Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

@BUMTARATA (22.01.2021 11:21): Ano, zdroj "vlastní" je naprosto legitimní a umožňuje pak ostatním k dané zajímavosti podle toho přistupovat.

@Guldy (22.01.2021 11:14): Tvému zklamání rozumím, osobně by mi tahle zajímavost zásadně nevadila, stačilo by ji doplnit zdroj "vlastní", ale na druhou stranu chápu, proč Tul takhle rozhodnul (snad napíše i on svůj pohled) a souhlasím s tím co zmínil třeba @M.a.t.t. (22.01.2021 10:26). Vyvolat o tom diskuzi, aby se to do budoucna více sjednotilo (zvlášť když se nedávno ohledně zdrojů měnily pravidla), mi přijde úplně v pořádku, ale příklad s růžovou už mi třeba přijde přehnaný. Pokud tady usilujeme o nějakou kvalitu a validní informace, tak prostě mohou vznikat podobné situace. Ty ale jdou vždy řešit, nemá je myslím cenu navazovat na nějaké jiné nesouvisející zkušenosti s DH - a pokud souvisely a vidíš nějaký systémový problém, stačí mi napsat poštou, ke mně se nic takového nedostalo pokud si dobře vzpomínám.
Když už se tu o tom bavíte, je stále možné přidávat do zajímavostí easter eggy a jako zdroj uvést „vlastní“?
@M.a.t.t. (22.01.2021 10:26): Podival jsem a ted uz to nutny je. Vidim to poprve.

@BINGMAN (22.01.2021 09:44):
To ale neni muj problem. Neni prece tajnosti, co delam a pisu na tenhle web skoro 13 let. Jsem skutecne staven do role obhajoby a teoretizovani o vykladu nebo okolnostech? To mi prijde absurdni. Ja nechci u ruznych her vysvetlovat, proc to vim a ze vim neco, co nevi nikdo jiny a neexistuji k tomu zdroje. Takovy informace mam a psal jsem to kvuli tomu, ze mi prislo jedinecny mit na DH informace, ktery nikde jinde na internetu nejsou. Ty veci delam pro komunitu, pro sebe si to muzu psat na nastenku vedle PC.

O to horsi je myslenka, ze nekdy za X let tu dostanu ban za to, ze jsem v roce 2010 pouzil v poznamce slovo "ruzova" a to ve svete za 20 let bude zakazany. Je beze sporu, ze kdykoliv v budoucnu se bude moct stat, ze se zpetne smaze neco, cemu jsem venoval cas. A to je velice odrazujici a neprijemne. Posledni dva roky jsem kvuli nejakym zkusenostem zde na DH zvazoval odchod a tohle je prijemny bonus.
@Guldy (22.01.2021 08:37): Nie som si istý, či už nie je nutné pridávať pri zaujímavostiach zdroj - minimálne tie nahlásené v správe obsahu totiž nejde editovať bez vyplnenia tejto položky. Čo môže byť celkovo problém, ak by si chcel pridávať niečo podobné v budúcnosti.

Každopádne, nemôžeš to brať tak, že zdroj si ty, pretože z pohľadu osoby, ktorá ťa nepozná, z textu nijak nevyplýva, že by si mal mať nejaké dôvernejšie informácie. Je zbytočné to stáčať do osobnej sféry, ktorá tuto nezohrala žiadnu rolu. Ako tu uviedli viacerí, takto spracovaná zaujímavosť môže vyznievať pre nezainteresovanú stranu trochu sporne a hoci mne osobne príde teoreticky zaujímavá, takto zjednodušene, ako si ju napísal ty, je trochu problematická.
@Guldy (22.01.2021 08:37): Tudle jsem četl, že CD projekt má v týmu asi dva tucty národností, tvá zajímost je jen zlomkem toho, čím mohla být, mohl sis s tím přece jen podle mě dát více práce, to že je něco z česka, neznamená, že o tom musí nutně být zmínka na DH. Myslím, že by stačilo napsat něco takového: "Kromě toho, že na hře pracují také češi, kteří se podíleli na vývoji KCD, je ve studiu zastoupeno X národností z čehož je X dominantní... atd, atd... ... ve studio pracují také lidé, co se podíleli na vývoji GTA V..."

