Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

Falagar: Určitě to smysl má a informativní základ je také duležitý včetně slohu, chyb atd., Já nikde netvrdím, že je souhlas s obsahem pouze jediná veličina podle, které hodnotím, ale řadím ji k nim, i já jsem ohodnotil komentáře, se kterými nesouhlasím v hodnocení. Mně spíše šlo o to, probudit to tu trochu a jak píšeš ty a mnozí pod tebou, když už si někdo dá tu práci a podělí se ze svými nazory, tak že to má právě ten smysl to dělat.
Mě tu většinou za komentář všichni ukamenujou a ty se mi chce psát jen tehdy pokud mě hra hodně zaujala nebo zdeprimovala.Když se napíše v druhym případě tak má milion mínusů, protože všem ostatním se hra hrozně líbí a já sem ten jeden idiot, kterej to má ňák v hlavě pomotaný.Takže psaní komentářů ? Radši ne.Komentáře nehodnotim,protože si to každej bere moc osobně a nechci aby pak dopadli stejně znechuceně.
ViRus: Ale to JE hodnocení! :-) Jen mám prostě jinak nastavené rozmezí pro plus a mínus a pro přechod mezi nimi. A abych to upřesnil - hodnotím z hlediska přínosu k závěru, zdali hru hrát, ne z hlediska spisovatelských kvalit. Faktický komentář odhalující herní mechanismy má určitě smysl a mnohdy si (dle mého) zaslouží plus víc než dobře zpracovaná pohádka, která o hře samotné neřekne nic přínosného...

A že má každý jiný metr je naprosto v pořádku, právě proto nehodnotím tu níže zmiňovanou pravdivost či souhru s vlastním názorem. Když autor popíše, které herní mechanismy se mu nelíbí a proč, dám plus, i když osobně nesouhlasím. Protože je to závěr, který rozhodujícímu se člověku napoví, zda tudy ano či ne. A to je to, oč tu běží - takový názor MÁ SMYSL - jakkoli se liší od mého vlastního.
pipboy: s pravdivostí to nemá moc společného (pochybuju, že by někdo vážně psal komenty k Team Forstress 2 o tom, jak skvělá závodní hra to je a že na ní miluje dokonalou středověkou atmosféru). Pokud chce někdo napsat, že Diablo 2 je shit, ale napíše to rozumně a doloží to argumenty, plusko mu klidně dám, každému tahle hra sednout nemusí. Stejně jako když napíše např. k GTA: San Andreas koment stylem "je to shit", dám tomu mínus kvůli tomu, že ten koment stojí za prd, ne proto, že tu hru nemám rád.
Pro mě to naopak význam má a patři do jedné z kritérií podle nichž komentář hodnotím. A myslím si, že je tak trochu krátkozraké hodnotit/nehodnotit komentář je proto, že se v něm objeví subjektivní zmínka o technickém zpracování, není každý povoláním spisovatel a příběhový vypravěč, ale každý má jiný metr.

Podle mě by měla být Databáze-her v první řadě od hráčů pro hráče, a ne pseudointelektuál klub pisatelů beletrií. Chápu, že některé skvosty nemá cenu ani číst, ale nehodnotit jen proto, že nejsou přesně podle čtenáře mně připadá špatné.
Ctění VIPové níže mi mluví z duše. :-) Však přesně takhle přece DH původně vznikla - z jednoho rozhovoru, co jsme vedli s Memphisem na téma "Něco bych si tak zahrál a nevím co"... až se došlo k myšlence DH - nejprve ji na českém netu najít, když žádná neexistovala, tak si ji vytvořit.

