Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Návrhy na nové funkce

Před odesláním vlastního návrhu si prosím přečtěte seznam plánovaných funkcí a rozšíření.
aha tak to de,ale po najeti na nejakou hru mysell sem primo v Seznamu her....
hodilo by se(aspon me) vyhledavani her podle zanru....treba kdybych si chtel zahrat nakou stealth akci tak bych dal vyhledat jen to a vybehl by seznam her...naco je jinak primarni zanr?:)
Myslím, že by se hodila funkce požadavků, do které by se hlásily hry, které v databázi chybí a nebylo by třeba se registrovat pro psaní těchto příspěvků. Tyto by se zobrazovaly všem registrovaným uživatelům řazené podle četnosti.

Nebo pokud by to šlo, mohlo by se to udělat tak, že by se dle četnosti uživatelům zobrazovaly výrazy, které při vyhledáváni měly nula výsledků.
montana: Zatím by to (alespoň nám) přineslo jenom zmatek, ale až se uklidní přidávání již vydaných her, jsem o tom ochoten diskutovat...:)
Me to prave nijak slozite neprijde. Naopak si to dovedu zive predstavit.

Falagar: Zas tak casty to neni a urcite by neslo o preplnovani. Jde o komplexnost.

Ale dobra :)
montana: Je to složitější, zatím spíše ne, ale nevylučujeme to (do budoucna).
montana: O tom jsme uvažovali, ale nejsem přesvědčen o tom, že je vhodné přeplňovat databázi hrami, u nichž stejně pravděpodobně dojde 3x ke změně názvu a nakonec ani nevyjdou (a že takových je). To by pak byla databáze spíše dezinformační a to by se mi opravdu nelíbilo.
pipboy, Memphis: co takhle tu kontrolu úprav nechat na uživatelích? Prostě přidat tam checkbox s labelem - "Změna je pouze minoritní" (defaultně zapnuto), která by se nezobrazila (a taky třeba nepočítala do té statistiky počtu úprav komentáře, ať pořád s tím "Editováno: 5x" - kvůli gram. chybám či tak - nevypadám jak blbec :-) ).

Jo a takový detail - proč se ve zdejší terminologii (všude) užívá slovo "editovat" a nikoli "upravit"? Nic proti anglickým pojmům - mnoho z nich nemá české ekvivalenty (příp naprosto strašné), ale tady ten ekvivalent existuje... třeba popisek "Přidat/editovat svůj komentář ke hře" zní dost strašně (dle mého).
Nevim jestli se to neprici s hlavni ideou databaze, ale myslim ze by se docela hodilo davat do databaze i hry, ktere zatim nevysly.
Samozrejme s vypnutim vsech hodnoticich funkci. Jen by zustala diskuze.
Myslim ze kdyz clovek hleda info o nejake hre a kvuli tomu jde prave do DATABAZE her, tak ocekava, ze ji tam najde. A ne az potom co vyjde...
To se mi prave libi i na CSFD. Clovek vi ze aspon nejaka takova hra existuje a vyviji se.
Danny> jde mi o to ze kdyz nekdo vyraznejs zmeni/doplni/prepise svuj komentar, tak ja bych si ho rad precet, ale nic me na to neupozorni :)
(jinak mi samozrjme slo o to ze diky tomu z se obejvi jako nove se objevi i na hlavni strance etc, jak zminil memphis)
Danny: To protože editovaný komentář se nepočítá jako nový - tudíž nezasahuje na hlavní stránku ani do sledovaných her.
pipboy: To je velice zajímavý nápad, ještě o tom popřemýšlím a zkusím vymyslet nějaký kompromis.
Nevím, jaký by to mělo vlastně význam. Jediné, co bys tím docílil je, že by se v počtu změn neprojevovaly opravy překlepů. Ale to je stejně jedno, protože bys musel navštívit stránku té hry, aby sis toho všiml. Jo, kdyby se změny zobrazovaly i ve sledovaných hrách, tak bych v téhle funkci viděl význam, ale ony se v nich neprojevují. Tedy, zatím mám v sledovaných nějakých 45 kousků a vždy to byly jen nové komentáře. Nikdy se mi nestalo, že bych četl znova nějaký upravený.
nešlo by při editaci komentáře nějak evidovat množství změn (nejsem si moc jistý jak, třeba odlišnou délku, nebo nějaké porovnávání řetězců) a pokud rozdíl překročí nějakých 10-20 znaků, zařadit ho do výpisu jako nový?
montana: To je přesně jedna z těch věcí, na které je ještě dost času, ale je to dobrá funkce - zatím by však neměla pořádnou vypovídací hodnotu.

pipboy: Bude.
a jak je chornologicky seznam podle data pridani tak by bodnul i podle data vydani hry :)
Uz to tady nekdo kdysi navrhoval a mozna uz to mas v "to do", ale pripomenu to :)
Hodilo by se v prfilu hry zobrazit jeji umisteni v zebricku (podobne jako na CSFD) treba do 100, 200 mista. A naopak treba 100 nejhorsich her.
To samozřejmě vím, ale RSS je dělané právě k tomuto účelu a navíc... já jsem strašně líný :-D Jo a díky.
Bylo by možné rozšířit počet her v RSS? Vzhledem k tomu, že jste občas schopní přidal i několik desítek her za den, připadá mi 10 her v kanálu málo. Stačí abych jeden den nezapnul počítač a už můžu něco propásnout.
misadlouhy: nevím, jak by to schvalování mohlo rozumnější uživatele odradit (pokud by tedy na schválení nečekali 2 dny...).