Ale to píšu asi zbytečně, protože mě máš zabanánovaného. :-)
@Guldy (22.01.2021 09:28): Na druhou stranu jak může nahlašující/moderátor vědět, že to máš z osobní zkušenosti, pokud tě tak dobře nezná? Určitě nejsem pro mazání, ale nebál bych se to k těm zajímavostem připsat, ať se vyhneme nedorozumnění.
@Steve (22.01.2021 09:23): Interpretace je fajn. Uz jen informace, ze na tom pracuji stejni lide, je relevantni zajimavost. Jsou tu mraky zajimavosti, ktery by mohly byt posouzeny jako mene relevantni. To vsechno se ted jde taky zcenzurovat? Zajimavost muze byt cokoliv a o tom to ma byt. Navic tam ani neni povinny psat zdroje..

K nekterym hram jsem napsal veci, ktery nikde jinde nejde dohledat a jsou unikatni, neni k nim zdroj, protoze to mam treba z osobni komunikace s vyvojarem. Tohle se taky smaze, az se k tomu nekdo docte, kdo rad nahlasuje? Dejte mi prosim vedet, abych si mohl usetrit namahu s tim, ze sem budu psat veci, ktery nikdo jinej nevi a usetril si namahu s aktivitou na tomto webu.
@Guldy (22.01.2021 08:37): Tak teda minimálně to znění je těžce zavádějící :D Šlo by to interpretovat tak, že bývalí zaměstnanci WHS jsou jediní, kdo na tom dělal. Což by teda ale zase vysvětlovalo technickou kvalitu výsledku :P
"Vaše zajímavost ke hře Cyberpunk 2077 byla nahlášena a následně smazána z důvodu Nekvalitní záznam s poznámkou "A kde je zdroj ? Zajímavost o ničem.".

Komentář moderátora: "bez zdroja a väčšej relevancie, CD Projekt Red je veľká firma a má veľa vývojárov so skúsenosťami"

Text zajímavosti:
Na hře pracují lidé, kteří odešli před vydáním Kingdom Come: Deliverance z Warhorse Studios.

Provedl: Tulareanus"

Delate si ze me srandu? Zdroj jsem ja. Pracuju ve whs a k takovym informacim mam pristup exkluzivne roky pred tim, nez to muze byt oficialni.. Zajimavost o nicem, ktera poukazuje na to, ze se nekdo vykaslal na projekt kvuli jinymu. Nebo se spis nekomu nelibi, kdo to napsal? :)
@Drolin (19.01.2021 14:57): Víš, že ani nevím? Nejspíš to bylo pro to, že tou dobou jsem dělal školu a několik prací zároveň, takže jsem neměl moc času nebo jsem byl někde na cestách v zahraničí, a když už jsem hrál, tak převážně "nekonečné" věci typu Crusader Kings, OpenTTD, Minecraft atp. Takže jsem neměl moc čím přispět. Teď už je to naštěstí o dost lepší :).
@AiMLEzZz (19.01.2021 14:33): Je ale trochu škoda, že někteří lidé s perfektním vkusem i psaným projevem zmizeli (Kubulus, Ajantis) nebo nepíšou (M.a.t.t., Gunár)! Nicméně životnost tu je opravdu velká (dlouhá).
Já zase o tři týdny kratší dobu. Jen koukám, že jsem asi někde zaspal, protože jsem nikdy nedosáhl bodových výšin lidí, co jsou tady podobně dlouho.

EDIT: Když nad tím ale tak přemýšlím, tak je fajn vidět, že velká část z mých oblíbených uživatelů, jejichž komentáře a diskuzní příspěvky jsem tady rád četl před nějakými těmi deseti lety, tady pořád je...
@Gordon (19.01.2021 11:06): mě tipují dvacet, takže jsem v suchu. Kolegyně byla už tak vytočena, že ji údajně trollím a nechci říct kolik mi opravdu je, že se musela podívat do HR tabulek. A metabolický věk mám 15 :D :D

