Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Návrhy na nové funkce

Před odesláním vlastního návrhu si prosím přečtěte seznam plánovaných funkcí a rozšíření.
@Garion (29.08.2012 09:57): Tak proč to tedy řešit vůbec takto? Když bude rozdíl ve váze hodnocení (dle tebe) nad sto bodů prakticky nulový, proč prostě hodnocení do sto bodů pouze nezapočítávat a ta nad sto bodů nijak neovlivňovat? Bylo by to srozumitelné, jednoduché a fér pravidlo. V čem má být pak ten přínos ovlivnění celého systému?
@Artran (29.08.2012 09:48): Nevim, co se tu porad resi. To si upravdu treba ty myslis, ze hranice bodu, za kterou bude hodnoceni ekvivalentni, bude v radech tisicu bodu? Nebud naivni. Docela se vsadim, ze vyznamna hranice bude nekde mezi 50-100 body a rozdil ve vaze hodnoceni mezi uzivateli s vice body bude naprosto zanedbatelny.
@Say (28.08.2012 23:08): A proto má Fallout 2 v současném systému 91,6% a Planescape 91,7% a jsou tedy nejlépe hodnocenými RPG na DH? Kde je v tom ta logika, že tihle uživatelé tyto hry tak potápějí, že jsou nedoceněné a na chvostu?

@MCZ (29.08.2012 00:20): Myslet si, že více bodů rovná se lepší názor, je přeci nesprávné. Skladba bodů je, jak už psala Konvice, různá. To, že někdo přidává hry, nebo je tu jen již pár let (a denně se kvůli bodům přihlašuje), nebo je na DH aktivnější (podtrhuji: na DH) nezakládá myšlenku, že je jeho názor hodnotnější (podtrhuji: názor; názor není totéž co aktivita). Nezakládá ji ani to, že má mnoho plusů ke svým komentářům. Do popředí se tak stejně dostávají ti, jejichž komentáře odpovídají smýšlení většiny, nebo jsou oblíbeni díky aktivitě v diskuzích. Zkrátka ti, kteří nevadí. Naopak lidé s vyhraněnějšími stanovisky nebo ti, keří nemají potřebu se tu tolik realizovat, byť je jejich názor hodnotný, jsou tlačeni do pozadí (např. Lichtenberg). Polož si otázku, který uživatel dostane více plusů za své komentáře: ten, který napíše pozitivní koment k populární hře, ten, který napíše zasvěcený koment ke hře, kterou hrálo jen pár lidí nebo dokonce ten, který populární hru nějak výrazněji kritizuje? Výjimky pochopitelně budou, ale jen potvrdí pravidlo. V konečném důsledku se pak v zásadě stejně nic nezmění a Mafia, Fallout i Planescape budou stále vévodit řebříčkům. K čemu tedy ta změna? Pokud jde skutečně jenom o ty multiúčty (a případy typu Barbie), lze to řešit méně kontroverzně nějakým nárazovým pásmem. A pokud se někdo "podílí se na vytváření komunity", nechť je, po právu, odměněn jinak. Rozhodně však ne tak, že se jeho hodnocení dá větší váha. Vždyť lidem, kteří zatím stojí mimo DH a v hrách přitom mohou mít značný rozhled, jenž dokáží skrze hodnocení nebo komentáře hodnotně vyjádřit (a o ty přeci DH stojí, ne?), se ve chvíli, kdy se sem zaregistrují, jejich názor sníží jen proto, že tu dosud nevyvíjeli žádnou aktivitu (a ani třeba nechtějí, chtějí jen hodnotit). DH není přeci pupek světa. Jde tu o budování image otevřené a vstřícné komunity, která se chce rozšiřovat, nebo uzavřené diaspory pro pár vyvolených, kteří se navíc vyvolili sami? A polož si otázku, do kterého z těchto dvou hypotetických webů se jako nezaregistrovaný uživatel budu chtít dostat? Neřešilo se tu nedávno PR?
Vsem haterum - rika vam neco treba funkce logaritmus? Spravnym zvolenim parametru ji lze nastavit tak, ze bude kardinalni rozdil mezi uzivatelem s 2 a 200 body a naprosto mizivy (limitne se blizici 0) rozdil mezi uzivatelem s 500 a 5000 body.
@MCZ (29.08.2012 00:20): Co je větší přínos pro databázi tlachání v diskuzích nebo rozšiřování a tím i zkvalitňování databáze? Dle mého názoru je záslužné jen to druhé, psát komentář umí každý idiot a myslím jsi že jsem toho jasným důkazem! :D

To že tu zévluje čtyři roky a nehnul pro databázi prstem a jeho komentáře jsou dáávno tu tam, je věc druhá, naprosto stejně advekátním přínosem je každej kdo logne a napíše čau, ale grecza(a nejen on je pouhým příkladem jsou tu další borci/kyně!) něco narozdíl od hašteřivých něco skutečně dělá.

