Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Návrhy na nové funkce

Před odesláním vlastního návrhu si prosím přečtěte seznam plánovaných funkcí a rozšíření.
Já jen že to uvádí některé věci o hře do souvislosti. Příklad: třeba proč nové Fallouty běží na Gamebryu a vypadají podobně Oblivionu - protože jsou vyvíjeny pod hlavičkou Bethesdy, i když New Vegas dělal Obsidian...
Borghal: Vydavatelé/distributoři se tu už kdysi dávno probírali. Ti nebudou nikdy. Jde totiž jen o někoho, kdo prodává hru v daném regionu, někdy to může být dokonce několik firem. Minule z toho vyšlo, že tahle informace by byla nic neříkající a byly by v tom jen zmatky. Vývojáři (ti už tu jsou) na dané hře naopak pracují a jsou to proto, aby si člověk mohl vyfiltrovat hry od stejných lidí.
Dolní limit je rozumný, já to spíš myslel opačně, aby se automaticky zmenšovaly obrázky, které jsou větší (ale mají správný poměr stran, +- pár procent). Ne že by to byl nějaký problém, ale proč to dělat ručně, když je na to skript, že...

Jo, omlouvám se, někdy mám problémy s přechody mezi angličtinou a češtinou :) Myslel jsem distributora, což je v AJ publisher.
Bude podpora více formátů, včetně jpg. Rozměry si ale (doufám) budeš muset udělat sám (nerad bych tu viděl supersamplingové rozmazané obrázky).

Co si mám představit pod pojmem vydavatel? Distributor?
aoshi: To mas pravdu, o tom se hadat nebudu :) Ale porad si myslim, ze by se nasly dulezitejsi veci, ktere by se daly pridat :)

NateLogan: Mne se AniDB taky libi (libila), na druhou stranu je nutno zvazit nekolik veci, napriklad to, ze u jiz pridanych her to tezko bude nekdo zpetne editovat v nejakem vetsim rozsahu, dale take to, ze to imho efektivne snizi rychlost jakehokoliv vyhledavani (protoze zaznam kazde hry bude proste vetsi) - snizeni bude male, ale pokud by se takovychto polozek pridalo vic, mohlo by to uz v budoucnu znamenat problem, tohle se da efektivne vyuzit, pokud se nepouziva SQL (tam to afaik nejde) - pokud zaznam hodnotu ma, pouzijes ji, pokud ne, doplnis pri zobrazovani/vyhledavani defaultni hodnout (v tomto pripade asi "Windows").
MCZ: Pravdu máš, moje poslední příspěvky berte jako vyjádření mého postoje k databázím obecně (a jak bych si přál, aby se DH rozvíjela), ale s vývojem DH nemají oficiálně nic společného :).

A SEO pro příspěvky ke komentářům a diskuzím je fakt potřeba, ať tu Google Search funguje tak, jak má :)
Jen abych utlumil spekulace - fulltext na DH2.0 bude čistě Google záležitost; rozdíl bude v tom, že obsah jako jsou třeba příspěvky bude konečně dobře indexovatelný (stránkování).
Garion: Já jsem člověk, který bude vždy brojit za co nejvíc jednotný a podrobný systém (třeba takové AniDB) namísto shluku nejednotného různě kvalitního bloku textu :).

Co když třeba někdo hledá těch 5 % her na jeden zapadlý systém? Pak jsou mu kategorie na prd, fulltext taky :D

PS: Až vám někdo předhodí 10 000 článků, ve kterých jsou data volně rozházená v textu, a bude po vás chtít to roztřídit... Přes týden jsem na to psal bytelný parser a stejně se to muselo celé pro jistotu ručně zkontrolovat.
Ještě k fulltextu: Nedávno jsem zavítal na dsl.cz a chtěl se podívat na aktuální nabídku internetů. Mají tam jakési parametrické vyhledávání, ale omezené jen na základ (rychlost down, cena) a zbytek je uveden až v detailech. Tím pádem není možné si zobrazit všechna připojení nabízející tenhle upload a statickou IP. V takovém případě je fulltext naprosto nevhodný, protože najde kdejakou blbost v naprosto nepřehledném výpisu (tady to bylo sice z googlu, ale i tak).

