Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Drolin (25.01.2017 10:23): No fajn, o tej hre som ani nevedel, ale čo má znamenať ten záver popisu: " Hra obsahuje bug, kvůli kterému se nedá dokončit."... To nie je až trochu moc hardcore? :)
Tak som dodržal sľub a pridal do Správy Databázy všetkých zvyšných 5 hier od slovenského štúdia Lonely Troops. Po ich schválení máte na výber ďalšie možnosti plnenia Hernej Výzvy 2017 a kategórie "Nad Tatrou sa blýská...:)
@Kwoky (24.01.2017 17:20): Ja nic ja muzikant :) HV17 se nezucastnuji neb vim,ze bych to nedal :) Ale diky tomu,jak se tu kvuli tomu propiralo Hero of the Kingdom,tak jsem to dohral a vzal to rovnou i s druhym dilem :) Takze jsem diky HV17 dohral tento rok uz dve hry a to je vice,nez za posledni tri roky dohromady :D Ted jeste splodit komentar a mam vystarano :D
@BINGMAN (24.01.2017 16:12): Tak bavíme se o tom jakým způsobem je těžká.
Pro někoho není obtížnost naučit se přesně pochyby nepřítele a pak to jen správně prohopsat. To je čistě o trpělivosti, kterou spousta lidí nemá (už včetně mě :).
Se tady bavíte, jak kdyby byla DS série zábava pro celou rodinu☺ těžký jsou, o tom žádná.
@montana (24.01.2017 14:58): Ano. Plus si ještě zvyknout na ovládání, já na gamepadu hrávala donedávna akorát bojovky, takže mě štve pohyb, bohužel na myši mě zas štve boj (nehledě na to, že v jedničce i s DSfixem je k+m dosti na píču), ergo jsem se rozhodla že se holt naučím běhat s gaypadem.
Ale tohle je možná čistě můj problém, s pohybem ve hrách jsem (míněno 1st a 3st person) obecně velmi nespokojená, každá druhá mi přijde děsně neohrabaná a omezená.

Co se týče her se zajímavou obtížností, tak když chci zábavně trpět, hrávám Dwarf Fortress nebo Fish Fillets.
@Richmond (23.01.2017 18:13): Ono je to pravdepodobne kvôli tomu že hráči, ktorý hovoria že je to najťažšia hra na svete (čo ani zďaleka nieje pravda) tak toho asi moc nenahrali...

Pokiaľ ale porovnávaš DS s RPGčkami ktoré vyšli v podobnej dobe (napríklad Witcher 2, Skyrim) tak s náročnosťou si ich DS hravo "strká do kapsy" a je veľmi pravdepodobné že pre niekoho kto hrá len tieto hry môže byť práve DS hardcore.

Ale to že niekto hovorí že DS je hardcore je ešte v pohode, ja som už aj niekde čítal že Mass Effect je akčná adventura :)
@Rapier (23.01.2017 18:44): v dark souls obtížnost vybrat nejde. A dohrál jsem je celý sám bez co-opu, kterej to dost usnadňuje. Zasek jsem se u jednoho bosse v jedničce asi na hodinu a půl (Orstein a Smough), to byl hnůj, ale jinak ok.
2. června se bude moci jít zahrabat Mortal Kombat, Street Fighter, Virtua Fighter i Soul Calibur. Na PC dorazí král bojovek.
@Richmond (23.01.2017 18:13): Záleží na kontextu. U plošinovky, jíž se týká zmiňovaný článek (Dead Cells), to přirovnání používají sami autoři a neodkazují jím (pouze) na obtížnost, nýbrž na určité herní mechaniky. Jelikož je série Souls známá, může to být dobrý způsob jak stručně vystihnout podstatu nové hry.
@Richmond (23.01.2017 18:13): Tohle neřeš, podle mě to DS sérii víc ubližuje než pomáhá (jak už jsem asi někde psal). Obtížnost vůbec není nějaký pilíř DS, klady jsou v něčem jiném (atmosféra, svět, visuální stránka, objevování). Nepovažuji se za nějakého "hardcore" hráče, ale DS bych co se obtížnosti řadil mezi průměr - z relativně podobného žánru jsou dle mě mnohem těžší Severance i DMoMM, včetně ukládání (protože v DS v podstatě ani nejde "prohrát" nebo zemřít).

