Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Návrhy na nové funkce

Před odesláním vlastního návrhu si prosím přečtěte seznam plánovaných funkcí a rozšíření.
Zdravíčko, mám dva návrhy:
1. Vzhledem k tomu, že nestíhám (nejsem určitě sám) sledovat všechny diskuse kontinuálně, nebylo by špatné vytvořit seznam změn a nových funkcí na DH. Často se stává, že se lidé ptají, nebo navrhují něco, co se řešilo již dávno.

2. Videa do galerie přidávat pomocí kompletního embed kódu bez nutnosti použít výlučně YouTube (není moc rychlé, kvalitní) či GameTrailers. Např. Dailymotion.com má kvalitní obsah.
misadlouhy: Tagy už se tady diskutovaly. Když bude tagování moderované, bude ještě méně jednotné, než jsou teď žánry.
IMHO by všechny subjektivně určované parametry her (tedy kromě hodnocení i popis a žánr) měli zadávat uživatelé prostřednictvím nemoderovaného systému. To už by ale bylo na jiný projekt hádám... A man can dream.
Možná že by stačilo přidat pool klíčových slov repektive hesel, kterých by bylo mnohem víc než žánrů (např. manga, fantasy, děj v budoucnosti, děj v minulosti, fikce, roboti, rozvíjející fantazii, intenzivní akce, podle skutečných událostí atd...). Tehle pool klíčových frází by byl pevně daný, případně by se tam na žádost daly přidat fráze další (když admini uznají že to má význam). No a pak byste prostě při editaci/vkládání hry otevřeli nějak šikovně setříděný strom těchto frází a pěkně byste definovali o čem ta hra vlastně je. Každá hra by mohla mít dejmetomu max. 10 frází, no a stačilo by na nějakou kliknout, a vyjeli by všechny hry, které to heslo také používají.

Např. u hry The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar by mohli být fráze (podle knihy, svět Pána Prstenů, s měsíčními poplatky, fantasy, bez modifikací ..)

U hry The Hobbit by bylo (svět Pána prstenů, oddechová hra, středně dlouhá herní doba,...) aj.

U hry Betrayal at Krondor by mohlo být (svět Midkemie, fantasy, abandonware, fotografické ikony postav, ..)

Je asi jasně jak by se postupně daly i poměrně nesouvisející hry provázat podobnými aspekty.

Co vy na to?
Last_jedi: Máš sice pravdu v tom, že anime a manga není hrení žánr i v tom, že čím víc možností je, tím je třídění nepřesnější. Ale stejně musím souhlasit s misoudlouhym, že žánr anime/manga/otaku nebo jak by se to nazvalo by se zde hodil, protože tyto hry jsou specifické svou grafikou a lidí, co se o ně zajímali by určitě ocenili, kdyby si je mohli vyfiltrovat.
Mne to vyhovuje takto, lebo sa netreba dohadovať a hádať. Problém je, že častokrát nič ako oficiálne triedenie podžánrov neexistuje a objektívne teda môžeš o hre povedať len z akého je pohľadu a či je 2D, 3D a podobne...
No prave das zakladni zanr RPG (jako ted tady) a pak to rozkouzkujes dal - izometricky, akcni, fantasy atd.
Nekomu uplne staci to, ze je to RPG a nekdo se rad jeste mrkne blizsi info.
Problém je, že čím viac možností v čomsi je, tým to môže byť nepresnejšie a závislé čisto na perspektíve samotného hráča. RPG je príklad za všetko, čo je rpg a čo je akcia s rpg prvkami? Pre mnohých ľudí je tá hranica inak položená.
Me se liby to na MobyGames, kdy maj zakladni zanr a pak dal rozkouskovany... "Perspective" a "Non-Sport" s tim ze v Non-Sport se da priradit spousta veci :)
Současné žánrování mi přijde dost dobré; skvěle pokrývá snad všechno... Také si nemyslím, že tu má žánr anime/manga co dělat; právě proto, že to není žánr :-). Ty tagy by to řešily.
misadlouhy: Mně celé to současné dělení žánrů připadá dost nepraktické, protože je tak přesně nalajnované, jak hry prostě nejsou. Ano, jsem pro, aby se daly vytřídit anime/manga hry, ale neméně rád bych viděl systémové označení her dvourozměrných, vektorových, one-switch, her s orchestrálními soundtracky a her bez soundtracku, her původně komerčních a později "osvobozených" a her všech dalších myslitelných parametrů. Tagy, anyone?
Co takhle do sekce Uživatelé přidat možnost řazení podle počtu přidaných/editovaných her a vývojářů?
také mám zájem občas číst nejčervenější komentáře nejvejš jako Adiem, kdo se má přehrabávat v politicky korektncích sračkách, holy hell
AHoj, pokud plánujete nějaké to sdružování podobných her, mohl by se vám hodit buď nový žánr anime/manga (to můžou být bojovky, adventury, možná ještě něco :) nebo jestli máte v plánu nějaké třídění PODOBNÝCH HER, tak to anime/manga uplatněte tam.

