Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

z myho pohledu tam velkej rozdil neni :) tu prvni vetu beru jako kompliment :) jinak to, ze to jde, je ciste teoreticky postreh :)
montana: Já to věděl, že někdo na Enclave kápne a bude mi to cpát pod nos. Máš pravdu, jediná kaňka na mých popisech je Enclave. Ale chystám se ho změnit, protože to je fakt ostuda.
pipboy: Ty si důkaz lidský lenosti chlape :-D Neber to jako urážku, tak to není myšleno. Sám píšeš: "taky lepsi mit hru s mizernym popiskem nez nemit ji v db vubec." A já se ptám? Proč s mizerným popiskem, když to jde líp? A navíc, když to umíš. Teď si tady dole přidal několik postřehů k TT navíc, které jsou úplně ideální jako doplnění popisku a o hře řeknou strašně moc. Je vidět, že když se chce, všechno jde. Jen tak dál.
tempest ani jine kentovky jsem nehral, jestli ti to tam chybi, dopln si to sam :)

A hraje se to tak ze letis silenou rychlosti dopredu, nesundas prst z fire a snazis se at ti nedojde cas :) Mozna jsem moh zminit ze tam jsou bossove a ze se cas dobiji jejich kosenim a ze je to docela hypnotizujici zalezitost. Coz tam teda ted doplnim kdyz vam to prijde tak dulezity, mozna se ti toim roztahne na tri radky :)
pipboy:
ad druhý odstavec: nj tak funguje wiki, proto je mi mj. líto, že DH je tak málo "wiki", i když se tváří, že je moc.
ad první odstavec: Nechybí mi ani tak rozbor tvarů nepřátel, jako spíš nějaké zařazení mezi shmupy ("čistokrevná arkáda" je fakt málo :) ) a srovnání s Tempestem nebo s "trubkovými" shmupy obecně a s předchozí Kentovou tvorbou. To jsem ale jenom já, "typickému PC hráči" (už aby sem nějaký přišel a všechno to tu uklidil) by asi stačilo říct, jak se ta hra hraje.
Triple T> jenze ja Torus Trooper hral a bavil me a chtel jsem ho ohodnotit tak jsem ho sem proste pridal, protoze kurva nebudu cekat az ho nejaky z vas perfekcionistickych idealistu prida s pulstrankovym popiskem o tom jakych rozlicniych geometrickych tvaru nabyvaji nepratele.

Je sice lepsi mit hru s kvalitnim popiskem nez mizernym nebo zadnym, ale rozhodne je taky lepsi mit hru s mizernym popiskem nez nemit ji v db vubec, to mas pak db na hovno.
vodny: pokud si pamatuju dobře, tak zezačátku u vytváření her nebyla věta "měl by být na 2 až 3 odstavce", takže jsem vycházel z ostatních her. Inspiroval mě hlavně popisek u FF7 ;)
Vodny: Chápu, tuhle část jsem psal hlavně k tomu "Pro admini mám jeden návrh: nešlo by udělat, aby popisky měly minimální počet znaků. Mně se opravdu nelíbí nezajímavé 3-5 řádkové popisky.".

pipboy: Ukázková situace, kdy je podle mě lepší (při současném systému, kdy je popis nutnou součástí profilu hry) hru ani nepřidávat (sám jsem Torus Trooper nikdy pořádně nehrál, takže tady nepomůžu :-^ ).
ugraugra: Neříkej, že si nevěděl, když DH začínalo, že krátký popisek je krátký popisek. A postupně díky evoluci DH si přišel na to, že popisky 3-5 vět nejsou to pravé ořechové. Tomu sám nechceš věřit.

