Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Závodní a simulátory

Tak jestli je pro někoho snem dělat virtuálně prodavačku za kasou... Proč ne. :-D
@Ross (11.10.2024 20:42): Upřímně si myslím, že je to naprostá ptákovina a ztráta času, jako všechny ostatní takovéhle simulátory, ani se to nesnaží odlišit assety od supermarket simu. Já osobně to zkouknu jen jako zábavné videjko na YT a tím pro mě tenhle typ her končí, protože hratelně nic víc nenabízejí.
Doporučuju podívat se na youtube, je tam dost videí dokumentující běžnej hluk G29/G920/G923 (všechny tři jsou v podstatě stejný), tak to srovnej s tím co máš a uvidíš. Pokud to skutečně působí nějak podezřele volně či to chrastí nad rámec toho co najdeš, zkus to reklamovat. Ale nějaká mírná deadzone tam asi bude, přece jen je to celkem low-end volant s velmi obstarožním mechanismem, kterej měl Logitech obměnit už tak pět let nazpátek.
Každopádně dám na vaše rady a vyzkouším to v něčem novějším - jen asi nic novějšího v knihovně, než NFS MW 2013 nemám :D
Tak RBR možná ještě taky někde vyhrabu, jen to na mně bylo vždy moc "real", takže jsem si vystačil s Colinem.
Každopádně jsem to dnes po delší době testoval a tu citlivost už bych jakžtakž vychytal, ale prostě přijde mi, že ve volantu je "Jakási vůle", vibrace by mi nevadily a chápu, že to je ta zpětná vazba, ale vůle ve volantu vydává hrozný randál při těch vibracích, nevím jak to popsat, ale přijde mi, jako by tam nebylo něco pořádně dotaženo, na celé té hřídeli se volant dosti vikle... to je normální? Rozebrat to asi nemůžu ne?
Jinak zrovna včera vyšel update rallysimfans.hu RBR balíku, jsou tam nějaký nový stage a hlavně možnost singleplayer rally šampionátu proti AI. To zatím v těchto moderních verzích hry nebylo, protože AI časy byly naposled vybalancovaný v oficiální verzi, takže nepoužitelný pro současný fan verze s updatovanou fyzikou, novejma autama atd.
Myslím, že několik českejch pacenote modů existuje, ale já mám anglický schválně, po letech rally her v angličtině je vstřebávám nějak líp než ty český:-D. Jinak Semetín ani nepatří mezi nejlíp vypadající erzety, třeba Biskupice nebo některý Woliborz-Jodlovnik jsou ještě o třídu dál.

https://www.youtube.com/watch?v=fWCtnLNy_sE

RBR je furt dost solidní. Měkkýmu povrchu jsem zatím na chuť úplně nepřišel, ale asfaltový rally je zpracovaný parádně. FFB mi trochu připomíná rF2.
@USER47 (08.10.2024 17:35): fajn jízda, škoda té chyby v závěru. Uvítal bych československý komentář pro autentickou atmosféru. :) Každopádně RBR vypadá stále moc hezky, to se musí nechat!
Co může pomoci je, že steam má nějaký vestavěný vlastní konfigurátor ovladače jde asi spusit přes nějakou zkrátku na pozadí hry a tak nastavovat přímo. Já používám primárně PS 5 ovladač a na GOG či Epic se nechytá. Pro nouzi mám starý xbox ovladač a emulátor PS5/xbox ovladače. Jednotlivá nastavení a volant jsem však neřešil, je to jen můj dojem. Volant bych vyzkoušel na Dirt Rally, to jsem jezdil na předváděcí VR akci.
Všechno co jsi právě vyjmenoval (s výjimkou Spintfires), jsou další dvacet let starý arkády. Vyzkoušej to v nějakým normálním moderním simulátoru...
@Paul (19.09.2024 11:31): no asi jsem se blbě vyjádřil. Nebudu vracet volant kvůli "divné funkcnosti" ve 20 let staré hře. Jen jak píšeš lidi to na tom hrajou a já tak nějak doufal, že když je ta hra tak stará, tak že bude mnohem jednodušší to na volantu rozhejbat, že už je to vychytané. Když už před 20ti lety to lidi na volantech hráli? Bral jsem to dnes jako samozřejmost že to musí fungovat.
Každopádně díky za tipy, díky nim to aspoň nějak funguje v prvním Most Wanted.
Spintires zatím padá, přitom to je snad na volanty taky dělané ne?
Dále Colin dirt (první) taky nic moc... měl jsem prostě asi přehnaná očekávání.
Potvrzuji co bylo napsáno. Pár let zpět na sletu měli kluci Logitech volanty, jsou hlučné díky ozubeným kolům, Thrustmaster jsou výrazně tišší, dokonce i TMX/T150 kde je kombinace ozubených kol a řemenů.
@koudy_cz (19.09.2024 10:17): musím říct že mě trochu zvrhle fascinuje koupit si takovejhle volant a pak ho chtít vrátit protože s ním blbě funguje 20 let stará arkáda která snad ani nativně volanty nepodporuje. Nechceš zkusit něco novějšího? :) Dirt Rally sérii, Forzy (Motorsport i Horizon), Crew, Asseto Corsa, Truck Sim, např. ?