Jo, u počítačových her nevím, jestli se má říkat spíš anime nebo manga - manga je styl kresby, anime je označení pro animované filmy a seriály kreslené stylem manga.

Myslím že pár lidí by ocenilo kliknutí na žánr anime/manga a aby vyjeli všechny takové hry, zatím to není
Last_jedi: Podobné hry se dají vybrat i podle preferencí (hodnocení) uživatelů - algoritmus od každého uživatele, který hodnotil hru, vytáhne seznam her, které hodnotil stejně, a vypíše průnik těchto seznamů (za předpokladu, že průměrný uživatel inklinuje k hodnocení podobných her podobnými známkami, např. kvůli preferenci žánru). Snad to trochu dává smysl, když to takhle napíšu. Nějaký takový algoritmus určitě funguje, i když pochybuju, že při takhle malé uživatelské základně.
Šiklo by se řazení komentářů od nejzáporněji ohodnocených, často jsou hodnotnější jak ty ozelenalé mechy spokojenosti.
Myslím, že pokud se nebude objevovat moc často někdo, kdo přijde a ke hře Vampire The Masquerade Bloodlines napíše, že je to veselá 2D adventura ze světa World of Happiness, kde jde o tom pochválit co nejvíc usměvavých růžových králíčků a nosit jim velikonoční vajíčka, tak to podle mě může fungovat. Já jsem třeba s Last.fm měl vždycky dobrý zkušenosti...
joo je mi jasne ze kdyz prijde na tagovani hudby, zacnes mavat rukama jak tomu nikdo nerozumi, bla bla bla...
ani by som nepovedal, hlavne na last.fm vidieť, že 90% ľudí hodí tag indie alebo pop tam kde nevedia o čo sa jedná, ťažko aj niektorých interpretov tagovať podľa jedného tagu keď sú albumy iné. Osobne mám s tagmi veľmi zlé skúsenosti. ale podobné hry som už navrhoval, tu oproti tagom je tá výhoda, že samotní uživatelia môžu vyhlásiť nejakú hru za podobnú, lebo hier je menej ako hudby :)
mno, last.fm to bude dhadovat na zaklde posluchacu a tagu. A tagy jsou obvykle velmi fajna vec.
K tomu dole a doporučení podobně laděných her. Líbí se mi ja to mají na Last.fm, tady by to šlo taky tak udělat. Podíváš se například na Quake III Arena a dole bude napsaný: Pokud se vám líbí tato hra, mohlo by se vám ještě líbit: Unreal Tournament, to, ono, bla bla, jak říkal LJ, podobně laděné hry. Jenom asi nebude nejlehčí najít podobný znaky a spojitosti mezi hrama...
pipboy: Já si s tím hraju. ;) (Chytit screenshot k Fren-ze bylo peklo, a i tak není ideální.) Navíc nejsem žádný grafik. Ale sleduju, že se zlepšuju, brzy si budu umět v GIMPu snad i namalovat avatara.
Mně hlavně vadí omezení rozlišení, resp. poměru hran obrázku, protože spousta nezávislých her má loga, která jsou bez větších úprav pro takový "obrázek krabice" nepoužitelná. BTW dodatečně děkuji za uvolnění omezení pro logo vývojaře!
no ono i to zmenseni obrazku by imho mohl obsataravat server O:-) kdyz bych byl hodne narocny, tak by tam mohla byt i moznost zadat url s tim ze si to srever stahne, zmensi, prevede a ulozi ;)

30-60 minut na obrazek? Eh. ja to mam i s hledanim do 10 minut teda..
Triple T:
1) Komentování komentáře: podle mě stačí diskuze, další úroveň komentování už by byla celkem zmatená (myslím).
2) Mazání komentářů - zatím se nebudu vyjadřovat, nápady zajímavé, nicméně zatím to nepovažuji za prioritní. V budoucnu možná.
3) Unikátní formát .gif byl na začátku zvolen trochu neprozíravě, to přiznávám. Nečekal jsem, že by to někomu mohlo dělat problém (kdo dokáže obrázek zmenšit, většinou i dokáže změnit formát, ovšem některé programy to evidentně vyloženě nezvládají a je z toho rozpixelovaná směsice barev). Předělat to by v současné době nebylo nemožné, ale zabralo by to dost času vzhledem k počáteční koncepci. Pokud ti ale obrázek trvá víc jak 5 minut (30 až 60 minut je fakt šílené), tak se na to vykašli, to už je vyloženě plýtvání časem - já ho v klidu doplním.
Asi by to bylo zbytečně složité na realizaci, ale bylo by pěkné mít možnost okomentovat komentář.

