Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Návrhy na nové funkce

Před odesláním vlastního návrhu si prosím přečtěte seznam plánovaných funkcí a rozšíření.
Jsou nejaky prisny kriteria pro schvalovani videii nebo proste neni cas to delat ? Nebo mate malo lidi pro tuto praci a proto se ceka dlouho ? :-)

Jeste by se mi libilo, kdyby byla i galerie screenshotu a wallpaperu, ale predpokladam ze i na ni se pracuje ?

Chapu, ze s tim musi byt prace to tu vest, ale chtel sem se jenom pozeptat
clone9cz: V jednom z předchozích příspěvků jsi psal o seznamu ISBN - čili o mezinárodním standartu knižních čísel. Z toho lze jen usuzovat, že by jsi chtěl, aby tu byl i seznam veškeré herní literatury, která existuje.
clone9cz: holt budeš muset uvést ty základní žánry opravdu jako obecné a pak v popisu hry specifikovat, co všechno tam je a jak je to propracované; od toho tam ten popis koneckonců je.

BTW nepleteš si historičnost s realističností? Trochu se to tak zdá (resp. jsi moc nevysvětlil, proč je ta historičnost tak důležitá). Navíc ani jedno ani druhé NENÍ herní žánr, tak fakt nevím, proč by tu měly být (a to že je to pro tu hru důležité fakt moc roli nehraje...).
Paul von Talaczek: kdo tu psal o zahraničních časopisech ?
Z mojí zkušenosti vím, že to co je na Internetu mohou být neskutečné bláboly, kdežto tištěné časopisy si dávají na autory pozor, tedy alespoň z dlouhodobějšího hlediska.

Caelos: nejde mi vyložené o přidání dalších žánrů, o tom by se tu asi rozhodovalo nějak skupinově podle potřeb a na jiné úrovni

Jde mi mo možnost doplnění
online > online akce
akce > 1st person akce
simulátor > tankový simulátor
simulátor > letecký simulátor
o další
simulátor > námořní simulátor
online > online strategie
online > online RPG
a vlastně i
akce : stealth akce

*PvP je Person versus Person
Za chvilku si ještě vymyslíme rozdělení her podle toho, jestli se hrají jen myší, klávesnicí, obojím nebo jinou periferií, kolikrát se vývojáři u které hry uprdli, než vyšla final verze atd...

clone9cz: To bychom ještě huntili informace o hrách z tisku? A to si představuješ jak? Víš kolik ve světě vychází magazínů o PC hrách? Navíc každý web takového magazínu má svůj online archiv, takže tohle by bylo nošením dříví do lesa.
Sice vůbec nevím co je to nějaké pvp, ale dělat kvůli jedné, nebo dvoum, nebo prostě několika hrám nový žánr je blbost. Podle tvého příspěvku bych to viděl na fps, simulátor, strategie a že je to jakési pvp by stačilo zmínit v popisu, od toho přeci popis je.
Jistě, PvP není žánr, bezesporu, ale když je ve hře kladen stejný důraz na letectvo, pozemní a námořní jednotky, tak je prostě tento typ hry znevýhodněn oproti ryze tankovým a nebo leteckým simulátorům, ryze strategickým hrám.

Nevím, jestli si někdo dovede představit strategickou hru, skutečně existující už skoro 8 let, kde má jeden člověk na každé válčící straně pár podřízených, ti mají další podřízené, jejich podřízení už velí konkrétním typům armád a mají zase podřízené a jestli už jsem na 6 úrovni, tak tam pod nimi jsou teprve velitele squadů o počtu 20, 50 nebo 200 lidí. Prostě RTS kdy neklikáte myší, ale velíte přímo lidem tak, že jím nastíníte na různé úrovni strategické záměry a oni je pak systémem padajícího exkrementu propagují dolů, kde probíha bitva ve stylu FPS na rozloze 120 000 km čtverečních v měřítku 1:2

2 MCZ
Dát tam "obecné" nepřipadá v úvahu, obzvlášť v případě, pokud jde o jeden z nejlepších tankových simulátorů co znám, neboť se počítá každá střěla jednotlivě - damage model prostě nemá hitpointy. Do tanku, který neprorazíte z 500 metrů můžete vystřílet stovky nábojů a nic, ovšem stačí aby se natočil z boku kde má panciř o 10mm slabší a hoří hned.

