Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Návrhy na nové funkce

Před odesláním vlastního návrhu si prosím přečtěte seznam plánovaných funkcí a rozšíření.
Dotaz a návrh do DH 2.0...

- Bude něco, jako umožnění signature (drobného, textového, omezeného počtem znaků) k postům? Dejme tomu za určitý počet bodů. Představa je nějaká taková.

- Bude na homepage možnost vypisovat nové příspěvky pouze u sledovaných her? Zbytek by se uklidil do skryté lišty, nebo by plival pouze jeden poslední příspěvek nesledovaných her.
CJ: víš jak, člověk si údajně zvykne na všechno, i na koncentrák (pokud neumře).
Fingon: S tým som mal kedysi problém tiež, ale všetko je to asi len otázka zvyku. ;)
Jsem na databázi asi měsíc a zatím mi největší problém dělá umístění tlačítek na přidání a editaci příspěvků. Přesněji řečeno jejich následná editace.

Napíšu příspěvěk, odešlu. V pohodě. Formulář je ohraničen, nahoře je link Přidat příspěvěk do diskuze, pod formulářem tlačítko Přidat příspěvek do diskuze.

Při editaci se modrý link změní na přidat/editovat příspěvek do diskuze a já mám tendenci odesílat vyplněný formulář tímhle, místo tlačítkem dole - čímž se pochopitelně nic neodešle, neboť se vygeneruje nový, prázdný formulář - a tlačítko pro návrat na předchozí stránku ztracený příspěvek nevrátí.

Je to asi blbost, ale hodně by mě pomohlo, kdyby ten horní link nebyl v případě otevřeného formuláře aktivní a aktivní by bylo pouze tlačítko dole. Poté, co jsem už takhle o pár příspěvků přišel, si snažím dávat pozor, ale občas se prostě zadaří...
TeriiTerii: Vidíš toho pode mnou? Říkal jsem Ti, že napovídat Ti je zbytečné. ;-)

Tulareanus: Viz shora. :-))
No radšej na stole u patológa ako na stole u iných "hobbyistov". .D

Chuck: Ukazuj prstom, nech môžeme hrdo vypnúť hrude! :)
"Tam může skončit každý, ale pročpak mi to říkáš, dobrá duše? :-))"

To nic. Jen jsem chtěl vypadat zajímavě. ;)
Jako ty možnosti k výběru jeho profese jsem chtěl přidat ještě thajskou masérku a kuchaře v čínské restauraci Bobika. Všem třem se logicky numismatik na stůl může dostat.
TeriiTerii: Dělám historii. O numismatice jsme tudíž už slyšel. A yenn je patolog. Proto mu numismatik aj ta numismatička klidně na stole skončí. ;)

Už to ale nechejme být.
Možná se nevyzná v numismatice, ale v numismaticích se imho vyzná dobře. :)
TeriiTerii: Ještě tady pár chytrých lidí poznáš a ani Ti nebudu muset napovídat. ;-)
:-D Dobře jste se do mě pustili. Nebojte, já se orientuji dobře, jen jsem zmínila, že je to trochu nepřehledné a ti co jsou tu roky nebo měsíce samozřejmě problém nemají. Jen mě to napadlo, protože každý, kdo je tu nový a není tak neuvěřitelně chytrý, schopný a inteligentní jako např. YENN a který se hned orientuje jakmile se dostane na jakoukoli stránku, by možná ocenil jisté zjednodušení. MCZ: děkuji, že to alespoň někdo ocení. MONTANA: neboj, nepřišli jste o mě :-D Já nejsem typ, co se hned urazí za každou prkotinu ;-)
Pravdu mate oba. Je to soucasne hovadina i uzitecne info. Pro kazdeho neco :)
A s vydavatel/distributor je to tak jak hovori borghal.
Popravdě, já moc nevím, jak fungují ty dohody v případě více distributorů v různých regionech světa. Ale dnes je to snad tak, že vývojáři hru vyrábí a vydavatel jim za ni platí v naději, že se mu to vrátí na prodejích, ne? Distributor pak hru uvádí na lokální trh, pokud se toho nechce zhostit sám vydavatel (analogicky: autor - nakladatelství - knihkupectví). Nechápu, proč by taková informace měla být hovadina, mě naopak přijde dost důležitá. Databáze je tu snad od toho, aby uchovávala co nejvíc relevantních informací...
Nehladiac na to, ze pisat vydavatela je hovadina, tak...

