@
Charllize (24.08.2022 09:24): V zásadě každé SMT má nějakou tu volbu v dialozích, ač jejich následky zjistíš až mnohem později.
Nocturne je příkladem.
V Persona 4 musí být správně zvolené dialogové možnosti pro zpřístupnění good endingu a další k true endingu.
Suikoden vlastně taky přetéká možnostmi ohledně rekrutování postav.
Nejvíc propracované to má asi
Devil Survivor (což je tedy spíš SRPG), kde rozhodnutí, kdy se kam vydáš, ovlivňuje nejen směr příběhu, ale i to, které postavy přežijí a rekrutuješ je do skupiny.
Pak jsou tu další SRPG, kde ovlivňuješ totéž (
Triangle Strategy , brzy znovu vyjde
Tactics Ogre: Let Us Cling Together )
Disgaea 1 má taky zvláštně pojaté odemčení různých konců podle toho, kolikrát v průběhu hry zraníš své spojence.
Určitě bych si postupně vzpomněl i na další JRPG, kde mají rozhodnutí vliv, ať už prostřednictvím dialogů nebo gameplaye. Není to ojedinělé, jen se to vyhýbá těm nejznámějším sériím (i když FF X-2 je zrovna třeba výjimkou).