Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Návrhy na nové funkce

Před odesláním vlastního návrhu si prosím přečtěte seznam plánovaných funkcí a rozšíření.
@konvice (28.08.2012 18:27): Snad si to moc nepřivlastním, ale mám za to, že přinejmenším částečným autorem jsem byl i já. Smyslem je zabránit náletu duplicitních/jednorázových účtů a snahám o vychýlení žebříčku. Viz právě "hodnocení má vypovídat o kvalitě hry" - tohle za současných okolností tak úplně neplatí, je to dost "zranitelný" systém.

Detaily, jak přesně se to bude počítat (zda půjde o váhy, spodní hranici bodů atd.), zveřejníme až se systém odladí. Ať se ti to líbí nebo ne, DH body zkrátka o něčem vypovídají (aktivita, určitá "zkušenost"), takže se nějaké jejich propojení s vlivem hodnocení přímo nabízí.

Většinovou podporu to skutečně mít nemusí, web není nějaký demokratický stát, kde se musí všechno odhlasovat. Jediná skutečně svobodná volba, kterou zde máš, je možnost sem nadále nechodit.

A přestaň laskavě s tím agresivním tónem, předjímáním typu "možnost koupě si bodů" a podobným hulváctvím, sic nebude dlouho trpěno.
Myslel jsem si, že návrh špatně pochopíte. Je to napsané tak divně, že se vám ani nedivím a vysvětlovat se mi to tady podruhé nechce.....
@Matthew.J (28.08.2012 20:23): Nemůžu se pomoci ale je to vážně dost trapný návrh, myslel hodnocení má vypovídat o kvalitě hry, ne o tom kdo víckrát lognul nebo má víc bodů, jednoduše řečeno z toho vyplývá že všichni jsme si rovní, ale někteří rovnější aneb my ví áj pipiny máme lepčejší názory než zbytek o čistotu názoru se postará bodová propast mezi námi a zbytkem a už vidím jak to zajebe i s dalším oceňováním přidáváním her a pod.
Stále však nebyla zodpovězena žádná má otázka, žádám odpověď.
Mé přirovnání jsou naprosto na místě, óóó jak my jsme vyjímeční máme hodně bodů a ta lůza podřadná pod námi pche! Tohle to je prostě vážně celkem stupidita, pochybuji že proto se tu najde většinová podpora nebo pochopení, sorry zapomněl jsem že vůdcům je to putna..Předpokládám že brzy na to určitě rozjedete něco jako, možnost koupě si bodů příspěvky.
@GodOfTheSick (28.08.2012 20:42): souhlas
No tak přepočítávat hodnocení podle počtu bodů mi přijde jako úplný nesmysl. Jeden člověk, jedno hodnocení. Co se komu nelíbí?

Spíš by se do průměrného hodnocení neměly započítávat hodnocení dlouhodobě neaktivních uživatelů nebo nováčků třeba do 100 bodů.

Protože jakési váhy podle bodů budou vždycky znamenat, že hodnocení od uživatele, který je tu aktivní od začátku bude mít vždycky větší váhu než od uživatele týden starého. Přestože ten uživatel, který je tu od začátku může vědět o hrách prd. A že tu tací jsou :-)
Aj je známý nejaký datum kdy přibudů na DH nejaké novinky?

@konvice (28.08.2012 18:27): Mno vidíš. Mně to zase přijde jako docela dobrý nápad. Bude to samozdřejmě chtět vyladit vzorec pro takový výpočet, aby to dávalo rozumné čísla(možná nejaký cap pro ty DHbody). DH body dostáváš aj za to, že sa logneš. To, že ti co sů aktivní nebo aspoň na DH často chodíja, budů mět hlas o větší váze (to sa týká aj tebe řekl bych) mně přijde celkem logické. A zakládání účtů za účelem ovlivnění statistik bude mnohem těžší.

Nic totalitního ani propagandistického na tom nevidím. Každý kdo dokáže na DH působit a nevykoleduje si perma ban (aj toto sa ťa asi týká) má prostě větší vliv vrámci komunity.
@Deymine (28.08.2012 11:03): co by bylo na tom spravedlivého? co to je za blbost? hra s reklamou jak kráva od společnosti jak kráva, bude mít vždy víc hráčů co ji projely, než než mnohdy kvalitnější nezávislá hra. Naprostý nesouhlas, je to naprosto iracionální, to co navrhuješ.

