Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Návrhy na nové funkce

Před odesláním vlastního návrhu si prosím přečtěte seznam plánovaných funkcí a rozšíření.
ugra: Vidíš, na tohle jsem něják nemyslel. Každopádně máš pravdu, z tohoto hlediska by to bylo vůči vám VIP nefér:-)
Také by bylo dobré vyhledávání/seřazování (u jednotlivých uživatelů) podle žánru, což bych častokrát taktéž určitě využil.
Drolin: To by určitě šlo, ono celkově bych uvítal daleko detailnější možnosti filtrování, bohužel Memphisova pozornost je upřena někam jinam.

Dawid199: Zaznělo a v žádném případě nechceme aby bylo uváděno kdo hru/editaci schvaloval. Umíš si představit ten nápor naštvaných uživatelů, kteří nesouhlasí s bodovým ohodnocením? :)
Nevím, zda to tu již zaznělo, ale napadlo mne, že by se ve "změny hry" mohlo uvádět kdo schvaloval její přidání/editaci.
Nejde ve vyhledávání her přidat funkci vyhledávání od roku do roku (né jen současné > či
musa: Bude to až za měsíc. Každopádně se to jmenuje Zálesí. Je to kousek od městečka Javorník.
Bursoft: tak vítej, já v Jeseníku bydlím - myslím tím to městečko. Kde se budeš přesně rekreovat?
VIP automaticky jen za pravidelnou účast? Pokud vím, takhle to naštěstí nefunguje.

Achievement třeba za deset let pravidelného přihlašování by byl docela vtipný :-)
Kubulus: Myslím, že pokud by za dalších 365 dní nebyl jistej VIP status uživatele, tak se na to každej vyprdne. Já mám šílený nervy z toho, co budu dělat teď dva týdny o prázkách, když budu na místě bez netu, bez signálu, celkově bez všeho :D
Zatracená loajalita - navýšení účinku tím, že po dosažení dalších 365 dní přidá další počet bodů (už ne tolik jako poprvé). Memphis a Falagar si tak můžou být jistí, že jim jejich stránku určití lidé budou pravidelně navštěvovat až do konce života :)
Vsak mame u her sekci odkazy - nebylo by od veci udelat ji konecne nejako uzitecnou a umoznit lidem ty odkazy na fanweby/recenze/navody/buhvico pridavat.
IMHO je hlavni funkce tohoto webu ohodnotit si hry, ktery clovek v zivote hral, pripadne k nim neco napsat. Nestaral bych se o lidi, kterym tohle nestaci. Odkazy na cestiny, patche apod. si snad kazdy muze vyhledat sam behem 5s.

Mozna by bylo dobry zavest na diskuze temata venujici se jednotlivym zanrum...

Dalsi vec je samozdrejme dat vedet vic hracum o existenci tohot webu...
Já už si dlouho pohrávám s myšlenkou, jak by to mohlo bejt "hustý" kdyby se tenhle web spojil s abecedaher.cz (+návody, cheaty, trainery, češtiny, wallpapery, screeny, lepší obaly, zákysník) a hodnoceniher.cz (přehled recenzí (hodnocení) a odkazy na ně), to by bylo celkem ultimátní a asi bych se odsud už nehnul :)
vodny: na návody jsou přece zaměřené konkrétní weby, například abecedaher.cz. vložení návodu kopírováním z takových webů by bylo z velké části porušování jejich autorských práv a dávat na databázi linky vedoucí k jednotlivým hrám prakticky zbytečná piplačka.
Docela bych uvítal u každé hry odkaz na návod, nebo rovnou jeho celé vložení. Btw. zákysník není špatný napád.

Jinak jsem spíš toho názoru, že DH je primárně pro lidi, kteří se o hry zajímají aktivně, diskutují o nich atd. Konzumenti nám můžou být ukradeni z prostého důvodu - nemají žádný přínos. DH není komerční subjekt, takže návštěvnost řešit nemusí. Rozhodně je lepší mít 200 registrovaných a aktivních uživatelů, než 1000 registrovaných čumilů. Takový konzument vlétne na DH, najde co potřebuje a možná se sem někdy vrátí, ale spíš ne. Podle mě přidělávat si práci kvůli někomu, kdo ani jednou nenapíše do diskuze a na DH se objeví jen náhodou, je zbytečné.
Nedávno jsem o tomhle docela hodně přemýšlel. Propagace DH a získávání nových uživatelů je určitě důležitá věc, ale ujasnil jsem si několik zásadních věcí.