"Historický" je pak také velmi důležitý faktor, WWIIOL prostě nemá vymyšlený svět nebo vymyšlenou fyziku jako "Planetside", h70 a "Project Visitor", fyzika je srovnávána se skutečnými balistickými testy každých konkrétních zbraní, tanky mají historickou tloušťku předku, boku ,zadku, vršku a spodku věže, mají správnou tloušťku velitelské kupole a vrchních dvířek, horní a spodní poloviny předku korby, horní a spodní polovi ...

Ať se podávám kam se podívám, tak by se všude hodil nějaký schopný člověk s vyšší úrovní oprávnění, který by mohl rozšířit řánr nad rámec běžných uživatelských pravomocí. Výše zmíněné tedy berte jako téma k zamyšlení, nikoliv k diskusi, protože se žánry ve hrách čím dál více překrývají a už to zřejmě nebude jinak.
NateLogan - souhlasím, stejně to časem bude potřeba. sice je uživatelů zatím "málo" ale časem se to snad změní
popkec:když ono se to tady začíná s těma nápadama tak rozjíždět že sem něco plácnout prostě musel...
A také umožnit vyhedávání mezi uživateli. Sice to není nutné, ale občas bych tuhle funkci uvítal...

Vyhleávání v diskuzích by se šiklo, třeba už jenom zobrazení všech příspěvků daného uživatele v profilu.
A k tomu rovnou i možnost zobrazit všechny nebo jen poslední ke každé hře.
Určitě už to tu někdo navrhoval, ale jen tak pro jistotu - hodně bych uvítal možnost vyhledat všechny svoje příspěvky v diskuzích.Aby se mi prostě všechny zobrazily (ikdyž jich bude milion), seřazený např. podle abecedy dle her.
Např. DoomCZE ví, že jsem si objednal GTA, a mě by zajímalo odkud - někam jsem to musel napsat, a zajímalo by mě kam : )).
clone9cz: historický a PvP jsou stěží žánry a u simulátorů bys prostě nastavil obecný.

Jinak ta notifikace mailem by určitě nebyla na škodu.
Ono by stačilo zaslat email při zamitnutí čehokoliv. Právě jsem se totiž přihlásil po 101 dnech a zjistil, že je můj záznam v databázi neschválen, neboť je zkopírován z wiki, no to ale není, protože je zkopírován z mnou vlastněného http://www.battlegroundeurope.cz/ a http://www.wwiionline.cz/.

Zároveň tu pro WWIIOL nemám dostatek kategorií: historický, PvP, MMO, FPS, RPG, RTS, RTT, Stealth, kombinovaný pozemní-letecký-tankový-námořní bojový simulátor, založený na reálném světě ... no to prostě nejde do těch pár kolonek vtěsnat, přestože všechny tyhle prvky jsou nedílnou součástí "World War II Online: Battleground Europe". Exteriérovka rozměrů simulace války se strategickejma cilema, né nějaké malé bitvičky na ploše 100x100km, je něco extra všude ať se podívám kam se podívám.

Teď ale nápad !
Jelikož se informace v tištěné podobě nedají vygooglovat, tak mě napadla možnost rozšířit systém i k těmto účelům. Pro Databázi her by jistě nebyl seznam ISBN a čísel časopisů u každé z her konkurencí.

