@Jack_Dark (16.06.2012 11:02): Je sice pravda, že starý desky jsou hezký a že nepatří do popelnice ale na gramofon, nicméně tvrdit, že oldgames jsou supr a ty nové jen chudí příbuzní, tak to bych všem říkal jen "svojí pravdu". :)
Návrhy na nové funkce
@RNDr. Gunár Pavel (16.06.2012 09:00): Doktore řekni všem pravdu že staré hry jsou to nejlepší!
@hellhouse99 (16.06.2012 08:34): Ano, jeden takový tu skutečně je. :)
Nechce se mi číst příspěvky zpátky ale chápu dobře, že jsou tu i tací, kteří brojí proti přidávání starších her do databáze? Huh, co to? Jsou to hry jako každé jiné.
@Daemon (15.06.2012 22:21): Kam Ty na ty srandy chodíš? Nemáš tam něco stejně vydařeného?
@Tulareanus (15.06.2012 22:08): tulareanus patří jsem i ty vykopávky ale samozřejmě i nové hry, jenže bohužel jak si jsem nelze přidat hry které jsou v betě nebo alfě, či už jsi je lze koupit atd. To je ten problém většina "nových" her se ve vývoji, takže proč nepřidat ty starší? Já osobně jsem proto aby byla možnost přidávat hry které už mají venku demíčka atd. protože popisek lze vždy aktualizovat, je tu přeci možnost editace.
@Daemon (15.06.2012 22:21): Tak ja si myslím, že je to celkovo absolútne zbytočné riešiť. Kto nechce popisky robiť, nech ich nerobí, komu sa ich nechce čítať, nech ich nečíta. Nejaké fňukačky na margo toho sú podobne smiešne, ako keby niekto chcel zrušiť knihy, lebo jemu sa ich nechce čítať. :)
Nevim proč řešíte Chuckův nesmyslný výkřik. Ve svém názoru je v drtivé menšině (pokud ne sám). A navíc Chucka tu přece nikdo nebere vážně, ne? :)
@Tulareanus (15.06.2012 22:08): Takhle blbě pochopit to snad můžeš jedině Ty.
@Chuck (14.06.2012 22:02): "Mimo to naopak přidávat jsem vykopávky z roku 1990 apod., kterými se to tady poslední dobou jen hemží, mi připadá poněkud o ničem." // Pretože vôbec nie sme na databázi her a majú sa pridávať len hry, ktoré si chceš zahrať ty alebo si ich hral. :)))
Skrátene k celej diskusii - Ja by som tie internety zakázala!!!!!
Skrátene k celej diskusii - Ja by som tie internety zakázala!!!!!
@CMF (15.06.2012 17:55): jj je to tak
Hm někteří si tu stěžují, že se sem přidávají starší hry, ale toto je databáze her a tak sem ty hry prostě patří. Nemluvě o tom, že u některých lidí jsou tyto staré hry ve velké oblibě a jejich česká databáze v podstatě schází. Podívejte se kolik lidí si kupuje hry na GOG nebo si je stahuje jako tzv. abandonware. A až tu někdy v daleké budoucnosti všechny ty staré hry budou, tak už se budou už jen přidávat ty nové:)
Jo, ctím každého, kdo přidá jakoukoliv hru. A když si dá záležet s popiskem, tak o to víc. A i za přidávání dalšího obsahu. Mne nejvíce zajímají gameplay videa.
@ViRus (14.06.2012 22:43): hlavně vynikající rpg už není popisek ale naprosto subjektivní zabarvení :)))
No koukám nejvíce diskutované téma popisky :DDD
Jinak Gunár dle mého odvádí perfektní práci a jsem rád že alespoň někdo má to srdce a chuť jsem přidávat i vykopávky!!!
No koukám nejvíce diskutované téma popisky :DDD
Jinak Gunár dle mého odvádí perfektní práci a jsem rád že alespoň někdo má to srdce a chuť jsem přidávat i vykopávky!!!
@Hrdlodus (15.06.2012 00:42): pfft, grammar nazi >_> "jenz" = jedna slabika a uplne jiny zvuk proti "ktery" -> nekdy se proste bude hodit vic. Zas tak exoticky slovo to snad neni. (Teda nevim jestli se to tyka i me, ale asi ho sem tam pouzivam a gramatiku vseobecne jsem nikdy moc neresil, takze asi tyka :))
@RNDr. Gunár Pavel (14.06.2012 23:15): Kouknul jsem na ten Metal Gear a ocenil bych více informací o hře, klidně méně o příběhu a text gramatický správný.
