Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Naginata (04.07.2018 12:32): Které jiné stránky myslíš? České určitě ne.

Že u nás neni populární Mario, Zelda, Metroid a další Nintendo značky je dáno tím, že jsme národ PC hráčů (A zlodějů :). Když už pak jde o konzole, tak PlayStation u nás má větší "tradici" a Nintendo nejenže dřív nebylo tolik k dostání, ale také (tuším) jako jediní neprodávají své konzole se ztrátou, tudíž maj vyšší ceny. No a taky je tu nezanedbatelný fakt, že drtivá většina lidí si stále myslí, že Nintendo hry jsou pro děti díky své stylizaci.

No a pak je tu taky fakt, že češi a možná větší část Evropy (Hlavně té východní) trpí v tomhle směru xenofobií a neznalostí, předsudky... jak napsal Kwoky. "A když to není nahota, tak jsou to nějaké šílené souboje s obrovskými meči". Typicky mylná představa o japonských hrách.

Nakonec ani češti distributoři tomu nikdy moc nepomohli. Zatímco manga či anime na západě běžně vychází a běží v televizi, u nás jsme se dočkali akorát tak Pokemonů...
@Naginata (04.07.2018 12:32): Nevím jak ostatní, ale mě třeba japonské hry vůbec neberou. Možná je to tím, že jsem žádnou pořádnou ještě nehrál. Spousta japonských her je laciná anime erotika, což došlo tak daleko, že jsem si na Steamu celé anime hodil do ignorovaných štítků. A když to není nahota, tak jsou to nějaké šílené souboje s obrovskými meči, což mi připadá jednoduše divné. A Nintendo mě nikdy ničím neoslovilo, což v kombinaci s jejich obchodními praktikami zase dlouhodobě způsobilo, že když někde vidím nápis Nintendo, tak se dívám jinam.
Moc mě to nepřekvapuje, ale je zvláštní, že tady na seznamu nejlepších her nejsou skoro žádné Japonské, když se podívám na jiné stránky tak jsou tam samí Mariové, Zeldy, Metroidy a Final Fantasy a tady jsou v top jen série jako Souls, Resident Evil, Silent Hill a Metal Gear, které jsou výrazně bližší vkusu západních hráčů.
@ad142 (03.07.2018 09:16): Ono mi v případě těch soubojů nešlo o to, že bych je dával s prstem v nose, ale že mi přišly děsně hloupé a primitivní. Možná že to v dalších dílech vylepšily, ale ty kotouly ve dvojce mě úplně odradily. Tam je ten můj problém hlubší, já prostě fakt vyžaduju, aby rpgéčko hráče nutilo přemýšlet, rozjímat, vymýšlet, prostě hráče zapojit. Čím víc se řeší hlavně příběh, tím hůř pro mě (existuje jen pár výjimek, kde to neplatí). A není to o openworldu, ten já až tak moc nemusím.

Takže Tě postihla RPG apatie? :) Myslíš dočasně nebo trvale? Já naopak mám problém RPG opustit až mě to značně vytáčí. Dokonce jsem porušil desetiletí trvající praxi pouze jedné rozehrané příběhové hry. Ke Staglands jsem rozjel prvního Barda. I když...U toho Barda s příběhem to není žhavé, takže tam tu myšlénku nějak udržím.

Shadows of Comet je hodně atmésférická adventura (je to ta s čistě klávesnicovým ovládáním?), mně to tenkrát hodně líbila, ale bez návodu jsem ji nedal.
Jinak v každém dílu Elde Scrolls jsem měl místo mapy nebo město které jsem nikdy nenavštívil nebo tam byl jen na skok, zvláštní. V Morrowindu to byl sever a východ mapy (kouskovatě), v oblivionu západní přístavní město a v skyrimu to jižní skalní město...
@Rapier (03.07.2018 07:56): Každý naozaj nie... :)

@Coldplaz (02.07.2018 22:08): Práve tá obľuba u mladších ročníkov, ktorí si v GTA len tak šantili s cheatmi , viedla k tomu, že niektorí nadobudli mylný dojem, že GTA je primitívna záležitosť, ktorá nemá čo ponúknuť skúsenejším hráčom. A ono to tak práveže vôbec nie je :)
@Richmond (02.07.2018 20:48): Ja to chápem, súboje tam naozaj nie sú nejak náročné, myslím však že náročnejšie ako v jednotke sú, ale žiadny hardcore to nie je.

S tým "přijdu do lokace, tam nasbírám questy týkající se té oblasti, vyřeším a jdu dál a to samé" tak to v trojke už nie je, keďže je to open world. Napríklad dôjdeš do nejakej dediny a tam môžeš vyzbierať všetky zákazky a questy, ale nemusíš mať dostatočnú úroveň, aby si ich mohol splniť. Alebo ťa tam "pošle" hlavná línia, alebo nejaký iný väčší quest a jeho časť tam budeš plniť.