A přesně takhle i přistupuji ke komentářům. Abych nějaký sesmolil, obvykle se v poslední době musím pro danou hru nadchnout. Minulý rok jsem měl knižní (za rok 60 přečtených ;-) ), tento rok zažívám herní renesanci hlavně s Divinity II a teď s Assassins Creed 2, takže to snad bude lepší. Ale obecně si z DH do sledovaných vyďobávám hry, které mne nějak zaujaly a u těch pečlivě pročítám komentáře. Spoustu her co jsem (do)hrál vůbec nesleduju, naopak sleduju hodně kousků, které jsem ještě nehrál a o nichž uvažuju. A poznat dobrý komentář je opravdu jednoduché - buď mi v rozhodnutí ne/zahrát si pomůže nebo nepomůže. Dle toho jej hodnotím, ale obvykle pouze extrémy - tj. podobně jako Karasman - skvělý = +, odpad = -, nejčastější průměr (odhadem minimálně 2/3 přečtených) bez hodnocení. Nezajímá mne "pravdivost" nebo "souznění" s názorem. To jsou všechno relativní věci a pro hodnocení z mého pohledu nemají význam.
pipboy: proč hledat v komentářích "pravdivost"? Nikdo snad komentáře nepíše proto, aby v nich popsal, jaké má hra hardwareové nároky, kolik byl její rozpočet, kolik GB zabírá na disku atd. Protože všechno ostatní jsou už jen subjektivní dojmy a ty já nikdy nehodnotím podle toho zda s nimi souhlasím nebo nesouhlasím, ale podle přítomnosti hlavy, paty a té omáčky mezi tím a okolo. A to už je jedno, zda hru znám. Pokud někdo dokáže napsat komentář, který mě na hru naláká, má můj bod (tobě se myslím taky aspoň jednou povedlo).
To bylo mireno o chlup niz. Kazdopadne povazuju za divny pozastavovat se nad tim, ze nekdo nehodnoti komentare ke hram, o kterych prd vi.
No to ani ne, ale podle komentáře si vybírat hry a pak hodnotit komentář, zda se s ním ztotožňuji nebo ne.
Když tady čtu ty reakce, tak mi připadá, že většina uživatelů si neuvědomuje, co jim DH nabízí. Proč vlastně číst jen komentáře k hrám, které jsem hrál? To je podle mě přímo proti "vizi" DH. U hry, co jsem hrál přece vím o čem je a co mě na ní zaujalo, tak maximálně napíšu komentář, abych zprostředkoval tyto pocity jiným uživatelům.

DH by měla být hlavně o čtení komentářů k hrám, co jsem nikdy nehrál. Má mi pomáhat rozhodnout se jestli si danou hru zahraji, nebo ne. A pokud mi v tomto rozhodnutí komentář pomůže dávám plus, pokud jsou to jen kecy o ničem na čtyři A4, tak je tam ode mě nekompromisní mínus.
Ctu a hodnotim jen komentare u her, ktery jsem hral, nebo je aspon znam. Celkove davam hodne plusu, minusy davam malo. Nedavam je ani komentarum, se kterymi vubec nesouhlasim, ale jsou slusne napsany. U nekterych uzivatelu bych to nejradsi vyminuskoval skoro cely odshora dolu, ale drzim se. Jsem hodnej. Mam taky tendence oplacet pluska pluskem.:0)
Kadence nových příspěvků v hlavních fórech ČSFD je taky docela solidní.