Takže kdo je větší přínos? člověk který tlachá, nebo ten který aktivně rozšiřuje databázi? ;-)



@Kvasa (29.08.2012 00:46): každý dělení je nespravedlivé a když se ač je to píčovina, jde mi o princip.
Já myslím že moje argumenty zazněli dost jasně a admini nejsou blbci na to aby nezvážili co je přínos a co ne, pro mě by tedy měla být nejlépe kombinací obojího a vůbec nezvěřejnovat, klidně by to mohl být skrytej achivment jak by jsi mohl jmenovat: "nadčlověk" ne ne "ten spravný a kvalitní názor" jo to zní lépe.
@konvice (28.08.2012 23:53): Ty vole, už si ale nedělej prdel. Buď ty prášky úplně vysaď, nebo je ber pravidelně. Občas máš celkem rozumné kecy (poslední dobou čím dál míň), ale někdy je to na palici co píšeš. Opravdu nechápu tvoji potřebu řešit počty bodů uživatelů a jejich zásluhy. Někoho prostě baví přidávat nové hry, někoho zase baví se sem každý den logovat, číst si o hrách a diskutovat o nich. Je mi u prdele, jestli bude k vůli tomu na prvním místě Mafie nebo Vzbura Dónskych rytierov. Jinak jsem tedy taky příživníček a zahradníček.
@konvice (28.08.2012 23:53): Jaký "příživník" zase? To tu chceš vést nějaký třídní boj?

Z tvého příkladu:

Jab je zde přes 4 roky, napsal dost - často velmi dobře hodnocených - komentářů, pravidelně se účastní diskuzí (kde patří mezi ty konstruktivně diskutující, mimochodem). Zkrátka podílí se na vytváření komunity - což se rozhodně počítá za cennou aktivitu.

U Greczy vidím ten seznam přidaných her atd. Rozhodně záslužná aktivita, o tom žádná, ale do teďka jsem ani netušil, že je tady zaregistrovaná. A poslední přihlášení před měsícem.

Kolik lidí má mezi oblíbenými uživateli (relevantní hodnocení, komentáře a tak) Jaba a kolik Greczu?
@RNDr. Gunár Pavel (28.08.2012 23:09): však činoherní divadlo je má přednost! :D

@Say (28.08.2012 23:08): myslíš že po roce změněj názor? :D Já si myslím že ne a neodvratně se prostě blíží doba kdy fallout bude někde u konce až přijde omladina, tímto způsobem to možná zamíchá s pořadím, ale trošku mě uráží že kde jaký s prominutím zahradníček, který nepřidal jedinou hru, má nulové aktivity, jen proto že tu zévlí o dva roky déle je "přínosnější" má přes litr bodů jen proto že logoval, tohle mi teda minimálně přijde na hlavu, jsou takový příživníčci na systému a přesto mají bodů tři pozadí, jak pak k tomu přijdou ti co opravdu přínosem jsou? Třeba takovej Grecza? Ten přidává hry jak divej a výsledek, kdepak chlapče tři ročky si musíš počkat. Trošku si to vaše selektování ještě rozmyslete hoši.Jsou tu lidi co přidávaj hry a často jsou ojebávani na bodech nebo respektive, jsou tu i hrdinní přidavači her kteří se nenechají ani odradit zdejším ztrouchnivělým systémem půlročního schvalování
a leností Ví aj pí pipineček(ted už víš proč Gunáre :D) který si častokrát honěj triko ještě víc než já po diskuzí(osobně si myslím že by pomohlo zvednout body za přidávání a i dá nějaké body za schvalování, at se rozhoupou).