Pokud by se dodatečné informace navíc házeli jen do popisku (třeba podporovaný OS), budou data silně nekonzistentní. Ideálním příkladem v tomhle je třeba CZC nebo Alza. Dokud člověk hledá běžné věci, mají ten systém user-friendly, jakmile nastoupí fulltext (třeba hledání specifické antény), je lepší to procházet položku po položce.

Tak to berte na vědomí. Je to sice víc práce při tvorbě systému, taky hrozí překombinování, ale v dlouhodobém výhledu to má jen samé výhody (vyhledávání, administrace, rozšiřování).
Tulareanus: Ja viem, pisal som to aj do toho prispevku (aj ked to mozno nebolo uplne jasne napisane). Je v zasade fuk ze je to spravne, ked to nie je bezne pouzivane.
To mas ako s kalkulackou a pocitacom. Aj kalkulacka pocita, ale nikto ju kvoli tomu nebude nazyvat pocitac, aj keby mohol :)

Alebo si proste mozeme opakovat, ze to tu je spravne a nadavat na novacikov co do komentarov pisu prispevky, co by sa hodili do diskusie... A opakovat im nech si precitaju help. (alebo presunut diskusiu na prve miesto, ako som spominal nizsie)

Garion: Rozhodne viac pridana ako toto :)
A ked niekto vyhladava povedzme len hry na jednu platformu, tak to urcite oceni. Minimalne pre mna by to malo ovela vacsi prinos ako komunitne veci typu "ake hry vlastnia uzivatelia DH?" ktore su z programatorskeho hladiska narocnejsie
NateLogan: Jestli si to dobre pamatuju, ano. Kazdopadne urcite pujde porad filtrovat podle kategorii.

aoshi: Na druhou stranu tam rekneme v 95% bude to same, to neni moc pridana hodnota.
Aoshi: Vtip je v tom, že komentár ako komentár na dh je správne pomenovaný slohový útvar. Komentáre na iných weboch ako rôzne vláknovité diskusie sú pre zmenu chybne pomenované ako komentáre, hoci komentáre v zásade nie sú.
7 je rozhodne dost :)
A faktom je, ze ked tam na to bude kolonka tak sa ju bude snazit vyplnat viac ludi ako teraz, ked to vyplna len zopar jedincov :) hlavne to nie je taka zlozita zmena, aby kvoli nej boli nutne nejake velke systemove zasahy

Ako vravi Nate. Fulltextove vyhladavanie nie je zla vec, ale hodi sa skor ako doplnok ku kategoriam. Nie ako ich nahrada.
Fultextové vyhledávání? Na databázi? To je pěkně prosím z mého pohledu zlo, které se hodí max jako prostředek poslední pomoci v apokalyptických scénářích. Vyhledávání v nejednotných datech nikdy nebude tak efektivní a pohodlné, jako hledání hezky v roztříděných škatulkách :)

Aby to nedopadlo jako na Aukru nebo EA Originu.
Tech 7, co tam je, bych jako kopec teda nepovazoval :) Ja to tam napriklad pisu (obvykle s tim, na jake vsechny platformy hra vysla).
Otazne je ci to tam niekto bude pisat aj bez toho aby na to bola speci kolonka.
Aj v profile je kopec koloniek aj napriek tomu, ze sa vsetky udaje daju napisat do textoveho pola :)
Ozaj, neviem ci je to planovane do DH2, ale bolo by celkom fajn keby u hier bola volitelna kolonka "operacny system" kde by sa rozlisoval Windows (asi najskor ako jedna polozka... nie podla verzie), nejake Linux distribucie a Mac OS.
Bolo by velmi super keby sa dali v rebricku vykliknut len hry portovane na konkretny OS.
Pokial to teda admini nepovazuju za napad spadajuci do kategorie "mozno sa to spravi spolu s konzolovymi hrami" :)
Say: Preklep to je vtedy ked chce clovek napisat design a napise desing. Vela ludi to ale pise kvoli neznalosti, takze sa to stitim nazyvat preklepom :)
Rovnako ako v pripade spominanej kompaktibility :)