@Say (28.08.2012 14:11): To zní dost debilně, kdo to navrhoval(kdo má zájem o věcnou kritiku tohohle naprosto stupidního návrhu, rád se vybliju do případné pošty)? Joseph Goebbels, nebo že by samotný vůdce? Úřad pro rasovou a mravní čistotu? No táák nenapínej mě!
@Deymine (28.08.2012 11:03): Na srazu bylo řečeno, že se systém bude trochu překopávat (vyšší počet DH bodů = větší váha hodnocení), ale není to definitivní, takže nechci říkat "hop".... Ale změny zřejmě budou.
Nešlo by upravit hodnocení her? Mám na mysli to, že by se žebříček her počítal trochu jinak. Neumím to zrovna moc dobře vysvětlit. Jde o to, že by se žebříček neskládal pouze z %, ale aby se bral ohled i na počet hodnocení.
Př. vidím, že OpenTTD má stejný počet % jako Half-Life 2, jenomže má o nějakých 480 hodnocení míň a je dokonce před HL 2.
Vím, že by to bylo komplikované, ale bylo by to více spravedlivé. Snad jste to nějak pochopili :D.
@Say (20.08.2012 12:15): Chci v tom mít pořádek po svém (nejde mi jen na dělení do žánrů, ale o něco podobného jako je na mobygames atd.). Navíc tu jsou některé žánry ostrakizovány a nemají právo na existenci :) (např. roguelike)

Žánry navíc mohou být i tématické (to bych si chtěl později také doplnit), např sci-fi, fantasy, válečný atd.
Bylo by možné, aby ve vyhledávání v seznamu vlastních her přibyla možnost, aby se mi nezobrazily hry s určitými štítky? Mám na mysli logické NOT. Momentálně vyhledávání pokrývá OR a AND a tohle mi tam celkem chybí. Dejme tomu, že mám u her štítky 1st person, akční a RPG. A já bych potřeboval, aby se mi ve výsledném seznamu nezobrazily hry, které mají štítek RPG. Například přes kontextovou nabídku přes pravé tlačítko. Takový štítek by se pak orámoval třeba červeně.
@RomcaT (19.08.2012 00:04): 1. Dobrý nápad, přidal jsem ho k obecným seznamům; u těch vlastních ještě uvidím.

2., 3. Zatím se tím zabývat nebudeme, muselo by se to hodně překopat a nejedná se o nic až tak důležitého.

4. V téhle podobě určitě ne, za úvahu by leda stálo nějaké tlačítko Reagovat u komentáře.

5. Někdy v budoucnu to určitě půjde.

6. Zajímavý nápad, díky.
ještě jsem zapomněla:
6. u "Mé komentáře" by také bylo fajn mít možnost vidět hned na hlavní liště, jako je tomu u pošty a u diskuze, jestli mám nové hodnocení komentáře.