Já vím že jsem občas..většinou..vždy nesnesitelnej idiot, který ze svého upřímného a krásného srdce plné lásky občas spustí drsnou palbu :D, ale jestli něco mám na co jsem po právu hrdej, vedle těch dalších 10000 mých předností, tak je to smysl pro spravedlnost a myslet v souvislostech. Ještě jednou příklad, porovnejte a řekněte sami, čí hlas by měl mít větší váhu, porovnejte aktivity a body Jab vs Grecza, s tím že jsem si vědom že je tu spoustu aktivních hráčů, kteří jsou skutečným přínosem pro databázi ne jen logující česači bodů.

Chápu smysl toho čeho chcete dosáhnout, ale hoši dejte si bacha na křivdy, ty bolej nejvíc(gunáre dobre malodrama ne? :D)

Další řečnická otázka: Kdo je větší přínosem a má větší přehled? člověk bez aktivit co tu tři roky zévlí? nebo člověk který aktivně přidává hry(tedy sleduje novinky prohrabává se tou hromadou her) a tím si mimo jiné rožšiřuje i obzory?

A proto místo bodů jsem pro aby se to počítalo z aktivit, at má větší váhu ten kdo přidal 50 her. a ne denní česač bodů a lovci achievmentů. Howgh.
Myslím, že účel a podstata je všem jasná. A já jsem rozhodně pro. Však všichni kdo jste proti, zkuste se pohledat pár účtů, které mají 3 ohodnocení hry, přičemž Mafia má 100%, Fallout 20% a P:T 0%. Podobné ražení jsem tu viděl minimálně na 4 účtech.
@Hrdlodus (28.08.2012 22:41): Tak to počítají oba návrhy. Rozhodně mi přijde ale lepší, když se hodnocení od nováčka (potenciálního duplikanta) po nějakou dobu do průměru prostě počítat nebude. Když bude mít totiž hra, kterou ohodnotí 2 lidi – 100% a 0% - podle jakéhosi přepočtu průměrné hodnocení 70% jenom proto, že 100% jí dal dlouhodobý uživatel, tak to bude působit hodně blbě. Pak ať tam hodnocení 0% v rovnou není a má průměr 100%.
Pokud tu "váhu" chápu dobře?

@Eru (28.08.2012 22:47): Pokud to má být zaměřeno na zbavení se duplikantů/trolů/haterů jak se píše níže, tak by mezi uživatelem 1000/2000/3000 už ani nějaká váha být nemusela, protože s takovými body je jasné, že daný uživatel je normální. I když 1000 bude mít za chvíli i konvice :-)
@GodOfTheSick (28.08.2012 22:33): MCZ říkal na srazu něco ve smyslu, že rozdíl ve váze hodnocení uživatelů s 2002 a 1002 body bude mnohem nižší než 1002 a 2 body. Proto dlouhodobí uživatelé s 10 tisíci body nebudou mít oproti "nováčkům" s 2 tisíci, tak velkou výhodu jak si myslíš.
@GodOfTheSick (28.08.2012 22:33): Ovšem počítáš s tím, že ten, kdo ohodnotí hry a pak na DH nepáchne je duplikant. Jenže je hodně lidí, kteří narazí na DH, ohodnotí hry, ale nechtějí se stát členem komunity a již se nikdy (případně sporadicky) nevrátí.
A věřím, že systém Memphis s MCZ nastaví rozumně. Proto mi ten návrh nevadí, ačkoliv jej nepodporuji.
@Hrdlodus (28.08.2012 22:02): Stejné to není, protože pokud není nový účet duplikant, tak se dotyčný během pár dnů/týdnů přes hranici nějakých 50/100 bodů dostane a jeho hodnocení se následně do průměru započítá. Jen si chvíli počká. Kdežto pokud se někdo zaregistruje dnes/za rok/za dva, tak bodově nemá šanci lidi, kteří se zaregistrovali před několika lety dohnat a jeho hodnocení na základě jakési váhy bude na věky věků bráno jako méněcenné.
@konvice (28.08.2012 22:11): Já se nekloním k žádné variantě. Když jsem oponoval GodOfTheSickovi, vzešla z toho zároveň kritika nového návrhu. Je spousta zkušených hráčů, kteří nejsou na DH aktivní a jejich hodnocení zde bude utlumeno. A víkendoví hráči budou utlumeni též, ačkoliv proč by mělo hodnocení zkušeného hráče vypovídat o hře něco více...
pánové nechci se do toho moc míchat, jen tu napíšu názor tak mě za to nesežerte..když se sem někdo přihlásí poprvé, první co udělá je, že ohodnotí snad všechno co hrál..pak ho to tu baví tak sem začne chodit a narůstají mu body a když jich bude mít 100 a více tak se jeho hodnocení začnou počítat? No ale pak to má význam jen u her, které ohodnotí až po dosažení té potřebné hranice bodů. Nebo tím jako dokáže "ano, ty tomu rozumíš, započítáme ti všechno cos ohodnotil" ? Podle mě nezáleží na tom kolik těch bodů je. Hele já jich mam přes 500 a necítim se jako někdo, koho hodnocení her má nějakou váhu ;o) beztak je to hodnocení subjektivní. Proč tedy vyřazovat subjektivitu nováčka ;o)
@GodOfTheSick (28.08.2012 20:42): Nepočítání hlasů nováčků a neaktivních je přeci principielně stejné jako Tebou zamítaná váha DH bodů. Je to navíc horší, protože nepočítáš regulérní hodnocení.