Jinak já hodnotím komentáře bez ohledu na to, že jsem danou hru hrál a čistě na základě toho, jak zajímavý a případně informativní mi komentář příjde. Kdybych měl hodnotit více, tak asi dávám více mínus. U komentářů, kde se to jen hemží pojmy jako "suprová grafika", "geniální", "epické", "epileptické", "epilepické" jsem se musel nejednou přemáhat abych na něj nekliknul... pak jsem je prostě přestal číst a začal si vybírat podle prověřených autorů.
Mě na DH zaujal žebříček, kdy v něm figuruji mě vyhovující tituly, kdežto na většině ostatních herních webů tam jsou obsaženy jen "komerční" tituly alá HL, Sims, CoD. A to svědčí o dobré komunitě.
Mě se právě dost líbí, že je tu takováhle komunita. Sice není moc početná, ale je taková osobitější. Podívejte se třeba do zákysníku abecedyher. To je vyloženě humus. Jsem rád, že existujou stránky, jejichž komunitu z většiny tvoří inteligentní lidé a ne jako diskutující z drtivé většiny současných herních webů, bohužel.
ViRus: ,,Problém" bude možná v tom, že DH má na komentáře nasazenou vysokou laťku. A je to lepší, než kdyby to bylo naopak (ČSFD). Nováček něco sesmolí a hned se mu nasypou mínuska. Viz třeba Nexus Hub nebo Snake. Já měl to štěstí, že jsem nahodil hned celkem slušný komentář a dodnes mám u něj nejvíc bodů... Kdyby tomu tak nebylo, nevím, jestli by bylo něco, co by mě tu zdrželo.
No a to je právě ono, všichni ti, kteří teď napsali do této debaty hodnotí, ale co ten zbytek, ptám se? Příklad Gothic má ohodnoceno 191 lidí, ale nejvíce má komentář z 33. Ano možná je základna slabší, ale všímám si jevu, že někdo hru ohodnotí a už se mu nechce hodnotit komentář. Já také hodnotím komentáře pouze her, které jsem hrál a vždy se snažím udělit nějaké hodnocení.
4popkec - Nemuzes cekat, ze spustis komunitni web a pak si jen sednes do kresla a budes cekat, jak ti o nem budou na vsech webech ochotne psat, coz ostatne plati pro jakejkoliv produkt. Moje rada za 1000 zlatych je asimilovat fora na hlavnich hernich servrech a pokudmozno co nejmin vlezlym zpusobem tam zminit, ze existuje neco jako csfd pro pocitacovy hry, kde si kazdej muze ohodnotit a okomentovat vsechny hry, co kdy hral. Ted uz by to mohly byt vsechny hry, kdyz jsem sem prisel ja, tak jich asi pulka chybela.
montana: :-D

90210: Jsou to parchanti (herní servry, né admini xD), pořád žádná reklama, jenom na hrej malá zmínka (no a samozřejmě tiscali na začátku).

Tak jako ono i přidávání novinek za moc nestojí, jedná se sice o hry na který se za půl roku zapomene ale tím spíš by o nich alespoň někde měla být zmínka...
90210: To by bylo dobré. Například z oldgames a rpgher (speciálně uživatele Ringa :).
Spis bych uvital, kdyby se rozsirila uzivatelska zakladna. Je to tu fajn, web vypada pekne, her je tu uz hodne (i kdyz nejaky milovnik klasickych leteckych simulatoru 90. let by asi zaplakal) a mira spatnych popisku a urceni zanru se postupne zmensuje. Idealne bych privital, kdyby sem admini a vipka natahala co nejvic retrogameru, rozlezlych po netu vsude mozne na sajtach pro par lidi.:0)

Z hlediska novych uzivatelu to tady mirne receno stagnuje.
Já mám ohodnoceny všechny komentáře u mnou hodnocených her, plus některé, co mě opravdu zaujaly.
Virus: Já ti nevím, mně přijde, že odezva zdejší komunity je výborná, tak proč to hrotit. Je tu málo hodnocení, protože je tu málo uživatelů. Příklad, podívej na návštěvnost profilů her u dnešních komentářů. A dostaneš se u těch více ohodnocených komentů na poměr 41 shlédnutí/7 hodnocení (Ebb u Postala). Což znamená, že zhuba každý šestý uživatel, co četl, hodnotil. To mi přijde jako hodně pěkné číslo.
Pokud je koment dobrý, dám +, pokud je to shit, dám -, pokud není ani to ani to, nedám nic :-).
Komentáře hodnotím často, v průměru tak pětkrát až desetkrát měsíčně. Nejčastěji u her, které jsem dohrál nebo hodnotil, či jsou mých oblíbených žánrů apod. V poslední době době ale hodnotím i to, co mi přijde jen dobře nebo zajímavě napsané.
Drolin: A jak poznáš, jestli je obsah komentáře ,,odpovídající hře"?
Virus: Souhlas.