@Hrdlodus (19.08.2012 03:08): díky
už delší dobu se chystám napsat sem pár návrhů, které mi leží na mysli..snad to nebudou úplné kraviny ;o)
1. nebylo by špatné kdyby v seznamu uživatelů a také v nejlépe hodnocených hrách bylo pořadové číslo u každého řádku..je otravné si dopočítávat např. kolikátý je daný uživatel v pořadí..
2. opravdu mi chybí možnost mazání zpráv v DH poště
3. bylo by praktické moci poslat jednu zprávu více uživatelům a mít tak propojenou konverzaci
4. velmi diskutované téma -> co takhle mít možnost psát diskuzi přímo pod daný komentář? Tam by totiž tolik nevadilo pokud by téma šlo do offtopic, protože ta všeobecná diskuze u hry by se tím nesvinila. Asi by to bylo náročnější na správu(k tomu by bylo dobré nastavit sledování přímo daného komentáře), ale myslim, že by se to tu ve výsledku mohlo líbit ;o)
5. proč nejde dát sledovat diskuzi která je pod článkem v blogu?
náhodou to není špatný nápad. Sice MartinezZ dobrá připomínka, ale jen tak pro orientaci a rychlejší hledání by to neuškodilo. To už pak může být zmíněno v popisu, že má jedno vývojářské studio pobočky ve dvou zemích na druhém konci planety, ale aby měl člověk představu jestli vůbec existuje nějaké Španělské vývojářské studio to postačí. Realizace by asi byla náročná. Nevyznám se v tom. Jen si říkám, že by to uživatelé možná sami doplnili.
Není to i tak, že na velkých hrách pracuje i třeba několik studií (každé má nějakou určitou část, fyziku, grafiku, modely...)? Pak by země původu vývojáře byla trochu zmatečná, pokud by se tedy nebralo v potaz jen hlavní vývojářské studio. Otázka je, jestli by mělo nějak smysl se dozvědět, že na hře dělalo UBI Montreal a ne UBI "kdekoliv jinde", když UBI může lidi mezi týmy operativně přesouvat (jeden skvělý grafik může třeba dělat i na více projektech...?)? U velkých her se obávám, že něco jako "výrobce" pozbývá smyslu. Ano, u malých her malých týmů by to bylo hezké, ale dohledávejte to ke všem zdejších nahozeným i v budoucnu nahazovaným hrám.
@Danny (15.08.2012 23:11): vsak i seznam podle zeme puvodu vyvojare potesi. (Kdyz budu chtit presny udaje, na dh si je stejne zjistovat nebudu, na to je tu moc omezeni typu "pocet vedlejsich vyvojaru".)
Já jsem po čsfd hledal knižní a herní databází a tak jsem se dostal k DH.
@pipboy (15.08.2012 20:38): Jenže tohle není jak udělat. To bys musel tuhle informaci updatovat kompletně pro všechny hry v databázi. Někteří vývojáři sice mají vyplněnu zemi původu, tým který na ní pracoval mohl být úplně odjinud, mohli změnit sídlo, apod.
@Kubulus (14.08.2012 20:13): Tak v poslední se době se tu objevilo docela dost nových uživatelů a některé komentáře jsou opravdu povedené. Tak jen doufejme, že se jim tu bude líbit a nikdo jim to tu nezhnusí.
Mňa sem ručne nasmeroval Bodkin. Veselo som si spamoval o sérii UFO a on mi podstrčil link.
@CMF (14.08.2012 15:18): Ja mam s internetovou reklamou presne opacnu skusenost.
Dobre navrhnuta a dobre umiestnena reklama vie robit zazraky.
Ale pod tym si holt nepredstavujem stvorcek "DH.cz" o velkosti 50x50px na osobnom blogu s 10 navstevnikmi. Ucinna reklama je malokedy lacna.



@Say (14.08.2012 15:24): zo zaujimavosti - ako si sa dozvedel o DH ty?
Lebo ja som mal pocit, ze vacsina tu pritomnych je tu vdaka reklame (ci uz na tiscali, alebo od znamych). Ludi co sa sem dogooglilo tu vacsina asi fakt nebude.
Mnoho hráčů na DH podle mého narazilo, jen nemělo žádný důvod tu aktivně pobývat. Koncept databáze her, ne nepodobný hernímu ČSFD, je sice vesměs lákavý, ale pro mnohé ve výsledné fázi postrádá využití. Pak je tu komunikace - komunita. A přiznejme si, že ta je tu uzavřenější a konzervativnější, než tomu bývá jinde. Navíc tu oplývá určitým "duševním aristokratismem", který podle mne naopak není na škodu, a díky nemuž např. já upřednostňuji zdejší diskuze před těmi na Games apod., tudíž se nezdráhám sem i občasně něco napsat, a je mi proto sympatický. Na druhou stranu se ptám, když sem většina uživatelů, myšleno s ne až tak velkou nadsázkou, "utíká před ostatními", proč by najednou "ony skupiny, před kterými se sem unikalo", měly na DH najednou dorazit.