A potom, hodnocení hry má odrážet hodnocení společnosti. A společnost není plná protřelých hráčů. Když nejkvalitnější hra je Fallout, ale nejoblíbenější je Warcraft, potom patří na první místo Warcraft.
Toto by mohlo vyřešit řazení her podle průměrného hodnocení vybraných uživatelů.

@Deymine (28.08.2012 21:06): Chápeme, hra s méně hodnoceními je pravděpodobně nadhodnocená, oproti hře s hodně hodnoceními, kde již statistická chyba je minimalizována. Jako Avatar na ČSFD po premiéře vylétl do top ten a jak hlasovalo víc a víc lidí, propadl se.
Preco by si mal niekto kupovat body? Skutocne ma niekto predstavu, ze si tu ludia budu platit za to, aby nimi oblubene hry mali lepsie hodnotenie? o_O
Beriem, ze ludska jesitnost nepozna hranice, ale toto mi pripada nerealne.
K váze hodnocení her: Nevím, co tu řešíte, ten systém určitě nebude nijak drastický, normálně aktivní uživatel nepozná rozdíl (skutečně to nebude přetahování deseti uživatelů s jedním Virem :-)) a aspoň se z velké části zbavíme mulťáků, haterů a podobných trololo hodnocení.

@Deymine (28.08.2012 21:06): Myslím, že byl pochopen. Jenže když se tu o podobném návrhu vedla diskuze minule, dopadlo to tak, že tu víc lidí ocení žebříček poskládaný i z méně známých her než pouhý přehled popularity.

Edit: tak pozdě :-)
@konvice (28.08.2012 18:27): Snad si to moc nepřivlastním, ale mám za to, že přinejmenším částečným autorem jsem byl i já. Smyslem je zabránit náletu duplicitních/jednorázových účtů a snahám o vychýlení žebříčku. Viz právě "hodnocení má vypovídat o kvalitě hry" - tohle za současných okolností tak úplně neplatí, je to dost "zranitelný" systém.

Detaily, jak přesně se to bude počítat (zda půjde o váhy, spodní hranici bodů atd.), zveřejníme až se systém odladí. Ať se ti to líbí nebo ne, DH body zkrátka o něčem vypovídají (aktivita, určitá "zkušenost"), takže se nějaké jejich propojení s vlivem hodnocení přímo nabízí.

Většinovou podporu to skutečně mít nemusí, web není nějaký demokratický stát, kde se musí všechno odhlasovat. Jediná skutečně svobodná volba, kterou zde máš, je možnost sem nadále nechodit.

A přestaň laskavě s tím agresivním tónem, předjímáním typu "možnost koupě si bodů" a podobným hulváctvím, sic nebude dlouho trpěno.
Myslel jsem si, že návrh špatně pochopíte. Je to napsané tak divně, že se vám ani nedivím a vysvětlovat se mi to tady podruhé nechce.....
@Matthew.J (28.08.2012 20:23): Nemůžu se pomoci ale je to vážně dost trapný návrh, myslel hodnocení má vypovídat o kvalitě hry, ne o tom kdo víckrát lognul nebo má víc bodů, jednoduše řečeno z toho vyplývá že všichni jsme si rovní, ale někteří rovnější aneb my ví áj pipiny máme lepčejší názory než zbytek o čistotu názoru se postará bodová propast mezi námi a zbytkem a už vidím jak to zajebe i s dalším oceňováním přidáváním her a pod.
Stále však nebyla zodpovězena žádná má otázka, žádám odpověď.
Mé přirovnání jsou naprosto na místě, óóó jak my jsme vyjímeční máme hodně bodů a ta lůza podřadná pod námi pche! Tohle to je prostě vážně celkem stupidita, pochybuji že proto se tu najde většinová podpora nebo pochopení, sorry zapomněl jsem že vůdcům je to putna..Předpokládám že brzy na to určitě rozjedete něco jako, možnost koupě si bodů příspěvky.
@GodOfTheSick (28.08.2012 20:42): souhlas
No tak přepočítávat hodnocení podle počtu bodů mi přijde jako úplný nesmysl. Jeden člověk, jedno hodnocení. Co se komu nelíbí?

