Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

@Hrdlodus (31.05.2012 00:28): Jsem na tom podobně jako CJ. Dříve jsem sice hrál zásadně na lehkou, ale teď už jen na střední a pokud si danou hru chci zopáknout, tak si obtížnost (většinou) zvýším.
@Say (31.05.2012 13:59): Při zmínce o zásahové mapě si vzpomenu na ultimátní 'death shot' z Mass Effectu - aneb nepřítele v zákrytu nejlépe eliminuješ soustředěnou palbu do palce u nohy.
@Hrdlodus (31.05.2012 00:28): Problém je, že 90% dnešních her považuje za zvýšení obtížnosti přidání HPček NPC. Což dokáže zabít zážitek ze hry na bod mrazu. Nejraději mám obtížnost, kde platí pravidla pro NPC zhruba stejné, jako pro hráče (bavíme-li se o FPS) a přibližují se aspoń trochu realitě. Tzn. zásah do hrudi/hlavy = smrt. Vystřílet zásobník do pobíhajícího a řvoucího NPC je tak na uninstall akorát.
@Hrdlodus (31.05.2012 00:28): Záleží na žánru. Střílečky moc nehraju, tak si je dávám na střední. Střílečky typu Mass Effect jsou naopak jednoduché, takže jedině nejvyšší dostupná obížnost je správně. U RPG her obtížnost neřeším, protože by neměla být primární (Baldur's Gate má např. smysl jen při nastavení 'podle pravidel'), ačkoli třeba u Zaklínače jsem už v polovině hry mlátil hlavou do zdi, že jsem si dal jen střední, protože se mi zrovna podařilo trefit vzorec vylepšování postavy, s nímž se hra stane procházkou :/
Dnes už příběhové hry hraji na normal a klidně snížím na nejlehčí. Chválím možnost změny obtížnosti v průběhu hry. Zvyšování obtížnosti počtem nepřátel nebo změnou atributů neuznávám. Výzvu si užívám například u Super Meat Boye, kde jsem momentálně zaseknutý někde ve 4 světě.
Mno já prakticky nechávám zlatou střední cestu v obtížnosti. Obvykle nechám přednastavenou. Ale ze střední obtížnosti, když upravuju, tak jdu jen výš - příklad takový NHLko :D. V zásadě jak píše Walome, když na nejtěžší nemám, snížím.
@Hrdlodus (31.05.2012 00:28): Já hry od roku +- 2009 hraju na nejtěžší. Pokud mě to sere, snížím si ji, pokud to jde. A pak si ji zase zvýším. Jde o to, aby mě to bavilo.
Třeba Mafie 2, Sabotér, Mass Effect, to jsou hry, které projdeš s prstem v nose. U Zaklínače jsem jel na střední a i tak jsem měl problémy.

Jde prostě o to, aby mě hra bavila. Blbý je, že jak říkáš - snížením obtížnosti se toho mění víc, než jen kolik vydržíš kulek. Např. Far Cry 2 hraju na nejtěžší, protože o stupeň lehčí obtížnost máš moc lékárniček, zbraní a už to není ono. Na druhou stranu je to někdy vo nervy :)
A teď si chci zahrát Medal of Honor: AA a vážně se bojím té hard obtížnosti :-D

Ale hitmana hraju na střední, přiznávám.
@Hrdlodus (31.05.2012 00:28): Záleží na hre a na pravidlách. Napríklad pri D&D hrám zásadne podľa pravidiel, tj. obtiažnosť Normal. Pri akčných hrách od Bethesdy či EA je to už iné, tam je normálna obtiažnosť navrhnutá pre človeka s lobotómiou a hrá sa prakticky sama, bez pričinenia hráča. Tam už treba hrabnúť po najťažšom nastavení.

edit: Rovnako aj Zaklínač, z toho spraví normálna obtiažnosť nudnú adventúru a zábava začína až s nastavením Hard.
@Hrdlodus (31.05.2012 00:28): Ono jak kdy, právěže já když si u většiny her zapnu nejtěžší obtížnost, tak si to moc nedávám a pak jsem akorát naštvanej na to, že mi to nejde a akorát mi to kazí zážitek (třeba u CoD4:MW, když jsem hrál single asi po třetí, tak jsem si dal nejtěží obtížnot a některý místa jsem opakoval i stokrát :) a byl strašně naštvanej). A pokud nejde změnit obtížnost v průběhu hry, tak bych byl i naštvanej na to, že to musím jet od začátku. Takže většinou volím tu obtížnost, která je vývojáři doporučená, což většinou bývá ta střední. A pokud mi příjde nízká, tak ji změním v průběhu, pokud to jde, a nebo si ji dám těžší až při druhém hraní.
Vrátil jsem se po nějaké době k Hitmanovi, že si jej projedu od začátku. Čtu si tady stesky hráčů, že první díl je příliš hardcore. Říkám si, že to je divné. Jindy se přeci nadává, jak jsou dnešní hry jednoduché pro jednoduché hráče.
Hraju první díl a říkám si, že není zvlášť těžký (až na bugy).
Začnu první misi druhého dílu a jen mi spadne čelist, jak je to nehorázně těžké.
Jasně, první je těžký, protože nelze ukládat během hry. U druhého dílu jde ukládat, pokud nehrajete nejtěžší obtížnost. A já hrál na nejtěžší obtížnost.
A pak mi to docvaklo.