Ja napríklad RPG hry hrávam už málo, po Witcher III prakticky nič, Icewind Dale II som nezapol už niekoľko mesiacov, Arcanum detto. Poslednou dobou hrávam prevažne stratégie (HoMaM V, Age of Empires 2), alebo si sekám v multiplayery For Honor. Ale začal som hrať starú lovecraftovskú adventúru Shadow of the Comet. Určite by som hral ale Wizardry 8, ktorý som už začal hrať, ale od istého času mi záhadne nejde na steame spustiť...
Hej chalani, tak snad úplně každý tady hrál TES Oblivion s OOO - Oscuro's Oblivion Overhaul, takže pak se nelze divit vysokému hodnocení. Nebo chcete říct, že to někdo hrál bez modu? Tak možná v den vydání a pár týdnů později. Pak si stejně všichni dali repete s OOO.

Osobně mám na tu hru výborné vzpomínky a Oblivion se mi vždy líbíl, na rozdíl od až moc fantasy Morrowindu (nic ve zlém ale fantasy jsem nikdy tak úplně nepreferoval, a ta příroda byla až moc ehm. fantasy ... prostě se mi to ve své době moc nelíbilo). Oproti tomu Oblivion "působí" dojmem středověku nebo bych měl správně napsat dojmem high fantasy alá Tolkien, a získal si mě ihned. :)
Když to kámoš donesl vypálené na DVD (prakticky okamžitě po vydání hry), tak jsem to začal hrát a hrál až do rána bílého. To o Morrowindu nemohu zdaleka říci. :) Taková tenkrát byla doba.

Možná je TES Morrowind lepší v mechanikách, rozhovorech a kdo ví čemž ještě, než TES Oblivion ale vizuálně, svým fantasy pojetím, mě prostě nikdy tak nelákal jako Oblivion.
@ad142 (02.07.2018 20:30): Může být :) Ale muselo by se změnit spousta věcí. Souboje...Nulové nároky na hráče - v jedničce jsem nemusel absolutně řešit cokoliv. Mozek do tašky a mohl jsem to dohrát. Momentálně mám rozehrané rpg Serpent in Staglands staré jen 3 roky, jsem sotva v půlce hry a mám hustě popsáno 9 list A4. Naprosto vše si v té hře musím objevit, zjistit a rozhodnout, co dál. A především ten mnou kritizovaný systém opakovaného schématu typu přijdu do lokace, tam nasbírám questy týkající se té oblasti, vyřeším a jdu dál a to samé. Tohle mě zabilo v NWN1, ve Witcherovi 1 to bylo přeci jen lepší, takže jsem to nakonec dohrál.
Bohužel jsem se musel vzdát své sbírky herních časopisů, tak se nemůžu podívat - ale přísahal bych, že kolem roku 2000 byla v levelu reklama na gameboy color s popiskem "vopruz v metru? Vyndej ho a hraj". Nebo se pletu?
@Ronik (02.07.2018 18:51): ja mam pocit ze Gears byla prvni hra ktera to udelala tak aby to bylo dobry a zabavny. A myslim ze dalsi hry po nich si berou priklad prave z nich a ne z Kill Switch. Myslim si ze nebejt Gears tak tenhle styl hrani by zdaleka nedosel tam kde je a nebyl tak casto k videni. Proto si myslim ze hlavni kredit za tohle patri serii Gears od War. Proto jsem Gordymu napsal, ze to becko ovlivnilo plno her po nem.
PS: Ja osobne tu hru moc rad nemam, a ten system taky moc ne :)
@Ronik (02.07.2018 18:51): No nene, tak to čumim. Taková sračka, kterou jsem jakožto přílohu ABC dohrál s úsměvem na tváři, protože to při sledování pohybů hlavního aktéra ani jinak nešlo, a ona ovlivnila plno dalších titulů. Aspoň, že nikdo neokopčil to hopsání :)
Co je? Jak to že není žádný Humble Bundle? To je nějaká kartelová dohoda s Steamem nebo co?
Ze zdejší TOP 20 RPG mi přijdou naprosto nejpřeceňovanější Zaklínačové, 8.místo jedničky je úplně mimózní. Mass Effect má štěstí, že jsem ho nehrál déle, dopadl by určitě desetkárt hůř :)
Z adventur pak jen nevěřícně zirám na obllibu her od Dontnod neb Telltalle, ale asi jsem brutálně jiná cílovka.
Z ostatních žánrů pak GTAčka :)
@Rapier (02.07.2018 18:11): Já za tu možnost rád jsem, to jo, ale prostě nelze popřít, že Xbox tuhle generaci prohrál hlavně kvůli nedostatku exkluzivních her a play anywhere jim v tom asi moc nepomohlo, spíš uškodilo.

Když bude PS Now fungovat v česku a budou tam ihned všechny nové hry, tak pro mě bude PS4 stejně nepoužitelný kus zastaralého HW jako Xbox.
@Drolin (02.07.2018 18:03): Ja som to hral cca day-3-4 od vydania a po prvotnom nadšení som pochopil ako retardovane je tam naprogramovaný level-scaling enemákov a išlo to do prdele, stupídnejší nápad sa v celej hernej histórii hľadá iba veľmi ťažko.

Dohral som to jedine s OOO modom, ináč by som s tým nedokázal zabíjať čas.