Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

Ad HW požadavky: Údaje jsou vesměs relativní, ale orientačně odpovídají.
Tak abych to vzal po poradku.

Screenshoty - krome vecne diskuze o tom, jake screenshoty postovat (rozliseni, komprese, nastaveni kvality grafiky ve hre) je to v aktualni podobe technicky nerealizovatelne, 10 screenshotu na hru znamena 1MB prostoru na FTP, coz by pri aktualnim poctu her znamenalo nekolik GB mista ~ nekolik tisic rocne na poplatcich za server.

HW pozadavky - to tam chcete opisovat informace z krabic? Vzdyt ty jsou casto uplne mimo a vubec nereflektuji realnou narocnost hry (obzvlast, kdyz je tam napsane "128MB DX9 karta", coz odpovida asi tak 95% aktualnich funkcnich hernich GK na svete).

Navody - kdyz pominu problemy s licencemi a kvalitou, jsou tady na to jiz jine weby a nevim, proc kopirovat funkcionalitu, kdyz jsou jine moznosti zlepseni (a kdybychom si navody psali sami, byl by tu tak jeden tydne maximalne, coz uz je mozna lepsi, kdyby tu nebyly vubec).

Odkazy - ty tu jsou, ale neprilis aktivni, ocekaval bych, ze v DH2 budou zprovoznene ve stylu, ze pridavat bude moct kazdy a budou se nejak hodnotit uzivateli (v nejake "skrytejsi" nabidce) a ty s dostatecnym poctem bodu budou normalne zobrazovany u hry.

Novinky o hre - to znamena co?

Videa tu jsou.

Zjistovani hodnoceni her - to jako dalsi metacritic? Tahat data z nej je imho proti licenci, snazit se o podobnou funkcionalitu je aktualne nerealizovatelne (metacritic sleduje spoustu papirovych medii, ke kterym ani my nemame realny pristup, a psat parsery pro ty desitky webu by se mi taky nechtelo).

Sprava vlastnenych her atp imho v DH2 bude.

Co se mi naopak libi za napad je nejake oddeleni nove vydanych her od starsich (ale nove pridanych) a mozna take normalnich vs freeware. To by se mi taky libilo, casto mi prijde, ze v aktualnim podani se mi proste ani nechce kliknout na zadnou z tech novych her, protoze je tam jedna nova strategie, 5x Commander Keen (nic proti, jen priklad) a 4x freewarovka s obalem, ktery vypada jako z malovani.
Á další rozumbrada, nikdo netvrdil, že jsou komentáře středobod databáze. Já se na poli her pohybuji dlouho a jsem celkem v obraze kolik těch jak píšeš "kvalitních her" vychází, no moc jich popravdě není a ty tu většinou již jsou a nepochybuji o tom, že je sem nikdo nepřidá a když už, tak jsou většinou schváleny ve velmi krátkém čase. A není každý tak hrr, aby ji odehrál v době kdy není ještě v obchodě, tudíž není možné vidět procentuální hodnocení.

Nu což, čas a DH2 možná ukáže kam se to bude odvíjet.
100 clenny tym adminu? No kdyby se to melo vsecko dal spravovat manualne jako ted, tak asi jo. Ale to je v prvni rade desna blbost.
Uvědomujete se doufám, že na každém z těchto témat se dokáže uživit specializovaný web. A teď si představte, že se tohle všechno narve na jednu jedinou stránku, to už by pak byla práce pro 100 členný tým adminů a vip při nejmenším... Osobně si ani neumím představit, že by se takový web dokázal udržet bez jakýchkoliv poplatků ze strany uživatelů... v celosvětovém měřítku možná, ale na území ČR?
Pravda. Screenshoty, HW požadavky, popř. návody, odkazy na užitečné stránky (+ modding) bych také uvítal. Hned by bylo víc důvodů se sem vracet.
Komunita tohle, komunita tamto, komentare jsou stredobod vesmiru.
Nikdo sem nechodi, protoze jste banda grafomanu ktera vidi smysl cely databaze v bastleni komentaru, chran buh aby nekoho nezajimaly - takovy barbar nasi vesnici neprojde! Na komentare vam vetsina lidi sere. Vetsina lidi chce predevsim znat prumerny hodnoceni u aktualnich titulu. Podivejte se na hlavni stranku: Seznam novych titulu - zadny tam neni. (Patrne to taky neni viditelny parametr v prehledu schvalovani, takze pokud na danou hru nekdo z VIP nema spadeno, muze ve schvalovani hnit dost dlouho na to, aby aktualni byt prestala.) Za to tam mame seznam nove pridanych titulu - 10 budgetovych adventur a arkad z roku 123, ktery nikoho nezajimaj a mezi tim mozna 1-2 relevantni hry - tohle muze klidne lezet nekde za odkazem. Nejen ze u nich neni videt aktualni hodnoceni, ale i pro blbe jmeno si musim na obal najet mysi, jako bych snad mel znat obaly her z pameti. Druhy nejdulezitejsi game list - popularni hry na databazi v posledni dobe - je uplne dole, kratky, za to ale trikrat. Doufam ze DH2 taky tyhle veci resi. To ostatni na hlavni strance je vetsinou uz jen balast, ktery obvykle zabira vic mista, nez by musel.