Editace:gramatika
NateLogan: Tomu říkám nápad! Už jsem to tu chtěl navrhnout, takže máš vroubek, že jsi mě předběhl. :-) Není to marný taky proto, že možná většina z nás máme upozorňování na mobil, když nám přijde nový mail.
Nová funkce: Zasílání upozornění na email (či nějaký IM?) v případě nové zprávy v dh poště...
Sakra, já do nedávna myslel, že tyhle stránky mají informovat o hrách a ona tu přitom z toho vzniká webová hra...
Pipboy: to je celkem dobrý nápad. Ale netuším jak by bylo složité to udělat.
Prepadnul me takovy uchylny napad na acivmenty: Na 20 (nebo nejake procento) nahodne vybranych stranek v systemu (na kterych teda existuje realna sance, ze se na ne nekdo podiva) v systemu by se schovaly "poklady". Kdyz by se nekdo dostal na stranku s pokladem, zpocital by se mu bod za nalezeni pokladu a poklad by se vygeneroval jinam. (pripadne po nejake dobe kdy zustane neobjeveny) -> ecivmenty ala Lovec Pokladu a tak vubec. Takova slozita blbina, no :)
Přidání screenů z her může být také jen otázka času. Přeci jenom pouhý obrázek krabic her nebude časem stačit a když to bude kapacita serveru, na kterém DH běží, dovolovat, tak by omezený počet (třeba 10) obrázků ke hře, mohl být možný. Ale to by měly být všechno spíš featuresy, které by nesouvisely s přidáváním a editací her přímo, protože by to vážně jen zdržovalo schvalování.
Nebylo by lepší udělat zajímavosti součástí odkazů, až budou pořádně fungovat? Stránek, kde budou zajímavosti/easter eggy jednotlivých her rozepsané se najde určitě dost. Často jako součást fan stránek. Tady na to není moc prostoru, nemůžeš k tomu mít screenshoty (zrovna k zajímavostem by to chtělo), zbytečně by se tim zatěžovalo schvalování a vznikaly dohady, co je ještě zajímavost a co naprostá ptákovina.
Co takhle u položky Moje komentáře hodit do závorky třeba vykřičník pokaždé, když někdo udělí +/- některému z vlastních komentářů?
Ten nápad s rubrikou zajímavosti, je určitě dobrý. K tomu bych se přidal a rád bych ho tu uvítal. ;)
V souvislosti s aktuální diskusí s Tolisterem u hry Mafia, mne napadlo, že by se u her mohla přidat rubrika ZAJÍMAVOSTI, podobně jako je tomu na CSFD. Zajímavosti by samozřejmě musely být schvalovány a mohly by být oceněny kupříkladu jedním DH bodem.

Každá hra má totiž něco, čeho si hráč třeba nevšimne. Příklad:
-slovenská vlajka v NFS Underground 2
-české nápisy, různé easter eggy v Mafii
-apod.

Samozřejmě také zajímavosti z vývoje, propagace, či dalších věcí souvisejících s hrou, třeba film, hudba, inspirace. Prostě stejně jako zajímavosti na CSFD. Myslím, že by to byla oblíbená funkce, i já bych se rád něco dozvěděl a potom si to v dané hře pro zábavu našel.