1) Větší komunita automaticky neznamená lepší web. Ano, znamená rozsáhlejší, rychleji rostoucí a "živější" web. Ale tak jako všechno, i tohle má svou kvalitativní a kvantitativní stránku, které jsou v nepřímé úměrnosti - ať už kvůli tomu, že se větší objem uživatelů hůř zvládá, 10 komentářů za hodinu ani nedá pořádně přečíst a diskuze se vymykají kontrole (jak to známe z velkých i neherních webů). Samozřejmě se tomu dá bránit, ale nabrání nových uživatelů beru jako postupný proces, nikoliv nárazovou záležitost.

2) V současné době jsem s komunitou kolem DH opravdu spokojen, samozřejmě se najdou výjimky a výstřelky, ale to k tomu patří. Důraz na uživatelský obsah (a to hlavně popisky her) byl z velké části experiment, který podle mě vyšel. A myslím, že i díky němu se na DH sešla řada tvořivých lidí/hračičků, kteří tvoří základ její komunity. A už to, že jsou ochotni něco udělat pro web bez nároku na odměnu, jen pro dobrý pocit, o nich něco vypovídá a dělá ty s nejlepším potenciálem bezproblémového uživatele, který rád pomůže ostatním a webu neškodí - škodil by totiž i sám sobě. A upřímně, kdybych si měl zvolit mezi 5ti takovými a 100 zaregistrovanými "konzumenty", volba by byla jasně pro ně.

3) Cílem DH není desetitisícová návštěvnost denně. To je cíl webů, které prodávají reklamu a žijou z toho. DH je neziskový web a (skoro) nic ho netlačí. Jistě že každé hodnocení a komentář zvyšuje důležitost a relevanci databáze jako takové a jsme za něj rádi, ale tlačit nějakým způsobem na pilu nemá cenu.

Z těchto a dalších důvodů budou funkce na DH přibývat především pro uspokojení již zaregistrovaných uživatelů, respektive pro maximální pokrytí "databázových" funkcí, nikoliv z důvodů rychlého nabrání nových uživatelů. Protože i méně je někdy více, jakkoliv otřepaně to zní.

HW nároky ve své obvyklé formě na DH určitě nenajdete, protože je to z 90% naprostá snůška lží. Ale i tahle věc se dá udělat jinak, uživatelsky a troufám si říct lépe. A i o tom to podle mě je - raději si věci 3x promyslet a vymyslet systém, který bude fungovat a zároveň zapadat do filosofie fungování DH.

Naopak patche se mi v době, kdy většina her má nějakou formu autoupdatu či jsou přímo v digitální distribuci přímo v aktuální verzi), zdají naprosto zbytečné. Pro starší hry by se možná jednalo o přínosný údaj, ale troufám si odhadnout, že za tu složitou údržbu by to nestálo.
Daemon: To ano, ale plnit obsahem napriklad "zakysnik" je mnohem snazsi nez diskutovat na urovni, pripadne pridavat hru do databaze. Nejprve je nutne sem naucit ty lidi chodit, at uz za zakysnikem, za diskuzi, za kompletnim infem o hre ci cimkoliv jinym. Nekteri z nich zustanou konzumenty, ale alespon budou zaregistrovani a rekl bych, ze kazdy zaregistrovany alespon obcas ohodnoti nejakou hru, coz je pro vytvareni obsahu dosti podstatne (prece jen kolik lidi si precte prumerne hodnoceni a kolik komentar) a nekteri z nich se postupem casu stanou vice ci mene aktivnimi tvurci toho "klasickeho" obsahu.

Funkce, ktere tady pro registrovane uzivatele jsou, je vhodne spise pro "hardcore" hrace a tech, priznejme si to, uz moc neni, a rekl bych, ze vyhlidky na zvyseni poctu techto uzivatelu jsou pomerne male.

(Jinak mensi hint, tuhle jsem mluvil s Memphisem o rozvoji webu a ver mi, ze vsem dnum neni konec :) )
Tvůj popis konzumenta zněl jako někdo, kdo sotva přispěje něčím jiným než dotazem v zákysníku nebo když už, tak v zanedbatelném množství. Samozřejmě co jsem psal ber trochu s nadsázkou. Jde mi o to, že bych nerad viděl snahu lákání lidí za každou cenu.