pipboy: Teď si na to kápnul. Když jsou někteří uživatelé se svými popisky na dvě věci spokojení, pak se není o čem bavit. Do svědomí nikomu šahat nebudu, ale osobně když něco dělám, tak vždycky na 100% a jediná myšlenka pochybnosti o výsledné kvalitě mě vrací zpět na začátek mé práce. Když nevím jak hru popsat se vším všudy, tak to radši nedělám. Asi máme každý nastavenou laťku kvality někde jinde.
hm, ja treba napsal celkem mizerny popisek k torus tropperovi, ale nic lepsiho me zrovna nenapdalo, mechanismy uz si presne nepamatuju a rozebirat co je zac Kenta Cho mi prislo mimo misu :)
vodny "Další dvě stovky bodů se mu vzaly kde?"
Jenom dennim přihlašovánim to neni, počítaj se tam i věci jako přidávání videí a editace her. Bod za přihlášení je rozhodně správnej, protože to některé lidi motivuje k tomu, aby se na web vraceli, což je dosti důležité. To že nemáš net je jednoduše tvůj problém ;)

"jeho popis Psychonauts je přesně tím ošizeným, základním popisem, ze kterého se člověk, který o hře neslyšel nedozví vlastně nic"
Jak jsem řikal, byl to můj první popis a kdybych to psal dnes, tak by byl rozhodně na informace bohatší. Kvalita popisků šla imho nahoru a holt ty staré je někdy třeba trochu upravit, aby vyhovovali dnešnímu standardu.
Triple T: Ale já se nebavím o všech hrách. Arkády tipu Arkanoid, Tetris, Pong atd. jsou mimo jakékoliv diskuze na téma kvalitní popis. Hry s příběhem, RPG prvky a obecně uznávané tituly z kategorie "kult" či "klasika" by měly mít kvalitní popis. A že se toho dá popsat! Příběh, systém, gameplay, grafika, hudba atd. Te%d se omlouvám uživateli ugraugra, ale jeho popis Psychonauts je přesně tím ošizeným, základním popisem, ze kterého se člověk, který o hře neslyšel nedozví vlastně nic, kromě příběhu. Ale jaká ta hra je? Jak se hraje? Jakým stylem? Co tvoří základ hry? Jak vypadá? Je to dlouhá hra, nebo hříčka? atd.
Vodny: Preferuji krátké a výstižné popisy (u jednoduché hry klidně na 3 řádky) a "historky z natáčení" do diskuze (i když někdy je třeba reakce hráčů samotnou podstatou existence hry, jestli to tak můžu říct, v takových případech sám váhám). Tedy žádný Tetris. I když, jak o tom tak přemýšlím, kdyby se dala napsat objektivní "trivia" do zvláštního odstavce na rozklik, bylo by to vážně fajn. Ale jak už bylo řečeno, popisy jsou (pravděpodobně) hlavně pro zvědavé hráče, a ty zajímá hlavně, jaká ta hra je (stručně), méně už proč ta hra je, jaká je, a kdo se o to zasloužil, například.
Za editace her už mám 20 bodů, takže bych se nebál, že "sběratele" editace nezajímá kvůli tomuhle.

Osobně si myslím, že by každý měl přidávat pouze hry, které dohrál (velmi) a u kterých je zároveň přesvědčený, že jim rozumí nejlépe ze všech uživatelů DH. (Samozřejmě to tak nemůže nefungovat, sám tohle pravidlo dokonale nectím, ale jako ideál pro referenci je to fajn.)
Jedna technická věc, pro "odlehčení" atmosféry. Když tak pokukuji po některých profilech, bodový systém zdá se mi nahnilý býti. Je to asi tako: "uživatel", který má 400 bodů, polovinu z nich získá přidáním 40-ti her (logicky, všechny dokonalé, za 5 bodů). Další dvě stovky bodů se mu vzaly kde? Aha, denní přihlášení, ohodnocené jedním bodem jest. Není to kravina? Co když někdo net nemá, chodí na něj 2 týdně ke kámošovi, do školy, do kavárny? Má smůlu, je horším uživatelem, protože se denně nepřihlašuje. Co když někdo byl přes prázdniny 2 měsíce pryč, s minimální šancí se na net dostat? (třebas jako já .-). Má smůlu.
Bodování dennního přihlášení má smysl pouze tehdy, pokud uživatel v rámci přihlášení přidá hru do databáze. Proč bych měl dostávat body za to, že se přihlásím a hned zase odejdu? "Přihlašovači" jsou lepší uživatelé než ostatní, kteří tu každodenní možnost nemají? Nelíbí se mi to.
ugraugra: Základní informace v popisku Psychonauts jsou, o tom žádná. Proč ale psát základní informace ke hře, která může mít zajímavý popisek na 10 řádků. Lenost je to slovo, které vystihuje popisky o délce 3-5 vět, pánové a dámy. Proč to šidíte, když víte, že to může být lepší. Jste s tím popiskem skutečně spokojení, nebo jen chvátáte, aby jste to už měli za sebou?

