Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

@Jab (24.09.2020 08:56): Ty jo, existuje vůbec někdo, komu by ses nevysmál? Já jen, že jsi strašně moc cool.

@Ringo (24.09.2020 08:04): Tohle mi přijde trošku (zbytečně) přitažené za vlasy. Já teda tolik diskuse nesleduju, ale nějakou cílenou provokaci jsem od ntz nezaznamenal. Můžeš když tak uvést příklad (odkaz)?
Nedal by se dávat ban do tohohle tématu? Klidně si jeden zodpovědně nechám přidělit. Anžto takovým nekonfrontačním příspěvkům (jako ten Ringův níže) přinášejícím poklidnou atmosféru je pro mě těžké se nevysmát (což by bylo i tak k ničemu). Imho už asi nikoho nebaví vlákno čistit. A sebereflexe holt není každému dána.

P. S. Hail Hydra samozřejmě! :) Jsem i nadále fanouškem oněch neustále vyjevovaných spiknutí proti "nejlepším uživatelům DH". :)
@ntz (24.09.2020 00:32): Ad mé body zde - možná to bude tím, že na žádné body ani achievmenty tady nehraji a nikdy jsem nehrál, navíc jsem se prioritně dávno pohyboval v jiných herních webových prostorech a nadále pohybuji a věnuji se opravdu hrám a své případné autorské aktivity, které jsem dlouho dávno měl a stále mám, na různých jiných místech, jsem se mimochodem i kvůli existencím, jako jsi ty, rozhodl z tadyma zcela vytěsnit (a není mi to ani líto, protože DH přišly pro mě prostě později, tak jsem se tu chvíli podíval, ohřál, napsal něco komentů (cca 60) a pak zase odešel raději i s nimi) a věnuji se v tomto směru zcela jiným místům, které si to zaslouží více ;-)

Ty si v poklidu užívej své primární role provokatéra v diskusích na DH a mrviče poklidné atmosféry, vyšťárávajícího schválně konfronace, abys lidi naštval a do těch konfrontací je navezl jo způsobem, aby se o tebe vybanovali, protože existence tvého typu umí hodně vytočit, v tom máš nesporně velký úspěch, daří se ti to perfektně, jen tak dále. Ale abys neusnul na vavřínech, nejsi zdaleka sám, máš i konkurenci zdárně ti šlapající na paty, měl bys ještě ve svém úsilí přidat. Možná by DH mohly bodovat i tohle, aby ses trochu dotáhl na bodovou elitu.
Ty jo, Tommywise byl za offtopic poslán do virtuálního gulagu, tak čest práci, soudruzi, třeba ho půjdu brzy navštívit. :)
@Zx Atari 500 (24.09.2020 03:49): Tak to potom nechápu, proč si zde, prakticky od svého příchodu, může dovolit k ostatním takový způsob chování, za které by jiní dostali zcela nekompromisně okamžitý trvalý vyhazov. Něco mi tu zkrátka nehraje... :c(
@Drolin (23.09.2020 23:56):
1) vulgarni projevy jsem zadne uz dlouho nedelal ...
2) Ringo si sam nabehl svejma recma ... myslel jsem to samozrejme ironicky
3) Protoze tu porad jsem a nikdo me zatim nesmazal tak to asi necim bude ... napriklad tim, ze si nekoleduju o zadne problemy nejakou nepristojnou aktivitou ....
4) nevim, jestli mluvime o stejnem ringovi, ale bodu ma 1503, tedy skoro jako ja a pri pohledu na achievmenty vidim, ze to je novacek pridavac (takze asi moc her nepridava), uprava her 0, zajimavosti 0, vyvojari 0 ...

ale jinak samozrejme Droline, az na ty giganti to bylo dobry ;)

@Ringo (23.09.2020 23:18): myslel jsem to z legrace a ironicky ... predpokladam, zes' to pochopil
@ntz (23.09.2020 23:28): Jako člověka se zanedbatelným počtem bodů a krátkou dobou působnosti by si byl smazán na minutu, takže bacha :)). Zachraňuje tě jen desátek, kterým si zde kupuješ jistou formu imunity i přes často vulgární projevy.

