Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Tak nakonec jsem na Black Friday odolal nákupu PS4. Počkám si až vyjde GT Sport a bude to v bundle s druhým ovladačem zdarma, samozřejmě na PS4 Pro. Uvidíme příští rok. Tak nějak jsem logicky musel dát zapravdu manželce jak budu stíhat jezdit Forzy a ještě u toho hrát na druhé konzoli.
@leebigh (27.11.2016 16:02): Musel jsi něco udělat špatně, když jsem to zkoušel, vypadalo to přesně jako na screenu. Ale nepoužívám to, urovnat moji library by byla práce na několik desítek hodin.
@Gordon (26.11.2016 00:30): Jo tancování a hejbání s autama bylo taky blbý, protože se kvůli tomu sekání špatně vychytával ten správnej moment na stisknutí klávesy. Taky když jsem šel s nějakou holkou randit a ona chtěla tancovat, hned jsem to utnul a nahrál si pozici. Blbý bylo, když byla tahle mačkací část v rámci příběhu. Ale i teď, i když už mi jde SA plynule, mi tyhle konzolový pasáže moc nejdou a hlavně mě vůbec nebavěj. "Zmáčkni klávesu ve správnou chvíli" patří na konzole a na PC maximálně do Guitar Hero.
@Rapier (25.11.2016 21:23): Já naposledy nadával na HW v PC, když vyšla recenze na Populous 2, strašně to vychválili a já drtil zuby, protože rodinnej počítač měl jen 1 MB RAM a hra vyžadovala 2 MB. Nakonec ten jeden chybějící RAM po nějaké době se za 1000 Kč pořídil a já konečně mohl hru spustit, načež jsem zjistili, že tenhle typ hry není pro mě :))
@Rapier (25.11.2016 21:23): Tak ono tam dost robila aj obrazovka, vtedy mala vacsina ludi tak 15", ti fajnsmekerskejsi 17" a hedonisti 19".... 21" CRT stalo snad 80 000-100 000 tehda, takze to mali len firmy alebo deti spravnych rodicov :-D
Já si pamatuju, jak jsme já a brácha hráli Grand Theft Auto: San Andreas v době vydání a sekání pro nás moc znatelný nebylo, ale mise na čas ve většině případů nešly stihnout. Posílali jsme savy bratrancovi, aby nám je splnil, ale nějaký jsme daly i tak. Skončili jsme asi po dokončení prvního města, kde právě poslední mise je na čas. Já ji nakonec o fous dal i s tím sekáním. O dva roky později jsme si koupili asi 4x výkonnější notebooky a všechny ty mise na čas dávali s luxusní rezervou, jak jsme měli najetý všechny zkratky. Teď už by mě ta hra musela setsakramentsky bavit (jak píše Walome), abych byl ochotnej tohle podstoupit znova. SA mě v tý době bavilo fakt hodně a navíc jsem neměl takovej výběr her, jako mám teď. Takže nejspíš taková situace už nenastane.
@Rapier (25.11.2016 21:23): Na SWAT 3 mám stejné vzpomínky. Pentium 233Mhz, nějaká dobová grafická karta, 10 snímku za sekundu a hrál jsem to jak divej, i když jsem té hře jako děcko vůbec nerozuměl a neuměl ji hrát. :)
@Rapier (25.11.2016 21:23): tak to, že konzolisti nevnímají vyhlazování hran, jsem pochopil, až když jsem si koupil PS 3 a nevěřil vlastním očím. Tehdy mi to všechno došlo.

A ano, tehdy snesl člověk hodně. Byly jiné hry, víc času, méně her, atd. Dneska už bych se na to vykašlal asi i u hry co by mě fakt bavila, i když těžko říct. Spíš bych prostě šel do krámu a koupil si novej hw, tehdy byl člověk odkázanej na rodiče :) a nebo pro ty, co už makali, to bylo stejně moc drahý.
@Walome (25.11.2016 20:54): to mě povídej když jsem hrál na svém prvním PC AMD K6 233 Mhz s ATI Xpert&Work 8MG AGP Hidden & Dangerous 1 a musel jsem ukončit hru v té misi v Německu kde jsem měl najít letce a po vstupu do budovy se to tak začalo sekat, že už to prostě nešlo....nebo když jsem hrál NSF III/IV v 800*600 a medium detailech abych vůbec měl něco ze hry a ne jen slide show....