Ale neber to zle... Proste rypnutie ;)
Ja sa budem musiet pridat k TeriiTerii co sa komentarov a prehladnosti tyka.
(ne)Prehladnost mi nejak nevadi, ale to je len tym, ze kompletne ignorujem cele menu (aj lave, aj horne). Sledujem len ciselka u diskusii a u sledovanych hier.
Komentare... Chapem ze notorickym DH pisalkom to pride ako trefne pomenovanie, ale po celom internete komentare oznacuju diskusiu (napriklad pod clankom), takze si to mozete vykladat ako chcete, ale posobi to neprirodzene. Preto do komentarov kazdy novacik naspliecha kopec dvojvetovych prispevkov / otazok. Akurat tuto by chceli "stamgasti" kazdeho prevychovavat a nutit aby si najprv precital x komentarov a az potom prispieval... Pritom by bolo jednoduchsie to pomenovat inak (aby si dotycny vsimol diskusiu)
Alebo idealne diskusiu hodit na prve miesto a komentare az po nej.

Say: desing je druhe najdebilnejsie slovo ake sa kedy internetmi sirilo. Najdebilnejsie je kompaktibilita :)
Je to tak, ako vraví Nate. Tiež ma viac otravujú dlhé popisky s omáčkou, ktorá mi buď povie o hre málo alebo mi spoiluje alebo je to len nepodstatný obkec. Je to podobné ako s definíciami, mali by byť čo najjednoduchšie a najprecíznejšie a nie čo najdlhšie. :)
Čím delší popisek, tím menší chuť mám k jeho přečtení, pokud se o hru nezajímám. Navíc popisy, které ve třech odstavcích rozebírají jen příběh mě odrazují dvojnásob. Není nad odstavec příběhu, odstavec gameplaye a odstavec dalšího infa :). Alespoň tak to vidím já.

Ale je pravda, že Daggerfall i Arena by potřebovali alespoň krátkou zmínku o jakou že hru to jde (gameplay). RPG jako žánr je dosti široký pojem :)
MickTheMage: no právě, pokud je takový fanatik, tak by mohl neznabohy, kteří se hře vyhýbají jako čert kříži přesvědčit daleko delším popiskem. Ale beru, že na začátku DH se tu nikdo s popisy a vlastě i komentáři ke hrám moc nepáral, je jich tu celkem dost.
GodOfTheSick - imho je v tom popisku vsetko dolezite co treba o tej hre vediet :) a ten clovek, to vraj hra bez prestania uz dobrych 14 rokov ;)
MickTheMage: tak u těch menších určitě ne, i když všechno jde, když se chce... ale zásadní/kultovní hry by si podle mě rozhodně zasloužily lepší popisek, se schválně mrkni třeba na Daggerfall, vsadím boty, že ten týpek ji vůbec nehrál a podle toho to taky vypadá :-)
GodOfTheSick - k niektorym hram hutny popis nenapises. Okrem toho, ak je popis dostatocny, tak sa necha (ale dotycny nedostane plny pocet bodov za pridanie) s tym, ze su tu odmeny aj za kvalitnu editaciu. :)
Od toho je bodove ohodnoceni pridane hry. Navic to nechava misto pro zisk bodu za editace.
Spíš než nová funkce by se měly stanovit nějaké obsahové standarty při psaní popisů k nově přidávaným hrám. Některé kraťoulinké popisky nemají úroveň. U menších hříček, datadisků nebo freewarovek se dají přihmouřit oči, ale u velkých her je to trochu nedůstojné. Jako vzor kvalitního popisu samozřejmě můžete omrknout ty moje :-)
TeriiTerii: nenech se odradit jízlivými komentáři (jinak dobrá, yenne :-) ), děkujeme za zpětnou vazbu uživatele-nováčka; zrovna se tím tak trochu zabíráme a fakt je, že "je to napsané v nápovědě" není zrovna dobrá omluva.