A když jsem u té gramatiky, již několikrát jsem si všiml nesprávného použití zájmena jenž. Nechci nikoho urážet, ale o takovýchto lidech si myslím, že chtějí vypadat chytřejší použitím knižního zájmena, jenže když jej použijí špatně, tak se jen zesměšní.
A když jsem u té gramatiky, již několikrát jsem si všiml nesprávného použití zájmena jenž. Nechci nikoho urážet, ale o takovýchto lidech si myslím, že chtějí vypadat chytřejší použitím knižního zájmena, jenže když jej použijí špatně, tak se jen zesměšní.
@Chuck (14.06.2012 23:20): Ano, ten ošmetný první dojem, ten se pak s člověkem často táhne jako špatný kádrový posudek z dob ne tak dávno minulých. Máš na mysli zřejmě ty dvě-tři zhruba z přelomu března a února (týkající se však toho co jsem kde přehlédl/změnil, než že bych pisateli bránil v rozletu tím, že bych mu to kvůli rozsashu odmítal schválit), když jsem se ještě zaučoval (VIPem od 20.2.), vidím, že bude ke stávajícím desítkám třeba ještě mnoha dalších hladkých schválení, aby pak mezi námi mohla být zas obnovena důvěra. :)
@RNDr. Gunár Pavel (14.06.2012 23:15): Já jen, že mi utkvělo v paměti pár podobných diskuzí, kterých ses už účastnil jako jeden ze schvalujících. A s tamtím jsem si už zvykl, že záhada bermudského trojúhelníku je snáz rozluštitelná.
@NateLogan (14.06.2012 22:32): Tak, tak nikdo do takových popisků nikoho nenutí. Já píši rád a mé kreace si své věrné čtenáře už našly, nikdy bych ale takové úsilí nevyžadoval od ostatních, každý má svůj styl a filozofii, stačí se držet jasně daných pravidel.
@Chuck (14.06.2012 23:10): To se ti opravdu jenom zdá a bude to nejspíše tím jak ses na mne od chvíle mého jmenování soustředil. ;)
No a za dva dny 218x zobrazený Metal Gear (1990) se zajímavostí s 5+sy dokládá, že o něčem ty vykopávky přecejenom budou. Některé lidi tady klasiky 80. a 90. let zajímají pomalu více, než nové, což sice není úplně můj případ, ale líbí-nelíbí, tím se absolutně neřídím, jinak bych nemohl schválit ty mraky závodů a tahovek, co tak hojně chodí. Databáze má nabízet každému něco.
@Chuck (14.06.2012 23:10): To se ti opravdu jenom zdá a bude to nejspíše tím jak ses na mne od chvíle mého jmenování soustředil. ;)
No a za dva dny 218x zobrazený Metal Gear (1990) se zajímavostí s 5+sy dokládá, že o něčem ty vykopávky přecejenom budou. Některé lidi tady klasiky 80. a 90. let zajímají pomalu více, než nové, což sice není úplně můj případ, ale líbí-nelíbí, tím se absolutně neřídím, jinak bych nemohl schválit ty mraky závodů a tahovek, co tak hojně chodí. Databáze má nabízet každému něco.
@Chuck (14.06.2012 23:10): Nejspíš ano, vzhledem k tomu co je teď za debatu v O všem a..... houbičky :-)
@Jack_Dark (14.06.2012 23:09): Kdepak, to si pleteš - šedesátá. :-)
Ony nejsou zlatá devadesátá léta? Sakra podle nově schválených her jsem to skoro nepoznal :D
@konvice (14.06.2012 17:26): Já ano, většinou během hraní té dané hry.
Souhlas Daemonem, problém by to být nemusel pár vět základního infa, rozhodně to nemusí být monstrózní text o všem možném s typickým rukopisem. Já to mám většinou tak, že je důležité základní info a gramatika. Texty typu je to vynikající rpg je rozhodně málo a zcela mimo, a i takové chodí jako návrhy. Fakt si všichni přejete, aby takové tu byly? Nebo ty pr keci na těch obalech (Neskutečně realistická grafika, přímo pasta pro oči)
Souhlas Daemonem, problém by to být nemusel pár vět základního infa, rozhodně to nemusí být monstrózní text o všem možném s typickým rukopisem. Já to mám většinou tak, že je důležité základní info a gramatika. Texty typu je to vynikající rpg je rozhodně málo a zcela mimo, a i takové chodí jako návrhy. Fakt si všichni přejete, aby takové tu byly? Nebo ty pr keci na těch obalech (Neskutečně realistická grafika, přímo pasta pro oči)
@pipboy (14.06.2012 22:07): Však to bohatě stačí. 2-3 řádky nastínění příběhu, herního prostředí, reálií atp., plus 2-3 řádky popsání herních mechanik. Neuškodí i věta o ostatních dílech série, přítomnost Steamu/GfWL atp.