Hráči nehrají hry na nejtěžší obtížnost! Jasně, je to jejich volba. Ale ochuzují se o zážitek ze hry (pokud jej vyšší obtížnosti přinášejí).
Co je horší, dávají potom horší hodnocení. Například prvnímu Hitmanovi, protože je těžký, jenže on je lehčí než druhý díl - ty snazší obtížnosti jsou pouze úlevy pro začátečníky.
A například u dalších dílů - když se sníží obtížnost, objeví se možnost ukládání, ale sníží se i AI protivníků. A na tu nízkou AI si potom v komentářích stěžují!

Proto, když píšete komentář, napište i jakou obtížnost jste hráli. U některých her volba obtížnosti mění i výsledné hodnocení hry.

Tak se chci zeptat: Na jakou obtížnost hrajete hry? Já vždy na nejtěžší. Pokud na nejtěžší nemám, jdu níž. To jsem udělal u Guitar Hero, kde je to vcelku logické, a pak u nějakých flashovek na netu.
Ale je vidět, že se Krist zlepšuje, tohle je jeden z jeho nejlepších popisků :)

Když to budeš psát ve wordu s kontrolou gramatiky a párkrát si to po sobě přečteš, aby tam nebyly stylistické chyby, tak budeš mít mnohem větší šanci, že ti to bude schváleno za 5 bodů.
neodbyl jsem popis, jen jsem tam měl dvě chybičky ve větách, že kvůli tomu nedávali smysl
dám ho sem:
Ghost Recon s podtitulem Future Soldier je už čtvrtý kousek Ghost Recon série. Hra je futurictická a navazuje na předchozí díly.

Příběh se odehrává v blízké budoucnosti, kdy největší stát světa Rusko ovládli ultranacionalisté, kteří si chtějí podmanit všechny státy. Ale tímto akorát vytvořili globální konflikt. Naši Ghostové začínají v Indii, kde je kompletně ucpaná silnice. Najednou se objeví výbuchy a kulky hvízdají vzduchem a tak Ghostům nezbývá nic jiného než se skrýt za prním autem co je po ruce a přežít. Ghostové budou navštěvovat místa jako je Norsko, Střední Východ nebo Asie. Budou bojovat proti ultra-nacionalistickým silám, které převzaly nadvládu nad Ruskem a které podnikají invaze do sousedních zemích kvůli smrtelným misím za nepřátelskou linií.

Budete moci ovládat jednoho ze čtyř Ghostů a sice komadéra, experta na zbraně, který je zároveň sniperem, experta na průzkum a z ghosta, který je expertem na těžké zbraně.

Většina hry je third-person akce, ale když se skryjete za nějakými objekty, tak se hra přepne do první osoby, aby se usnadnilo míření. Kryty se mohou ničit, aby vás hra donutila si najít nový úkryt. Novinkou v sérii je takzvané optické maskování, které vám umožní být téměř neviditelní. Ale toto zařízení má jak výhody, tak i nevýhody. Toto maskovaní se vypne například když se pohybujete příliš rychle, když střílíte anebo když jste zasaženi.

Nově je také možnost dílny na zbraně. V dílnách, máte možnost upravovat si zbraně podle svého gusta. A dílny mají také virtuální pásmo, kde budete mít možnost své nové zbraně vyzkoušet.

Hra také obsahuje kooperativní multiplayer až pro 4 hráče, kde si budete moci s kamarády projít kampaň znovu.
@Say (29.05.2012 01:02): Mohl bys to prosím ověřit ještě u jiného blogpostu? Příp. napiš ještě druhý příspěvek za tento, zda to není nějaká "anomálie". Vepiš tam třeba jen "[smazat]" a on to pak někdo smaže :-).
@PavelU (28.05.2012 21:38): Nebudeme zavrhovat 2. autora jen proto, že napsal popisek druhý. 1. autor měl svou šanci a propásl jí (odbyl popisek, nepřečetl si pravidla, apod.) Druhému autoru sice trvalo vytvořit popisek déle, ale dal si na něm záležet tak, že splnil podmínky schválení hned napoprvé. Proto je dle našeho názoru schválit první návrh 2. autora fér.