Je ale zajímavé, že tenkrát jsem byl ochoten hry hrát v nižším rozlišení i detailech a kolikrát hodně pod 30 fps a nevadilo mi to, respektive bavilo mě hrát bez ohledu na to jestli mám 15 fps nebo 30 fps. Hidden & Dangerous 1 je mi toho důkazem co je člověk schopen udělat jen proto aby si zahrál svou hru snů! Tenkrát jsem lepší hru prakticky nehrál... nebo později SWAT 3 ten se mi taky solidně sekal místy.... nebo System Shock 2 na ATI Rage IIC....dost dlouho mě trvalo než jsem našel vhodné ATI drivery, které zvedly výkon téhle karty a dalo se to hrát plynule.

Je tedy zvláštní jak dnes trváme na 60 fps a jsme ochotni utrácet za HW neuvěřitelné peníze jen proto abychom měli 30+ fps. Mě osobně to přijde, že se z hraní úplně vytrácí podstata samotného hraní a je to dnes o honění snímků a grafice ale samotná hratelnost se z her pomalu ale jistě vytrácí, čest výjimkám jako Zaklínač 3 nebo Deus Ex X.

Ostatně stačí se podívat na původního Thiefa 1 a Dishonored. Jasně že zrovna Tvůj oblíbený Dishonored (mám pocit, že je Tvůj oblíbený) je v dnešním světě her pomalu zjevení ale na klasiku jako Thief 1 to fakt nemá! Hodnotím jen na základě videí, na rovinu hru jsem zatím nehrál (takže bych měl držet pusu a krok :) ale nedá mi to ) ale určitě je to jedna z těch her co si zahraji stejně jako nástupce SS2 = Bioshocky. Třeba pak změním názor.

To obzvláště platí pro PCčkáře vs konzolisti. PCčkáři vidí hlavně FPS a lepší grafiku obecně včetně vyhlazování a, že je konzole brzdí, já osobně v tom vidím hlavně fakt, že na každé platformě jsou špičkové hry, které navíc ždímají ze slabého HW konzolí to nejlepší, a nejlepší je mít vše. Už jsem vzdal boj o fps... i když neříkám, že si možná nakonec nepořídím místo SLIM PS4 PRO. :) Do neděle to musím promyslet. :) Gran Turismo na PS4 zatím nevyšlo.
@Rapier (25.11.2016 19:07): no přesně, dyť komu se někdy v minulosti nesekala hra, takříkajíc :) posledních 6 let jsem to nezažil, buď jede plynule nebo vůbec, ale tehdy to byla klasika. Jsem dohrál Vampire Bloodilnes v rychlosti jeden cuk za vteřinu :D

@Paul (25.11.2016 20:00): jo.

@Kwoky (25.11.2016 18:51): tak 144 jsem asi neviděl :) ale tak mně už těch 60 přijde jako eňo ňuňo. Ale zvykneš si během chvilinky. To je jak s kvalitou obrazu. A velikostí obrazu.
@Gordon (25.11.2016 18:58): u filmů jsou nejhorší panning shots, když se kamera točí a zabírá okolí rovnoměrnou rychlostí. Sice je tam motionblur, ale těch 24fps je stejně málo a je to sekanej hnus. Docela mě mrzí že z toho HFR sešlo. Je to sice nezvyk, ale kdyby tomu lidi dali šanci a zvykli si, tak bychom si mohli filmy užívat lépe.
@Walome (25.11.2016 18:38): je to jak píše Kwoky. Taky mám kamaráda co hraje na C2Duo s radeonem nižším než R9 270X a já u něj viděl zcela zřetelně jak se mu ten test drive unlimited seká a nechápal jsem jak může tvrdit že to má plynulé. Taky jsem v minulosti měl vždy spíše slabší hw ale člověk by měl být soudný a uznat když se to viditelně seká. 30 fps mě osobně stačí ale jít po 30 fps to už je příliš. Jasně, že u battlefield v mp preferuji 45fps a vice.
@Kwoky (25.11.2016 18:42): jo to jsou ty Tvoje kyselý hrozny co? :D Nebo teda v tomhle případě sladký citrony. Ale já si nemyslím, že by lhali, hlavně když vidí to lepší, vlastní to lepší a tvrdí, že nepoznají rozdíl.
30 vypadá dobře na youtubovém videu. Ale ve skutečnosti ve hře je to dost málo. 40 už je vcelku ok. Kdo tvrdí, že nevidí rozdíl mezi 30 a 60, podle mě lže (a sám sobě si tak obhajuje pomalé PC).
@Gordon (25.11.2016 18:30): no co se mých zkušeností týče, tak spousta lidí na to nemá voko. Například kamarád, se kterým jsem se hádal, že se mu seká gta san andreas nebo i kamarád kterej zase neviděl rozdíl mezi cca 25 a 50fps, kdežto já tak poznal, že má novou grafárnu a monitor a on "hm, já nevidim rozdíl" :D a tak dále.