hamster: ;-)
musa: Tak ubereme ještě jeden problém, protože stejně tak jsem nikde nepsal, že by měl člověk hru dohrát.
hamster: v poradku, o "problem" min:). ono totiz k pridani hry o nekolikaradkovem popisku, ktery ji ma strucne popsat neni hru treba vubec dohrat... o to vic, kdyz spousta recenci vznika, aniz by recenzent dany titul dotahnul k zaverecnym titulkum:)
musa: "pridavani her, ktere jsou neprilis zname a malokdo je hral smysl ma."

To přece naprosto míjí pointu toho, co řeším. Já nikde nepsal, že by se nepříliš známé hry NEMĚLY přidávat. Vždyť se sakra podívej jaké tituly jsem přidal já.

Vodny: Jak šetrněji napsat, že to je pokrytecké, už mě nenapadlo, ale nechápu, jak mi mohlo nedojít, že to není primární kritérium, na které bych u příspěvku směřovaném tobě měl myslet.
abych to kratce okomentoval:
- pridavani her, ktere jsou neprilis zname a malokdo je hral smysl ma. databaze bez obsahu neni databaze (tim ovsem nemyslim pridani kvanta her, kde jedinou informaci je jeji nazev)

- kvalita prispevku... ano, mnohe nejsou idealni, jako hruba predstava ale zatim poslouzi. jak jiz bylo zmineno, proc svoji oblbenou hru npopsat znovu a lepe. v pridani urciteho mnozstvi bodu za tuto praci nevidim problem

- jen poznamku k tem 3radkovym popiskum: jsou ohodnoceny nizsim poctem bodu, castou jsou preposilany k prepracovani. raritou jsou pokusy o pridani hry s jednoradkovou informaci, ze se jedna o strategii... pote co jsou ěx vraceny to uzivatel dotahne s vypetim vsech sil az na ony 3-4 radky:)

- popis k psychonauts: po slohove strance se mi zda byti dobrym a ano - druhy odstavec zabyvajici se principy hry by byl vitany.
Hamster: Zase jeden, co nemá evidentně nic na práci a nic kloudného pod čepicí. Fakt sorry, ale lidi co komentují a neřeknou nic užitečného nesnáším.
vodny - jakožto autor popisu Psychonauts se musim bránit :) Byla to moje první přidaná hra v "dřevních" dobách, kdy jsem ještě neměl přehled, jak by měl popisek vypadat a podle toho to vypadá. Ale zase tak hrozný to snad neni, základní informace tam jsou. A znovu musim říci - nikdo vám nebrání to upravit
Vodny: "Pánové, nemá cenu se tady hádat, kdo? co? jak? dělá."

Ne, že by se mi zbytek nelíbil, ale tenhle módní doplněk se k tomu příliš nehodí. Měl by sis víc hlídat, aby ti ladily barvy. ;)
Abych jen neplácal prázdnou kritiku na popisky, zde mám jeden ukázkový příklad špatného, nic neříkajícího popisku bez nápadu a šmrncu. Psychonauts. Tahle hra si zaslouží mnohem víc a pan "autor popisku" by to měl vědět. Styďte se, kolego! Už abych to šel napravit. Práce navíc přeci nepočká.
Pánové, nemá cenu se tady hádat, kdo? co? jak? dělá. Přidávat hry může každý a to že hru nehrál, není zase tak důležité. Samozřejmě by bylo lepší, napsat popisek takříkajíc z patra, jenže to málokdo umí. V záplavě titulů, kterými si každý z nás prošel se těžko pamatuje příběh, dějová linka, postavy atd. Stejně všichni z nás, nebo drtivá většina troufám si říct, píše popisky s pomocí dalšího zdroje.