Ale koukám na youtube že tam U2 pár lidí s logitechem hraje, tak to asi nějak rozběhat jde.
Nemám žádnou zkušenost s Logitech volantem či konkrétně těmito hrami, nicméně pár obecnejch poznámek.

- špatná citlivost je pravděpodobně tím, že hra bere maximální rotaci volantu z ovladačů, tedy 900 stupňů. To znamená jednu a čtvrt otáčky na každou stranu pro plnej lock. Pokud to chceš udělat citlivější, za předpokladu, že hra neobsahuje nastavení custom rotace, což obstarožní NFS určitě neobsahuje, sniž rotaci v ovladačích třeba na 360 nebo 450 stupňů

- to že s sebou volant škube při smyku je normální - je to force feedback, volant tak poskytuje odezvu toho co auto dělá. Podívej se na reálný vide z driftování, jak se chová volant při driftu. Intenzita by měla jít snížit v ghubu, ale je to jeden ze základních a velmi užitečnejch atributů závodního volantu, kterej poskytuje informace o tom, jak se auto chová - přinejmenším v simulátorech, v NFS to asi není žádnej zázrak.

- hluk bude asi normální, Logitechy jsou velmi hlučný kvůli zpřevodování ozubenejma kolama. Řemenový volanty jako Thrustmaster T300 jsou trochu tišší, nejtišší jsou pak direct drive volanty.
Místní borci, potřeboval bych pomoci ohledně nastavení volantu. Splnil jsem si dětský sen a koupil jsem G923 v domění, jak bude teď vše super pařba při závodech/simulátorech, jenže ejhle, zatím v NFS:U2 ani Spintires se nedá vůbec ovládat volantem.

Nejprve v NFS auto pořád samo couvalo, to se mi podařilo vyřešit nastavením pedálů gas/brake. Ale řízení je velmi špatně citlivé, reaguje hrozně pomalu, při smyku/zatáčení volant škube sám sebou a točí se všemi možnými směry a hrozně vrčí, to asi takto nemá být že NE? Máte prosím nějaké "ověřené" nastavení, díky kterému bych mohl dosáhnout nějaké normální funkčnosti prosím? Snažím se hrát si s nastavením i v G HUBu, ale nějak to zatím nemá efekt. Tak jestli použít spíše Gaming Software místo toho?

Jsem z toho dosti rozčarovaný a nevím jestli je to vada kusu, nebo to prostě stojí za prd a můžu to rovnou vrátit?
@PRIVATE MARTIN (21.08.2024 17:36): u Nuclear Options přímo píšou, že specializovaný ovladač není nutný, viz. " Aircraft can be flown with various controllers or with a mouse-controlled "virtual joystick", requiring no special hardware. ".