Osobně vnímám DH ještě pořád jako web alternativních hráčů. A těžko se mi věří tomu, že přidání konzolí v tomhle ohledu něco výrazně změní, protože přijdou lidi, co s sebou přinesou připitomělé diskuze, které se budou mazat a dotyční se tím beztak odradí. I ČSFD se skládá z komun, které se navzájem moc nezajímají: spojuje je jen zájem o film obecně, což je ve světě her něco trochu jiného. Nějaký masivní nárust zdejší populace, který by nezměnil úroveň diskuzí, se mi proto jeví jako velmi bledá představa.
Teď jsem koukal, že mám na lista.cz 1 115 694 PPV kreditů (75 až 150 korun při prodeji 1 miliónu kreditů) a 33 korun v PPC. Sakra já jsem boháč :P :D Takže zisk asi stovka a stejně mi ji nevyplatí :) Ale mohl bych rozjet kampaň kdy by se víc jak milionkrát na ostatních stránkách objevil v liště můj reklamní odkaz:)
@Walome (14.08.2012 15:33):

Tak zas do toho konkrétně nevidím, ale Google AdSence je výhradně PPC a smlouva je uzavírána se zahraniční firmou za účelem zisku.

Zatímco reklamní systémy co jsem zde např. zmínil jsou veřejné a výměnné. U nich by mohl možná nastat problém jedině v tom případě, že by si dotyčný nechal kredity převést na peníze a nechal si je vyplatit. To se děje od určité částky a zároveň se musí být splněny určité konkrétní podmínky (běžný web jako je tento je nesplňuje)
Tak jste pouráželi navzájem, ale já bych se ještě vrátil k propagaci webu:)

Reklama. Mám pocit, že jsem už o tom jednou psal. Na jednu stranu je fajn, že tu není, na tu druhou stranu je to dobrý zdroj propagace. Záměrně píšu propagace, ne financí. Při téhle míře návštěvnosti prostě od reklamních systémů žádné peníze neuvidíte:) Ale dají se vydělat kredity, které se dají investovat do vlastní reklamní kampaně (banner, textový odkaz atp. atd.) Stačí např. umístit reklamní lištu do záhlaví stránky (nepřekáží) nebo někde i jen malý banner či proužek a už to jede. U vlastní kampaně se pak už člověk o nic starat nemusí, stačí to dát na automatiku a kredity se sami převedou.

Z vlastní zkušenosti vím, že internetová reklama (až na výjimky) není nějak účinná, pohybuje se to v řádu desetin či spíše setin procent, ale kdyby to každý měsíc přivedlo lidi co se zapojí nebo se sem alespoň pro informace budou vracet, tak jen dobře.

Efekt valící se sněhové koule. Je to zoufale pomalé, ale jak budou po troškách přibývat lidi, tak se zároveň databáze začne dostávat do podvědomí což zase přivede další lidi což ... ehm no snad je to jasný:)
@MCZ (14.08.2012 14:52): No to asi ne, působíš na mě děsně důležitě, ale třeba se pletu, rozhodně bych to až tak nehrotil.

Ale je to asi moje chyba, nemyslel jsem to jako vtip k popukání, spíš mi nedošlo, že by si někdo mohl myslet, že to myslím vážně. Ale to je holt tím, že přes net se těžko přenáší tón.
@Walome (14.08.2012 14:35): Nikdo se nezasměje raději než já, ale tohle mi opravdu vtipné nepřišlo. Možná proto, že to tady pořád omíláš ve všech tématech.

A žádné strachy, na živo se spolu nejspíše bavit nebudeme; nebude totiž o čem.
@Walome (14.08.2012 12:47): Jestli vztahuješ kritiku hry na sebe, tak je to jen tvůj problém.

Konvice provokoval, urážel všechny okolo jen tak ze sportu a právě se neustále snažil zjistit, kde vlastně vězí ta hranice - krádeže avatarů, hromadné rozdávání mínusů atd. A nakonec tu hranici našel.

Jestli si máme vybrat mezi jedním takovým uživatelem a deseti jinými, které jeho chování přiměje k odchodu, není to věru příliš obtížné rozhodnutí, to jistě pochopíš.


A tímto bych rád uzavřel celý tento off topic.