Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Pomoc a rady pro nováčky

Mam dotaz, kdyz se potkam s nekym kdo pridava stejnou hru v jeden cas, kdo bude uznan za editora? Je nejake pravidlo (hodnotnejsi prispevek, u her nejspise sekce Popis hry), ktere uprednosti jednoho z nich?
Myslím, že se to tady řešilo, ale co s remaky? Řeším Larryho 1 a v roce 1991 vyšel oficiální remake na novém enginu, s novou krabicí, ovládáním a grafikou. A za peníze. Mám to přidat jako novou hru, nebo jen jako editaci té původní.
Myslím, že takhle tady bylo v seznamu schvalovaných her i Wizardry 7 Gold, který mělo taky jen novou grafiku a myslím, že to neprošlo jako nová hra. Co s tím?
1.0 by mel byt release, ale stavaji se dve veci, jedna pomerne casta, i kdyz je 1.0 release, k zakaznikovi se dostane az vyssi verze, protoze se jeste objevi nejaky chyby pred masterovanim, ktery se opravi atd, tudiz je pomerne bezne, ze retail verze z obchodu ma verzi vetsi nez 1.0, druha vec, co se stava, je ze ma release verzi mensi nez 1.0, to se stava napriklad v pripade, ze je nejaky todo list a verze 1.0 ma byt po splneni celeho seznamu, jenze prijdou skrty v rozpoctu, je potreba to rychle vydat, tak se vyda, co je, a potom se updatuje (nebo se na to uz vykaslou), je to sice mene obvykle, ale taky uz jsem takovy pristup videl
Když je to verze 1.0 - čili "finální", ne? Nebo to nechápu, co je pak oficiální. Blbý freeware :-)
Jinak Wesnoth je možná trochu jiný příklad, protože se sami jeho vývojáři označují za "The Battle for Wesnoth development team" - nejednalo se o nějaký můj výmysl nebo tak... ale možná by se to v podobných případech dalo brát jako použitelné pravidlo.
MTM: No tohle jsou právě ty výjimky, které buď povolil admin, nebo se schvalující vybodl na pravidla a vzal to prostě podle vlastního citu, protože si fakt nepamatuju, že bychom se o těchto případech někdy bavili.
Tenhle přístup k verzování zdá se mi poněkud podivný :). U tohole typu her je "finální" vydání - tedy verze 1.0 - spíše majoritním. Vydání přinese větší změny a třeba se v něm dosáhne cíle daného dříve. Jenže taková hra může být už dobře hratelná klidně od verze řekněme 0.3. A to OpenTTD bezesporu je.

Pokud bys chtěl brát čísla verzí stejně jako u "komerček", tak jak by se měl přidat třeba Freeciv, který je aktuálně ve verzi 2.1.11? Přidat jednu hru Freeciv 1.X a Freeciv 2.X? Pořád se přeci jedná o stejnou hru.
Gunlok: No jak koukám na domovskou stránku, tak poslední post z 2010-02-18 00:17:55 říká, že vypustili pouze release candidate. Takže hra zatím není hotová a ještě oficiálně nevyšla. A na DH jsou zatím pouze hry, co už vyšly oficiálně. Takže by ti to asi neprošlo schvalováním. I když v podobných případech by se třeba mohla udělat výjimka, to už je ale na adminech.

Sepsat a odeslat to ale klidně můžeš, přinejhorším ti to pošlem zpátky s tím, ať to pošleš znova až to vyjde.

A pokud jde o vývojáře, způsob použitý u hry, kterou zmiňuješ se mi zdá nejschůdnější. Jednotlivé lidi se pak dá přidat do popisu vývojáře.
Potřeboval bych radu od zkušenějších přidavačů, ohledně přidávání hry, která je vyvýjena komunitou. Konkrétně se mi jedná o OpenTTD.

První problém mám s vyplněním kolonky "Datum vydání". Co zadat? Datum zveřejnění té úplně první verze (v0.1) roky zpátky nebo první "finální" verze (1.0), která vyšla teprve nedávno?

Druhou nesrovnalost pak nacházím v kolonce "Vývojáři". Hra je vyvýjena mnoha lidmy, koho uvést nebo jak formulovat? Pro názornou ukázku jsem se podíval na Battle for Wesnoth, ale nejsem si jistý, jestli je to to pravé ořechové :).

Díky za upřesnění :).
Je to na všech herních databázích včetně wiki, na americkým steamu je to třeba taky 16.2.
Pirátský rls možná vyšel 16.2., ale i na oficiálních stránkách máš 19.2.
Kdes vzal, že Amerika to má dřív? I na Steamu to bude až 19.2.
2) Jedná se o datum vydání hry - release date - pokud se liší data v jednotlivých zemích, uvažuje se první datum vydání v anglické verzi hry (Evropa, USA...).