PS: Neříkám, že kristmeister popisek odbyl, já ani jej nečetl a tak to nemohu posoudit. Toto je jen vysvětlení pravidel.
@ViRus (28.05.2012 21:21): Já vycházel z toho, které návrhy tu byly teď o víkendu, dneska jsem to nesledoval. A hlavně jsem se zastával kristmeistera. Zkrátka v těchto případech, jde-li o tutéž hru, co tu byla už já nevím kolikrát, by jste v případě zamítnutí návrhu měli na rovinu říci, proč to bylo zamítnuto. Tzn. "Tvůj návrh byl zamítnut, jelikož tu už je jiný na tutéž hru, který byl navíc kvalitněji sepsán. Tudíž jsme schválili právě ten." Tohle se mi zdá jako fér jednání a hlavně mluvení k věci.

Sám samozřejmě vím, že má vždy přednost kvalitnější návrh, ať už byl poslán kdykoli.
@PavelU (28.05.2012 20:40): Tak to se trochu pleteš a zbytečně vyskakuješ jak čertík z krabičky. Kdyby sis všiml, když se ty dva návrhy posílaly, tak by jsi jistě psal jináč. Jeden návrh se poslal co já vím cca v březnu bylo mu napsáno, že je víc jak 21 dní do vydání, týden/14 dní na to došel druhý a jiný schvalující napsal to samé, že je více jak 21 dní dokonce, což ten první schvalující nevěděl, nesedíme tu celý den. A tak jeden návrh dělal jeden schvalující a ten druhý jiný a navzájem si do zelí nelezem i z toho důvodu, že nevíme jaká komunikace mezi nimi probíhala. A co se týče paskvilu bych opravdu pomlčel, když jsi je nečetl, ale klidně můžu ukázat ten první a sami si to děláte posíláte, když víte, že jsou v seznamu a pak, když se ten váš neschválí tak prskáte :-/
Člověk by řekl, že když jsou ve schválení dva návrhy na stejnou hru, že to vyřídí jeden schvalující a že už pak ve schválení dotyčná hra nebude, protože se jeden z těch návrhů už schválil. Ale ne, oni vrátí návrh zpět, přidávajícímu dají falešnou naději na nápravu, načež se schválí ten druhý návrh. A ten, kterému to bylo zamítnuto, si pomyslí, co to je? Vždyť mi napsali, že to mám opravit. Nad tímhle opravdu zůstává rozum stát, a o tom, jaký paskvil jste nakonec bez provedených editací Future Soldiera schválili, ani nemluvím. Opravdu hrůza !!!
@kristmeister (28.05.2012 18:31): Schvaloval jsem to já. Ve staré DH se to myslím ukazovalo. Jinak to co jsem napsal za tím si stojím, ten popis byl na přepsání, a nebo jsem to mohl přepsat celé a udělit ti dva body za cover a info, klidně se o to podělím s ostatními.....

Ten druhý jsem já neschvaloval, tudíž ať se vyjádří ten co to má na svědomí.

To co napsal Danny je přesné, buď je lepší být prostě lepší a nejen téměř doslovné překlady z wiki (není případ právě probíraného GH: FS, kdyby se alespoň z wiki nechal trochu inspirovat), které se samo můžou změnit do data vydání a také být trochu tolerantnější od jiným uživatelů, že když už jeden návrh se v seznamu návrhů nachází tak prostě vyčkat jak to dopadne, ale také to může dopadnout tak, že dlouho ta hra tu nebude.
Tez si myslim, ze zamitnuty navrhy by se meli podepisovat a snad sem si na to uz i stezoval nebo co :)
@kristmeister (28.05.2012 18:35): No, já ti to sice neschvaloval, ale postup schvalujícího byl zcela v pořádku. Jde se chronologicky, když je první návrh OK, schválí se. Když není, vrátí se. Pokud mezi tím přijde jiný, nečeká se až bude opravený ten první! To bychom se v některých případech nemuseli dočkat vůbec. Prostě si na tom musíte dát záležet hned napoprvé.
pod důvod zamítnutí, protože občas chci s nimi něco řešit a nechci to dělat, přes to abych dal hru znovu schválit