Na druhou stranu, pokud na DS přejde nějaký hráč z masových záležitostí typu post-Morrowind TES (kde je obtížnost hry na pomezí sledování videa), tak ho to asi může trochu zaskočit. No, a to bude asi ten důvod (dle mě) - články jsou psané pro širokou masu dnešních hráčů novodobých RPG (stejně tak různé komentáře od lidí, kteří dávají dohromady DS a obtížnost).
@sgtfury (23.01.2017 00:04): Naprosto totéž se dá říci o IL-2 Sturmovik Battle of Stalingrad nebo Battle of Moscow. Min. obsahu = letadel, min. kampaní, atd. Ideální simulátor pro online letky co hrají PvP ale nezáživný pro běžného hráče.
@sgtfury (23.01.2017 00:04): to asi ano ale tyhle letecké arkády jsou určeny pro jinou cílovou skupinu, než je typický virtuální letec, tady např. já.

Nic proti ale já tady vidím velkou mezeru na trhu pro letecké simulátory, které nejsou arkády jako H.A.W.X. nebo Ace Combat, apod. a zároveň nejsou tak příšerně složité a zaměřené jen na simulaci samotného letadla (matematicko-fyzikální model, avionika, detailní modelování zbraní, apod.) jako jsou současné moduly vydávané do DCS World, kde máš sice superdetailní letadlo s přesnými postupy pro vzlet, přistání, ovládaní avioniky atd. ale nemáš k dispozici patřičné bojiště a žádnou dynamickou kampaň, jen sérii statických misí v kampani, které prostě jednou dohraješ a pak už jen MP.

O tom, že musíš strávit mnoho času čtením a studiem 500+ stránkových manuálů + další desítky hodin zkoušení v praxi ani nemluvě.

Ve výsledku máš skvělý pocit z létaní v dokonale nasimulovaném letadle nad neexistujícím bojištěm, proti neexistujícímu protivníkovi. Typicky do DCS World vydali Sabre a Mig-15 ale o mapě Koreii, nebo další tehdejší technice zasazené do dynamické kampaně na Korejském poloostrově si můžeš tak leda nechat zdát.

Absolutně na trhu chybí tzn. midcore letecké simulátory alá Janes IAF/USAF nebo DID EF-2000/F-22 TAW, apod. kde jsi se relativně snadno naučil létat + ovládat avioniku a pak jsi létal kampaně nad adekvátním bojištěm.
Jsem sám, komu už leze na nervy neustálé odkazování na Dark Souls u článků na herních webech (u časopisů nevím, protože čtu tak 2x za rok) ? Prakticky u každé hry, která je trochu těžší se to tam cpe. To jako před vydáním té kotoulovky nebyly těžké hry?? :)

Dnes příklad článek na tiscali, kde vychází plošinovka a bum opět v názvu článku DaS...
@sgtfury (22.01.2017 20:17): datadisk k EF2000 se jmenoval TACTCOM. Tactical and Communication upgrade a výrazně rozšiřoval původní EF2000. Fantastický simulátor.

Dnešní simulátory, konkrétně mám teď na mysli DCS World nebo IL-2 Sturmovik BOS se soustředí je na matematicko-fyzikální model a co nejvěrnější zobrazení avioniky ale zábava, dynamická kampaň nebo motivace pilota to je sprosté slovo. Bohužel. :(

Vlastně o tom teď chystám článek pro jeden herní CZ web....
Aktualizoval jsem svůj profil, sekci TOP 20 leteckých simulátorů. :) Ty se tady v poslední době hodně hrají. :)

PS: když se tak teď dívám, kde mám Flying Corps nebo Red Baron 2 .... asi to budu muset v budoucnu předělat na TOP 25. :)