Ringovi by naopak měla děkovat celá DH, že zde zůstává a je aktivní. Jeho význam pro videoherní kulturu v ČR v podobě (j)RPG kritik je obrovský!
@Memphis (22.09.2020 21:28): Memphisi ... nechces pekne prosim ukazat lidskou tvar a odpustit tomu chlapci ??.. byl tu 10 let a zda se, ze umi rozpoznavat satana a jeho prisluhovace, takze je urcite uzitecnym a platnym clenem .. navic ma rad ja2
Odešel velký Kristuv bojovník proti všudepřítomnému satanovi. RIP in pieces.
@Zx Atari 500 (18.09.2020 14:25): Okej, díky za info a hlavně za link. Přijde mi, že tohle by mohly dobře řešit právě štítky, ale uvidíme, jak nakonec budou vypadat a kdyby pro tenhle účel nevyhovovaly, tak se můžeme pobavit o rozdělení platformy.
@Jumas (17.09.2020 21:35): Pokiaľ ide o Bondovky, From Russia with Love sa ovláda jednoduchšie. Tam ti to po stlačení L1 zamieri na nepriateľa a ty si pravým analógom namieriš kam ho chceš trafiť. Netrafiť sa v tej hre je prakticky nemožné.
@Ronik (18.09.2020 13:27):

Ono deleni Amig je asi nejlepsi takto:

1. generace – OCS (Original Chip Set) - Amiga 1000, Amiga 2000, Amiga CDTV, Amiga 500.
2. generace – ECS (Enhanced Chip Set) - Amiga 500+, Amiga 600, Amiga 3000
3. generace – AGA (Advanced Graphics Architecture) - CD32, Amiga 1200, Amiga 4000.

Treba kdyz se vydala AGA hra ciste pro A1200 tak nesla spustit na OCS,ECS. Nektere stare si nespustil na A1200. atd.. OCS/ECS tam byl kompatibilita skoro 100% Proto pro rozliseni stacej bohate ty tri, co jsem napsal. ( Pak se tam jeste sachovalo s kickstartem, ale to uz je myslim nepodstatne info)

A web ohledne her a verzi treba priklad zde : http://hol.abime.net/hol_search.php?find=ufo
@Charllize (18.09.2020 10:43): @Zx Atari 500 (18.09.2020 13:18): Upřímně se v tom nevyznám, ale kdybychom to chtěli rozdělit, tak bychom taky potřebovali odněkud čerpat informace, kdy a na jaké konkrétní varianty Amigy jednotlivé hry vyšly. Ani jedna z větších zahraničních databází (Moby, Wikipedia, OGDB) tohle totiž nerozlišuje. Existuje na to nějaký specializovaný Amiga web?

Každopádně na Moby tohle rozdělují parametrem "Minimum CPU Class Required", na což by tady jednou šly využít štítky.
Tak v první chvíli mě to skoro vyrazilo dech takový číslo, ale jak píše Jumas, jsou v něm snad i plagiáty konzolí z tržnice na hranicích :D
@Kuba1911 (18.09.2020 09:36): Jak píše Ronik. Vypadá to, jako velké číslo, ale jedná se o okrajové věci, na které vyšlo pár her a u nás nebyly moc rozšířené. Jediné, co mě mrzí, že tu není je Game & Watch od Nintendo, protože třeba Chobotnici, Vlka s vajíčky nebo chytání rybiček jsem určitě nehrál jen já.
Když už tu byla řeč o platformách, je vůbec nějaká herní platforma která na DH ještě chybí?
@M.a.t.t. (17.09.2020 20:02): Ono to otvára otázku, že prečo robiť niečo "horšie/nepohodlnejšie" (hoci sa to dá tak robiť) keď mám možnosť zvoliť si "lepšiu/pohodlnejšiu" cestu.