Anyways. V prvni rade zajistit, aby lidi vubec meli duvod se sem vracet a spravovat o dh okoli:
1) zjistovani hodnoceni her, to podporeny praktickyma informacema o hre (videa, screenshoty, hw pozadavky, novinky, linky na profi recenze... a hlavne proboha pristupna, prehledna prezentace tady toho) - mrte prostoru pro inovaci - tady DH nedela bud vubec nic, nebo to pred uzivatelem schovava.
2) hodnoceni her a sprava vlastni sbirky.
Komentare jsou az na konci. Trva je napsat, trva je cist a drtiva vetsina z nich je blba nebo rovnou blba a dlouha. Kvuli komentarum se sem dohromady nikdo vracet nezacne. Ten zlomek pro ktery to neplati tu skuhra, ze se o dh malo vi.
Indian: Proč zrovna já? :-D
Snad už tu nikomu nevadím, když se snažím příliš nespamovat, neurážet ostatní a jinak se povyšovat (až na občasnou jízlivost a sarkasmus k určitým namyšleným jedincům kteří si to zaslouží :-)) apod.

A jinak souhlasím plně s Chuckem a Bursoftem. A komentáře si rád čtu spíše pro zábavu a abych poznal určitý názor určitého jedince na určitou hru, než abych se o hře dozvědě hromadu informací.
Já bych spíše řek, že Eru to vyjádřil dosti nešťastně. Podle mě tím chtěl říct, že prachsprosté okopírování superlativ či negativ v pár řádcích zavání situaci, že ji ani nehrál.
Eru: Chuck má ale pravdu, tak jak to popisuješ ty mi přijde jako blbost. Přece si nebudu číst 50 předešlých komentářů a řídit se podle nich. Mám snad vlastní názor. A pokud je 51. člověk nadšený ze hry jako těch 50 jiných před ním, nevidím problém, proč by to neměl napsat. Nedávno jsem napsal dosti nadšený koment k Bioshocku, mám automaticky dostat mínus, když se v něčem (třeba - nevím) shoduju s jinýma? Anebo jsem si měl sednout do rohu a mlátit hlavou do zdi, protože jsem tu hru dohrál prostě moc pozdě?
Eru: Tak jsem to nepochopil špatně! Pokud ten dotyčný (osmý) má stejný názor na hru, tak proč by ten svůj názor neměl prezentovat i on?? Komentář beru (a nepochybuji, že je to jeho skutečný smysl na DH) jako moje subjektivní vyjádření ke vnímání hry mojí osobou. A jestli to vyjádření (názor) je stejné jako u několika dalších (což taková varianta logicky nastat musí), tak nevím, proč by to měl někdo vidět jako negativum. Hledisko přínosnosti je věc další a určitě neméně důležité, ale jestli to mám brát tak, že nový stopadesátý komentář k Mafii bude ohodnocen negativně v podstatě proto, že už jich tu je moc a přibyl zase jeden stále stejný, tak nad tím se dá jen kroutit hlavou.

Ale jestli Ty to vidíš jinak a máš svůj systém, pak si podle něj klidně jeď.
Chuck: A čím je podle tebe ten osmý komentář pro komunitu přínosem, když obsahuje pouze to, co už uvedl někdo předtím?