Za další, se ptám, kdo z vás popisky u her, které hrál čte? Já tedy ne, poněvadž hodnotím mnou dohraný titul, takže popisek vlastně nepotřebuji. Popisky se hodí pro lidi, kteří v databázi vidí objektivního "rádce" pro koupi či sehnání si hry, kterou nikdy neviděli. Především mladší jedinci netuší co to byl Fallout a hle, hra je v dabázi na prvním místě žebříčku. Takže je kvalitní. Jenže, co je to vlastně za hru? Přečtou si popisek, koemntáře, zjistí o čem je, jak se hraje a rozhodnou se.

Každý, kdo přidává hru do databáze, by se měl zamyslet nad tím, proč to dělá. Nedělám to pro osobní potřebu, "slávu", ale pro ostatní čtenáře a členy databáze. Já jako jednotlivec přeci nezmůžu skoro nic. Mohu hru přidat, jednou ohodnotit a jednou okomentovat. Zbytek, to jest další hodnocení, komentování atd. je na ostatních a těch je mnohem víc.

Nejůležitější částí procesu tvorby databáze je přidání hry. Proto by měl být popisek kvalitní vždy. Někteří uživatelé to evidentně nerespektují a přidávají nebo přidávaly několik her za hodinu kvůli bodům. Přidat 5 her za hodinu umí každý, ale přidat jednu s kvalitním popiskem podle mých zkušeností trvá minimálně 30 minut. (Pro admini mám jeden návrh: nešlo by udělat, aby popisky měly minimální počet znaků. Mně se opravdu nelíbí nezajímavé 3-5 řádkové popisky.) Spoléhat se na to, že "můj" kravský popisek někdo určitě změní, je hodně patetické. Jednak za to už nejsou body, což není tak důležité, ale motivaci to nepřidá a jednak je to práce navíc. Přidávejte proto popisky tak, aby byly zajímavé i pro lidi, co hru už dohrály. Osobně se většinou snažím najít nějakou zajímavost z "natáčení", něco, co ostatní neví.

Konec mého kázání. Trošku jsem se rozšoupnul, ale nedalo mi. Místo tohodle monologu jsem mohl mít už "přidaných 5 her a spoustu bodů" přece, lol. Ne, vo to mi fakt nejde...
(mám kocovinu, tak se omlouvám za případné chyby)

montana: Ze třetiny už jsme stoupli na polovinu? To je positivní vývoj. Jinak samozřejmě souhlasím, že databáze by byla v háji, kdyby tu chyběly VŠECHNY ty hry, které zde nikdo nehrál. ;)

Fakt si myslím, že pokud někdo skutečně chce vyhledat si nějakou opravdu neznámou hru na nějakém českém webu bez ohledu na to, jak kvalitní o ní najde informace, či na to, že u ní vůbec není žádné hodnocení (a všichni víme, že něco takového denně řeší tisíce lidí), tak CDH je pro něj v takové situaci imo o něco lepší volba, než DH (a pokud není blbý, tak kvůli neznámé hře nepůjde ani na jeden ze zmíněných webů).

pipboy: Samozřejmě, že je spousta špatných, či jinak nestandartních her, u kterých na tom nezáleží. Pokud sem Danny naházel všech šedesát dílů NHL, tak je to imo opravdu jedno. U většiny her je to ale jenom kdo z koho. Tvůj případ C je ve výsledku stejně jen přechodnou situací A, protože pokud tu hru někteří uživatelé hráli, tak očividně není natolik neznámá, aby se nakonec neobjevil někdo, kdo jí jak hrál, tak i není líný na to jí přidat. To je podle mě prostě jen statistika.
Hamster: Myslíš, že obhajuju sám sebe? Chápu... podíval ses na můj profil a myslíš, že přidávám převážně hry, které jsem nikdy nehrál, abych nahrabal body?! No, ve skutečnosti je to tak, že kromě herních sérií, kde jsem hrál jen některé (a doplnil jsem tu zbytek, protože se k tomu nikdo neměl) je mám nahrány skoro všechny. Krom těch, na které mě upozorní nějaký kamarád, že tu chybí. A ohodnocené určité hry nemám, protože jsem hrál jen demo a nepřesvědčilo mě, abych sehnal plnou verzi - jenže podle dema nemůžeš hodnotit plnou hru, ale popisek se už napsat dá (s doplněním informací z wiki).
A mě se pořád divíte, že jsem na cdh namlátil 14,000 her bez popisků, obrázků a čehokoliv, že to jsou jen názvy... když tu hru někdo hrál, může k ní popisek taky přidat nebo jí ohodnotit a já pak profil dodělám :)
"Hru nikdo z uživatelů nehrál, tudíž jí nikdo stejně nebude hodnotit, či komentovat a na její přítomnosti nezáleží."