Naproti tomu hodnocení odkazů a jejich mazání na základě toho mi přijde jako zbytečný mechanismus; hloupé odkazy prostě admini odstraní.

No, a proti tomu rámečku vyloženě protestuji - už se tu vícekrát diskutovalo (naposledy pár příspěvků níže) o tom, nakolik je ten systém samotný sporný a je rozhodně kontraproduktivní jej ještě takhle provazovat s něčím jiným...
..a odkazy u nichž se plusy i mínusy měsíc rovnají 0 a zároveň byl odkaz ohodnocen jen dvakrát by se mazaly... (tím vyloučíte ty odkazy, co dostaly 1 pozitivní a 1 negativní ohodnocení) lol
První komentáře bych neschvaloval, tím web hned od začátku uzavřete nově příchozím, to si může dovolit jen silný web jako ČSFD... Spíš bych umožnil označit komentáře flagem, že není v pořádku a šel by na kontrolu adminům (5 trestných v případě smazání), případně, aby se to nezneužívalo, k adminům by šel na kontrolu jen komentář s třemi a více flagy, to bude asi rozumnější. Ignore list bych nedělal.

Dva mé nejlepší nápady nakonec :-).
První nápad: Možná by se dalo naprogramovat, aby kolem ikonek uživatelů byl tenký barevný okraj, jehož barva by se měnila v závislosti na tom, kolik jsem danému uživateli ohodnotil positivních/negativních komentářů. Každý uživatel by tedy viděl kolem nějakého uživatele něco jiného (nedalo by se to zneužít podobně jako kdyby se to nasčítávalo od všech uživatelů a všichni by viděli stejný okraj). Hned by bylo vidět, čí komentáře chci číst a čí ne. VIP uživatelé by měli nastálo jiný okraj a admini taky. Uživatelé bez ohodnocení by měli průhledný okraj (barva pozadí). Je to nezrealizovatelné?

Druhý nápad: Možnost u hry vložit odkazy na NEJVTIPNÉJŠÍ video nebo screenshot, které by se daly hodnotit (zase jen pozitivně/negativně). Měsíc neohodnocené odkazy, odkazy s déle než měsíc převažujícím negativním ohodnocením a odkazy u nicž se plusy i mínusy měsíc rovnají by se mazaly. V žebříčcích her by se pak daly vyfiltrovat pouze tyto nejvtipnější odkazy podle Názvu hry nebo Nejvtipnějších, což by přispělo dalšímu přísunu těch, co by daný odkaz hodnotily. Takže nakonec by zde byl žebříček nejvtipnějších odkazú (na obrázky, videa), což je poměrně unikátní věc. Mohlo by se to ujmout.
Danny: spoléhal bych na to, že ukřičení blbečci se nebudou snažit nějak přetvařovat, aby to pak mohli spustit naplno. Mám za to, že pokud člověk napíše první komentáře přiměřeně kvalitní (tj. ne úplně zbytečné), budou takové i ty další.

Memphis: ...a to je v podstatě celý ten systém :-)).
MCZ: njn, jistě, že každý může dát mínus bod za cokoliv (třeba i oplácet), proto je třeba ta kontrola. Schvalováni prvních komentářů taky není bez chyby - pošleš dobré na schválení a pak si píšeš co chceš. Skloubení obou systémů by bylo asi ideální, ale to by ti 3 lidé, co to tu táhnou nevěděli, co dřív :-) Ať tak, či tak muselo by se počkat minimálně, než bude víc VIP uživatelů.
MCZ: Kdepak, ten zoufalý Memphis si nevzpomene, bude muset hledat v historii...:)
Danny: tohle už se řešilo - každý ty zápory dává každý za něco jiného; někdo nesouhlasí s názorem, někdo třebas za gramatiku ( :-)) ).

Já to vidím tak, že až se tu zaregistruje nějaká sebranka a začne psát zbytečné komentáře ke každé hře, tak on si Memphis při tom mazání a nadávání rád vzpomene na mnou navrhovaný způsob schvalován prvních komentářů :-))).
To mě zas až tolik důležité to vyfiltrováni lidí se stejným vkusem nepřijde, když si chci o něčem zjistit informace, tak si rád pročtu různé pohledy.