Jaký vidíš základní smysl samotné existence komentářů? U mě je to informační přínos o hře zbylé komunitě.
Eru: Reaguješ na něco, co jsem netvrdil. Mluvil jsem snad o nějakém kopírování komentů?? Podívej se na tu svoji větu, na kterou jsem já narážel a zkus se vcítit do role jejího čtenáře a pak teprve moji reakci pochopíš. Jak je vidět, nebyl jsem sám, kdo to pochopil stejným způsobem.
Já se snažim seč mužu propagovat, ale stejně to nemá moc velikej význam. Pár lidí si tady na můj popud udělalo profil jenže to je tak všechno co zvládli. Všichni do jednoho vůbec nepochopili o co tady jde. :-( Jednomu se nelíbila komunita, druhýmu vzhled, třetímu zase další prkotina. Už pomalinku ztrácim naději, že sem dotáhnu někoho stálýho. Lidi v mym okolí jsou bohužel dost rozmazlený. :-)

Na druhou stranu já sem tu spokojenej, možná trošku netrpělivej co se týče nových funkcí, ale odemně čekejte plnou podporu. :-)

MCZ: ano za mě zase - raději jednoho Piva než deset Ebbů a podobných intelektuálů ;-)
Raději jednoho dalšího Ebba než deset-

No, nevím, koho urazit dřív, tak to nechám na vaší fantazii :-).
90210: Když jsem DH viděl před cca 2,5 lety tak mě napadlo jen "co je to za hnusnej a starej web". A nejsem sám, tenhle názor má spousta lidí co jsem jim DH ukázal... mě to nevadí, zvykl jsme si na to ale i Memphis v blogu uznal že na tom něco bude

MickTheMage: :-D

ugraugra: Větší propagace by nebyla zas tak třeba, jen je důležitý aby se DH stala standardem jako je třeba pro filmy CSFD. S pár lidma jsem to řešil, obvykle jsem se ale dozvěděl že to nemá smysl protože je DH dost neaktuální (ještě nadváno nešlo přidávat hry dřív než v den jich vydání), naštěstí se to teď trochu zlepšilo (stejně je ale tady těch novejch her minimum, ale to zase závisí na komunitě a jsme tam kdy jsme byli :)

Žádnej nárust ze dne na den by asi nikoho moc nepotěšíl, rozhodně by ale nebylo špatný kdyby byl nějáký pravidelný přísun uživatelů, který je bohužel minimální.

Já myslim, že lidé co by byli pro DB přínosem a chtěli by přispívat si to tady najdou dřív nebo později sami. Nějaká větší propagace (která se mi beztak nejeví realizovatelně) by sem akorát nahnalo stádo co by se zaregistrovalo, napráskalo CSku, crysis a CoDu 100ku, zaspamovalo by to tady komentářema o dvou větách a pak už se tu neukázalo.

Každopádně je zbytečné tohle řešit, protože si Memphis nejdřív musí ujasnit kam chce tenhle web směřovat - jestli to má být web s kvalitnější ale užší komunitou nebo zda bude jeho cílem co nejvyšší návštěvnost bez ohledu na kvalitu lidí.
Jo, co tento web potrebuje je viac ebbov! Ano, sem s nimi... Do uplneho infarktu mi uz fakt chyba len malo :)
4Memphis/musa - Nemyslete si, ze tady nejakej viral nefunguje po celou dobu, funguje urcite, ale IMHO to uz nestaci. Uzivatelska zakladna stagnuje, coz je to nejhorsi, co by se tomuto webu mohlo stat. Nerikam ze by se mely rovnou nakoupit nejaky bannery, ale nebylo by od veci se nad tim aspon zamyslet. IMHO je to mnohem dulezitejsi, nez novej design (stavajici je BTW absolutne uspokojujici) a pridani nekolika nadbytecnych funkci. Takhle to vidim ja, nerad bych vam do toho kecal.
Ale ti přicmrdlíci zde stejnak nebudou hodit stabilně, a když alespoň 1 z těch 15 se stane stabilní přispivatel, tak to možná cenu má.
Popravdě se bojím nových zástupů. Radši 1 stálý a odhodlaný člen měsíčně, než 15 nudařů, kteří stejně časem odpadnou. Zdejší osazenstvo je zatím víc, než dobré. Já vím, čistě můj sobecký názor.
Říkám, že Memphis to vyjádřil velmi trefně plus info o původní "vizi" DH taktéž dokresluje způsob, jak může databáze růst. Přeci jen jde o komunitní web s myšlenkou hráči hráčům, takže postoj "admini + vip dělejte, ať si mám co ohodnotit plus přivádějte houfy príma nových uživatelů, chci si pokecat" je malinko mimo.
Chceš tady někoho dalšího mít? Dej mu v první řadě vědět.
Docela zajímavá diskuze, neodpustím si reakci na post se stagnací uživatelské základny (90210, montana) aneb:

"Nemuzes cekat, ze spustis komunitni web a pak si jen sednes do kresla a budes cekat, jak ti o nem budou na vsech webech ochotne psat, coz ostatne plati pro jakejkoliv produkt."

To je určitě pravda, DH měla úvodní propagaci na všemožných herních serverech, fanstránkách a podobně. Je to projekt, který v současné 1.0 podobě nevydělává žádné finanční prostředky (právě naopak), které by alespoň z části mohly být investovány do propagace. A zadarmo žádnou propagaci nedostaneš - kromě tebou zmíněného "síle slova" šířeného po fórech a podobně. To však není nutně činnost, kterou musí vykonávat admini a vipové (kteří s vývojem webu respektive s jeho chodem) a dost možná lépe by byla vykonaná samotnými uživateli. Chcete tady uživatele ze svého oblíbeného fóra, kam rádi chodíte, či nějaké stránky? Není nic jednoduššího než se tam o DH zmínit. A tato zpráva bude od vás, tamějších zavedených uživatelů, působit 100x lépe a důvěryhodněji, než třeba ode mě, který na podobné stránky zavítá poprvé a registruje se jen proto, aby naspal příspěvek ve stylu "pojďte navštívit něco jako herní ČSFD"...

Pod pojmem komunitního webu si já představuji mimo jiné i to, že samotná komunita pomáhá, respektive mělo by to být v jejím zájmu, rozšiřovat svou základnu. A tak je dobrý každý kamarád, kterému dáte vědět; každý odkaz, ať už na stránce či Facebooku/Twitteru a podobně - to už musí být každému jasné... ale mně zase jasné zůstane to, že vždy bude nejjednodušší napsat "To tady stagnuje zhruba dva roky." ... :)
Eru: Co co? Teď nevím na co reaguješ... Ale i tak. Neprogramujeme, ale většinou za to dáváme svoje peníze. Jinak patovou situací pak je, když nováčci lupou pluska jen těm nejvýše hodnoceným (a vyčnívajícím) komentářům. To se pak ostatní nemusí ani snažit, protože nové komenty uvíznou někde na pomezí 5-10 bodů. A jsou mnohdy lepší, než ty ,,the best of".
Eru: Software jako software, je jedno, jaky je jeho ucel, tudiz by imho stacilo "Kolik programu...".
Chuck: Někdo komentáře vytváří několik hodin a snaží se je vypilovat. Za což dostane "odměnu". Ale pak přijde někdo jiný, přecte si kladně hodnocené komenty, okopírujeje je a má podle tebe právo dostat plusy? To myslíš vážně? A já jsem nic o pochvalných komentářích nepsal. Psal jsem o informačně hodnotných. Ty můžou být pozitivní, negativní nebo neutrální. Klíčové je uvednení proč jsou některé prvky dobré, a proč špatné.

Say: Příměry typu: Nic jsi nenatočil, proto nemáš právo negativně hodnotit jsou mylné. Na DH hodnotíme hry, i když žádné neprogramujeme. Kolik her si vytvořil ty, že ti to dává právo hodnotit ostatní?
montana: Opět se ozývá bez skrupulentní flegmatik se svým 100% správným názorem, jako vždy, poučující všechny ostatní o čem by se mělo diskutovat.