Popisky á la Doktor Gunár jsou fakt extrémní a do nich nikdo nikoho nenutí. Být po mém, tak bych takové sáhodlouhé detailní popisy příběhového pozadí her zakázal :)
Popisky á la Doktor Gunár jsou fakt extrémní a do nich nikdo nikoho nenutí. Být po mém, tak bych takové sáhodlouhé detailní popisy příběhového pozadí her zakázal :)
Nevím, jestli se mi to jen zdá, ale mám ten dojem, že ohledně popisků se tu začaly častěji řešit spory v momentě, kdy přidávání her začal schvalovat mj. právě Gunár.
Pokud chce někdo přidat hru, tak snad o ní aspoň něco ví. Víc než jen žánr a jméno. Nepřijde mi nijak těžké sesmolit aspoň ty základní informace. Jak už tu bylo zmíněno, stačí to na schválení (jen bude míň bodů) a když se podíváte, co kolikrát prošlo schvalováním, nijak přísná ta měřítka nejsou.
Já jsem teda rozhodně pro kvalitu nad kvantitou.
Já jsem teda rozhodně pro kvalitu nad kvantitou.
@NateLogan (14.06.2012 22:04): Ten strach má v tomhle případě trochu větší oči, ale budiž. A s tou objektivností popisků? Ne vždycky to tak je, ale fakt je, že např. u Chameleona, kde v některých e-shopech píšou, že hlavnímu hrdinovi zadává úkoly jeho zaměstnavatel-terorista, je neobjektivní ažaž. :-)
Jediny co povazuju v popisku hry za nezbytny je strucne shrunuti o co v ty hre jde, cim je specificka/zajimva (ta zasadni specifika, ne kdejaka blbost). A to se bezne do 4-5 radku - jednoho odstavce - v pohode vejde, dva by mely stait na jakoukoliv hru. Pokud si dotycny nezacne procvicovat nafukovani textu. Zadne vycty zbrani, srdceryvne pribehy o krusnem vyvoji, kosata souveti "aby se to natahlo", filozofani nad poselstvim hry, prevypraveni pribehovyho uvodu. Takovyma z prominutim picovinama se to tu bezne natahuje.
(ffs, popisek ma byt infomativni -> maximum informaci obsazeno v minimu textu, jak proboha muzes gunare vyzyvat lid ke grafomanskym orgiim. A jeste tvrdit ze nemas velke naroka na delku. Mit minimalni pozadavky a zadny strop to je vylozene blby vtip.)
(ffs, popisek ma byt infomativni -> maximum informaci obsazeno v minimu textu, jak proboha muzes gunare vyzyvat lid ke grafomanskym orgiim. A jeste tvrdit ze nemas velke naroka na delku. Mit minimalni pozadavky a zadny strop to je vylozene blby vtip.)
@Garion (14.06.2012 22:03): Kdybych to opsal doslova úplně celé, pak dejme tomu, ale bát se kvůli pár větám, u kterých ve finále přehodím pár slov a je to stejně to samé?
@Chuck (14.06.2012 21:56): Popisky z eshopů a obalů her nikdy nejsou ani trochu objektivní. Jinak obecně je to kvůli autorským právům.
@Chuck (14.06.2012 21:56): Potencialni problem s copyrightem?
@Say (14.06.2012 21:57): Tu už jsem po přidání F.3.A.R. a snaze přidat jiné už také definitivně ztratil.
Mimo to naopak přidávat jsem vykopávky z roku 1990 apod., kterými se to tady poslední dobou jen hemží, mi připadá poněkud o ničem.
Mimo to naopak přidávat jsem vykopávky z roku 1990 apod., kterými se to tady poslední dobou jen hemží, mi připadá poněkud o ničem.
Na rovinu... Motivace přidávat hry je (aspoň u mě) téměř nulová. Viz. diskuze níž.
Když už jste tohle téma "zajímavých" popisků znovu otevřeli, rád bych se zeptal, proč tak usilovně všichni schvalující lpíte na tom, aby se popisek hry nijak nepodobal informacím, které jsou uvedeny v popisu hry na jejím samotném obalu, popř. základním informacím, které jsou ke hře podány u její nabídky např. v e-shopech. Je vidět, že to skutečně ostražitě hlídáte a do podobných nabídek snad i nahlížíte, jelikož věta nejmenovaného schvalujícího "navíc poslední souvětí zní jak ze zadní strany přebalu" mluví dost jasně.
