tu už probíralo... A s tím jsem rozhodně za jedno.
Funkce: Chci si zahrát.
Hledal jsem a nenašel. Jsem aktivní také na databazeknih.cz, která je v jistých ohledech podobná. Není to můj nápad, ale tam to funguje velmi dobře. Hru, kterou jsem nedohrál, ale chtěl bych si jí zahrát bych pak mohl označit a mít v profilu kolonku "chci si zahrát" (pro snadný přístup všech takovýc her).

A k tomu podobný návrh: Právě hraji (třeba když má člověk více rozehraných her najednou, nebo nějaké staré, nedohrané).


Třeba se to tu už probíralo, ale zajímalo by mě, jak užitečné by to bylo.
CJ: Áno, to by som uvítal aj ja, síce je to len taká malá vada ale aj tak to vyzerá zvláštne keď si nejaký humorista zaškrtne, že dohral Counter-Strike: Source a podobne.
A dalo by sa niečo vyriešiť s hrami, ktoré sa dohrať prakticky nedajú? Napríklad, taký The Sims alebo Minecraft, ako príklady.
No ale to je právě ono, pokud by něco takového bylo, muselo by se to zapínat ON/OFF v nastavení. Takže by si to derhaa mohl zapnout a Saye by to neotravovalo.
derhaa: Stačí nahoře řádek a čísla nových komentů a diskuze. Ještě tak aby mi to spamovalo poštu=D
Ja bych uvital napr. hru tetris, zde na dh. V pripade, ze by nekdo odpovedel do diskuze ke hre, nebo napsal komentar ke hre, kterou "sleduji". Tetris by se me zeptal, "nova odpoved/komentar ke hre AAA, chcete presmerovat, nebo pokracovat ve hre?".
ja dejme tomu rozlisuju dohrani 1x/2x/3x/hodne estli je hodne 6 nebo 7 pro me zas tak velkou roli nehraje, nekdo to mozna vidi jinak. Jako presna cisla nad 4 od nikoho ani necekam, bo klidne bych si pricet do takovehle statistiky +1 kdybych s FO2 prastil nekde za NCR a vubec praveze kdo si to ma pamatovat :) To je ciste orientacni statistika. Cisla az do 9 jsou z myho pohledu proste "proc by ne" zalezitost.
Pipboy: Ono to stejně místa zabere, ale mně spíš šlo o smysl. Možná je to prostě jen problém ve mě, ale já bych popravdě nedokázal říct, zda jsem třeba Arcanum dohrál pětkrát, či šestkrát (a pochybuji že by ten rozdíl někoho zajímal, protože imo to znamená prostě "hrál opakovaně"). O to hůř bych pak rozpomínal na počet dohrání u Falloutů, Tropica atp. a přesto jsem pravděpodobně ani u jedné z těch her nepřekročil tu hranici devíti, takže co bych vyplnil ve variantě stropu "9+" nevím.

"Dohráno vícekrát" řešením je, ale jak tu poznamenal Eru, mezi druhým a třetím je rozdíl ještě docela velký.
Hamster: Ale jde o vypovídající hodnotu. Dle mého je to zbytečnost, ale nejsem ani proti. No vlastně je mi to šumák.
Hamster: Chtěl jsem říct, že 3+ by měl zaškrtnutý každý hodnotící=)
Kurňa taková triviální fce a vy mi tu z ní děláte programátorský orgie. Prostě zaškrtávátko "Dohráno vícekrát". Tečka, to je celý, žádný kolikrát dohráno nebo podobný blbosti bych tam nedělal.
co je na jednom cisle komplikvane? teda horni limit bych dal 9+, protoze proc ne, mista to zabere stejne a 9 uz celkem jednoznacne znamena to same co "hodne" :) A ze u rady her to nema zadnou vypovidaci hodnotu musi snad byt jasne i cvicene opici, tohle bych vubec neresil >_>
Pak je tu ještě ale minoritní skupina lidí, kteří dohráli nějakou hru opravdu hodně krát... U nich pak bude rozdíl, jestli je někde uvedeno 3+ nebo 30. U mě to je třeba MGS2, který jsem dohrál 29x (rekord, ke kterému se nikdy ani nepřiblížím).