Že jsem to čekal ech :-/
Ano, jsou tu takoví co dávají mínusy permanentně a sami nepíší nic extra, nebudu jmenovat... A jinak... Mafia... Uhoho he he. Náhodou nedopadlo to tak zle=)

Suzana: Odlep se od už od toho Minecraftu chceš-li být v obraze!
Hmm tak to potom nechápu proč ještě někdo píše komentáře k hrám, kde jich je plno (Mafia) odměna za výborný komentář je jistota mínusu od některých uživatelů :-)
Eru: Teda, nechci Tě tahat za slovo, ale trochu mě zaráží Tvoje tvrzení "Ale pokud např. osmý bude perfektní, ale nebude říkat nic nového, co bylo v předchozích sedmi dám mínus, protože se pouze veze na předchozích. A další individuální drobnosti, které nesouvisí s tímto tématem (např. přehnané množství superlativů)."

Mám tomu rozumět tak, že si např. přečteš nespočet pochvalných komentářů např. k Deus Ex, kterých je tu opravdu nemálo a budeš číst ten několikátý (dejme tomu, že ten osmý) a tomu "chudákovi", který hru chválí stejně jako ti předchozí (a Ty se zněním jeho komentáře budeš souhlasit), napaříš mínus, protože jeho komentář "jen" nepřináší nic nového oproti těm, co jsi četl předtím?
Osobně taky nehodnotím komentáře her, o kterých si nemůžu ověřit pravdivost, protože:

Modelová situace. Váhám o jedné hře, přečtu si komentář a jelikož právě tento převáží misku vah, dám mu plus a hru si pořídím. Zahraji, ale nelíbí se mi. Je to proto, že daný komentář obsahoval faktografické chyby a různé další subjektivní informace o kterých jsem nemohl vědět. V konečném důsledku jsem dal plus komentáři, který mi vlastně uškodil.

Proto jsem si vypiloval systém. Číst komentáře před zahráním, ale nehodnotit. Až někdy po jejich dohrání je přečíst znovu. Ale důležité je, je seřadit i podle data. A začít číst od nejstarších. Pokud neobsahuje faktografické chyby a považuji jej za přínosný pro ostatní uživatele dám plus. Ale pokud např. osmý bude perfektní, ale nebude říkat nic nového, co bylo v předchozích sedmi dám mínus, protože se pouze veze na předchozích. A další individuální drobnosti, které nesouvisí s tímto tématem (např. přehnané množství superlativů).
Falagar: Určitě to smysl má a informativní základ je také duležitý včetně slohu, chyb atd., Já nikde netvrdím, že je souhlas s obsahem pouze jediná veličina podle, které hodnotím, ale řadím ji k nim, i já jsem ohodnotil komentáře, se kterými nesouhlasím v hodnocení. Mně spíše šlo o to, probudit to tu trochu a jak píšeš ty a mnozí pod tebou, když už si někdo dá tu práci a podělí se ze svými nazory, tak že to má právě ten smysl to dělat.
Mě tu většinou za komentář všichni ukamenujou a ty se mi chce psát jen tehdy pokud mě hra hodně zaujala nebo zdeprimovala.Když se napíše v druhym případě tak má milion mínusů, protože všem ostatním se hra hrozně líbí a já sem ten jeden idiot, kterej to má ňák v hlavě pomotaný.Takže psaní komentářů ? Radši ne.Komentáře nehodnotim,protože si to každej bere moc osobně a nechci aby pak dopadli stejně znechuceně.
ViRus: Ale to JE hodnocení! :-) Jen mám prostě jinak nastavené rozmezí pro plus a mínus a pro přechod mezi nimi. A abych to upřesnil - hodnotím z hlediska přínosu k závěru, zdali hru hrát, ne z hlediska spisovatelských kvalit. Faktický komentář odhalující herní mechanismy má určitě smysl a mnohdy si (dle mého) zaslouží plus víc než dobře zpracovaná pohádka, která o hře samotné neřekne nic přínosného...

