Tak ono je to složité, a jakékoliv dělení bude buď příliš komplikované, nebo nepřesné. Pod pojmem PC se obyčejně myslí IBM PC, tzn "Intel architektura" x86 a x86_64. Jenže Macy původně jely na PowerPC, pak na x86_64, a nyní bylo ohlášeno, že přechází na arm64. Takže ani staré Macy ani budoucí Macy nebyly a nebudou "PC" v klasickém smyslu, a programy z "PC" na nich nešly ani nepůjdou spouštět (teď ignoruji emulaci). Takže z tohoto hardwarového pohledu by mohlo dávat smysl založit kategorii Mac pro budoucí Macy na arm64 (ale jak ji pojmenujeme?). Ovšem Microsoft už má taky arm64 zařízení na kterých jede speciální verze Windows, a hry tam určitě taky nějaké budou, takže tohle přidat taky? A někdo začne říkat, že by se to nemělo rozdělovat podle OS, všechno je to arm64, jenže podle OS jsou tu např. mobilní platformy, kde je hardware v podstatě stejný (arm32 a arm64). Ono i ta PS4 a XOne je x86_64, jenom s jiným OS. A pak to máme speciálky jako "Browser", což lidé chápou intuitivně, ale technicky to znamená velice málo (když vezmeme v potaz, že tam spadají i hry co jely v nejrůznějších pluginech prohlížečů).
Rozsekávat to striktně podle nějakých kritérií asi půjde těžko, spíš bych se soustředil na to, co dává smysl, co se reálně používá, co je uzavřený ekosystém obyčejného komoditního hardwaru, který stojí za to vyčlenit (konzole, mobily), a kde nechceme zabíhat do zbytečných detailů a rozdílů v zájmu přehlednosti dělení na DH. A nezávidím těm, co o tom budou muset rozhodovat ;-)