To ty videohry. :D. Jsem zvědav, zda si to budeme moct napsat i třeba za 10 let. U 22 let a 222 dnů zde. :D Jako krom FB nemám nikde účet tak dlouho a nikde nechodím denně. Ať už se tu na komunitu či vedeni občas snášejí zlá slova. Něco se tu dělá prostě dobře, i když se občas navzájem trollíme a tak. Tak prostě díky všem zde. :)
DH beru jako stránku, kde si můžu odškrtnout dohrané věci. To ale je také kolikrát problém, když se něco z DH smazává. V případě modů bych tedy uvítal kompletní odškrtnutí toho, co jsem dohrál. Tu možnost by měl mít každý, ať už dohrál cokoli.
@Drolin (14.01.2021 18:33): Tak tak. Rozdíl mezi freeware hrou a modifikací už je kolikrát jen filosofický. Diskuze u základní hry podle mě není vůbec praktická, obzvlášť když je mod totální modifikace, která s původní hrou nemá nic společného. Většina hráčů původní hry nebude mít ponětí, o čem je řeč, a hráč modu bude zase jen těžko hledat další hráče, se kterými o něm může diskutovat. Individuální posouzení modů mi přijde jako takový rozumný kompromis, který vlastně nezatěžuje DH víc, než jak už to je.
Vedle Resurrection a THIEF2X (již smazaný) bych zde samotné profil těch největších modifikací - samozřejmě pouze po individuálním posouzení - také rád viděl. Minimálně ty, co jsou na Steamu (Nehrim, Portal Mel) nebo jinak oficiálně uznané a přináší kompletní zážitek právě v podobě totální konverze. Je zde milion freeware her, takže mít zde nějaké ty modifikace by asi nebylo nic proti ničemu pokud by se podařilo nastavit hranice na smysluplnost samostatného profilu.

Pokud se ale někdy v budoucnu počítá s rozšířením profilů a kolonkou modifikací/konverzí v nich, tak tím lépe.
@MCZ (14.01.2021 13:43): Já bych chtěl možnost přidat alespoň totální konverze, tzn. nový hry postavený na základech jiných - klidně na case by case posouzení. Ten Enderal a Nehrim bych tu rád viděl. A Fallout New California, když už je tu Resurrection. Nešlo by to?

Jinak mít samostatný profily na mody typu texture pack...to snad nikdo soudný nechce.
Zní to popravdě jako výborná myšlenka - mít u každé hry vedle komentářů ke hře i záložku další, obdobnou, kde by se daly doporučovat, komentovat a palečkovat i mody. Schvalování a ověřování u nich přece netřeba.

Pravděpodobně by to mělo smysl jen u relativně málo her - k většině her snad ani žádné mody nejsou. Ale určitě by to bylo fajn u her ke kterým je modů mrak a docela by mě před hraním zajímalo co kdo doporučuje. Pročítat všechny komentáře jestli tam někdo něco nezmínil je poněkud nepraktické a nesmyslné.
O módech se dá docela slušně kecat v profilech jednotlivých her a přidat se dají do odkazů.
Myslím, že by mody zde zapadli do informační propasti a i kdyby se tu našlo několik nadšenců, co je bude přidávat, muselo by se dlouho brainstormovat nad systémem a kritérii, neb největší problém módů je v jejich neoficiálnosti a i kdyby tu ti nadšenci byly, ostatní návštěvníci by nejspíš raději použily na prohlížení módů rovnou web, který se na ně specializuje, jako je Nexus, ModDB nebo rovnou extra pohodlný Steam Workshop, kde klikneš v klientovi a mód je rázem ve hře.

Ale bylo by to super dle mě.
@AiMLEzZz (14.01.2021 13:12): A ke kolika z těm deseti tisícím modů by se diskutovalo? A kdo by měl ty zástupy modů schvalovat a kontrolovat správnost informací? Na něco takového zkrátka nemá DH síly.
@Kwoky (14.01.2021 12:56): Kdybych to měl nějakým způsobem implementovat já, tak bych je zavedl jako záložku u příslušné hry, ne jako samostatnou položku dohledatelnou v hlavním seznamu her. Je sice pravda, že třeba takový Skyrim má fakt hodně velmi pochybných modů, na druhou stranu si myslím, že ty mody se časem vyfiltrují samy. Přece jen komu by se chtělo přidávat sto modů, které každý přidávají jeden amatérsky vytvořený předmět? Klidně bych jim nechal nějaký neplnohodnotný status, hlavně aby se o nich dalo diskutovat a psát k nim komentáře.