A argumenty typu hrám Dark Souls K+M lebo je to ťažšie ako na Gájpade sú už úplne smiešne, lebo keď to chce mať niekto ťažšie tak prečo postúpiť iba o jeden trápny level.... ad. tanečná podložka, gitara, bubny....
@Dan9K (17.09.2020 14:18): Pravý Shift jsem používal vždycky na běh, pravý Ctrl asi na to skrčování, jak píšeš a na skok tuším nulu, ale to už nevím jistě a na otvírání dveří či funkci použít Enter. Na další akce jsem používal klávesy okolo Enteru :) Myslím, že GTA III jsem ještě takhle hrál, protože ten Enter na kradení aut si pamatuju.

Teď používám v podstatě standardní ovládání tak, jak je nastavené. WSAD na chůzi, C na skrčování, mezerník na skok, E nebo F na akci (podle toho, jestli je vyklánění, protože na to používám Q a E) a ty další věci buď přenastavím nebo nechám, protože je moc nepoužívám. Ještě tedy ten běh na levý Shift, ten je totiž nastaven různě.

@PRIVATE MARTIN (17.09.2020 17:06): Nevím, na jakou jsem to spustil obtížnost, ale to asi nehrálo až tak zásadní roli, jen jsem asi umřel rychleji :) Zkoušel jsem to jen pár minut a zabil jsem asi pět protivníků, než jsem se poroučel k zemi. Kdyby jsi ale viděl, jak dlouho mi to míření trvalo, a když jsem těmi trhanými pohyby konečně zamířil na cíl, tak se pohnul :) To automatické míření možná zkusím, každopádně než se to nějak naučím ovládat, tak další Bondy pořizovat nebudu :) Asi si pořídím pár závodů, které jsem strašně dlouho nehrál (když nepočítám GTA IV) a na klávesnici mě to teď nějak neláká.

Baldur's Gate mě ale chytlo řádně, akorát jsem při jeho spuštění ještě neměl paměťovou kartu na ukládání, takže jsem nedosáhl ani na první level. Hrálo se mi to ale fakt skvěle, musím pak pořídit druhý PS2 gamepad, abychom si s Romčou zapařili spolu.
@jarek.p (17.09.2020 19:49): No neviem, na k+m hrám 25 rokov, na gamepade hrám viac len posledné 2 roky a diskusia je otvorená rovnako pre všetkých. A taktiež som napísal, že si mnohé žánre na gamepade neviem predstaviť hrať.
@jarek.p (17.09.2020 19:49): Ja som si ten dlhší post prečítal a žiadne presviedčanie nasilu, že má dotyčný pravdu, som tam nevidel. Vidím tam iba argumenty, prečo je gamepad občas dobrý, takže netreba hneď prechádzať do útokov. Zároveň dodávam, že môj názor sa s Tulareanovym úplne nezhoduje, pretože narozdiel od neho si taktiež myslím, že niektoré žánre, o ktorých tvrdí, že je na ne vhodnejší gamepad (a objektívne je), nie je až taký problém ovládať na klávesnici,
@Tulareanus (17.09.2020 19:43): Sorry, ale nepřestane mě překvapovat, jak se všechny snažíš přesvědčit, že jenom ty máš pravdu. Zkus se smířit s tím, že jsou lidi, kteří gamepad nežerou tak jako ty a hry se jim líp ovládají na klávesnici.
@Richmond (17.09.2020 07:35): Však to som presne napísal, že záleží od žánrov, subžánrov a herných sérii.