Databáze přece není jen pro lidi, kteří chtějí tvořit. Můžeš sledovat videa, hodnocení, taky ohodnotit, číst komentáře a možná ještě něco dalšího. Ten obsah už tu je a pořád přibývá. Ty jsi jen navrhoval věci, které by se ale opět musely naplnit obsahem. To znamená, že naopak potřeba ještě víc těch aktivních lidí. Kromě toho si nemyslim, že z informací jako popis patche a hardwarové nároky se někdo posadí na prdel, že je to něco, kvůli čemu by sem člověk lez.

Jinak samozřejmě souhlasím, že je dost novinek, které by se tu mohly objevit a databázi vylepšit. Ostatně jich je spousta v návrzích, několik i dobrých :-) Holt máme místo toho aspoň nové achievementy... ech :-/
Garion: Touché. Ani kolonka s odkazem na češtinu by nebyla vůbec špatná. A kdo se o to bude starat? Hlásím se jako první dobrovolník=)

Daemon: Je pravda, že neaktivní konzument je prd platný, ale pořád to může nalákat jiné konzumenty. Takové, jako tady jsou teď=)
Daemon: Tak o to mi fakt nejde :) Ono je mnohem lehci prilakat konzumenta, z ktereho se postupem casu stane tvurce (kdyz bude navstevovat pravidelne, tak nakonec neco do nejake diskuze napise, pripadne neco ohodnoti), kdezto kdyz nabidnes registrovanym uzivatelum navic jenom moznost tvorby, tak se konzument nezaregistruje a kdyz si rekne, ze by treba tady dal nejaky cislo, tak se mu jen kvuli tomu registrovat nebude chtit. Nemyslim si, ze je v nasich luzich a hajich tolik lidi, kteri chteji (v prve rade) tvorit, na to, aby se nejak prudce zvysil pocet aktivnich uzivatelu.
Garion: Stojíme tu o takové lidi? Já osobně v neaktivním konzumentovi, jak ho popisuješ, žádný přínos nevidím. Akorát přibude návštěvnost, což může mít smysl, leda když tu bude reklama.
Ach jo, což všechno bys nechtěl jen kvůli splnění jednoho pitomého achievementu :-)
Danny: A to je prave imho jeden z duvodu, proc je tady tak malo uzivatelu. Protoze tady (s prominutim) nic neni. Jasne, mas tady popis hry, mas k ni nejake video, mas k ni komentare a diskuzi. Jenze to je zalozeno na tom, ze si uzivatele ten obsah nejakym zpusobem tvori (videa pridavaji, diskutuji, komentuji, hry hodnoti). Ale spousta lidi chce pouze konzumovat, tedy cist text a koukat na videa/obrazky. Pokud chceme prilakat tyto konzumenty takovym zpusobem, aby se zaregistrovali a pokud moznost se aktivne prihlasovali, je potreba vytvorit vice takoveho obsahu, ktery a) bude pristupny jen po prihlaseni a za b) bude ho hodne (at uz je to jakkoliv), tudiz se pripojuji k tomu, at zde jsou u kazde hry minimalni/doporucene naroky, patch info (prelozene do cestiny), zakysnik (diskuze by slouzila k tlachani, zakysnik pouze k pokladani a zodpovidani dotazu spojenych s gameplay) a dalsi veci, proste aby tady bylo o hre na jeji strance pokud mozno vsechno a ne jen neco. Abych pravdu rekl, tak si myslim, ze typicky konzument si spis najde na youtube video ke hre nez patch info v cestine a to je presne ten obsah, ktery musime poskytovat (tedy obsah neobvykly).
Say: Jestli to někdo navrhoval nevím, ale je to podle mě zbytečnost. Špatně by se to udržovalo (nebo spíš by bylo nemožné to udržovat při tom počtu her co tady je) a navíc patche si najdeš na domovské stránce.
Navrhoval tu někdy někdo přidaní kolonky se seznamem patchů k jednotlivým hrám?
To mi přijde jako zbytečná funkce, která jen vyvolá v diskuzích flame, kdo co kolikrát dohrál, tolikrát je lepší atd. Navíc si dokážu živě představit, jak někdo naklikává počet dohrání stylem tak třeba 3x, nebo 5x, když ani neví. Zbytečné.
Thellwin: no, já si třeba dohratý hry nikdy nepočítal, takže aspoň mám o tom přehled. Co se týče hodnocení, můžu si ostatně podle toho jak kdo hodnotí vydedukovat, co by mě mohlo/nemohlo bavit. O jakých 90% funkcí k chlubení je řeč? :)
Kubulus: To chlubení je účel....ale pamatování je někdy také těžké, jak jsi něco dohrál zhruba dvacetkrát.
Thellwin: Kdo si to má všechno pamatovat... posloužilo by to maximálně k tomu chlubení :)
Co takhle doplnit možnost u dohrání hry o kolikrát jí hráč dohrál? Dneska při psaní komentu k Baldur's Gate jsem musel nostalgicky vzpomínat na mých pět dohrání a neměl jsem se kde pochlubit :)
Určitě už to zde padlo, možná se na tom už pracuje. Šlo by vlastní editace, které jsou ve schvalování stornovat? Nebo přidání nové hry, pokud si pozdě všimnu, že už ji někdo přidává, tak bych ji mohl sám zrušit.
Už se to tu myslím dřív navrhoval - docela rád bych u achievů viděl, kolik lidí ho už získalo.
Karasman: no, už vidím ten nával "bodíků" obsazujících jednu hru po druhé. Vymezit celou galerii pro jednoho uživatele mi přijde trochu nešťastné.
Co se týká té galerie, po který všichni tak prahnou, napadl mě ještě jeden způsob, jak to řešit. Každá hra by měla možnost založení galerie, přičemž pokud by na tohle někdo klikl, tato volba by se u té hry locknula (jako třeba ostatním VIP se lockne schvalování konkrétní hry, pokud ji zrovna někdo jiný schvaluje) řekněme na den a daný uživatel by mohl vytvořit galerii řekněme 10-20 obrázků. Ty by musely být samozřejmě vlastní (přičemž při uploadování by se na ně naplácnul DH watermark) + splňovat další pravdila (rozlišení, ...), na kterých bychom se ještě dohodli. Po naplnění této galerie by ji odeslal ke schválení a za odsouhlasení této galerie by user dostal třeba 1-3 dh body. Po tomto schválení by už nikdo jiný do galerie přispívat nemohl (případně jen po domluvě a ne za body). Takhle booknutou galerii by user mohl mít jen jednu, aby si to tu někdo nenaklikal a znemožnil tak práci ostatním. Až by odeslal ke schválení jednu, odemkla by se možnost zabrat si další. Snad jsem to oppsal srozumitelně.