AvP vyšlo v americe 16.2, u nás výjde až 19.2 (stejně jako ve zbytku evropy) takže by tady správně měla být už 16.2 protože amerika je taky anglicky mluvící zem ne? Ptám se protože mi právě Karasman zamítl hru a mmj. je i důvod že hra výjde 19.2 (nehledě na rls vyšel taky 16.)
Jak se berou původně flashové online hry, které jsou však ofiko stáhnutelné jako flashové aplikace?
wympi: si to kup, stojí to myslím 250kč nebo si najdi pořádnej crack. google to najde určitě do 30 sekund
origo cd frčí ale nemůžu ho mít na delší časovou dobu takže scháním krek.nemáš nějaké tipy na netu kde by se dalo něco schrastit?
ahoj všichni,chtěl bych "kreknout"hru Medal of Honour Allied Assault a stále bezvísledně.vždy když "krek" vložím,hra se načte do hlavního menu(vše zatím o.k)spustím new game a hra se nenačte a okamžitě mě to vrátí na plochu pc.MoH Spearhead a Breaktrough jsou bez problémů.Zkuste prosím poradit,děkuji.
ViRus: [img]http://www.priklad.tld/obrazek.jpg[/img] máš to v nápovědě nad editačním polem.
Admini prosím smazat můj "ne"komentář k CoD4: MW2, jsem se přepsal místo do diskuse, sorryyyy!!
Ve FIFĚ je kopačák. Tak a teď to nemusíte hrát.

musa: Když si to tady nějaký nováček přečte, bude řádně proškolen ve spoilerové problematice.
MCZ: jde čistě o úhel pohledu, proč by obdobnej detail nemohl být považován za spoiler když to někomu pokazí překvapení?
Aaron_Hill: ta tvoje "definice" spoileru je tedy pěkný nesmysl.

Tohle už tu píšu taky poxté - zkus si přeložit původní slovo "spoil" a snad to pochopíš. Tedy opravdu nemyslím, že by někomu zkazilo hru zjištění, že třeba v Doomovi je brokovnice...
Walome: To je fakt, z toho závěru není rozpoznatelné, že jde o animaci. Je to opravdu velice věrohodné a v jiné hře jsem se s tím zatím nesetkal. Zahraj si to! :-)
Chuck - jojo, kámoš mi tu svini ukazoval na ps3...docela parádní...hlavně se mi líbí, jak prostě hraješ hraješ a najedou "bum prásk", něco tě sejme k zemi, žádná animace, žádné zúžení obrazu, prostě jako kdybys furt hrál...to je parádní.
Kvůli tohohle? Dead space je spíše o té řežbě než jednom spoileru.
Walome: Jednou mi to snad odpustí, ale mám takový nepříjemný pocit, že už si to znovu zahrát chtít nebude. :-/
Když mluvíš o tom závěru, já jsem předtím na žádné video nekoukal a když jsem poprvé viděl závěrečného protivníka, zakřičel jsem "ty vole, co to je za svini??". :-)
Pooky: Připomínám to spíš všeobecně, abych uvedl, jak mohou být nechtěné spoilery velmi nepříjemné a kazící dojmy z ještě neodehrané hry.
To jsou podle mě synonyma (kurnik tohle slovo ani nevím jak už se píše) :-)
Chuck: A teď mi to zase připomínáš, když už jsem na to zapomněl?! :O

Jiak se spíš hodilo než důležité okamžiky - klíčové okamžiky.
Pivo: Chtěl jsem se podělit s jedním srdcervoucím emotivním zážitkem na konci Dead Space. Věděl jsem, že to Pooky hrál, ale neuvědomil jsem si, že to nedohrál a navíc jsem netušil, že se to chystá brzy zahrát znova.
nespletli jste si malinko diskuzi? nebo vsichni potrebujete s necim pomoct, mili novackove:)?
Aaron: Bereš mi větu, kterou jsem kdysik sám napsal :-)

Jinak je to asi tak, jak to bere Pooky, i když důležitý okamžik je něco, co si každý vyloží jinak.
S tím strogem by to třeba někdo mohl brát jako příběhový zvrat, ale zase na to sami vývojáři upozorní před vydáním, že pak jako strog můžete třeba využívat léčící terminály a hru to "vylepší" - prostě reklamní trik.
I když příběh v Qakovi je asi poslední věc, co by někoho zajímala :-)
Spoiler jako takový (co tu máme na DH) beru jako příběhové zvraty, důležité okamžiky a závěr - jinak si to klídně odkryjte.