Pak ještě, už tu bylo několikrát, i mnou, řečeno o vylepšení profilu, třeba TOP 10 apod. Jestli by tato fce byla, mohlo by se u hry uvádět, kolik lidí ji má v oblíbených. Hra totiž nemusí mít vysoké hodnocení, ale když uvidím, že ji má v oblíbených třeba dvacet userů, tak za zahrání stojí.
Pooky: Funkce hlášení vadných videí už se tu několikrát řešila a je v plánu.
pestik: řazení podle počtu přidaných her mi příjde jako super nápad, ale podle achievementů je to podle mě trochu zbytečné, každopadně kdyby to nezebralo moc práce tak proti tomu nic nemám, jen řazení podle přidaných her mi příjde mnohem lepší a důležitější
Což takhle u uživatelů zobrazovat i počet přidaných her a achievementů? a rovnou je i podle toho řadit v žebříčku. A ještě rozdávat bodíky za návrh na nějakou opravdu čupr funkci?:)
Nevím jestli to už tu padlo, ale přemýšlí se, či bude funkce k nahlášení odebraného videa a následného smazání?
Doufám, že se neopakuji(upřímně se mi nechce hledat mezi 164 stránkami =), ale co takhle vedle plných her, freeher, datadisků mít tu i formu hry "Technologické demo/ukázka" Sice jsou to většinou hry na pár minut(někdy více ukázek, než hraní), ale někdo si to koneckonců rád zahraje, pro pokochání nad grafikou, na chvíli si užít hratelnost s novými prvky, atd. Příklad třeba Half-life 2: Lost Coast, který jsem přidal a napadá mě víc takových her(teď tápu v paměti, ale třeba i X-ISLE)
Nešlo by udělat, aby když mám rozpracovaný koncept ke hře, kterou chci přidat, píšu popis hry a kliknu na uložit koncept, aby se uložil i text? Abych nemusel nejdřív potvrdit čudlítkem "Uložit a přejít na další část" a pak až teprve ukládat koncept? Člověk, někdy i gremlin, na to občas zapomene, to potvrdit nadvakrát :-)
U RSSky pro nové komentáře bych do pole "Od" (jméno autora komentáře) dal místo "jména autora komentáře" klasicky "Databáze-Her.cz - nové komentáře" - takhle to bude sedět s ostatními RSS feedy tady na webu a ve výpisu více feedů (RSS čtečky) to bude přehlednější.
Danny: No proto bych schavlovaní těhle prací "work in progress" nechal i na obyčejných VIP. Heh, vůbec jsem netušil, že s právama VIP je to takhle zašmodrchané :-)
Nate: No vzhledem k tomu, že zatím je jediným VIP uživatelem, který může schvalovat i hry Musa, tak by byl tento návrh asi nad jeho síly :-D Doteď všechny hry schvalovali jen admini a on, my ostatní zatím můžem schvalovat jen videa a vývojáře (teda pokud se něco nezměnilo od doby, kdy mě Memphis verboval :-)
Paul: Stále se ale určitě najdou hry, kde je kvalita popisku značně pokulhávající (po vánoční soutěži jich snad ale už moc není). Ale napadlo mne, že by se mohly hry odeslat bez hotového popisku/obrázku, které by pak byly někde v sekci správy her po schválení VIP uživatelem (ať to nezatěžuje adminy a VIP jsou snad dostatečně spolehliví ;-D ), kde by je mohl kdokoliv dodělat a odeslat.
PvT: Těch popisků k "dodělání" se vždycky pár najde. Už se na DH o tom v minulosti dosti diskutovalo. Třeba posledně přidaný Redline Racer bych klidně doplnil. Takové ty suché popisky typu - je tam singl, mulťák, pěkná grafika, 8 levelů, 10 zbraní a tucet monster, to vše ve 2-3 souvětích moc nemusím. Ale to by měli kontrolovat admini a když se jim na tom něco nebude zdát, vrátit k přepracování nebo požádat o "pomoc" ostatní uživatele. Myslím, že by to dost dobře fungovalo. Vždycky se najde někdo, kdo nějaké hře rozumí víc než ten, kdo ji přidával a může popisek obohatit o různé nadstandardní info typu použitý engine, získaná ocenění nebo detailněji popsaný příběh.
Vodny: Na jakém základě by jsi chtěl posuzovat, u kterých her je potřeba dodělávat popisky? U jednoduchý her, jejichž hrací doba je jen pár hodin, stačí popsat max. dva krátké odstavce a není potřeba rozepisovat všechny aspekty hry, ale ani u komplexnějších her není potřeba vypsat úplně všechno do nejmenšího detailu. Jde hlavně o to, aby si každý udělal potřebný úsudek, jak dobrou či špatnou hru se jedná. A to se zatím docela dodržuje u 99% již přidaných her.
Vodny: Já jsem pro. Když má někdo zrovna kreativní náladu, ale nenapadají ho žádné chybějící hry, tak akorát všechen talent přijde vniveč...

Návrhy: Rozšířit textové pole u editace vývojářů/her, přecej jenom u delších textů je v tom zmatek a vzhled to nijak nerozhází (místa je dost). Umožnit "náhled" příspěvku do diskuzí: když je tam hafo odkazů, tak se v tom vyznat je fakt o nervy.
A co teda říkáte na tzv. TO DO list neboli, kolonku, kde by se objevily hry, jejichž popisek je třeba dodělat. Něco na způsob editace ve Wikipedii.
NateLogan: Ono to tam je proto, abys o svůj text nepřišel a mohl ho třeba použít při editaci.
BTW odstranil bych "Váš popis hry:" ze zrušených návrhů her, podle mě to tam jenom překáží :-)
Tohle mě zrovna moc netrápí, i když chápu, že se na schválení 1 přidané hry čeká netrpělivěji, než když se jich přidá najednou 20 :)
S tím spojený wishlist chybějících her by také nebyl k zahození. S postupem času se hodit určit bude. Jen jeho realizace by stála buď na ohleduplnosti uživatelů, nebo na další práci adminů (možná i VIP?).

Vodny: Já měl asi 2 dny rozdělaný koncept kromě popisu a do schvalovaných her jsem koukal před jeho dopsáním, jen si už nepamatuji, jak dlouho mi to vlastně trvalo.