Nate: Bethesda Softworks je vydavatel cca od roku 2001 (co sme tu trochu nepodchytili) a zhruba od tohto datumu funguje vyvojarske studio pod menom Bethesda Game Studios a vsetko je to sucastou ZeniMax Media. :)

Plus u nas (teda v Cechach a na Slovensku) je vydavatel Cenega, pokial sa nemylim :) (teda v pripade veci od Bethesdy)
Je pravda, že naprostá většina (všechny?) her má jen jednoho vydavatele, jenže koho třeba napsat zrovna u Falloutu: NV? Bethesdu nebo Zenimax?
Název engine, na kterém hra běží... To zní dobře, to bych bral.
Psal jsem snad, že dávám příklad, ne? Tak paušálně: Umožňuje to odlišit outsourcing vývojáře od majitele značky.
Já jen že to uvádí některé věci o hře do souvislosti. Příklad: třeba proč nové Fallouty běží na Gamebryu a vypadají podobně Oblivionu - protože jsou vyvíjeny pod hlavičkou Bethesdy, i když New Vegas dělal Obsidian...
Borghal: Vydavatelé/distributoři se tu už kdysi dávno probírali. Ti nebudou nikdy. Jde totiž jen o někoho, kdo prodává hru v daném regionu, někdy to může být dokonce několik firem. Minule z toho vyšlo, že tahle informace by byla nic neříkající a byly by v tom jen zmatky. Vývojáři (ti už tu jsou) na dané hře naopak pracují a jsou to proto, aby si člověk mohl vyfiltrovat hry od stejných lidí.
Dolní limit je rozumný, já to spíš myslel opačně, aby se automaticky zmenšovaly obrázky, které jsou větší (ale mají správný poměr stran, +- pár procent). Ne že by to byl nějaký problém, ale proč to dělat ručně, když je na to skript, že...

Jo, omlouvám se, někdy mám problémy s přechody mezi angličtinou a češtinou :) Myslel jsem distributora, což je v AJ publisher.
Bude podpora více formátů, včetně jpg. Rozměry si ale (doufám) budeš muset udělat sám (nerad bych tu viděl supersamplingové rozmazané obrázky).

Co si mám představit pod pojmem vydavatel? Distributor?
aoshi: To mas pravdu, o tom se hadat nebudu :) Ale porad si myslim, ze by se nasly dulezitejsi veci, ktere by se daly pridat :)

NateLogan: Mne se AniDB taky libi (libila), na druhou stranu je nutno zvazit nekolik veci, napriklad to, ze u jiz pridanych her to tezko bude nekdo zpetne editovat v nejakem vetsim rozsahu, dale take to, ze to imho efektivne snizi rychlost jakehokoliv vyhledavani (protoze zaznam kazde hry bude proste vetsi) - snizeni bude male, ale pokud by se takovychto polozek pridalo vic, mohlo by to uz v budoucnu znamenat problem, tohle se da efektivne vyuzit, pokud se nepouziva SQL (tam to afaik nejde) - pokud zaznam hodnotu ma, pouzijes ji, pokud ne, doplnis pri zobrazovani/vyhledavani defaultni hodnout (v tomto pripade asi "Windows").
MCZ: Pravdu máš, moje poslední příspěvky berte jako vyjádření mého postoje k databázím obecně (a jak bych si přál, aby se DH rozvíjela), ale s vývojem DH nemají oficiálně nic společného :).

A SEO pro příspěvky ke komentářům a diskuzím je fakt potřeba, ať tu Google Search funguje tak, jak má :)
Jen abych utlumil spekulace - fulltext na DH2.0 bude čistě Google záležitost; rozdíl bude v tom, že obsah jako jsou třeba příspěvky bude konečně dobře indexovatelný (stránkování).
Garion: Já jsem člověk, který bude vždy brojit za co nejvíc jednotný a podrobný systém (třeba takové AniDB) namísto shluku nejednotného různě kvalitního bloku textu :).

Co když třeba někdo hledá těch 5 % her na jeden zapadlý systém? Pak jsou mu kategorie na prd, fulltext taky :D

PS: Až vám někdo předhodí 10 000 článků, ve kterých jsou data volně rozházená v textu, a bude po vás chtít to roztřídit... Přes týden jsem na to psal bytelný parser a stejně se to muselo celé pro jistotu ručně zkontrolovat.
Ještě k fulltextu: Nedávno jsem zavítal na dsl.cz a chtěl se podívat na aktuální nabídku internetů. Mají tam jakési parametrické vyhledávání, ale omezené jen na základ (rychlost down, cena) a zbytek je uveden až v detailech. Tím pádem není možné si zobrazit všechna připojení nabízející tenhle upload a statickou IP. V takovém případě je fulltext naprosto nevhodný, protože najde kdejakou blbost v naprosto nepřehledném výpisu (tady to bylo sice z googlu, ale i tak).