Spíš by se do průměrného hodnocení neměly započítávat hodnocení dlouhodobě neaktivních uživatelů nebo nováčků třeba do 100 bodů.

Protože jakési váhy podle bodů budou vždycky znamenat, že hodnocení od uživatele, který je tu aktivní od začátku bude mít vždycky větší váhu než od uživatele týden starého. Přestože ten uživatel, který je tu od začátku může vědět o hrách prd. A že tu tací jsou :-)
Aj je známý nejaký datum kdy přibudů na DH nejaké novinky?

@konvice (28.08.2012 18:27): Mno vidíš. Mně to zase přijde jako docela dobrý nápad. Bude to samozdřejmě chtět vyladit vzorec pro takový výpočet, aby to dávalo rozumné čísla(možná nejaký cap pro ty DHbody). DH body dostáváš aj za to, že sa logneš. To, že ti co sů aktivní nebo aspoň na DH často chodíja, budů mět hlas o větší váze (to sa týká aj tebe řekl bych) mně přijde celkem logické. A zakládání účtů za účelem ovlivnění statistik bude mnohem těžší.

Nic totalitního ani propagandistického na tom nevidím. Každý kdo dokáže na DH působit a nevykoleduje si perma ban (aj toto sa ťa asi týká) má prostě větší vliv vrámci komunity.
@Deymine (28.08.2012 11:03): co by bylo na tom spravedlivého? co to je za blbost? hra s reklamou jak kráva od společnosti jak kráva, bude mít vždy víc hráčů co ji projely, než než mnohdy kvalitnější nezávislá hra. Naprostý nesouhlas, je to naprosto iracionální, to co navrhuješ.

@Say (28.08.2012 14:11): To zní dost debilně, kdo to navrhoval(kdo má zájem o věcnou kritiku tohohle naprosto stupidního návrhu, rád se vybliju do případné pošty)? Joseph Goebbels, nebo že by samotný vůdce? Úřad pro rasovou a mravní čistotu? No táák nenapínej mě!
@Deymine (28.08.2012 11:03): Na srazu bylo řečeno, že se systém bude trochu překopávat (vyšší počet DH bodů = větší váha hodnocení), ale není to definitivní, takže nechci říkat "hop".... Ale změny zřejmě budou.
Nešlo by upravit hodnocení her? Mám na mysli to, že by se žebříček her počítal trochu jinak. Neumím to zrovna moc dobře vysvětlit. Jde o to, že by se žebříček neskládal pouze z %, ale aby se bral ohled i na počet hodnocení.
Př. vidím, že OpenTTD má stejný počet % jako Half-Life 2, jenomže má o nějakých 480 hodnocení míň a je dokonce před HL 2.
Vím, že by to bylo komplikované, ale bylo by to více spravedlivé. Snad jste to nějak pochopili :D.
@Say (20.08.2012 12:15): Chci v tom mít pořádek po svém (nejde mi jen na dělení do žánrů, ale o něco podobného jako je na mobygames atd.). Navíc tu jsou některé žánry ostrakizovány a nemají právo na existenci :) (např. roguelike)

Žánry navíc mohou být i tématické (to bych si chtěl později také doplnit), např sci-fi, fantasy, válečný atd.
Bylo by možné, aby ve vyhledávání v seznamu vlastních her přibyla možnost, aby se mi nezobrazily hry s určitými štítky? Mám na mysli logické NOT. Momentálně vyhledávání pokrývá OR a AND a tohle mi tam celkem chybí. Dejme tomu, že mám u her štítky 1st person, akční a RPG. A já bych potřeboval, aby se mi ve výsledném seznamu nezobrazily hry, které mají štítek RPG. Například přes kontextovou nabídku přes pravé tlačítko. Takový štítek by se pak orámoval třeba červeně.