@
Crash (22.09.2014 14:27): No na ty jsem se odvolávat nechtěl, protože jsem je zrovna taky přidával. :D Ale v zásadě když je tam nový obsah, tak je to stejné, jako kdyby vydali pokračování, nebo něco podobného. Věci jako název podle mě nemají v takovém případě význam. A hlavní důvod existence samostatného profilu naproti sloučení vidím v tom, že každý by potom vlastně hodnotil jinou verzi / hru, která měla jiný obsah i formu (tedy za jednu musel platit), nebo by se ignorovala ta freeware verze a potom bysme tu měli o jednu freewarovku míň. Jenže tady je zas problém, že freeware už tu profil a hodnocení měl a to že by třeba nebyl k sehnání taky nemá význam (takových her tu je).
Teoreticky ta free verze po přetvoření slouží jako prototyp nebo demo - jde jen o to, jak tvůrci hru nazývají (původně).
No když už jsme u toho, tak mi kontroverznější přijde přidávání free DLC, jelikož je těžké je rozlišit a navíc jsou k dispozici pro všechny majitele původní hry (a splývají s patchi, pokud jsou vlastně samy přidány v automatickém updatu).
Už jsem to tu nedávno psal, že nevím, co se má přidávat a co n, ale mezitím jsem si v tom udělal trochu víc jasno.. Např. grafické remaky her obsah přidávat nemusí, ale to neznamená, že nejsou odlišné a pokud jsou placené pro všechny, tak tu i imho mají místo. (Příklady, kdy by to tak nebylo: vývojáři vytvoří hd remake pro majitele původní hry zdarma = update zdarma ; vývojáři vytvoří hd remake, který však bude zcela zdarma - na to se lze dívat tak, že hra byla uvolněna jako freeware a zároveň updatována.). Ale i tady je možnost si říct, že ty dvě verze jsou tak podobné, že by měly mít společný profil - jde jen o to, že nikdo neurčí tu hranici.
"Souhrn": Imho by se neměly přidávat free DLC, jelikož mohou splynout s updaty. Stejně jako je hra aktualizována, může být aktualizován i popisek a stejně tak komentáře a hodnocení uživatelů (podle jejich data si lze případně i odvodit, jakou verzi asi hráli). Tohle by šlo vlastně aplikovat i na nové komerční verze freewarovek, jenže i když by tu free verzi distributor oficiálně nenabízel, už se jednou dostala do oběhu. Lidé poté mohou hrát a hodnotit tu freeware verzi (protože je zdarma :D) i později (což také vlastně platí pro updaty). Především to ale nevytváří ten samý mišmaš jako u updatů.
Ještě je taky na hraně, když je nějaká freeware updatovaná tak, že se dostane do verze 2.0, 3.0, 9.0 atd. Vývojáři to mohou nazvat novou verzí, nebo dalším dílem.. Můžou to vydat jako update, nebo samostatně s nutností opětovného stažení. Jenže také by mohli hru dát k opětovnému stáhnutí a tu starou verzi vymazat.
Tady asi záleží na (původní) terminologii, stejně jako v případě demo a lite verzí..
Mno ještě by se taky mohly označovat výjimky, co byly přidány pro větší popularitu (Witcher, Fallout 1.5, demo Half-life).
Ještě taky jeden příklad - vývojáři původní hry vytvoří placené DLC - takové tu má běžně místo, pokud není kosmetické. někdo vytvoří neoficiální placené DLC - taky tu takové jsou a zase je to něco, co není pro majitele hry k dispozici. někdo vytvoří "free DLC" - tyhle jsou klasicky brány, jako mody, i když to skutečně můžou být i fanoušky vytvořené mapy s pomocí in-game editoru. vývojáři vydají free dlc - v zásadě to samé, akorát to vydali původní vývojáři. Pro modifikace je sekce v odkazech, nové oficiální verze lze uvést do popisku (nebo zajímavostí).
Skutečně si tedy myslím, že ta forma má nakonec v tomhle větší váhu - když chce někdo za něco zaplatit, tak vetšinou musí uvést, ZA CO. A díky tomu se placený obsah lépe rozliší a dohledá.
Sorry za ten dlouhej post, nějak mě začaly napadat věci a musel jsem je všechny napsat. :D