@Dan9K (17.09.2020 12:31): Ak by sme chceli ostať u tvojej analógie, tak by sme museli ale prehodiť nástroje. Klavír je funkčne viac ako gamepad, obe ruky vlastne robia "zrkadlené" pohyby na jednom inštrumente, ktorý vyzerá pre obe ruky rovnako, hoci jedna zvykne udávať rytmus a druhá melódiu. Na druhej strane na gitare sa jedna ruka venuje prstokladu (klávesnici) a druhá vykonáva pohyby hore/dole rukou a popritom jemne udiera o struny (kliká). Inštinktívne matáčanie gamepadu som vždy zažil len u ľudí, ktorí mali s hraním na gamepade minimum skúseností a je to len ľahko odstrániteľný zlozvyk, ktorý ale vie byť využitý, lebo sa nájdu hry, ktoré využívajú vnútorný gyroskop, čiže to nie je tak od veci. :) Občas je tá voľná manipulácia dokonca lepšia, lebo môžeš napnuté svalstvo v rukách dať jednoducho do uvoľnenejšej polohy. Ale to samozrejme nie je podstatné.
Stále podľa mňa platí, že sú žánre, subžánre a herné série, ktoré sú lepšie na gamepade a tie, ktoré sú lepšie na druhom. Mnohokrát je navyše negatívny pocit voči gamepadu alebo k+m vychádzajúci z toho, že daná osoba nie je zvyknutá na tej periférii hrať. Samozrejme v dnešnej dobe už ten rozdiel nie je tak veľký ako pred 15+ rokmi a mnohé hry, pôvodne z konzole, sa dajú hrať ok na k+m, ale moja analógia by bola, že to, že mestským autom vyjdeš v lese na kopec je síce možné, ale určite to nie je tak pohodlné, jednoduché a efektívne, ako keď na ten kopec ideš autom 4x4.

@H34D (17.09.2020 06:55): Tak ono veľmi záleží od toho, o ktorých častiach sa bavíme. Ja som myslel tie súčasné. Nie MK 1-4 alebo Tekken 1-3, ktoré sú ešte dosť pomalé a neobsahovali také reťazenie útokov, kombá alebo blokovanie a protiútoky. Tam sa to rozbehlo v podstate až s PS2. To, že sa Tekken alebo MK predáva na pc, ale nič nevypovedá o tom, koľko z tých ľudí to hrá na gamepade a koľko nie. Napr. Injustice: Gods Among Us bolo na klávesníci nehrateľné a nie som jediný, kto ti to povie. :)
Dovolím si tvrdiť, že ak by si posadil k novšiemu MK alebo Tekkenu dvoch ľudí s približne rovnakým (ne)skillom, tak ten na gamepade aj kvôli rozloženiu kláves dopadne vždy lepšie než ten na klávesnici. Ak by som chcel ísť do detailov tak aj kvôli tomu, že je rozdiel mať pohyb na 4 klávesach wsad alebo na kríži, ktorý sa ovláda jedným prstom, pretože ten pohyb nie je len na pohyb, ale i uhýbanie a práve určenie smerovej kombinácie (napr. vpravo dole) v kombinácii s inými tlačidlami simultánne určuje útok. A to je jednoducho na klávesnici pomalšie a ťažkopádne. A to je len jeden príklad z mnohých.

@jvempire (17.09.2020 07:12): No ale v tvojom prípade mi to príde, ako píšeš, ako jednoducho fakt, že ti nešlo na to zvyknúť. Je jasné, že ak si napr. človek nezvykne na hranie na klavíri, ale naučí sa na gitare (nech ostanem v dan9kovej analógii :) ), tak ak má zahrať nejakú skladbu písanu a vhodnú pre klavír, tak ju aj tak zahrá lepšie na gitare.
@Jumas (17.09.2020 13:37): Rogue Agent bola moja prvá FPS na PS2. Začiatky boli ťažké, ale potom to už išlo. Začni na ľahkú obtiažnosť, prvých pár zásobníkov pôjde totálne mimo, ale potom sa to poddá. A keby nie, mala by tam byť aj akási forma "autoaimu", ale s tým som to nikdy nehral.
@Jumas (17.09.2020 13:37): já jsem taky tak hrál, pravý shift na skákání, pravý ctrl na skrčení (obé ovládáno malíčkem) a mezerník na otevírání dveří. V těch starších fps s mouselookem nic víc nebylo potřeba. A i teď na wsad si dávám skákání a skrčení na levý shift a ctrl a ovládám to malíčkem.
ja jednou nekde zkousil nejakej Battlefield na konzoli s gamepadem u nekoho a jasny, asi je to o zvyku, ale zlata dobra mys a zlaty dobry mireni pomoci mysi na PC pro FPS ...