Pokud by se dodatečné informace navíc házeli jen do popisku (třeba podporovaný OS), budou data silně nekonzistentní. Ideálním příkladem v tomhle je třeba CZC nebo Alza. Dokud člověk hledá běžné věci, mají ten systém user-friendly, jakmile nastoupí fulltext (třeba hledání specifické antény), je lepší to procházet položku po položce.

Tak to berte na vědomí. Je to sice víc práce při tvorbě systému, taky hrozí překombinování, ale v dlouhodobém výhledu to má jen samé výhody (vyhledávání, administrace, rozšiřování).
Tulareanus: Ja viem, pisal som to aj do toho prispevku (aj ked to mozno nebolo uplne jasne napisane). Je v zasade fuk ze je to spravne, ked to nie je bezne pouzivane.
To mas ako s kalkulackou a pocitacom. Aj kalkulacka pocita, ale nikto ju kvoli tomu nebude nazyvat pocitac, aj keby mohol :)

Alebo si proste mozeme opakovat, ze to tu je spravne a nadavat na novacikov co do komentarov pisu prispevky, co by sa hodili do diskusie... A opakovat im nech si precitaju help. (alebo presunut diskusiu na prve miesto, ako som spominal nizsie)

Garion: Rozhodne viac pridana ako toto :)
A ked niekto vyhladava povedzme len hry na jednu platformu, tak to urcite oceni. Minimalne pre mna by to malo ovela vacsi prinos ako komunitne veci typu "ake hry vlastnia uzivatelia DH?" ktore su z programatorskeho hladiska narocnejsie
NateLogan: Jestli si to dobre pamatuju, ano. Kazdopadne urcite pujde porad filtrovat podle kategorii.

aoshi: Na druhou stranu tam rekneme v 95% bude to same, to neni moc pridana hodnota.
Aoshi: Vtip je v tom, že komentár ako komentár na dh je správne pomenovaný slohový útvar. Komentáre na iných weboch ako rôzne vláknovité diskusie sú pre zmenu chybne pomenované ako komentáre, hoci komentáre v zásade nie sú.
7 je rozhodne dost :)
A faktom je, ze ked tam na to bude kolonka tak sa ju bude snazit vyplnat viac ludi ako teraz, ked to vyplna len zopar jedincov :) hlavne to nie je taka zlozita zmena, aby kvoli nej boli nutne nejake velke systemove zasahy

Ako vravi Nate. Fulltextove vyhladavanie nie je zla vec, ale hodi sa skor ako doplnok ku kategoriam. Nie ako ich nahrada.
Fultextové vyhledávání? Na databázi? To je pěkně prosím z mého pohledu zlo, které se hodí max jako prostředek poslední pomoci v apokalyptických scénářích. Vyhledávání v nejednotných datech nikdy nebude tak efektivní a pohodlné, jako hledání hezky v roztříděných škatulkách :)

Aby to nedopadlo jako na Aukru nebo EA Originu.
Tech 7, co tam je, bych jako kopec teda nepovazoval :) Ja to tam napriklad pisu (obvykle s tim, na jake vsechny platformy hra vysla).
Otazne je ci to tam niekto bude pisat aj bez toho aby na to bola speci kolonka.
Aj v profile je kopec koloniek aj napriek tomu, ze sa vsetky udaje daju napisat do textoveho pola :)
Ozaj, neviem ci je to planovane do DH2, ale bolo by celkom fajn keby u hier bola volitelna kolonka "operacny system" kde by sa rozlisoval Windows (asi najskor ako jedna polozka... nie podla verzie), nejake Linux distribucie a Mac OS.
Bolo by velmi super keby sa dali v rebricku vykliknut len hry portovane na konkretny OS.
Pokial to teda admini nepovazuju za napad spadajuci do kategorie "mozno sa to spravi spolu s konzolovymi hrami" :)
Say: Preklep to je vtedy ked chce clovek napisat design a napise desing. Vela ludi to ale pise kvoli neznalosti, takze sa to stitim nazyvat preklepom :)
Rovnako ako v pripade spominanej kompaktibility :)

Ale neber to zle... Proste rypnutie ;)