A že má každý jiný metr je naprosto v pořádku, právě proto nehodnotím tu níže zmiňovanou pravdivost či souhru s vlastním názorem. Když autor popíše, které herní mechanismy se mu nelíbí a proč, dám plus, i když osobně nesouhlasím. Protože je to závěr, který rozhodujícímu se člověku napoví, zda tudy ano či ne. A to je to, oč tu běží - takový názor MÁ SMYSL - jakkoli se liší od mého vlastního.
pipboy: s pravdivostí to nemá moc společného (pochybuju, že by někdo vážně psal komenty k Team Forstress 2 o tom, jak skvělá závodní hra to je a že na ní miluje dokonalou středověkou atmosféru). Pokud chce někdo napsat, že Diablo 2 je shit, ale napíše to rozumně a doloží to argumenty, plusko mu klidně dám, každému tahle hra sednout nemusí. Stejně jako když napíše např. k GTA: San Andreas koment stylem "je to shit", dám tomu mínus kvůli tomu, že ten koment stojí za prd, ne proto, že tu hru nemám rád.
Pro mě to naopak význam má a patři do jedné z kritérií podle nichž komentář hodnotím. A myslím si, že je tak trochu krátkozraké hodnotit/nehodnotit komentář je proto, že se v něm objeví subjektivní zmínka o technickém zpracování, není každý povoláním spisovatel a příběhový vypravěč, ale každý má jiný metr.

Podle mě by měla být Databáze-her v první řadě od hráčů pro hráče, a ne pseudointelektuál klub pisatelů beletrií. Chápu, že některé skvosty nemá cenu ani číst, ale nehodnotit jen proto, že nejsou přesně podle čtenáře mně připadá špatné.
Ctění VIPové níže mi mluví z duše. :-) Však přesně takhle přece DH původně vznikla - z jednoho rozhovoru, co jsme vedli s Memphisem na téma "Něco bych si tak zahrál a nevím co"... až se došlo k myšlence DH - nejprve ji na českém netu najít, když žádná neexistovala, tak si ji vytvořit.

A přesně takhle i přistupuji ke komentářům. Abych nějaký sesmolil, obvykle se v poslední době musím pro danou hru nadchnout. Minulý rok jsem měl knižní (za rok 60 přečtených ;-) ), tento rok zažívám herní renesanci hlavně s Divinity II a teď s Assassins Creed 2, takže to snad bude lepší. Ale obecně si z DH do sledovaných vyďobávám hry, které mne nějak zaujaly a u těch pečlivě pročítám komentáře. Spoustu her co jsem (do)hrál vůbec nesleduju, naopak sleduju hodně kousků, které jsem ještě nehrál a o nichž uvažuju. A poznat dobrý komentář je opravdu jednoduché - buď mi v rozhodnutí ne/zahrát si pomůže nebo nepomůže. Dle toho jej hodnotím, ale obvykle pouze extrémy - tj. podobně jako Karasman - skvělý = +, odpad = -, nejčastější průměr (odhadem minimálně 2/3 přečtených) bez hodnocení. Nezajímá mne "pravdivost" nebo "souznění" s názorem. To jsou všechno relativní věci a pro hodnocení z mého pohledu nemají význam.
pipboy: proč hledat v komentářích "pravdivost"? Nikdo snad komentáře nepíše proto, aby v nich popsal, jaké má hra hardwareové nároky, kolik byl její rozpočet, kolik GB zabírá na disku atd. Protože všechno ostatní jsou už jen subjektivní dojmy a ty já nikdy nehodnotím podle toho zda s nimi souhlasím nebo nesouhlasím, ale podle přítomnosti hlavy, paty a té omáčky mezi tím a okolo. A to už je jedno, zda hru znám. Pokud někdo dokáže napsat komentář, který mě na hru naláká, má můj bod (tobě se myslím taky aspoň jednou povedlo).
To bylo mireno o chlup niz. Kazdopadne povazuju za divny pozastavovat se nad tim, ze nekdo nehodnoti komentare ke hram, o kterych prd vi.
No to ani ne, ale podle komentáře si vybírat hry a pak hodnotit komentář, zda se s ním ztotožňuji nebo ne.
Když tady čtu ty reakce, tak mi připadá, že většina uživatelů si neuvědomuje, co jim DH nabízí. Proč vlastně číst jen komentáře k hrám, které jsem hrál? To je podle mě přímo proti "vizi" DH. U hry, co jsem hrál přece vím o čem je a co mě na ní zaujalo, tak maximálně napíšu komentář, abych zprostředkoval tyto pocity jiným uživatelům.

DH by měla být hlavně o čtení komentářů k hrám, co jsem nikdy nehrál. Má mi pomáhat rozhodnout se jestli si danou hru zahraji, nebo ne. A pokud mi v tomto rozhodnutí komentář pomůže dávám plus, pokud jsou to jen kecy o ničem na čtyři A4, tak je tam ode mě nekompromisní mínus.