To je s prominutim hodne pitoma uvaha. Jaky ma smysl herni databaze, kde bude chybet pulka her proto, ze sem neprisel nikdo kdo by hru hodnotil?
C) Hru nekdo jiny hral, ale nechce se mu srat s pridavanim. A takovych her bude imho celkem dost hlavne mezi vseobecne slabsimi tituly, cili rozhodne souhlas s tim aby se pridavaly hry i s ne-zrovna-idealnim popiskem.

Tam uz se muzeme bavit o tom, ze pokud na te hre nikomu moc nezlaezi, slaby popisek nevadi, pokud nekomu jo, treba ho upravi.
Danny: Chápu, že teď očividně hájíš sám sebe, ale v případě, že takový člověk hru nepřidá, existují v základě dvě možnosti. A) Hru někdo jiný hrál a přidá jí s vlastním popisem (Asi doufám netřeba hájit proč něco takového má větší smysl, než popis od člověka, co ho obšlehne z jiného zdroje) a B) Hru nikdo z uživatelů nehrál, tudíž jí nikdo stejně nebude hodnotit, či komentovat a na její přítomnosti nezáleží.

Že by těch her nebyla ani třetina doufám správně chápu jako nadsázku. ;)
Hamster: A díky bohu za takové lidi - nebýt jich tak tu těch her není snad ani třetina :D
Danny: Jj, nejdříve mi to nedošlo, máš pravdu. Zapomněl jsem, že sem někteří lidé přidávají hry, u kterých neviděli ani hlavní menu.
Hamster: To ti sice zobrazí skoro všechny hry, ale vážně jen skoro všechny. Takhle se ti totiž nezobrazí hry, které mají 0 hodnocení. Jen 1 hodnocení a výše.
no každopádně Spore se pyšní pořadovým číslem stejným jako rok objevení ameriky... :D
Montana: Na to je skutečně vypečený trik. Dáš žebříčky her, Forma hry: Placená hra, zaškrtneš zobrazení her bez 10 hodnocení, necháš si to zobrazit a podíváš se na pořadové číslo té poslední. ;) (1295)
až se všemohoucí Memphis pustí do úpravy žebříčků a pudjde zobrazit hry i bez hodnocení (nebo přidá filtry i do seznamu), tak bude stačit kouknout na počet placených her (+ asi i shareware, pač takový Doom je určitě "velká hra" ) :-)
Skoda ze se neda zjistit kolik je tu "velkych" her, kdyz se do toho plete freeware :)
NateLogan: Ale widgety má každý uživatel svoje, takže předpokládám, že to je důvod, proč jsou v profilu :-)
Dnes rekord v součtu čtverečků u diskuzí... já vím, je to trochu podivná statistika. :)
Myslim, ze kdysi davno jsem se na to trochu dival. To je tak vsechno, co si pamatuju :D. Nicmene pokud to neni mezinarodni zalezitost, pripada mi to jako neefektivni, navic si neuvedomuju, ze bych do W4 log nekde videl.

Kazdopadne sem hodne zvedav na HTML 5 (zmeny jsou dost markantni a nevypada to, ze by si s tim starsi prohlizece dokazaly poradit; ale tak je to vzdycky, coz dost zpomaluje vyvoj)...

P.S.: Sorry za pozdni echo...