Jinak můj názor na tento návrh: Je to takové moc komplikované s malou informační hodnotou. Já osobně bych prostě přidal tlačítko "Přidat datum dohrání" s jednoduchým formulářem/kalendářem a basta.
Say: Já myslím, že výpovědní hodnotu by to v takovém případě mělo v podstatě stejnou, jako "37".
Zajímavý nápad, ale protože to není až tak triviální (zvlášť s tím napojením na statistiky znovuhratelnosti atd.) a profil hry se (snad) finišuje, byl bych pro to odsunout na pozdějc.
Ale v tom případě bych docela uvítal, pokud by to u větších čísel zobrazovalo třeba "3+" jako strop, páč jsou hry, u kterých to člověk prostě nepočítá. Zvlášť, pokud už je to déle.
no proste kdyz bych zaskrnul dohrano tak by mi k zatrzitku priskocil pidi text input s predvyplnenou jednickou, no :) k tomu nejaky ten ajax na autoupdate kdyz to policko ztrati fokus a je v nem jina hodnota a.. no.. zobrazovat to ostatnim treba jako pozicovane tucne pidicislo pres to zatrzitko pokud je vetsi nez 1 :) uf.
Karasman: Ale muselo to by to být aspoň "Dohráno minimálně třikrát", jelikož při druhém hraní teprve znovuhratelnost zkoušíš.
Je to sice prkotinka, ale z programátorského hlediska to snad taky není nic hrozného. Do DH 2.0 bych u dohraných her zavedl zaškrtávátko "Dohráno vícekrát". Bylo by tak pěkně vidět, jakou má hra znovuhratelnost.
Marty McFly: Tak to vypadá na ojedinělý problém, protože mě to hodí do záložky s komentáři, ale abych mě zobrazený formulář tak musím ještě rozkliknout "přidat/editovat svůj komentář ke hře".
Danny: No mam v hlave takovou, rekl bych zajimavou, myslenku (zalozenou na letech zkusenosti), ale jeste jsem se o tom s Memphisem nebavil. Nejdriv protlacim event manager a potom zacnu pracovat na necem jinem - napriklad tomhle nebo mam namet jeste na jednu featurku, no spis Featurku :)

(Ten se bude divit, az sem zase prijde :) )
Andre Kiwi: Soutěží už tu několik bylo, hlavně v začátcích webu. Ale jednou se Memphis vyslovil v tom smyslu, že by nerad dělal vědomostní soutěže (kvíz s odpověďmi a, b, c), ale raději chce takové soutěže, které rozvíjí web. Takže jsme tu měli soutěž o nejužitečnějšího uživatele, soutěž v malování (ze které vzešli autoři obrázků k achievementům) a vytrvalostní soutěž, kde šlo o přidávání komentářů, editace vývojářů, tvorbu uživatelských profilů a editace her. Prostě, kde bylo třeba zatlačit tak toho se soutěž týkala. Tento typ soutěží je bohužel o to víc náročný na organizaci a vzhledem k tomu, že se dělá na DH 2.0 ani moc neočekávám, že by se v brzké době nějaká další objevila.

Garion: Že by big boss změnil názor?
Neplánujete zde něco ve stylu anket a soutěží? Ty ankety dejme tomu nejsou nějak extra nutné, vše se dá pořešit v diskuzi nebo blogu..ale ty soutěže by podle mě nemusely být úplně marné :) Například nějaké vědomostní, výherci by obdrželi jako odměnu bodovou dotaci..co vy na to?
Thellwin, Say: Samozřejmě chápu, že ne každý účtem na FB disponuje, ale minimálně jeden uživatel zapojený do této diskuze o tom věděl, pročež mi přišly jeho/jejich další příspěvky na toto téma zbytečné.

V té diskuzi na FB to bylo nicméně řečeno "jen tak mimochodem", žádné oficiální prohlášení (byť by občasné info o nové verzi zdejším diskuzím též prospělo).