Něco zkusíme vzít na vědomí... a na něco si prostě budeš muset zvyknout :-).
Musím říct, že souhlasím s TeriiTerii – je to zde hrozivě nepřehledné. Vezměte si třeba „můj profil“. Velice dlouho mi trvalo, než jsem si zvykl, že kliknu-li na něj, neobjeví se má fotografie z profilu. (Přiznám se, že poprvé jsem si raději v zrcadle ověřil, zda se z profilu nejevím jako tabulka.) Takové zmatení je ovšem to nejmenší. Představte si situaci, kdy se posadíte k prohlížeči, v němž je na DH (= Databáze her) přihlášen někdo jiný: kliknete na „můj profil“, a on se objeví profil úplně jiné osoby! Vždyť DH (= Databáze her) ohrožuje osobnostní integritu svých uživatelů!

Navrhuji proto, aby byl „můj profil“ přejmenován na „různé údaje o uživateli, jenž je právě přihlášen na Databázi her v prohlížeči, který právě používáte“. (A nejsem si jistý, zda by nebylo dobré upřesnit také výrazy „uživatel“, „Databáze her“ a „prohlížeč“...)

Pochopitelně by leckterému zmatení mohli noví uživatelé předejít tím, že si přečtou nápovědu, ale to po nich přeci nelze chtít;-)
Terii: "Jen si myslím, že je to tu nepřehledné. A to velmi. "

Není to třeba pouze tím, že s podobnými databázovými weby nemáš zkušenosti? Právě že ve srovnání s jinými mi DH vždy přišla na slušné úrovni a pojmenování položek odpovídající, změnilo-li by se, možná by přišel zase někdo další, který by je považoval za "nepřesné"... čili to máš těžké.

A do role "oni všichni odmítají změny" nás stavit nemusíš, jednak jsou naše slova beztak nepodstatná a druhak se jedná o pouhou diskuzi o relevanci těch změn. Navíc tu (nejspíše) brzy bude druhá verze DH, která to už třebas opět může mít udělané jinak a možná "lépe".
TeriiTerii: Jak už tu bylo řečeno, komentáře tu jsou proto, že jde o názory jednotlivých uživatelů. Uživatel se může zaměřit jen na jeden konkrétní prvek, kolem kterého postaví celý komentář a pořád to komentář bude. O recenzi totéž říct nemůžeš. Pod recenzemi si člověk představí spíše něco delšího s rozborem kladů a záporů nejen z pohledu hodnotící osoby, ale všeobecně, plus popis mechanismů atd. Recenzent se snaží být objektivní a hodnotící. Ideální komentář je takový co přečteš do minuty (můj názor). Jenže někteří uživatelé si to vykládají jinak a tvoří několikastránkové eseje, asi se chtějí realizovat, co já vím. Další věc je, že označení komentář je pro databázové weby zažité.

Edit: Ještě mě napadlo... kdyby se to pojmenovalo recenze, hodně lidí by si pod tím představilo odkazy na jiné zpravodajské weby s recenzemi her.

Ohledně DH pošty, mě osobně by někdy nenapadlo představit si pod tím nějakého klienta, co je třeba instalovat. Ale neumím si představit jiný název, tohle je prostě pošta. Kdyby se to přejmenovalo třeba na osobní zprávy, tak se pod tím může někdo představit čtečku zpráv nebo výpis o aktivitách uživatele na webu. Vážně nevím, jak by se to melo nazvat tak, aby to pochopil úplně každý... DH pošta je podle mě zcela jasné označení. A vzhledem k tomu, že po prvním přihlášení každý dostane první zprávu od adminů (achievement za první přihlášení), tak se přece jakékoliv pochybnosti hned rozplynou, nebo ne?
Vidím, že je zde velmi ceněno, když má někdo návrh na zlepšení. Já mluvím za lidi, kteří jsou tu poprvé a neví oč jde-jako já. Jen si myslím, že je to tu nepřehledné. A to velmi. Ale už si pomalu zvykám, jak mi bylo doporučeno (co mi také jiného zbývá že) :-))
4TeriiTerii - Nevim jestli znas CSFD (www.csfd.cz), komentare a interni posta jsou i tam. Recenze je terminus technikus, je to neco jinyho nez komentar, i kdyz je pravda, ze se tady nektery podobny utvary objevuji.