jinak co se tyce FPS, tak mam pomerne unikatni (iirc to takhle pouzivaji nekteri esport profesionalove) ovladani, kdy chodim na mysi, tzn ty zakladni fps klavesy u me vypadaj takto

up / down - RMouse / RAlt
strafe left/right - a/s
primary attack / secondary (iron sights) - LMouse / shift
duck / jump - d / c
use - w
lean left / right - q / e
Já na gamepadu na PC dohrál zatím asi jen Mashed: Drive to Survive, které jsem už předtím dohrál na klávesnici a zážitek jsem měl zhruba podobný. Jinak gamepad na PC hry v podstatě nepožívám, ale chápu jeho využití. Na Wii hraju plošinovky s Wii Remote, což je takový zjednodušený gamepad a dohrál jsem s tím i GoldenEye 007, ale s pomocí Zapperu (držák na ovladač ve formě imitace zbraně). Teď, jak jsme se s Romčou dostali k PS2, tak jsem zkoušel hry z Charllizeho prodejny. GoldenEye: Rogue Agent teda absolutně nedávám, ale Baldur's Gate: Dark Alliance se na tom hraje parádně. TPS si moc neumím představit, ale určitě to bude lepší, než FPS. Takže za mě mohu říci, že gamepad je dobrý na plošinovky, akční RPG, bojovky (ty ale nehraju) a chci zkusit i nějaké závody. Tam je asi lepší volant, ale gamepad bude určitě lepší, než šipky. To mi připomíná, že když jsem začínal s hraním, tak jsem si v FPS i TPS přenastavoval chůzi z WSAD na šipky, ale dnes už nedokážu pochopit, jak jsem tak mohl hrát :)
@Charllize (17.09.2020 09:56): Myslíš si, že hraní her, které vývojářům stojí za to portovat z konzolí na PC, je anomálie? Mně přijde, že těch lidí, co hraje mlátičky na PC a klávesnici je dost. Samozřejmě mnohem míň, než u konzolí, ale přirovnání k souložení s kozou není přiléhavé :) Nebo možná pro tebe je, pokud souložíš s kozou třeba v 10-20% případů a nic to pro tebe neznamená :)
@Tulareanus (17.09.2020 05:20): máš pravdu, je tam ještě ten prostředníček. Každopádně platí to, že krom palce, ty ostatní prsty mají jasnou klávesu, kterou mačkají a v permanenci je hlavně palec, který obsluhuje zbytek, a to mi prostě nevyhovuje a je to vlastně urážka schopností mého 4. a 5. prstu :-) a konec konců i toho 2. a 3. Uznávám, že hmatový prožitek může být intenzivnější, na druhou stranu to je i frustrující, že pak člověk všelijak ten ovladač instinktivně otáčí ve snaze něčeho dosáhnout, a to nic nedělá :-) a za tou analogií si stojím, však na kytaru se hodí lépe hrát jiné věci, stejně jako na tom gamepadu, ale co se dá zahrát na kytaru, to na klavír zahraješ taky, opačně to beze ztrát ne vždy jde :-).



@Charllize (17.09.2020 09:56): dobře, budu si pamatovat, že diskuse s tebou je zbytečná :-).