@NateLogan (14.06.2012 21:51): tak jako samozřejmě nějaké strohé info určo, však jsem říkal že chápu, ale jak jsi říkal o příběhu, už jsem si představoval jak u mafie nějaký fanoušek rozepíše celý příběh od začátku do konce, prostě spoiler jak prase :D
@konvice (14.06.2012 21:44): Hmmm? Jako že je to samozřejmost? By ses divil, kolikrát už jsem vracel popisek, protože neobsahoval nic o příběhu.
@RNDr. Gunár Pavel (14.06.2012 21:33): Hm tady se trochu dostáváme do oblasti, že když hru je potřeba stáhnout, zahrát, hledat její manuál (pokud vůbec existuje) a ještě o ní vzletně napsat tak hra vlastně neexistuje a nezaslouží si být v databázi:)
@NateLogan (14.06.2012 20:25): do popisku hry příběh LOL. Ale jo chápu co jsi tím chtěl říci :))
@CMF (14.06.2012 21:17): Když je o nějaké komerční, 20 a více let staré hře poskrovnu infa, nezbývá než stáhnout manuály, zabrowsit na alternativní sajty, případně stáhnout a zahrát, nepopírám, že to může být peklo, ale tolik těch "zapomenutých" her o kterých se pomalu ani na internetu nepíše zase není, zkrátka dá se to.
Méně než 8 vět a jeden odstavec je povolen u freeware, co také psát o hře, kde třeba jenom kužel stíhá jehlan.
@Rattus (14.06.2012 21:29): Ano, TO byly romány :D ale dobré čtivo, nicméně na popisek fakt příliš obsáhlé.
@Bodkin (14.06.2012 21:30): Ovšem tvořivosti se meze nekladou, tak jestli je můza, tak piš, mistře Bodkine!
Méně než 8 vět a jeden odstavec je povolen u freeware, co také psát o hře, kde třeba jenom kužel stíhá jehlan.
@Rattus (14.06.2012 21:29): Ano, TO byly romány :D ale dobré čtivo, nicméně na popisek fakt příliš obsáhlé.
@Bodkin (14.06.2012 21:30): Ovšem tvořivosti se meze nekladou, tak jestli je můza, tak piš, mistře Bodkine!
@RNDr. Gunár Pavel (14.06.2012 21:08): Ah, takže pořád to samé? Nůda.
@RNDr. Gunár Pavel (14.06.2012 21:08): Spis tam napis maximalni delku!
netusim co se tu kdo rozciluje, me to furt vraceli ze mam zkratit ;-)
netusim co se tu kdo rozciluje, me to furt vraceli ze mam zkratit ;-)
@RNDr. Gunár Pavel (14.06.2012 21:08): Tak chápu, že u her o kterých je spousta informací slušný popisek napsat lze a taky by měl být vyžadován. Ale u především starších her či různých freeware her je bez informací něco delšího napsat peklo. Ne, že by to pro zdárného psavce byl problém, ale psát či od někoho jiného číst číst věty o ničem mě tedy osobně příliš nebaví.
@CMF (14.06.2012 21:09): Popisek složený z jedné věty je na Moby spíše raritou, i tak je to spíše smutná vizitka a ne něco, čím by se mohli chlubit. Že to maj tak na Moby neznamená, že i my tu musíme mít vše jako "na západě". :o)
Mimochodem podívejte se např. na mobygames, taky tam čas najdete jen suchý a opravdu základní popisek a jak je přesto tato databáze často využívaná.
Minimální délka popisku činí 2 odstavce (8-10 vět). Pro lepší představu, jak by měl popisek vypadat, se podívejte na popisky u známějších her.
Komu připadá tento rozsahový požadavek jako nucení k tvůrčímu psaní krásné literatury v podobě sáhodlouhých románů, měl by zvážit, jestli je na textu založené databázi zaregistrován správně a nevyhovovalo by mu spíše přidávat videjka na Gametrailers. Seriously. ;)
Komu připadá tento rozsahový požadavek jako nucení k tvůrčímu psaní krásné literatury v podobě sáhodlouhých románů, měl by zvážit, jestli je na textu založené databázi zaregistrován správně a nevyhovovalo by mu spíše přidávat videjka na Gametrailers. Seriously. ;)
Teď se tady vyžaduje delší próza? Asi zase něco přidám!