Problém shledávám jen v náročnosti na vývoj, protože Memphis nestíhá a hlavně v nárocích na storage, protože galerie o pár set tisících obrázích už nějaký ten MB sežere.
Externí servery jsou konečná, na to imho Memphis nepřistoupí. Když se pomine nespolehlivost velkých zahraničních serverů a jejich přereklamovanost a nemožnost přímého linkování obrázku, máme tu jen pár menších služeb, jejichž budoucnost není zajištěna (já třeba pár let využíval imgway.eu, který šel nedávno do kopru) a jen minimum kvalitních služem, které se ale na screeny nehodí (Google, Live Gallery)...
Ok, ale hodnocení screenů bude bez nicku uploadera, ať je to objektivní=)
Say: Ale nahazovač, který hru nehrál neví co je vhodný screen.

Navrhuji vytvořit u každé hry pracovní sekci, kde by byly screeny hodnoceny pouze uživateli, kteří hru hodnotili. (Tyto screeny by byly uloženy na externích serverech). Zde by se pomocí +/- hodnotily nejlepší screeny a po určité době by se 10 nejlépe hodnocených přesunulo do všem uživatelům viditelné sekce Galerie (nyní by se již nahrály do databaze-her.cz) a sekce s hodnoceními by u dané hry zanikla.
Screenů 10 na hru, BEZ SPOILERŮ, nějaké rozumné rozlišení... O tom, jestli je screen vhodný nebo ne by rozhodovali nahazovači.
MCZ - svým způsobem jo, ale zase pak člověk vidí, jak to na tom kterém železe zhruab vypadá :)