Memphis: Nejlepší by bylo, kdyby si systém pamatoval i hlasy rozdané smazaným komentářům (když může každý uživatel postnout přesně jeden komentář ke každé hře, mohlo by to fungovat) a potom mě upozornil na každou změnu (smazání, obnovení, úprava textu, úprava přidruženého "skóre") každého komentáře, který jsem ohodnotil. Taky by mohlo být možné smazat komentář pouze za cenu nevratné ztráty možnosti okomentovat danou hru. V kombinaci s možností utajit nebo vyprázdnit obsah a zároveň zmrazit hodnocení vlastního komentáře by to mohlo fungovat.

pipboy: Svatá pravda. Jsou dvě věci, které mě odrazují od přidávání her do databáze (no, vlastně jsou tři, ale ta třetí je zde irelevantní). Popisek (resp. nutnost nějaký napsat), který mi zabere 15 až 120 minut, a obrázek, který mi obvykle zabere 30 až 60 minut. Striktní omezení rozlišení a formátu mi rozhodně nepomáhají.
Ještěr: Zajímalo by mě v jaké situaci by člověk potřeboval využít smazání komentáře S ODSTUPEM ČASU. Ještě chápu, pokud se někdo splete a třeba pošle post do komentů, místo do diskuze (čili ho chce odstranit co nejdříve), ale proč mazal nějaký, který už tam nějakou dobu má?
ještěr: Mazání vlastních komentářů je pěkná věc, ale jak to vyřešit s ohledem na hodnocení komentáře - aby se nedalo jednoduše resetovat. :)
Zviditelnení je zajímavý nápad. :D

NateLogan: Žebříčky budou vždy seřazené dle hodnocení, tyhle vychytávky jsou v plánu do nového Seznamu her, který bude víc flexibilnější.
Možná je to blbost, ale co takhle umožnit v žebříčcích her řazení podle počtu hodnocení?
Meme, umožnil bych z odstupem času mazat vlastní komentáře a možná taky zviditelnit uživatelská hodnocení nejen vlastních commentů (for fun).
Jestli něco z toho de tak sorry. :))
Ohledne toho rozkliknuti u vyvojaru jsem uz taky hovoril. Popisky u her jsou kratke, coz urcite vyhovuje. Ale u vyvojarskych studii to je uz neco jineho – pripada mi, ze idealni by bylo mit tam defaultne jen par klicovych vet a udaju (datum vzniku, sidlo, etc) a to rozsahle info by se dalo zobrazit teprve na rozkliknuti (idealne dynamicky bez zmeny URL adresy).

Nejde tu o scrollovani, ale o to, ze k nekterym studiim bude casem hodne dlouhy clanek plny ne pro kazdeho dulezitych inforamci...
danny: to s tím žebříčkem vývojářů je docela dobrý nápad :).

To s tím rozkliknutím delšího popisku vývojářů se mi naopak zdá jako hloupost, vždyť stačí párkrát otočit kolečkem myši a ty popisky stejně nejsou moc dlouhé .)

U her asi taky ne .)

Linky na vývojáře = NUTNOST = SOUHLASÍM!
spis jen takovy postreh - pri prohlizeni her mam obcas nutkani kliknout na obal v domneni, ze se mi otevre velka verze. Prkaticky od zacatku mi vrta hlavou proc nemuzu nahrat nejakou hezky velkou verzi s tim, ze nahled si dh spocita a ulozi samo O_o Vubec proc je secko omezene na gif?
Co takhle dát k vývojářům hodnocení - jako průměr z jejich her. Mohl by tak vzniknout žebříček vývojářů :)
Loga u vývojářů by měly mít rozměry v rozmezí 200 x 30-250. Některá loga je nemožné vložit bo jsou moc široká
1. Popisky vývojářů by se neměly zobrazovat celé, ale jen např. prvních 5 řádků a zbytek až po rozkliknutí. Protože, když se někdo chce podívat na hry daného vývojáře, a to bude asi nejčastější důvod proč do nich někdo leze, bude muset občas hodně scrollovat.

2. Stejně tak by se to hodilo i u her, ale tam už to myslím někdo navrhoval.

3. Vkládáni linků na vývojáře (potažmo jejich vyhledáváni). Pokud mají být vývojáři správně prolinkováni, považují to za NUTNOST!!!
Nicméně úprava vyhledávání je v dlouhodobém plánu. Zatím musíš vědět co chceš hledat...:)
O tomhle už tu byla řeč, zatím musíš dát vyhledávat přesný výraz. Takže buď "age of empire" nebo jen "age" nebo "empires". Čím méně tím lépe :-)
Měl bych návrh na vylepšení vyhladevání, ale nevím jestli to jde :-)

- chybí mi tam něco jako našeptávač a potom proč nehledá empires age
Navrhuju pridat formu hry: Casual a pokud mozno i zanr Casual, protoze do toho spada spousta druhu her, ktery se nikam jinam nehodi a je docala bezny je davat jen pod Casual (treba Peggle, Luxor, Amazing Adventures, 7 wonders a takovy ptakoviny :)