Jsem rád, že tu nejsem se svým názorem ojedinělý. Je mi absolutně jedno, že za přidanou hru nedostanu nějakých 5 bodů. Já ty ty hry sem rád přidám abych je mohl ohodnotit či označit jako vlastněné, dohrané atp. Mohl je okomentovat nebo o nich diskutovat. Rád k nim přidám videa či odkazy. A je mi jedno, že hra přidaná od kohokoliv nebude mít popisek na úrovni menšího románu, hlavně že tu bude a že informace o ní tady najdu.
@pipboy (14.06.2012 20:43): O co ti tedy vlastně jde? Aby stačilo informační minimum ve formě jednoho souvětí, které by pak "achievement whores" zeditovaly? Když vidím chuť s jakou se editují popisky, tak to by to tu vypadalo za chvíli fakt jako na CDH a to bez jakéhokoliv laciného strašení. Z úplně stejnýho důvodu totiž neprošlo, aby se mohly hry přidávat ještě dříve, než před uplynutím lhůty 21 dní (třeba 1/2 roku předem). Člověk, kterýho obtěžuje psát popisky ke hrám, ať píše komentáře, ale ať nezahlcuje databázi nečím co pak nikoho nebude bavit látat.
Za sebe můžu říct, že jsem nikdy neudělil při přidání míň bodů za to, že měl popisek minimální stanovený rozsah (natož, abych to dotyčnému vracel!!!). Kvůli jiným nedostatkům návrh raději vrátím třeba i 3x vrátím, pokud to není k tomu, aby si opravil faktografické chyby a údaje, než ho trestat třeba třemi body.
Tahle databáze se bude futrovat hrami s kvalitními popisky i bez nepsavců, víkendových hráčů and "I don´t give a ..." tejpků. :)
Za sebe můžu říct, že jsem nikdy neudělil při přidání míň bodů za to, že měl popisek minimální stanovený rozsah (natož, abych to dotyčnému vracel!!!). Kvůli jiným nedostatkům návrh raději vrátím třeba i 3x vrátím, pokud to není k tomu, aby si opravil faktografické chyby a údaje, než ho trestat třeba třemi body.
Tahle databáze se bude futrovat hrami s kvalitními popisky i bez nepsavců, víkendových hráčů and "I don´t give a ..." tejpků. :)
@NateLogan (14.06.2012 20:25): to bych si dovolil oponovat, psat neutralni text, jehoz obsah bych jinak z velke casti vyuzil v komentari, je hlavni duvod, proc na pridavani her vetisnou z vysoka seru a radsi si pockam, az to nejaka achievement whore sepise za me. Samozrejme ze chci radsi psat komentar, kde vyjadrim osobni nazor, nez debilni "neutralni" popisek, kerej jeste z nejakyho retardovanyho duvodu nektery VIP pozadujou dlouhej a vazne netouzim pulku tech veci psat znova s par extra pridavnejma jmenama.
A uz vubec nemluvim o lidech, co si chteji jen hru pridat mezi vlastnene, nebo jen tam placnout hodnoceni. Ja si proste myslim, ze samotny fakt, ze si nekdo da tu praci najit a vyplnit zakladni udaje ke hre, je dostatecny projev zajmu na to, aby to opodstatnilo pridani hry do databaze. Vazne netusim proc tu tolik lidi vyvadi, jako kdyby vypusteni povinneho(respektive dlouheho/kvalitniho - za nejake informacni minimum bych se i primluvil) popisku melo mit za dusledek automaticke naplneni databaze vsim moznym a nemoznym, jako je tomu na cdh. Porad tu hru musi nekdo pridat.
A uz vubec nemluvim o lidech, co si chteji jen hru pridat mezi vlastnene, nebo jen tam placnout hodnoceni. Ja si proste myslim, ze samotny fakt, ze si nekdo da tu praci najit a vyplnit zakladni udaje ke hre, je dostatecny projev zajmu na to, aby to opodstatnilo pridani hry do databaze. Vazne netusim proc tu tolik lidi vyvadi, jako kdyby vypusteni povinneho(respektive dlouheho/kvalitniho - za nejake informacni minimum bych se i primluvil) popisku melo mit za dusledek automaticke naplneni databaze vsim moznym a nemoznym, jako je tomu na cdh. Porad tu hru musi nekdo pridat.
@konvice (14.06.2012 17:26): Popis hry zpravidla (pokud někdo neodflákl práci) obsahuje stručný výcuc příběhu i hratelnosti, to většina komentářů nenabízí. A recenze i komentáře jsou silně subjektivní, popisky by měly být neutrální.
Plus hádej jaké asi hry budou bez komentářů? Ano, ty, ke kterým lidi nechtějí dělat popisky.
Plus hádej jaké asi hry budou bez komentářů? Ano, ty, ke kterým lidi nechtějí dělat popisky.