Co mě spíš zaráží, jsou některé komentáře s nulovou vypovídací hodnotou, takže bych byl pro to, že když dostane nějaký komentář, např. 5 záporných hodnocení, tak by šly rovnou všechny komentáře daného uživatele na kontrolu a přišly by postihy, např. mínusové body, promazáni komentářů, nebo úplný jejich zákaz na určitou dobu nebo natrvalo.
Nejde přece o aktuální seznam, tomu by jsi se mohl bez obtíží přizpůsobit. Jen mi příjde dost pošahané, aby měl každý dva seznamy, které plní téměř totožnou funkci.
ted zjistis ze pratle a lidi se stejnym vkusem nejsou zdaleka jedno a to same. (i kdyz u vas to asi funguje ;))
Jestli chceš skupinku s podobným vkusem, tak co to zjednodušit a prostě zobrazovat průměr přátel?

(teď určitě zjistím že už to tu je :) )
sory za preklepy uz jsem toho tu vecer napsal hodne a pletou se mi prsty vic nez obvykle :)
hmm ale ten blacklist do celkoveho hodnoceni neni uplne bbly napad - ale ralizoval bych ho zlvast - slo by tak relativne dobre otvorit skupinu lidi s podobnym vkusem a ziskat tak ke hram hodnoceni ktera by mohla odpovidat vlastnimu vkusu. Coz zni fajn. Jen nevim jestli to resit seznamem tech co zahrnout, nezahrnout, nebo nejak jinak... ozhodne by to bylo mile. stejne jako jine podobne Web2.0 funkce
ugraugra: V nejbližší době asi ne a eventuelně to nebude mít vliv na průměr, podle mě je blbost aby každý viděl jiný průměr u hry.
Počítá se v blízké době i s ignore listem? Některé uživatele bych nejradši lísknul a ignore list, kterej by komentáře lidí v seznamu posunul dospod (nebo je vůbec nezobrazoval - to by se mohlo dát nastavit) a nepočítal jejich hodnocení do průměru, by byl naprosto super.
misadlouhy: co jiného než historie by tam mělo být? Vše ostatní bude v jiných tabulkách nebo jsem něco zapomněl?

Memphis: ještě k tomu logu ( :-) ) možná by bylo fajn udělat to nějak tak, aby jej šlo přiřadit bez přidávání dalších informací; ti vývojáři už jsou stejně zavedení. Klidně bych takhle sám doplnil mnohá loga dopředu než čekal na korektury těch bílých okrajů (k tomu se loga studií hůře shánějí).
Www stránek by možná mohlo být dobré moci přidávat víc (1. oficiální, 2. jiné - Např. Lucasarts má oficiální stránky ale existují ještě fanouškovské stránky LucasArt museum se spoustou užitečných informacích o starých LucasArts hrách). Místo roku vzniku bych dal Od-Do. Možná zvažte i prolinkování Parent-Child (pod EA games patří DICE, Criterion, Bioware, EA Canada a další) - závislost by měla být zřejmá u parenta i childa. Prolinkování "na co se firma transformovala" mi není moc jasné. U trasnformace o které píše Memphis by asi mělo být možné zadat více studií a rovněž zadat zdroj ze kterého se transformovala, nejen cíl transformace.

O editaci obecně: u vývojářů by možná mohlo být umožněno používat tučné písmo k odlišení nadpisů jako "Historie" a nevím co ještě. Víc stylů bych neumožňoval, ať to není přeplácané.

To je mých 50 haléřů.
Memphis: ješte by se mi zamlouval seznam nejznámějších osob studia (třebas i s přiřazenim co tam dělal, jako designér, grafik...). A případně bych přidal teké rok zániku :-) a rok, kdy se transformovala v jinou firmu.
ANKETA (kdo chce, ať se vyjádří):
Jaké údaje byste rádi viděli u vývojářských studií? Nerad bych na něco zapomněl. Zatím jsou v plánu: jméno, popis, rok vzniku, země původu, www stránky, prolinkování na co se firma transformovala (př. Illusion >> 2K Czech).
Když už byly přidány stand-alone datadisky, nedaly by se jako "formy hry" konečně přidat i mody?
lj> nebo s lidma co pro zmenu hrajou vsecko a pokud to neni uplna blbost jsou z toho pokazdy vytlemeny az na pudu :)
Zajímavé číslo to jistě je, nicméně za zas tak důležité ho nepovažuji. Je přirozené, že je větší, většinou když vás hra nebaví, tak ji nedohrajete. Nápad na jeho zobrazení byl dobrý, ale nechal bych ho tam kde je.

Danny: Ten bug jsem opravil.
Last jedi: Přesně o tom to je, spousta lidí stahuje z torrentů atd. všechny novinky, co vyšly a když je hra nezaujme během první půl hodiny tak jsou jí schopni i smazat. Takže by bylo dobré mít oba ty procenta zobrazené hezky vedle sebe, hned jak na to člověk najede. A taky by si tak člověk všiml markantního rozdílu v hodnocení u kultovních her, které zaujmou jen úzký okruh lidí a zbytek je jim schopný dát podprůměrné hodnocení.
tak ale bolo by to zaujimave tak zobrazene.

Pipboy: no treba ratat aj s ludmi co si kazdy mesiac stiahnu vsetky hry co vysli a mazu to po desiatich minutach s tym, ze je to picovina, lebo to nema grafiku ako Crysis :)