Jako taky mi to přijde divný ale je to tak. A pak mi lidi nevěřej že nechodim do kina kvůli hnusnýmu obrazu :)
@Sadako (24.11.2016 22:14): Hrál jsem Silent Hill: Homecoming. Zkoušel jsem i trojku a neovládala se mi nějak špatně jako ten Alone in the Dark, který jsem hrál, ale přiznávám, že kamera tam byla trochu chaotická. U Homecomingu jsem neměl problémy vůbec žádné. Od Alone in the Dark jsem hrál také pouze jeden díl a ten mi přišel ovládáním jako nejhorší hra všech dob. Do dveří jsem se netrefil. V inventáři jsem něco vyráběl desetkrát déle než u jiných her apod. Už si nepamatuji s čím vším jsem u ovládání měl problémy, ale vím, že mi přišlo děsné.

Možná bych to mohl zkusit znovu, jestli se mi to nezdálo, ale upřímně se mi do toho vůbec nechce. A to jsem se přitom na hru předtím hodně těšil, až si to zahraji.

EDIT: A hrál jsem s klávesnicí a myší na PC. SH: Homecoming, Alone in the Dark i Evil Within.
@valcik (25.11.2016 16:01): Od té doby se hry otevřeli mnohem širšímu publiku. Generační věc to určitě není.

@Drolin (24.11.2016 23:53): Chápu to a vlastně souhlasím, je to dost individuální. Já mám ale potřebu to rozdělovat na hry a vizuální novely (hlavně z praktických důvodů - abych věděl, co od toho čekat).
@Drolin (24.11.2016 23:53): Možno je za tým len generačný rozdiel.

Veteráni, ktorí stáli pri kolíske herného priemyslu a začínali s osembitovými hrami, vždy prikladali väčší význam zaujímavému alebo zábavnému hernému systému, než vizuálnej a estetickej stránke hry. Začínali pri hrách, ktoré testovali šikovnosť a logické myslenie, ale grafická a hudobná stránka bola sparťanská. Preto aj v moderných hrách stále hľadajú popri estetickej a výtvarnej hodnote aj stimuláciu širšieho spektra kognitívnych funkcií, pretože ju považujú za neoddeliteľnú súčasť hry ako média.

Generácia Z je na tom inak, rovnými nohami vhupsli priamo do oceánu moderných produktov, ktoré kladú dôraz na vizuálny zážitok poskytovaný na úkor zložitých systémov a herných pravidiel. Preto si vystačia aj s minimálnou interaktivitou, zložité herné systémy považujú za menej dôležité a sledovanie videozáznamu im poskytne presne to, na čo sú v hrách zvyknutí už od detstva - bohatý audio-vizuálny zážitok s minimálnou interakciou.
PS4 Slim na amazon.de za 5300Kč...to už je slušný, ale stejně počkám na Pro.
TLJ je celkem pochopitelný případ, gameplay akorát kazí dojem z dobrého příběhu a atmosféry. Jiný příklad třeba takový Fahrenheit kde jsem musel mačkat QTE jak pominutej a přitom jsem chtěl vidět co se děje.

Jiný příklady třeba hra s technickými problémy, dokoukání závěru RPG kvůli nutnosti zdlouhavého grindování na závěrečnýho bosse nebo akční hry s přestřelenou neférovou obtížností (u mě FF VII)

A to ještě nevíte že hodně lidí si odfajfkuje dohráno i hry který jenom vyzkoušely a to dohráno znamená "už se ke hře nebudu vracet" (u mě třeba Duke Nukem II):D
@orromis (24.11.2016 23:48): Podle mě špatné médium není. Nějak bylo manifestováno, a tak i je přijímáno. Někdo si z her odnáší pocit kompetitivního adrenalinu, překonanou výzvu v podobě nachystaných rébusů a někdo zase výtvarnou stránku.

Na letsplay se koukne ten, kterému to dává více než samotné hraní (plus milion dalších důvodů). To je podle mě zcela obhajitelné a nenapadnutelné. Zda to je horší nebo lepší, to už je soud zbytečný, když jde o druhou osobu a její zájem.
@Drolin (24.11.2016 23:35): A jsme zase u toho...

Pokud koukáním na letsplay neztratí dané dílo na hodnotě, tak si dané dílo vybralo špatné médium. Proč dělat hry bez interaktivity? Není to škoda?