Vyzkoušej TCA, znám lidi jenž si to pochavalují, osobně bych DEXy a TCA řadil spíše někde na pomezí mezi arkádou a simulátorem. Srovnání s Janes USNF94/ATF je více méně na místě. Letecká simkáda, moderně řečeno. :)

BTW autor DEX píše: " Controls have been optimised for GAMEPADS without sacrificing simulation options via a Sensor/Screen of Interest (SOI) plus modifier button system to expand the number of buttons available. However, controls can be easily re-mapped to other devices for those that have flight sticks, throttle controls or HOTAS setups"

Plus " Arcade or Simulation? You won't find any magically respawning missiles here! Instead you will find realistic weapon load-outs, a simulation level physics driven helicopter flight model and the usual targeting pods and RADAR systems you would expect in this type of game. However, these systems have been simplified to give the overall "feeling" of being in control of a helicopter gunship without the need to memorise hundreds of keys. "
@Rapier (21.08.2024 17:15): Neviem prečo som si myslel, že ten Wingman je simulátor. To vyzerá úpne ako Ace Combat, to skúsim.
A to Tiny Combat Arena by mi tiež mohlo sedieť.
Snáď to ide hrať na klávesnici, prípadne aspoň s ovládačom.
Další český projekt. Tentokrát simulator pražského metra. Musím říct, že to vypadá pěkně. Takových pokusů o pražské metro bylo poměrně hodně. Ať už jako modifikace do jiných her a nebo nějaké menší projekty. Tento projekt uspěl poměrně rychle na Startovači. Níže zasílám odkaz na hru:

Back in service - Startovač
Za mě je super když vyjde jakýkoliv simulátor jenž se na trhu uchytí a zaplatí se developerům náklady na vývoj a ideálně ještě neco vydělají.

Je jasné, že farmaření je lidem bližší než létání, přeji tomu úspěch. :) Vypadá to jako ideální titul pro mladší děti.
Farming Simulator pro děti vyjde už příští měsíc
Hra bude k dispozici na Nintendo Switch, pro zařízení s iOS a iPadOS i na mobily a tablety s Androidem. Exkluzivním doplňkem pro uživatele Nintenda Switch jsou i omalovánky, které budou součástí krabicové verze.

Co tomu říkáte, má to šanci u dětí? 7 letému synovci jsem ukazoval klasický Farming Simulator 22 a byl nadšený. Ale je pravda, že řízení mu moc nešlo a ani neměl trpělivost na kompletní obsluhu pole :) Ale technika a traktory se mu hodně líbili.
@rikuhahl (23.01.2024 19:31): Podobný upozornění jsem už od někoho dostal. Je to jenom pouhá vada na kráse diskuzí. O úpravě příspěvku ani nemám tušení, že to nějak jde. Podobnej problém jsem už několikrát řešil i v reálným životě. Odpovědi a reakce typu ano, jasně, samozřejmě. Nevím co se děje.
@Dan9K (22.01.2024 23:01): To už je let, co jsem tyhle hry hrál. :-) Kdysi to byl takovej základní požadavek, aby tam byl pohled za volantem. :-D Pak to přece dali i do GTA 5 :-D Doufám, že to bude i v 6 ce. Ale to už odbočuju. Tyhle starý hry se dají spustit na win 10 ? Že bych si to že srandy zahrál. Přes ten DOSBox ?
@Paul (22.01.2024 19:42): Ale v reálu jinak řidičák ani auto nemám. Já jsem vždycky měl jenom za to, že se s tou kombinací dá přiblížit víc realitě. Že bych třeba jednou byl na řidičák víc připravenej. :-D Možná píšu blbosti, ale co na srdci. :-D
Huh? Tři pedály, volant a páka? Logitech G920/923+Logitech Driving Force Shifter jsou snad nejvíc mainstreamovej kus entry level simracing vybavení na trhu...Případně Thrustmaster T300+TH8A+T3PA. Pokud ses neptal v zelinářství, každýho prodavače by měly napadnout aspoň tyhle věci.
@USER47 (22.01.2024 19:06): Mě jenom zajímalo, jestli to pocitově při hraní má nějakej vliv to sezení uprostřed. V reálu to musí dělat svoje. V nějakým dokumentu říkali, že tím vyřešili problém výhledu atd., že to má oproti ostatním autům výhodu.
Crew 1 bude za měsíc mrtvá, ale je fakt, že McLaren je i ve dvojce a Motorfestu, na ty jsem zapomněl.
Automobilista 2, Project Cars 2, určitě budou mody pro Assetto Corsa a rFactor 2, případně je určitě v arkádách typu Grid Autosport či Grid 2008.
@Richmond (11.01.2024 22:04): Tomu říkám náhoda. :) Předevčírem jsem měl debatu s člověkem, jenž se pohybuje ve vývoji (správně bych měl říct modifikaci) leteckého simulátoru více než 20 let. V podstatě jsme se shodli na tom, že dnes udělat v jedné osobě letecký simulátor, tzn. takový, který by byl kvalitativně na úrovni alespoň DID EF2000 nebo F-22 Total Air War, nebo jednoduších ale stále docela komplexních Jane's Combat Simulations: Israeli Air Force + Jane's Combat Simulations: USAF není prakticky možné.
S kamarádem, jenž je sotwarový developer, jsem nedávno probíral velmi letmo jak na to, s tím, že potřebuji experta na AI aby mě naprogramoval plně dynamickou kampaň (strategický a taktický level), plus AI pro dogfigty + AI pro pozemní boj, flying model, avioniku, atd. Zná lidi co to umí ale ti to nebudou pochopitelně dělat zadarmo, takže bez hodně velkého kapitálu naprosto bez šance! Takže je super, že jsem za 30 let nasbíral slušné znalosti air strategie, první a poslední o letadlech, ale je mi to úplně k ničemu. :)
Bavíme se o remake DID EF-2000 a TAW už nějaký ten rok na mezinárodním fóru (dnes Discordu), ale stále nemůžeme najít shodu, a hlavně sponzora. :) Normálně jsem si stáhl veřejně dostupný source code Falcon 4.0 https://github.com/FreeFalcon/freefalcon-central abych tak nějak nahlídl po pokličku jak naprogramovat dynamickou kampaň. Ovšem vyznat se v tom je úplný masark, a to mám z minulosti nějaké znalosti Visual Basic a C++.