Radši dávám plus/mínus u her, které jsem nehrál a dozvím se tak o nich něco z jiného pohledu než z běžných recenzí.
Podobně. Komentáře čtu jen ke hrám které jsem hrál nebo mě zajímají. Většinou je ohodnotím, ale ne vždy.
ViRus: Klidně +/- nasolím, ale nehodnotím hry, které mi pod rukama neprošly=( Pokud nejde opravdu o vyloženě pozérský/geniální koment.
popkec: Dělám to přesně jako popkec, i když poslední dobou nemám čas číst jich tolik jako kdysi.
Když si ten komentář přečtu tak mu dám +/- a naivně si myslím že to tak dělá kazdý. Jsou i výjmky kdy nedám nic, to se mi ale stalo asi tak 5x.
Tímto apelem bych rád požádal osazenstvo DH (včetně Adminů a V.I.P.), zda by to bylo jen trochu možné, o častější hodnocení komentářů. Chápu, že pro někoho tento systém nemá vypovídající hodnotu, ale když už zde ta fce je, tak by se mohla využívat a jedno jestli se uděluje +/-. Ale na druhou stranu je to možná blbost a jsem přehnaně naivní.
Say: CSS pokud ti jde jen o upravu barev atp je opravdu jednoduche (vezmes existujici a menis kody barev).
MCZ: Co jsem to zas napsal... :D. Myslel jsem samozřejmě ten druhý parametr ještě často používaného rozlišení (1024). Asi jsem zblblý z filmového průmyslu.
NateLogan: Jestli myslíš třeba Stylish, tak k tomu bych potřeboval nějaký návod. K css jsem se zatím nějak extra nedostal.

MCZ: *thumbs up*
NateLogan: cože? Vždyť podstatné množství webů (vč. tohoto) má fixní šířku okolo 900-1000px... to asi na moc webů nechodíš :-).

Say: zatím v úvaze.
Say: Pokud máš chuť, trochu grafického cítění a umíš základy css, můžeš si udělat vlastní barevnou variaci vzhledu (user css snad podporuje většina prohlížečů)...
NateLogan: Jenom ne statické obrázky backgroundu (navíc s průhledným polem pro text). Tfuj. Blogy jsou na tyhle věci doslovně vysazené.

A když už jsme u toho... Plánuje se v nastavení uživatele volba nějakého toho tmavšího skinu? Černý/šedý...
MCZ: Pak se ale narazí na web s fixní šířko větších než 768px (Zing.cz třeba) a je to v háji. Já osobně takový web hážu do osobního blacklistu.
aoshi: Na úvodní stránce by se pak u komentů a diskuzí zobrazovaly celé názvy her, protože takhle musím myší najíždět na název a podívat se kam opravdu odkazuje (nejvíce u DLC). Ale věřím, že to má Memphis v budoucím designu stránek vyřešené nějak šikovněji, než tu vůbec píšu.

MCZ: To protože se na to dívám ze stránky obyč. uživatele. Ti co tvoří se na to dívají z jiné stránky a už trochu ví, co a jak se kam hodí a mohlo by být, nebo ne?
Say: Se mi líbí, jak u každé věci, kterou bys chtěl, píšeš "Asi s tím dotyční počítají" :-) .


Původně jsem sice byl pro, ale nyní už se se zvláštním širokoúhlým zobrazením moc nepočítá. DeviantArt je sice perfektní, ale weby s primárně textovým obsahem mají v drtivé většině fixní rozlišení a opravdu to není samosebou - layout, design & použitelnost (příliš roztažený text se čte o dost hůře).
Ja by som pruhy nechal. Osobne mi je prijemnejsie behat ocami len zvisle, ako vodorovne a zvisle zaroven :)