Nedávno jsem o tomhle docela hodně přemýšlel. Propagace DH a získávání nových uživatelů je určitě důležitá věc, ale ujasnil jsem si několik zásadních věcí.
1) Větší komunita automaticky neznamená lepší web. Ano, znamená rozsáhlejší, rychleji rostoucí a "živější" web. Ale tak jako všechno, i tohle má svou kvalitativní a kvantitativní stránku, které jsou v nepřímé úměrnosti - ať už kvůli tomu, že se větší objem uživatelů hůř zvládá, 10 komentářů za hodinu ani nedá pořádně přečíst a diskuze se vymykají kontrole (jak to známe z velkých i neherních webů). Samozřejmě se tomu dá bránit, ale nabrání nových uživatelů beru jako postupný proces, nikoliv nárazovou záležitost.
2) V současné době jsem s komunitou kolem DH opravdu spokojen, samozřejmě se najdou výjimky a výstřelky, ale to k tomu patří. Důraz na uživatelský obsah (a to hlavně popisky her) byl z velké části experiment, který podle mě vyšel. A myslím, že i díky němu se na DH sešla řada tvořivých lidí/hračičků, kteří tvoří základ její komunity. A už to, že jsou ochotni něco udělat pro web bez nároku na odměnu, jen pro dobrý pocit, o nich něco vypovídá a dělá ty s nejlepším potenciálem bezproblémového uživatele, který rád pomůže ostatním a webu neškodí - škodil by totiž i sám sobě. A upřímně, kdybych si měl zvolit mezi 5ti takovými a 100 zaregistrovanými "konzumenty", volba by byla jasně pro ně.
3) Cílem DH není desetitisícová návštěvnost denně. To je cíl webů, které prodávají reklamu a žijou z toho. DH je neziskový web a (skoro) nic ho netlačí. Jistě že každé hodnocení a komentář zvyšuje důležitost a relevanci databáze jako takové a jsme za něj rádi, ale tlačit nějakým způsobem na pilu nemá cenu.
Z těchto a dalších důvodů budou funkce na DH přibývat především pro uspokojení již zaregistrovaných uživatelů, respektive pro maximální pokrytí "databázových" funkcí, nikoliv z důvodů rychlého nabrání nových uživatelů. Protože i méně je někdy více, jakkoliv otřepaně to zní.
HW nároky ve své obvyklé formě na DH určitě nenajdete, protože je to z 90% naprostá snůška lží. Ale i tahle věc se dá udělat jinak, uživatelsky a troufám si říct lépe. A i o tom to podle mě je - raději si věci 3x promyslet a vymyslet systém, který bude fungovat a zároveň zapadat do filosofie fungování DH.
Naopak patche se mi v době, kdy většina her má nějakou formu autoupdatu či jsou přímo v digitální distribuci přímo v aktuální verzi), zdají naprosto zbytečné. Pro starší hry by se možná jednalo o přínosný údaj, ale troufám si odhadnout, že za tu složitou údržbu by to nestálo.