Zmiňoval to i, zde na DH velmi oblíbený, Dan Vávra v jednom z papírových Levelů minulého roku, když tak nějak rozebíral vývoj her v našich končinách. A měl pravdu chlapec. V jednom se to dělá fakt špatně.

To je také pravděpodobně důvod, proč nic víc než Helicopter Gunship DEX , a od stejného autora se chystající https://store.steampowered.com/app/1549580/Stealth_Fighter_DEX/ nevznikne ještě hodně, hodně dlouho.
V mých očích, respektive v mých očekáváních co by mě mít správný letecký/heli simulátor mít, je to málo ale chápu, že v jedné osobně to prostě nejde jinak. Používá Unreal engine stejně jako např. Ace Combat 7: Skies Unknown , což je produkt s krapet jiným rozpočtem a podstatně větším týmem.

A že udělat pořádnou leteckou hru v Unreal engine není žádná sranda jsme naposledy viděli u Comanche (krásný příklad jak se to nemá dělat), jen dobrý engine zdale nestačí. Nakonec to museli dokončit češi z Ashborne Games aby to nebyl úplný propadák. Děsná škoda, že to nedosahuje ani kvalit Comanche 3 Gold.

PS: asi bych v popisu studio raději smazal zmínku "Ashborne Games má spolu s německým studiem NUKKLEAR   na svědomí letecký simulátor Comanche. ", protože tohle má do leteckého simulátoru, a to dokonce i když budu brát v úvahu relativně jednoduchý Comanche 3, hodně daleko. Jako letecká arkáda budiž, jako letecký simulátor ani omylem, to už i Ace Combat je více simulátor.

Každopádně kdyby to někoho zajímalo tak EPIC to má hezky zpracované
https://www.unrealengine.com/en-US/blog/ ... of-flight-simulators
Vypadá to jednoduše jak se tak dívám na tutorial, to by teoreticky zvládl úplně každý. :)
https://dev.epicgames.com/community/lear ... t-simulator-tutorial

Jeden můj bývalý spolužák z kurzu mi dokonce, ale už je to hodně dávno, ukazoval demo dungeonu na kterém pracoval. Do fáze kam se nejpíš dostali tvůrci s Cardhalia 2 nebyl, a bohužel to nikdy nedokončil, každopádně bylo to působivé demo. :)